Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miltä vanheneminen tuntuu?

Vierailija
09.03.2015 |

Ja ikäsi?

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:10"]

Vanheneminen on HIRVEÄÄ. Mikään ei oo niin kammottavaa kuin aamulla herätä selkä kipeänä, väsyneenä ja huonovointisena ilman mitään muuta syytä kuin iän tuomat vaivat! 3 lasta toivat mukanaan 30 ylimääräistä kiloa joita en ole tähän päivään mennessä saanut karistettua -lukuisista yrityksistä huolimatta. Vartalo on kuin komedioiden läskipuku eikä muuksi muutu. Lasten kanssa valvotut yöt jättivät pysyvät jäljet kasvoihin ja olemukseen. Näitä silmänalusia ja ryppyjä, jatkuvaa uupumusta ja alakuloa ei pyyhi mikään enää pois. Elämäni on ohi-kaikki on ohi. Olen 39.

[/quote]

Mielenkiintoista miten samanikäinen voi ajatella niin eri tavalla ja olla jo luovuttanut. Itse olen myös 39 v. Jään parin päivän päästä äitiyslomalle. Voin hyvin mitä nyt välillä raskaus on vienyt yöunia. Olen kuitenkin reippaasti jaksanut töissä ja kulkea pitkää työmatkaa (70 km suunta). Raskauden aikana iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ryppyjä voi olla mutta niitä kuuluukin olla. Tulevaisuudessa tiedossa paljon mielenkiintoisia juttuja niin työssä kuin vapaa-ajallakin. Eniten huolestuttaa omat iäkkäät vanhempani ja heidän pärjääminen. 

Vierailija
82/196 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:34"]

Ikä 55 ja tuntuu todella hyvältä. En haluaisi missään nimessä olla nuorempi.

[/quote]Miksi ihmeessä rupsahtaneilla kurppanoilla on aina niin kiire hysteerisesti vakuutella, että heillä on paras ikä eivätkä vaihtaisi sitä mitenkään nuoremmaksi.....

[/quote]

Asia selviää sinulle sitten, kun sinäkin olet tarpeeksi vanha. Katsos kun me "rupsahtaneet kurppanatkin" olemme joskus olleet nuoria ja hehkeitä, mutta monestakaan syystä emme enää kaipaa sitä aikaa. Tässä iässä ei rupsahtaminen enää haittaa niin kuin olisi haitannut parikymppisenä.

Oikeastaan ainoa, minkä vaihtaisin pois on ne väistämättä iän myötä tulevat fyysiset krempat. Kummallista, kun tässäkin ketjussa vanhenemisesta kärsivät eniten sellaiset keski-ikäiset, jotka näin jälkeenpäin ajatellen elävät elämänsä parhaita vuosia. Ei ole enää nuoruuden hölmöyttä mutta ei vielä vanhuuden vaivoja.

54 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
84/196 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:34"]

[/quote]Miksi ihmeessä rupsahtaneilla kurppanoilla on aina niin kiire hysteerisesti vakuutella, että heillä on paras ikä eivätkä vaihtaisi sitä mitenkään nuoremmaksi.....

[/quote] no kun sitä tässä jysyttiin

Vierailija
85/196 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:34"]

[/quote] no kun sitä tässä jysyttiin
[/quote] kysyttiin :)

Vierailija
86/196 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjalta. tänään kaupungissa on festarit ja bändi, jonka takia ostin lipun alkaa ´soittaa vasta joskus yhdeltä yöllä.. miten mää pysyn hereillä?! :O on vaikea uskoa, että olin ennen yökyöpeli ja vaivoin vaivatta aamuyöhön.. nykyään ikä ja kaksi lasta ovat tehneet tehtävänsä. 

pitää varmaan vetää "välikuolema" eli ottaa tirsat jossain nurtsilla :D

Vierailija
87/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
88/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen tuntuu ihan hyvältä, kun miettii vaihtoehtoja

Vierailija
89/196 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 52. Rehellisesti sanottuna olisin mieluummin 30 vuotiaan näköinen pärstältäni. Mutta en haluisi olla henkisesti enää nuori, se oli niin hankalaa aikaa, kaikkine epävarmuuksineen ja huonoine itsetuntoineen. Muistan kun olin n.30vuotias, ajattelin olevani haudan partaalla 50vuotiaana. Jännä juttu, vuodet vierivät ja kaikkeen sopeutuu. Elämästä tulee tasaisempaa ja mukavampaa. Sinusta ajatus tuntuuu varmasti oudolta, että keski-iässäkin voi olla onnellinen, mutta kyllä se on totta. Älä masennu, kyllä keski-ikäisenäkin voi olla elämää.

Vierailija
90/196 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittariin kertynyt puoli vuosisataa ja elämä ihan mallillaan.

Täältä sisäpuolelta kun katsoo ulospäin, niin tuntee itsensä edelleenkin parikymppiseksi, asiaa auttaa tietenkin se, ettei miehenä tule peiliin katsottua kuin saunassa partaa ajaessa ja silloinkin peili niin huurussa ettei siitä mitään näe :)

Vierailija
91/196 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:34"]

Koska niin se on. Paras ikä se mitä elää. Tiedät sitte joskus itsekin.

Vierailija
92/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonolta n20 :/

Vierailija
93/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:39"]

huonolta n20 :/

[/quote]

Liikuttavia olette te kaksikymppiset jotka koette vanhenevanne. "Youth is wasted on the young." Mutta ihminen on harvoin onnellisimmillaan nuorena aikuisena, kun itsenäistyminen ja oman paikan löytäminen on vielä kesken ja pelottaa että jollei pärjääkään elämässä. Tämän palstan vastausten perusteella 20 - 30-vuotiailla on eniten ikäkriisiä. Reilu kolmikymppisenä alkaa tulla jonkinlainen mielenrauha asioiden suhteen, ja yli nelikymppiset ovat vanhenemisen kanssa sinut. Eihän nämä fyysiset vaivat ole mukavia, mutta naaman ja koropan muutoksiin on jo tähän mennessä alkanut tottua.

Eletty elämä ei häviä mihinkään, jokainen on ollut aikanaan nuori ja rypytön, sitten aikuistunut ja tienannut ilmelinjansa... ja toivottavasti jo yli nelikymppisenä tuntee elävänsä oman itsensä oloista elämää. Ei onni ole kiinni ihon kiinteydestä eikä se ole siitäkään kiinni että on talo, auto, mies ja kaikki maallisen mammonan merkit sievästi kunnossa kun olet "vanha". Se on jotain sisäistä voimaa joka on kasvanut elämän aikana. Ehkä kaikilla sitä ei ole, mutta joillakin on.

Vierailija
94/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut tietoiseksi omasta kuolevaisuudestani ja siitä, että kroppa ei enää kestä eikä pysty ihan mitä tahansa. En uskaltaisi laskea pulkalla hyppyristä tai edes yrittää heittää trampoliinilla kaksoistakaperinvolttia. Viikossa kaipaa myös koti-iltoja, jolloin saa vain olla ja tehdä oman aikataulunsa mukaan. Nuorempana saattoi olla lähes joka illalle sovittua ohjelmaa.

Vierailija
95/196 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:00"]Olen tullut tietoiseksi omasta kuolevaisuudestani ja siitä, että kroppa ei enää kestä eikä pysty ihan mitä tahansa. En uskaltaisi laskea pulkalla hyppyristä tai edes yrittää heittää trampoliinilla kaksoistakaperinvolttia. Viikossa kaipaa myös koti-iltoja, jolloin saa vain olla ja tehdä oman aikataulunsa mukaan. Nuorempana saattoi olla lähes joka illalle sovittua ohjelmaa.
[/quote]
Ai niin, ikä on 27 v.

Vierailija
96/196 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]Täytän kohta 41 ja olo tuntuu alle 40v, mutta sitten katsoo peiliin.. Mielummin haluaisin 30v pärstän. Tämä on ahdistvaa kun kroppa alkaa roikkua kun ei ole enää niin kimmoisa ja elastinen iho. :( Ahdistavaa vanheta. Kun täytin 40, niin ajattelin ettei tarvitse enää stressata, mutta kun ajattelen, että kohta täytän 41, 42, 43, 44... En haluaisi vanhentua, mutta minkäs teet. Miten voi vanhentua ylpeästi? Vinkkejä. :)
[/quote]
Siis 141 40v nainen.

Vierailija
97/196 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia viestejä. Itse olen aina innoissani odottanut, mitä elämä tuo tullessaan ja siten odotan vanhenemistakin. On ihanaa olla vähän näkymätön eli ei tarvi kärsiä ulkonäköpaineita enää.

Nyt odotan todella paljon, että vaihdevuodet alkaa.

t: N45, kohta 46v

Vierailija
98/196 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän jos 20 tuntee ittensä vanhaks.
Se voi johtua ihan geeneistä, lapsuudesta(jos vaik ollut paljon vanhojen ihmisten kaa tekemisis tai jos omat vanhemmat ovat olleet sellasii"vanhusten oloisia").

Mä olen aina tykännyt vanhoista ihmisistä, ne on niin Viisaita ja ne joteski pysäyttää juttelullaan/olemuksellaan. Niissä on jotain käsittämättömän arvokasta, ne ovat aivan kuin jalokiviä.

Vierailija
99/196 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 21:59"]Mä ymmärrän jos 20 tuntee ittensä vanhaks.
Se voi johtua ihan geeneistä, lapsuudesta(jos vaik ollut paljon vanhojen ihmisten kaa tekemisis tai jos omat vanhemmat ovat olleet sellasii"vanhusten oloisia").

Mä olen aina tykännyt vanhoista ihmisistä, ne on niin Viisaita ja ne joteski pysäyttää juttelullaan/olemuksellaan. Niissä on jotain käsittämättömän arvokasta, ne ovat aivan kuin jalokiviä.
[/quote]Eli tarkoitin 20.v

Vierailija
100/196 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihana vertaus että vanhat ihmiset ovat kuin jalokiviä :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi