Pöljin kuulemasi säästövinkki?
Kommentit (297)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:47"]
Yksi mies kehui säästävänsä parturikuluissa, kun leikkasi itse tukkansa. Etutukan ehkä pystyy itse siistimään, mutta entä takatukan?
[/quote]
Tuhannet miehen tässäkin maassa leikkaa itse tukkansa. Pystyy kyllä helposti leikkaamaan etu ja takatukkansa.
Ei pidä lattialämmitystä kylppärissä päällä kun säästää.. Kohta homevaurioita.
Paistorasvat kannattaa imeyttää pelletteihin, puruun tai sanomalehtisilppuun ja polttaa uunissa. Ei mikän huono idea.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:29"]Tutussa perheessä lapset pääsevät vain kaksi kertaa viikossa suihkuun ja silloinkin vain rajoitetun ajan. Äiti säästää vesikuluissa, lapset 7 ja 4 vuotta.
[/quote]
Miks ton ikästen tarttis käydä suihkussa useemmin? Paitsi tietysti jos on hikoillu hirveesti jossain harrastuksessa tai kuumana kesäpäivänä. Mutta muutoin, eihän ton ikäsillä ees rasvotu tukka. 4-vuotiaan pyllyä voi tarvittaessa pestä käsisuihkulla. Lasten jokailtainen kylpeminen tai suihkussakäynti on ihan turhaa. Ja veikkaan että toi rajoitettu aikakin tarkoittaa sitä, että suihkussa ei läträillä turhia, eli säästetään vettä. Ihan niinkuin aikuisetkin. Kyllähän ne lapset rupee helposti leikkimään suihkussa jos ei rajoita.
[/quote]
Näin on. Typerää lotrata joka päivä, ilman hikiharrastuksia.
Ehkä sitten murrosiän hormoonihikejä voi pestä päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:42"]Energiasäästölamppujen käyttö; maksavat hirveästi, vaikka eivät kestä mitenkään ihmeellisen kauan, tuhovat luontoa, ovat vaarallisia käyttää (myrkyllisiä rikkoutuessaan) ja syttyvät hitaasti ja valo on rumaa ja heikkolaatuista. [/quote]Olen säästänyt energiansäästölampuilla ja ledilampuilla kymmenessä vuodessa 2000 euroa.
[/quote]
Minun sähkölaskuni ei ole kymmenessä vuodessa edes noin paljoa.
Jos jossain kaupassa on kahvitarjoilu, eräs tuttuni käy siellä aamu-, päivä- ja iltakahvilla.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:39"]Opiskeluaikaan törmäsin joitakin kertoja kavereihin, jotka suodattivat kahvit samoista poroista kahdesta, toisella kertaa lisättiinvain noin mitallinen uutta. Ja sitten pahimmillaan suodatinpussi huuhdeltiin ja käytettiin taas. [/quote] No kuule mäkin huuhtelen ja käytän uudestaan. Kas kun on kestosuodatinpussi käytössä. Ei tulis mieleenkään käyttää paperista ja heittää joka kerran jälkeen roskiin...
[/quote]
Koitin kerran kestosuodatinpusseja ja se kahvi oli paljon pahempaa kuin normaaleilla filttereillä. Kai sitä kaikkeen tottuu, mutta...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"] Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa [/quote] Miksi ei leikkaa vaan todella lyhyeksi niin ei tarvitse tehdä houksille mitään? Järjetöntä tuollainen laittaminen [/quote] Koska haluan näyttää huolitellulta ja kauniilta enkä miltään lähiömammalta
[/quote]
Nyt täytyy myöntää että särähti korvaan toi vertaus. Lähiömamma? Tarkoitat siis äitiä, joka ei asu keskustassa. Meitä on kuule moneen junaan, toiset mammat jää asemalle mutta toiset porskuttaa ykkösluokassa vaikka asuvatkin lähiössä. Ei se ulkonäkö riitä, jos suusta tulee kakkaa heti kun sen avaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"]
Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö?
[/quote]
Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta)
[/quote]
Mutta onhan siellä pytyssä ne paperitkin muhimassa (paitsi jos olet mies) joten aikamoinen kasa kertyy ja joudut lopulta vetämään pytyn kuitenkin monesti saadaksesi ne menemään... Ja, jos siis olet nainen, mites menkkojen aikaan? Verta ja pissaa lilluu pöntössä papereineen, yöks. Vai etkö käytä paperia? Todellakin siis vedän, vaikka asuisin yksin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Suurimmassa osassa tämän maan asunnoista kylpyhuoneista ei ole lattialämmitystä. Monessa ei ole kesäisin mitään lämmitystä
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:34"]Metsästäminen ja marjastaminen. Ja sit jo joku haluaa säästää 500egeä kuukaudessa ni joku tulee aina kirjoittamaan et miten shampoopullon saa tyhjäksi asti.
[/quote]
Hoh hoh. Saan joka vuosi satoja euroja marjoilla plus ilmainen kuntoilu ja virkistys.
[/quote]
Ihan veroihin kanssa myydessä?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"] Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö? [/quote] Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta) [/quote] Mutta onhan siellä pytyssä ne paperitkin muhimassa (paitsi jos olet mies) joten aikamoinen kasa kertyy ja joudut lopulta vetämään pytyn kuitenkin monesti saadaksesi ne menemään... Ja, jos siis olet nainen, mites menkkojen aikaan? Verta ja pissaa lilluu pöntössä papereineen, yöks. Vai etkö käytä paperia? Todellakin siis vedän, vaikka asuisin yksin.
[/quote]
Nainenkin pystyy kusemaan ilman että tarvitsee pyyhkiä. Opettele kusemaan ilman että kusi valuu pitkin poikin
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:26"]Ev
[/quote]
Että välttää kauppoja joidenka ruokien hinnoissa on alv.
Sammuttaa valot koko ajan joka paikasta jossa ei juuri sillä hetkellä olla ja molemmat pariskunnan jäsenet polttaa vähintään askin tupakkaa päivässä.
Ostaa vain toiselle nahkatakin kun lapsiperheellä ei oo varaa ostaa kahta samalla kertaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Suurimmassa osassa tämän maan asunnoista kylpyhuoneista ei ole lattialämmitystä. Monessa ei ole kesäisin mitään lämmitystä
[/quote]
Jos ei ole lattialämmitystä on patteri. Joku lämmitys on aina. Kyllä se lattia kuivaksi pitää saada. Kesä nyt on eri juttu.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:44"]Ei nyt ehkä vedä tyhmyydessään vertoja hedelmäpussin solmulle/solmuttomuudelle, mutta kyllä veroprosentin nostaminen liian korkeaksi säästämismielessä on ihan hiton tyhmää sekin.
[/quote]
Miksi? Jos ei osaa sijoittaa, eikä rahankäyttö ole oikein hallinnassa niin tämähän on hyvä vinkki. Itselläni ei ainakaan opiskeluaikoina ollut esim. säästötilistä mitään iloa kun nostin kaikki rahat sieltä vain pois.
[/quote]
No jos tosiaan rahankäyttö ei ole hallinnassa eikä itsehillintää ole, tämä lienee kelpo säästämiskeino, mutta kyllä mun mielestä ilmaisen lainan antaminen valtiolle ja suurien palautuksien eli omien rahojen takaisinsaamisen juhliminen on vähän hölmön hommaa.
[/quote]
Ei kai tässä nyt juhlimisesta ole puhe, se on ihan eri asia jos joku kuvittelee "saavansa" jotain veronpalautuksilla
[/quote]
Ite en ajattele noin. Ajattelen että annan valtiolle edullista lainaa, jottei Suomi joudu konkurssiin.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:32"] Vessa kuuluu vetää vain kakkosen jälkeen. Näin isoisoäitini mielestä. :D Tais vesivessa olla uus asia ja vanhan kansan nuukuus päällä. Mä kyllä joskus pissaan samaan jos lapsilta on jääny pönttö vetämättä, ehkä oon ällö? [/quote] Asun yksin, ja teen noin aika useinkin. Joka pissan huuhteleminen puhtaalla vedellä tuntuu jotenkin absurdilta, kun kaikilla maailman ihmisillä ei ole edes juomavettä. (Sori Afrikka-kortin pelaamisesta) [/quote] Mutta onhan siellä pytyssä ne paperitkin muhimassa (paitsi jos olet mies) joten aikamoinen kasa kertyy ja joudut lopulta vetämään pytyn kuitenkin monesti saadaksesi ne menemään... Ja, jos siis olet nainen, mites menkkojen aikaan? Verta ja pissaa lilluu pöntössä papereineen, yöks. Vai etkö käytä paperia? Todellakin siis vedän, vaikka asuisin yksin.
[/quote]
Missä sanoin, että jätän AINA vetämättä ilman poikkeuksia? :D Ja joo nainen olen ja paperia käytän, mutta eihän sitäkään tarvitse rullallista kerralla sinne pönttöön tunkea. Lisäksi hajoaa kosteana.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:00"] Ei pidä lattialämmitystä kylppärissä päällä kun säästää.. Kohta homevaurioita. [/quote] Suurimmassa osassa tämän maan asunnoista kylpyhuoneista ei ole lattialämmitystä. Monessa ei ole kesäisin mitään lämmitystä [/quote] Jos ei ole lattialämmitystä on patteri. Joku lämmitys on aina. Kyllä se lattia kuivaksi pitää saada. Kesä nyt on eri juttu.
[/quote]
Se vesi lanataan lattiakaivoon, eikö se ole tarpeeksi?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:26"]Ev [/quote] Että välttää kauppoja joidenka ruokien hinnoissa on alv. Sammuttaa valot koko ajan joka paikasta jossa ei juuri sillä hetkellä olla ja molemmat pariskunnan jäsenet polttaa vähintään askin tupakkaa päivässä. Ostaa vain toiselle nahkatakin kun lapsiperheellä ei oo varaa ostaa kahta samalla kertaa.
[/quote]
Toi valojen sammuttelu on järkevää. Nahkatakkia nyt ei pidä muutenkaan ostaa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:00"] Ei pidä lattialämmitystä kylppärissä päällä kun säästää.. Kohta homevaurioita. [/quote] Suurimmassa osassa tämän maan asunnoista kylpyhuoneista ei ole lattialämmitystä. Monessa ei ole kesäisin mitään lämmitystä [/quote] Jos ei ole lattialämmitystä on patteri. Joku lämmitys on aina. Kyllä se lattia kuivaksi pitää saada. Kesä nyt on eri juttu.
[/quote]
Se vesi lanataan lattiakaivoon, eikö se ole tarpeeksi?
[/quote]
Korrekti termi on lastata, sillä väline jolla se tehään on lasta. Ja ei, se ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:08"]
Tukan leikkaamatta jättäminen/leikkaaminen itse koska kampaamo on niin kallista. Lopputuloksena on se, että epäsiistiä ja huonosti leikattua tukkaa pitää laittaa paljon enemmän, jolloin kuluu enemmän hiuslakkaa, vahaa, shampoota, hoitoainetta ja aikaa. Pari kertaa vuodessa kampaajalla käyminen säästää aika paljon hermoja ja ainakin minulla myös rahaa
[/quote]
Miksi ei leikkaa vaan todella lyhyeksi niin ei tarvitse tehdä houksille mitään? Järjetöntä tuollainen laittaminen
[/quote]
Koska haluan näyttää huolitellulta ja kauniilta enkä miltään lähiömammalta