Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöljin kuulemasi säästövinkki?

Vierailija
09.03.2015 |

Ev

Kommentit (297)

Vierailija
161/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti.
[/quote]

Hoh hoh. Saan joka vuosi satoja euroja marjoilla plus ilmainen kuntoilu ja virkistys.

[/quote]

Siis sinä myyt marjoja? Sitä ei suoranaisesti voi pitää säästämisenä.
[/quote]

Jos saman määrän keräisi omaan käyttöön, säästää satoja euroja kun ei tarvitse ostaa marjoja. Ne kuitenkin kuuluvat olennaisesti terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon. Tajusitko nyt?

Vierailija
162/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:33"]Vessaharja on sitä varten että sillä voi survoa paskat ja paperit viemäristä alas. Vessanpöntössä on huuhtelu vain pesuaineveden poistamista varten. Näin siis enoni mielestä...
[/quote]

Hyi helvetti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]

Miksi? Jos ei osaa sijoittaa, eikä rahankäyttö ole oikein hallinnassa niin tämähän on hyvä vinkki. Itselläni ei ainakaan opiskeluaikoina ollut esim. säästötilistä mitään iloa kun nostin kaikki rahat sieltä vain pois.

Vierailija
164/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:30"]Samsn teepussin käyttäminen kahteen (tai jopa useampaan) kertaan.
[/quote]

Minä käytän tätä. Mikä tässä on älytöntä?

Vierailija
165/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:21"]

Osta aina kilohinnan mukaan. Ihan sama vaikka säästöpakkauksesta menisi suurin osa hukkaan, pikkupakkausta joka olisi halvempi ja riittävän kokoinen ei voi ostaa kun kilohinta on kalliimpi...

[/quote]

Jotkut tuijottaa myös sokeasti kilohintaa, tajuamatta esim. näkkärin ja tuoreen ruisleivän tai marinoimattoman ja marinoidun lihan välistä eroa.

Vierailija
166/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:46"]Nuuka veljeni ajelee 3 km  pitemmän matkan tankille, jos toisella on bensa sentin halvempaa. Yksi jakeli postikortit autolla lähellä asuville laatikohin, jotta ei menisi postimaksuja. 
[/quote]

Laskin joskus, että jos aina tankkaa 5 penniä litralta halvempaa bensaa, niin mun ajomäärällä säästi puoli tankillista vuodessa.
Nykysin aamulla töihin ajaessa katson hinnat ja kotimatkalla tankkaan halvimmalla. Joskus ne sitten muuttuu päivän aikana ja se viimeisin onkin kallein, tana.

Itse en tajua säästövinkkinä vuokralla asumista. Vaikka lasken ja veivaan lukuja miten, niin oman lyhentäminen tulee aina halvemmaksi ja lopulta se asuminen vasta halpaa onkin kun laina on lyhennetty loppuun.

Vierailija
167/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"]Opiskeluaikaan törmäsin joitakin kertoja kavereihin, jotka suodattivat kahvit samoista poroista kahdesta, toisella kertaa lisättiinvain noin mitallinen uutta. Ja sitten pahimmillaan suodatinpussi huuhdeltiin ja käytettiin taas.
[/quote]
No kuule mäkin huuhtelen ja käytän uudestaan. Kas kun on kestosuodatinpussi käytössä. Ei tulis mieleenkään käyttää paperista ja heittää joka kerran jälkeen roskiin...

Vierailija
168/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka shampoota ja saippuaa vedellä. Muuten ihan kiva, mutta niiden pesuteho laskee samaa tahtia, ja niissä voi myös alkaa lisääntyä haitallisia bakteereja kun seos laimenee. Mikään yritys ei todellakaan laita nestemäisiin pesuaineisiin "ylimääräistä." Sen sijaan palasaippuan käyttö on ihan hyvä vinkki

Vierailija
169/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:27"]

Mun mies toimisi miten 25 kirjotti, välillä naurattaa ja välillä suututtaa sen ajatus säästämisestä. Myös tiskirättien pesu on omituista säästämistä, ostaa uuden kun rätti likanen.

[/quote]

Ostat uuden tiskirätin parin päivän välein? Itse pesen tiskikoneessa aina astioiden mukana.
[/quote]
Minä heitän pesukoneeseen joka päivä. On puhdas eikä tarvi ostaa koko ajan uusia. Yksi paketti riittää siten pitkään.

Vierailija
170/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:30"]Samsn teepussin käyttäminen kahteen (tai jopa useampaan) kertaan.
[/quote]

Minä käytän tätä. Mikä tässä on älytöntä?
[/quote]

Tässä varmaan tarkoitettiin sitä, että pussi kuivatetaan ja käytetään myöhemmin uudestaan eikä sitä, että juo pari kuppia peräjälkeen

Vierailija
171/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessan vetäminen vasta viiden kusen ja kahden paskan jälkeen.. tätini miehensä kanssa teki näin, tekevät varmaan vieläkin, en tiedä kun ei olla enää tekemisissä :D (muista syistä kuin siitä, ettei siellä saattanut koskaan käydä vessassa)

Vierailija
172/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:31"]

Solmitaan hedelmäpussi vasta punnituksen jälkeen, koska solmu painaa enemmän kuin solmimaton pussi.

[/quote]

Totta! Ensin punnitus solmu auki ja hintalappu kylkeen ja sitten vielä yksi hedelmä pussiin, joka tais tipahtaa välillä lattialle. Sitten pussi kiinni :)

Vierailija
173/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:46"]Nuuka veljeni ajelee 3 km  pitemmän matkan tankille, jos toisella on bensa sentin halvempaa. Yksi jakeli postikortit autolla lähellä asuville laatikohin, jotta ei menisi postimaksuja.  [/quote] Laskin joskus, että jos aina tankkaa 5 penniä litralta halvempaa bensaa, niin mun ajomäärällä säästi puoli tankillista vuodessa. Nykysin aamulla töihin ajaessa katson hinnat ja kotimatkalla tankkaan halvimmalla. Joskus ne sitten muuttuu päivän aikana ja se viimeisin onkin kallein, tana. Itse en tajua säästövinkkinä vuokralla asumista. Vaikka lasken ja veivaan lukuja miten, niin oman lyhentäminen tulee aina halvemmaksi ja lopulta se asuminen vasta halpaa onkin kun laina on lyhennetty loppuun.

[/quote]

Riippuu ja roikkuu. Tuttu on oikeuteen menossa kun talon ostajat ovat valittaneet...eikä kaikilla ole pysyvä työ samassa kunnassa ikuisesti. Ei aina saa parempaa hintaa, sillä voi käydä niin, että iso  työllistäjä romahtaa ja samalla romahtaa asuntojen arvot lähialueilla. Näin on käynyt. Ei kaikkien asuntojen arvot aina nouse. Sitten myynnissä on muuttokulut, varainsiirtoverot, mahdollinen välittäjän palkkio...pätkätyöläisenä voi omistusasunto olla myös este työn vastaanottamiselle kauempaa, jos kukaan ei osta entistä ja kahta on paha pitää jos ei ole tosi iso palkka. 

Vierailija
174/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjousten perusteella ostaminen. Toki, jos tuote jota muutenkin ostaa sattuu olemaan tarjouksessa, niin säästää. Mutta melkein aina ne tarjoustuotteet on jotain limua tai eineksiä mitä ei tarvitsisi ollenkaan.

Vierailija
175/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:30"]

Samsn teepussin käyttäminen kahteen (tai jopa useampaan) kertaan.

[/quote]

Mitä vikaa siinä on?

Vierailija
176/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]

Miksi? Jos ei osaa sijoittaa, eikä rahankäyttö ole oikein hallinnassa niin tämähän on hyvä vinkki. Itselläni ei ainakaan opiskeluaikoina ollut esim. säästötilistä mitään iloa kun nostin kaikki rahat sieltä vain pois.
[/quote]

No jos tosiaan rahankäyttö ei ole hallinnassa eikä itsehillintää ole, tämä lienee kelpo säästämiskeino, mutta kyllä mun mielestä ilmaisen lainan antaminen valtiolle ja suurien palautuksien eli omien rahojen takaisinsaamisen juhliminen on vähän hölmön hommaa.

Vierailija
177/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:21"]

Osta aina kilohinnan mukaan. Ihan sama vaikka säästöpakkauksesta menisi suurin osa hukkaan, pikkupakkausta joka olisi halvempi ja riittävän kokoinen ei voi ostaa kun kilohinta on kalliimpi...

[/quote]

Mikä se sellainen säästöpakkaus on josta menee osa hukkaan? Itse ostain kaiken mahdollisimman suurissa erissä ja koskaan ei ole mennyt mitään hukkaan. T:sinkku

Vierailija
178/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa

Vierailija
179/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:46"]

Yksi jakeli postikortit autolla lähellä asuville laatikohin, jotta ei menisi postimaksuja. 

[/quote]

Nykyisillä postimaksuilla siinä voi säästääkin. Kakkosluokan merkki maksaa 1,00 €...

Vierailija
180/297 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]

[/quote]

No jos tosiaan rahankäyttö ei ole hallinnassa eikä itsehillintää ole, tämä lienee kelpo säästämiskeino, mutta kyllä mun mielestä ilmaisen lainan antaminen valtiolle ja suurien palautuksien eli omien rahojen takaisinsaamisen juhliminen on vähän hölmön hommaa.
[/quote]

Ei kai tässä nyt juhlimisesta ole puhe, se on ihan eri asia jos joku kuvittelee "saavansa" jotain veronpalautuksilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän