Pöljin kuulemasi säästövinkki?
Kommentit (297)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti. [/quote] Hoh hoh. Saan joka vuosi satoja euroja marjoilla plus ilmainen kuntoilu ja virkistys. [/quote] Siis sinä myyt marjoja? Sitä ei suoranaisesti voi pitää säästämisenä. [/quote] Jos saman määrän keräisi omaan käyttöön, säästää satoja euroja kun ei tarvitse ostaa marjoja. Ne kuitenkin kuuluvat olennaisesti terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon. Tajusitko nyt? [/quote] Kuule en mä syö marjoja satojen eurojen edestä, usko nyt! Ja jos syön, aina tuoreita. [/quote] Omat on läskisi. Me muut haluamme syödä terveellisesti ilmaisia superruokia [/quote] Mä olen läski ja syön marjoja. Miksi en laihdu syömällä ilmaisia "superruokia"?
[/quote]
Olen aivan varma että et ole tullut läskiksi marjojen syönnistä.
[/quote]
Vastaavasti marjoja syömällä ei laihdu.
[/quote]
Laihdutpas jos syöt vain ja ainoastaan niitä marjoja.
[/quote]
Et, jos syöt saman määrän kaloreita kuin ennenkin, mutta marjoina.
Kyllähän hampurilaisillakin laihtuu, jos niitä syö tarpeeksi vähän. Yhtä pöljää logiikkaa.
[/quote]
Aika hemmetisti saat niitä marjoja syödä ja kova saat olla keräämään niitä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:21"]Meillä juhlitaan veronpalautusta. Ostetaan joululahjat veronpalautuksilla tai matkustetaan jonnekkin hiihtolomalla. T. Viimeksi 1400€ veronpalautusta. [/quote] Ja nimenomaan nostamalla veroprosenttia.
[/quote]
Voihan niin tehdä, mutta ei sillä mitään säästä. Joululahjat ja hiihtolomamatka olisi saattaneet olla halvempia vaikka kesällä eikä joulukuussa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:21"]Meillä juhlitaan veronpalautusta. Ostetaan joululahjat veronpalautuksilla tai matkustetaan jonnekkin hiihtolomalla. T. Viimeksi 1400€ veronpalautusta. [/quote] Ja nimenomaan nostamalla veroprosenttia.
[/quote]
Voihan niin tehdä, mutta ei sillä mitään säästä. Joululahjat ja hiihtolomamatka olisi saattaneet olla halvempia vaikka kesällä eikä joulukuussa.
[/quote]
Kannattavampaa olisi kun niitä ei edes pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:13"]
Anoppini pöllii hotelleista pyyhkeet, vessapaperit ja kaiken muun mitä irti lähtee. Pizzerioista servetit ja ottimet. Lidlissä käyvät ja kauhistelevat prisman hintoja. Kauhistelevat meitä kun oltermannia ostetaan:D Silti polttavat kumpikin maxiaskin kalleinta tupakkia päivässä ja anoppi lisäksi vielä alkoholisti, kaljaa ostaa päivittäin irtona vähintään 5 tölkkiä. Eli säästävät oikeastaan kaikessa järkevässä mutta turhanpäiväisyyksiin laittavat rahaa. Kerran olimme mieheni kanssa hotellissa ja häpesin silmät päästäni kun kotona kertoi ottaneensa vessapaperirullan mukaan.. Onneksi muuten ei ole tullut äitiinsä
[/quote]
Olen huomannut muutamista heikosti toimeentulevista tuttavista tämän saman ilmilön. Rahaa ei haluta käyttää järkeviin asioihin (opiskelu, asuminen, kunnon varusteet kotiin yms.), mutta kaikkeen tyhjänpäiväiseen turhuuteen ja hömppään kyllä on varaa (tupakka, alkoholi, turha kärääsä jolla ei tee mitään, luontaishoidot yms.). Taitaa köyhyys olla aika pitkälti itse aiheutettua.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 13:51"]Mä en tiä onko se teistä tyhmää, mutta kun shampoo on ihan loppu laitan pohjalle vettä ja ravistan sieltä saa vielä yhden pesun. Sitten heitän roskiin.
[/quote]
Näin mäkin toimin, myös suihkusaippuoiden kohdalla. Ei se ole tyhmää käyttää tuotetta loppuun asti kunnolla.
Kyllähän hampurilaisillakin laihtuu, jos niitä syö tarpeeksi vähän. Yhtä pöljää logiikkaa.
[/quote]
Haluanpa nähdä tyypin joka syö 10 litraa mustikoita päivässä (2640kcal). Mutta saa siinä kerätäkin niitä jos vuodessa kuluu 3650 lirtaa mustikoita, tarvii 10 suurta arkkupakastinta niiden säilömiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:11"]
Täysin eri asia. Tavallinen uuni ei ole varaava eikä johtava.
[/quote]
Täysin sama asia. Et ole tainnut paljon kuluttaa aikaa fysiikantunneilla? Uuni on sekä varaava (eirstetty) että johtava (metallirakenteet). Sama energia siltä vapautuu, on luukku kiinni tai auki.
[/quote]
Nyt on todettu jossain tutkimukssissa että kuitujen syöminen laihduttaa, eli periaatteessa voisi laihtua sillä että lisää reilusti kuituja, kuten vaikka marjoja ruokavalioon.
Se, että pissaamisen jälkeen ei vedetä vessaa vaan jätetään kuset pönttöön haisemaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"] Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö? [/quote] Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta) [/quote] Mä taas vedän joka kerta koska ensinnäkään en kestäisi sitä kuten hajua mikä jäisi vessaan ja toiseksi se wc-pytty menee pilalle siitä että siellä muhii se pissa tuntikausia. Ja tiedän nämä siitä, että kotona ei saanut vetää vessaa kuin kahden pissan jälkeen tai jos kävi isommalla hädällä
[/quote]
79 tässä: Itse juon vettä aika reilusti, ei haise eikä ole paljon minkään väristäkään, joten en oo ihan varma tosta. Aamulla toki eri asia.
[/quote]
Tuli tästä mieleen, että eikö kannattaisi juoda mahdollisimman vähän, niin ei tarvitsisi käydä pissalla montaa kertaa päivässä? Säästäisi vettä, paperia, sähköä jne :)
[/quote]
No siis "reilusti" = "suositusten mukaisesti". Vaaleahko pissa tarkoittaa, että nestetasapaino on hyvä. En lähtis terveyden kustannuksella säästämään. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:21"]
Osta aina kilohinnan mukaan. Ihan sama vaikka säästöpakkauksesta menisi suurin osa hukkaan, pikkupakkausta joka olisi halvempi ja riittävän kokoinen ei voi ostaa kun kilohinta on kalliimpi...
[/quote]
Tuossa lienee idea, että otetaan vaikka se ylimääräinen osa ja pakastetaan tms. Ei varmaan kukaan suoraan tuollaista kirjoittamaasi neuvoa kuitenkaan anna?
[/quote]
Entinen kämppis tuon sanoi, ei pakastanut ylimääräisiä. Usein jäi ruokaa pilaantumaan kun otti yhden annoksen ja loput unohtui tai "unohtui".
Vessaharja on sitä varten että sillä voi survoa paskat ja paperit viemäristä alas. Vessanpöntössä on huuhtelu vain pesuaineveden poistamista varten. Näin siis enoni mielestä...
Ei osteta hiihtolomalla Lapissa Jounin kaupasta tomaatteja koska ne ovat kalliimpia kuin Wallininkadun Siwassa :(
Kalastaminen. Pelit ja vehkeet, vieheet ja sivukulut tulee niin kalliiksi, että tulee kalalle pikkaisen kovempi kilohinta kuin tiskillä. Varsinkin jos ei ole kokenut kalamies/-nainen.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:35"]Ei osteta hiihtolomalla Lapissa Jounin kaupasta tomaatteja koska ne ovat kalliimpia kuin Wallininkadun Siwassa :(
[/quote]
Talvella ei muutenkaan kannata ostaa tomaatteja. Epäekologista ja huonolaatuista.
Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
Nuuka veljeni ajelee 3 km pitemmän matkan tankille, jos toisella on bensa sentin halvempaa. Yksi jakeli postikortit autolla lähellä asuville laatikohin, jotta ei menisi postimaksuja.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:27"]
Mun mies toimisi miten 25 kirjotti, välillä naurattaa ja välillä suututtaa sen ajatus säästämisestä. Myös tiskirättien pesu on omituista säästämistä, ostaa uuden kun rätti likanen.
[/quote]
Ostat uuden tiskirätin parin päivän välein? Itse pesen tiskikoneessa aina astioiden mukana.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:35"]Ei osteta hiihtolomalla Lapissa Jounin kaupasta tomaatteja koska ne ovat kalliimpia kuin Wallininkadun Siwassa :( [/quote] Talvella ei muutenkaan kannata ostaa tomaatteja. Epäekologista ja huonolaatuista.
[/quote] Löysää pipoa hurskastelija, lomalla saa syödä mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:11"]
Tässä on upea ohjelma, Extreme Cheapskates. IHAN USKOMATTOMIA säästäjiä, siitä mallia ottamaan
huhuh....
[/quote]
Idiootteja noi on. Esimerkiksi toi muovi tyyppi. Oikeata säästämistä olisi että se myösi asunnon eikä ostaisi edes tuollaisia autoja, kämppiä jne. Oikeasti säästäväinen asuisi mahdollisimman halvassa asunnossa yhdellä lampulla ja söisi kaurapuuroa sekä hernekeittoa.