Mitä tekisit, jos et jaksaisi yhtään mennä sovittuun tapaamiseen? Valehtelisitko olevasi sairas?
Olen ollut niin väsynyt ja voimaton. Minut on kutsuttu eräille kutsuille, joihn en jaksaisi mennä yhtään. Tuntuu pahalta valehdella, mutta en nyt oikeasti jaksa. Tapaaminen ei siis ole mikään töihin liittyvää.
Kommentit (14)
Minusta on kohteliasta valehdella. Sano vaikka olevasi vatsataudissa, kaikki ovat ymmärtäväisiä, koska kukaan ei halua sinulta tartuntaa.
Sanot vaan ettet valitettavasti pääse. Ei syytä tarvitse kertoa.
No itse pakottaisin itseni menemään. En sano että se olisi välttis hyvä mutta jos jotain on sovittu niin haluan osoittaa että arvostan kutsua, ja että olen sanojeni mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehdella.
Koska ihmiset harvoin hyväksyy syyksi, että nyt ei vain jaksa. Ottavat henkilökohtaisena haistatteluna ja ajattelevat, ettei häntä vain kiinnosta ja keksi tuollaisen muodollisen tekosyyn.
Soita ja kerro ettet jaksa ja itke vähän. Varmana uskoo.
Itse menisin jos olen luvannut. Eihän siellä tarvii koko iltaa olla.
Ilmoitat että olet väsynyt ja voimaton etkä ole tulossa. Asia on sitten loppuunkäsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehdella.
Koska ihmiset harvoin hyväksyy syyksi, että nyt ei vain jaksa. Ottavat henkilökohtaisena haistatteluna ja ajattelevat, ettei häntä vain kiinnosta ja keksi tuollaisen muodollisen tekosyyn.
Tottakai se on loukkaus. Jos ystävä järjestää kutsut ja näkee paljon vaivaa ,ja samana päivänä sanot ettet jaksakaan tulla niin se on loukkaavaa, en ainakaan itse kutsuisi henkilöä toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat että olet väsynyt ja voimaton etkä ole tulossa. Asia on sitten loppuunkäsitelty.
Itsekästä kutsujen järjestäjää kohtaan, ei hän enää ketään toista kehtaa tilalle kutsua. Tuskin enää toiste kutsuu tällaista itsekästä laiskaa "ystävää" .
Tähän aikaan on enää moukkamaista peruuttaa ellei oikeasti olisi esim. vatsataudissa. Piipahda, ei siellä tuntikaupalla tarvitse olla. Usein myös positiivinen ilmapiiri piristää.
Väsynyt ja voimaton on melko sama kuin sairas. Ehkä voit sanoa että tulit kipeäksi? Kukaan ei loukkaannu.
Vastaus tähän rippuu ihan siitä, millaisia kaverisi ovat. Jos heillä on tapana ärsyttävästi tivata syytä, niin silloin kannattaa suoraan valehdella olevasi sairaana. Jos ovat normaaleja eivätkä tunkeile, niin kerro vain, ettet valitettavasti pääse tällä kertaa.
Miksi valehdella.