Pöljin kuulemasi säästövinkki?
Kommentit (297)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"]
Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö?
[/quote]
Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:21"]
Osta aina kilohinnan mukaan. Ihan sama vaikka säästöpakkauksesta menisi suurin osa hukkaan, pikkupakkausta joka olisi halvempi ja riittävän kokoinen ei voi ostaa kun kilohinta on kalliimpi...
[/quote]
Miksi menee hukkaan? Miksi ostaa jotain mitä ei pysty syömään?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:29"]Tutussa perheessä lapset pääsevät vain kaksi kertaa viikossa suihkuun ja silloinkin vain rajoitetun ajan. Äiti säästää vesikuluissa, lapset 7 ja 4 vuotta.
[/quote]
Miks ton ikästen tarttis käydä suihkussa useemmin? Paitsi tietysti jos on hikoillu hirveesti jossain harrastuksessa tai kuumana kesäpäivänä. Mutta muutoin, eihän ton ikäsillä ees rasvotu tukka. 4-vuotiaan pyllyä voi tarvittaessa pestä käsisuihkulla. Lasten jokailtainen kylpeminen tai suihkussakäynti on ihan turhaa. Ja veikkaan että toi rajoitettu aikakin tarkoittaa sitä, että suihkussa ei läträillä turhia, eli säästetään vettä. Ihan niinkuin aikuisetkin. Kyllähän ne lapset rupee helposti leikkimään suihkussa jos ei rajoita.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:27"]
Mun mies toimisi miten 25 kirjotti, välillä naurattaa ja välillä suututtaa sen ajatus säästämisestä. Myös tiskirättien pesu on omituista säästämistä, ostaa uuden kun rätti likanen.
[/quote]
Ostaa uuden? Oletko idiootti? Ostatko uuden pyyhkeenkin kun se on likainen?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:38"]
Kalastaminen. Pelit ja vehkeet, vieheet ja sivukulut tulee niin kalliiksi, että tulee kalalle pikkaisen kovempi kilohinta kuin tiskillä. Varsinkin jos ei ole kokenut kalamies/-nainen.
[/quote]
Eikä tule. Onki ja vapa maksaa muutaman kympin ja kalaa tulee
Yksi mies kehui säästävänsä parturikuluissa, kun leikkasi itse tukkansa. Etutukan ehkä pystyy itse siistimään, mutta entä takatukan?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]
Unohdin vielä lisätä, että tietysti jos ei halua näyttää siistiltä ja kauniilta niin tällä ei tietenkään ole mitään väliä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]
Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]
Ei muuten ole. Se on itse asiassa erittäin järkevää. Varmistaa että ei joudu maksamaan mätkyjä. Mitäänhän siinä ei häviä. Sitä paitsi on hyvä jos oppii elämään pienemmällä rahalla kuukaudessa
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"]
Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö?
[/quote]
Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta)
[/quote] Mä taas vedän joka kerta koska ensinnäkään en kestäisi sitä kuten hajua mikä jäisi vessaan ja toiseksi se wc-pytty menee pilalle siitä että siellä muhii se pissa tuntikausia. Ja tiedän nämä siitä, että kotona ei saanut vetää vessaa kuin kahden pissan jälkeen tai jos kävi isommalla hädällä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:21"]
Osta aina kilohinnan mukaan. Ihan sama vaikka säästöpakkauksesta menisi suurin osa hukkaan, pikkupakkausta joka olisi halvempi ja riittävän kokoinen ei voi ostaa kun kilohinta on kalliimpi...
[/quote]
Jotkut tuijottaa myös sokeasti kilohintaa, tajuamatta esim. näkkärin ja tuoreen ruisleivän tai marinoimattoman ja marinoidun lihan välistä eroa.
[/quote]
Ruoka ostetaan siksi että se vie nälän. Kaikki muu on merkityksetöntä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:42"]Energiasäästölamppujen käyttö; maksavat hirveästi, vaikka eivät kestä mitenkään ihmeellisen kauan, tuhovat luontoa, ovat vaarallisia käyttää (myrkyllisiä rikkoutuessaan) ja syttyvät hitaasti ja valo on rumaa ja heikkolaatuista.
[/quote]Olen säästänyt energiansäästölampuilla ja ledilampuilla kymmenessä vuodessa 2000 euroa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]
Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]
Pitkät hiukset on kätevät. Nuttura niskaan ja menoksi! :) Ei tarvii lakkaa, vahaa tms.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]
Pöh pöh. Mä en laita tukkaani mitään aineita.
[/quote]
Ja sen olet näköinenkin
Yhdessä perheessä säästetään vettä. Ei vedetä vessaa pissan jälkeen. Aina pöntössä jonkun tai monen pissat. Yök.
Lapset käy suihkussa vain pari kertaa viikossa, muuten vain pepun huuhtelut.. Kiva koululaisille.
Sitten juoksevan veden alla huuhtovat astiat ennen koneeseen laittoa.
Ja ostavat kaikkea krääsää ja romua kun jostain halvalla saa. Säästää kun jättää ostamatta turhan vaikka halvalla saisikin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:47"]Yksi mies kehui säästävänsä parturikuluissa, kun leikkasi itse tukkansa. Etutukan ehkä pystyy itse siistimään, mutta entä takatukan?
[/quote]
Näin syntyikin McGyver-tukka, mullet!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"] Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö? [/quote] Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta) [/quote] Mä taas vedän joka kerta koska ensinnäkään en kestäisi sitä kuten hajua mikä jäisi vessaan ja toiseksi se wc-pytty menee pilalle siitä että siellä muhii se pissa tuntikausia. Ja tiedän nämä siitä, että kotona ei saanut vetää vessaa kuin kahden pissan jälkeen tai jos kävi isommalla hädällä
[/quote]
79 tässä: Itse juon vettä aika reilusti, ei haise eikä ole paljon minkään väristäkään, joten en oo ihan varma tosta. Aamulla toki eri asia.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]
Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]
Miksi ei leikkaa vaan todella lyhyeksi niin ei tarvitse tehdä houksille mitään? Järjetöntä tuollainen laittaminen
Niksipirkassa kerran oli että tavalliset suodatinpussit voi huuhdella, kuivattaa ja sitten käyttää uudelleen.
Jjoo, se 200kpl paketti maksaakin hurjat 0.99€, eli aika paljon saat juoda kahvia että säästäisit huimia summia vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti.
[/quote]
Hoh hoh. Saan joka vuosi satoja euroja marjoilla plus ilmainen kuntoilu ja virkistys.
[/quote]
Siis sinä myyt marjoja? Sitä ei suoranaisesti voi pitää säästämisenä.
[/quote]
Jos saman määrän keräisi omaan käyttöön, säästää satoja euroja kun ei tarvitse ostaa marjoja. Ne kuitenkin kuuluvat olennaisesti terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon. Tajusitko nyt?
[/quote]
Kuule en mä syö marjoja satojen eurojen edestä, usko nyt!
Ja jos syön, aina tuoreita.
[/quote]
Omat on läskisi. Me muut haluamme syödä terveellisesti ilmaisia superruokia
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:16"]
Puoli seiskassa oli kerran kilpailu näistä ja muistaakseniiandran piti päättää voittaja. Kaikki siinä kerrotut oli hupsuja. Muistaakseni yksi oli, että uunin käytön jälkeen avataan luukku, että lämpö pääsee lämmittämään kotia. Mitä hel, mihan se lämpöenergia kotoa menisi oli luukku auki tai kiinni.
[/quote]
No se lämpöenergia ei menisi samalla lailal huoneilmaan jos luukku on kiinni
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:17"]
Myn exä säästi kaikessa. Tiskiaine,shampoo,nestemäinen pyykinpesuaine ,jopa maito jatkettiin vedelllä. Hiustenhoitoainetta tai pyykinhuuhteluainetta ei saanu ostaa ikinä. Vauvan vaipat kuuvatettiin ja käytettiin takan sytykkeenä. Kampaajalla/parturissa ei käyty ikinä, vaatteita ei ostettu uusina koskaan. .Vanhat vaatteet tiskiräteiksi, sama tiskivesi päiväkausia,se laimea,laimennetulla fairyllä tehty. Vessan sai huuhtoa vasta ison hädän jälkeen ja sekin lapsen ammevedellä.Saunassa laski ämpäriin veden , joka hänen mielestään riitti pesuun ja huuhteluun, eli ämpäri hänelle, yks mulle ja kahelle lapselle yhessä. Ruokana aina makaronia ja ranskalaisia. Lasten paitojen hihoja ja helmoja venytettiin osteina, että menevät muka pitempään.Hedelmiä ostin lapsille salaa jos sain huijattua rahaa omaan käyttööni .Näitä on vaikka mitä, tässä osa.
[/quote]
Miksi sä alistuit tuollaiseen ja teit vielä lapsiakin?
[/quote]
Onks nämå totta?