Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöljin kuulemasi säästövinkki?

Vierailija
09.03.2015 |

Ev

Kommentit (297)

Vierailija
181/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin. [/quote] Miksi? Jos ei osaa sijoittaa, eikä rahankäyttö ole oikein hallinnassa niin tämähän on hyvä vinkki. Itselläni ei ainakaan opiskeluaikoina ollut esim. säästötilistä mitään iloa kun nostin kaikki rahat sieltä vain pois. [/quote] No jos tosiaan rahankäyttö ei ole hallinnassa eikä itsehillintää ole, tämä lienee kelpo säästämiskeino, mutta kyllä mun mielestä ilmaisen lainan antaminen valtiolle ja suurien palautuksien eli omien rahojen takaisinsaamisen juhliminen on vähän hölmön hommaa.

[/quote]

Maksaa ne sille vähän, huom. vähän, korkoa. Itse laitan sen isommaksi siksi, koska minulla on vähennyksiä, mutta koskaan ei voi tietää, milloin tilanne muuttuu niin paljon, että vähennykset loppuvat tai pienenevät. Mieluummin kuitenkin palautuksen puolelle kuin mätkyihin, sillä nollille on vaikea tilanteessani laskea tasaista prosenttia. Koetan pitää sen kuitenkin kohtuullisena. 

Vierailija
182/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]

Miksi? Jos ei osaa sijoittaa, eikä rahankäyttö ole oikein hallinnassa niin tämähän on hyvä vinkki. Itselläni ei ainakaan opiskeluaikoina ollut esim. säästötilistä mitään iloa kun nostin kaikki rahat sieltä vain pois.
[/quote]

No jos tosiaan rahankäyttö ei ole hallinnassa eikä itsehillintää ole, tämä lienee kelpo säästämiskeino, mutta kyllä mun mielestä ilmaisen lainan antaminen valtiolle ja suurien palautuksien eli omien rahojen takaisinsaamisen juhliminen on vähän hölmön hommaa.
[/quote]

Ei kai tässä nyt juhlimisesta ole puhe, se on ihan eri asia jos joku kuvittelee "saavansa" jotain veronpalautuksilla
[/quote]

No sepä se, yllättävän moni kuvittelee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]

Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa

No jos tuolla meinaa säästää, pitää kyllä käydä parin kuukauden välein kampaajalla. Mutta kyllä sitä osaa leikata itsekin ja tuttava siistii takaa. Halvaksi tulee :D

[/quote]

Vierailija
184/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kansanedustajat ym. koneisto yrittäisivät selvitä hengissä edes vähän pienemmällä palkalla ja survivaleläkkeellä.

Vierailija
185/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli seiskassa oli kerran kilpailu näistä ja muistaakseniiandran piti päättää voittaja. Kaikki siinä kerrotut oli hupsuja. Muistaakseni yksi oli, että uunin käytön jälkeen avataan luukku, että lämpö pääsee lämmittämään kotia. Mitä hel, mihan se lämpöenergia kotoa menisi oli luukku auki tai kiinni.

Vierailija
186/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myn exä säästi kaikessa. Tiskiaine,shampoo,nestemäinen pyykinpesuaine ,jopa maito jatkettiin vedelllä. Hiustenhoitoainetta tai pyykinhuuhteluainetta ei saanu ostaa ikinä. Vauvan vaipat kuuvatettiin ja käytettiin takan sytykkeenä. Kampaajalla/parturissa ei käyty ikinä, vaatteita ei ostettu uusina koskaan. .Vanhat vaatteet tiskiräteiksi, sama tiskivesi päiväkausia,se laimea,laimennetulla fairyllä tehty. Vessan sai huuhtoa vasta ison hädän jälkeen ja sekin lapsen ammevedellä.Saunassa laski ämpäriin veden , joka hänen mielestään riitti pesuun ja huuhteluun, eli ämpäri hänelle, yks mulle ja kahelle lapselle yhessä. Ruokana aina makaronia ja ranskalaisia. Lasten paitojen hihoja ja helmoja venytettiin osteina, että menevät muka pitempään.Hedelmiä ostin lapsille salaa jos sain huijattua rahaa omaan käyttööni .Näitä on vaikka mitä, tässä osa.

Vierailija
187/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:31"]

Solmitaan hedelmäpussi vasta punnituksen jälkeen, koska solmu painaa enemmän kuin solmimaton pussi.

[/quote]

Totta! Ensin punnitus solmu auki ja hintalappu kylkeen ja sitten vielä yksi hedelmä pussiin, joka tais tipahtaa välillä lattialle. Sitten pussi kiinni :)
[/quote]

Eihän tuo ole säästämistä vaan varastamista.

Vierailija
188/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]

Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa

[/quote]

Pitkät hiukset on kätevät. Nuttura niskaan ja menoksi! :) Ei tarvii lakkaa, vahaa tms.

Vierailija
189/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilöiden polttaminen sähkön säästämiseksi. Sitten vain kynttilöitä varastamaan vähän helkatisti.

Vierailija
190/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:17"]

Myn exä säästi kaikessa. Tiskiaine,shampoo,nestemäinen pyykinpesuaine ,jopa maito jatkettiin vedelllä. Hiustenhoitoainetta tai pyykinhuuhteluainetta ei saanu ostaa ikinä. Vauvan vaipat kuuvatettiin ja käytettiin takan sytykkeenä. Kampaajalla/parturissa ei käyty ikinä, vaatteita ei ostettu uusina koskaan. .Vanhat vaatteet tiskiräteiksi, sama tiskivesi päiväkausia,se laimea,laimennetulla fairyllä tehty. Vessan sai huuhtoa vasta ison hädän jälkeen ja sekin lapsen ammevedellä.Saunassa laski ämpäriin veden , joka hänen mielestään riitti pesuun ja huuhteluun, eli ämpäri hänelle, yks mulle ja kahelle lapselle yhessä. Ruokana aina makaronia ja ranskalaisia. Lasten paitojen hihoja ja helmoja venytettiin osteina, että menevät muka pitempään.Hedelmiä ostin lapsille salaa jos sain huijattua rahaa omaan käyttööni .Näitä on vaikka mitä, tässä osa.

[/quote]

Miksi sä alistuit tuollaiseen ja teit vielä lapsiakin?

Vierailija
191/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa käydään kahdesti viikossa saunassa tällä kaavalla: sähkösauna lämmitetään normaalisti molempina päivinä, mutta vain lauantaisin saa heittää löylyä ja keskiviikkoisin vain lämmitellään lauteilla.

Vierailija
192/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti.
[/quote]

Hoh hoh. Saan joka vuosi satoja euroja marjoilla plus ilmainen kuntoilu ja virkistys.

[/quote]

Siis sinä myyt marjoja? Sitä ei suoranaisesti voi pitää säästämisenä.
[/quote]

Jos saman määrän keräisi omaan käyttöön, säästää satoja euroja kun ei tarvitse ostaa marjoja. Ne kuitenkin kuuluvat olennaisesti terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon. Tajusitko nyt?
[/quote]

Kuule en mä syö marjoja satojen eurojen edestä, usko nyt!
Ja jos syön, aina tuoreita.

Vierailija
193/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa eräs opettajani kertoi, että jos pitää keittää kahvia useampi kuin yksi kuppi, hän keittää yhden kerrallaan. Mutta jokaisen kupin niistä samoista, jo kertaalleen käytetyistä puruista. Kokeilimme tätä sitten ihan mielenkiinnosta ja ei kyllä maistunut tiskivettä kummemmalta se toka kupillinen..

Vierailija
194/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]

Pöh pöh. Mä en laita tukkaani mitään aineita.

Vierailija
195/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa perheessä lapset pääsevät vain kaksi kertaa viikossa suihkuun ja silloinkin vain rajoitetun ajan. Äiti säästää vesikuluissa, lapset 7 ja 4 vuotta.

Vierailija
196/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän pannukahvit nykyään samoihin puruihin. Lisään vettä ja vain vähän uusia puruja.

Vierailija
197/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö?

Vierailija
198/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkein pöljin: Vastaava tuote löytyy halvemmalla alahyllyltä.

Vierailija
199/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]

Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti.

[/quote]

Marjastamalla oikeasti voi säästää todella isoja summia rahaa. 

Vierailija
200/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"]

Opiskeluaikaan törmäsin joitakin kertoja kavereihin, jotka suodattivat kahvit samoista poroista kahdesta, toisella kertaa lisättiinvain noin mitallinen uutta. Ja sitten pahimmillaan suodatinpussi huuhdeltiin ja käytettiin taas.

[/quote]

Toihan on järkevää eikä tyhmää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi