Eväät risteilylle
Ollaan lähdössä Ruotsin risteilylle ja nyt mietitään että tehtäisiin eväät mukaan, koska laivalla on kovin kalliit ravintolat, olisiko hyviä vinkkejä mitä ottaa mukaan ja varsinkin mitä varata sitten paluumatkalle?
Kommentit (99)
Laitapa seuraavalla kerralla diabetesranneke niin ei takavarikoida elintarvikkeita.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:08"]Apua ap! Lupaa, ettet nalkuta perheellesi koko matkaa. Sun lasten sydämet särkyy ihan oikeasti jos sä viet ne laivalle ja sit nipotat, jäkätät ja jankkaat rahasta koko matkan. Niille jää pelkästään huono muisto reissustanne.
Älä lähde ollenkaan jos on noin tiukkaa rahasta.=(
[/quote]
Lue tarkemmin, aplla ei ole lapsia.......
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:05"]http://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/jarjestyssaannot/
Kohta 3.
Tiedän ihmisiä, nimenomaan opiskelijoita, joilta on eväät takavarikoitu.
[/quote]
Kyllä vaan matkustajat on vedelly eväitään ja tax free viinoja laivalla. Ei henkilökunnalla ole aikaa ja resursseja käydä hyttejä läpi :D Kuka hullu ei laivalla alottelis taxfree kamalla mielummin kun maksamalla kipeeks baarissa? Landrinkit kaupasta ja laivalta viinapullo.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:05"]
http://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/jarjestyssaannot/
Kohta 3.
[/quote]
Ovatko olleet jollain opiskelijaristeilyllä? Niillä saatetaan tarkastaa laukut. Normaalilla risteilyllä on kyllä todella harvinaista että mitään takavarikoitaisiin.
Meillä oli viimeksi laivalla eväinä: hedelmiä, Lidlin karjalanpiirakoita (säilyvät hyvinä pitkään), myslipatukoita, tyhjät vesipullot, tonnikalaa ja valmiiksi pilkottua salaattia, tomaattia, sekä kurkkua. Myös vedenkeitin, omat teet/kahvit ja nuudelit on hyvä idea.
No millä te elätte maissa? Tuskin pyhällä hengellä eli kai te kotonakin jotain ruokaa ostatte niin voitte parin päivän ruokarahat tuhlata siellä laivalla kun kerrankin johonkin pääsette. Syökää sitten kotona reissun jälkeen nuudelia ja kaurapuuroa pari päivää.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:25"]
No millä te elätte maissa? Tuskin pyhällä hengellä eli kai te kotonakin jotain ruokaa ostatte niin voitte parin päivän ruokarahat tuhlata siellä laivalla kun kerrankin johonkin pääsette. Syökää sitten kotona reissun jälkeen nuudelia ja kaurapuuroa pari päivää.
[/quote]
Eihän tuollaisella Päivä Tukholmassa-risteilyllä sitä maissaoloaikaa edes ole kuin kuutisen tuntia. Kaupasta saa vaikka sämpylän tms. jos tulee nälkä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:50"]
Ollaan köyhä opiskelijapari ja on lähdettävä ilman rahaa kun ei ole rahaa. Mitä metro mahtaa maksaa keskustaan vai onko matka sellanen että sen kävelee?
[/quote]
Kyseessä on siis päivä Tukholmassa? Mutta kummalla yhtiöllä? Siljan terminaali on kauempana keskustasta, en lähtisi kävelemään. Viking Line on kyllä ihan kävelyetäisyydellä.
[/quote]Siljalta kävelee alle tunnissa keskustaan, 3-4 km.
On täällä persaukista porukkaa kun laivan ruuatkin on liian kalliita.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:23"]
Meillä oli viimeksi laivalla eväinä: hedelmiä, Lidlin karjalanpiirakoita (säilyvät hyvinä pitkään), myslipatukoita, tyhjät vesipullot, tonnikalaa ja valmiiksi pilkottua salaattia, tomaattia, sekä kurkkua. Myös vedenkeitin, omat teet/kahvit ja nuudelit on hyvä idea.
[/quote]
Ok. MItä te saitte tästä laivamatkasta irti? Mikä oli syy lähteä sinne? Mitä teitte laivalla sen jälkeen, kun olitte syöneeet purkkitonnikalat ja tomaatit? Jotenkin olen ihan ällistynyt näistä. Laivalla tekeminen minusta on se syöminen, Mitä ihmettä siellä muuta tekee? Varsinkaan jos mikään ei saa maksaa mitään. Lähtee laivalle oma vedenkeitin laukussa ja syö pikkuisessa hytissä jotain kuppinuudeleita? Sama kuin menisi Itäkeskukseen ihmettelemään kauppoja.
Olen asunut Ruotsissa ja silloin laiva oli toki vain kulkuneuvo ylitettäessä lahden. Olin köyhääkin köyhempi AuPair silloin. Siltikin muistaakseni söin kahvilassa, ilta oli vaan kertakaikkiaan niin tylsä ilman mitään ohjelmaa.
Tosi fiksua lähteä köyhänä Tukholmaan kun euron kurssi on pohjamudissa ja tuskin on maailman halvimpia kaupunkeja muutenkaan.
Kaikki voi huokaista helpotuksesta, sain juuri vanhemmiltani syntymäpäivälahjan etukäteen, 100 € ! Ajattelivat ilmeisesti tulevaa reissuamme, nyt saadaan syödäksemme. ap.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:47"]Saatan olla väärässä, mutta eikös laivoille omien ruokien tuominen ole kiellettyä? Samoin kuin omien (alkoholi-)juomienkin... Tuskin kukaan laukkujanne alkaa tutkimaan ja ruokianne takavarikoimaan, mutta onhan se mahdollista :D.
Mukaan sopii siis ruokia, jotka eivät vaadi lämmitystä tai kypsentämistä eikä kylmäsäilytystä. Säilykkeet, hedelmät, kuivalihat, leivät ovat ainakin helppoja eväitä. Menomatkaa ajatellen voi kotona tehdä valmiiksi vaikkapa voileipiä, pitsaa ja mitä nyt huoneen lämpöisenä sitten maistuukaan. Tietysti sitten jotkut ruuat saa säilymään paluumatkallekin, jos vain pystyy pienen kylmälaukun ottamaan mukaan ja sen täyttämään mahdollisimman hyvin kylmäkalleilla.
Empä ole ikinä tullut ajatelleeksi, että laivalle ottaisi omat eväät mukaan.. se buffet on ainakin meidän perheelle aina ollut se odotetuin asia risteilyissä :D.
[/quote]multa vietiin sähkö tupakat. Matkalla saksaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:23"]
[/quote]
Ok. MItä te saitte tästä laivamatkasta irti? Mikä oli syy lähteä sinne? Mitä teitte laivalla sen jälkeen, kun olitte syöneeet purkkitonnikalat ja tomaatit? Jotenkin olen ihan ällistynyt näistä. Laivalla tekeminen minusta on se syöminen, Mitä ihmettä siellä muuta tekee? Varsinkaan jos mikään ei saa maksaa mitään. Lähtee laivalle oma vedenkeitin laukussa ja syö pikkuisessa hytissä jotain kuppinuudeleita? Sama kuin menisi Itäkeskukseen ihmettelemään kauppoja.
Olen asunut Ruotsissa ja silloin laiva oli toki vain kulkuneuvo ylitettäessä lahden. Olin köyhääkin köyhempi AuPair silloin. Siltikin muistaakseni söin kahvilassa, ilta oli vaan kertakaikkiaan niin tylsä ilman mitään ohjelmaa.
[/quote]
Hytissä voi lukea kirjaa, katsoa televisiota (jos on tv), olla netissä (jos on puhelimessa netti niin toimii Suomen puolella ja yleisissä tiloissa on lisäksi nettiyhteys)
Mee messiin syömään. Etit jonkun henkilökunnasta jos oot sexy. Kyllä ruokaa löytyy.
Jos on kaunis ilma, niin viikkarilta on mukava kävellä kaupunkiin. Vanha kaupunki ja keskustassa olevat tavaratalot ovat kalliita. Rannasta kannattaa kiivetä ylös niin onkin kohta jo södermalmilla ja on mielenkiintoisempaa kävelemistä kuin vilkkaasti liikennöityä rantaa pitkin slussenille.
Jos on eväitä mukana, niin esim pelkät kahvit voi ostaa ja sitten pullat kassista. Ei ne ketään kiinnosta.
Meette laivalla buffettiin! :) Rahaa se vaan on.
Oma kokemukseni; lukiossa lukiomme maksoi abiristeilyn. Mä lähdin ihan innoissani reissuun mutta mun rahatilanne oli ihan nolla (köyhä opiskelija ja perhe tosi köyhä) joten tein eväät; voikkaria ja jotain banaania. Kaveri lupasi antaa viinoistaan mulle.
Mentiin sitten laivaan ja meno oli hyvä. Hyttikaverit olivat illalla menossa vielä syömään ennen biletystä ja mä aloin sitten kaivamaan mun foliokäärittyjä leipiä laukusta. Onneksi mulla oli niin hyvät kaverit, että ottivat mut mukaan ja maksoivat mullekin buffetin. Mulla oli niin hyvä reissu ja ele oli kaunis ja oon ikuisesti kiitollinen etteivät jättäneet mua yksin sinne hyttiin mussuttamaan leipää ja banaania ja katsomaan telkkua.
Että perseestä olis tuokin reissu osittain ollu jos en olisi päässy nauttimaan kaikista laivan jutuista.
Itse taas en tykkää laivan ruuista. Minulla on ollut itse tehtyjä kolmioleipiä ja vesipulloja mukana.
Minulla on mukana oma lehmä, niin saan maidon ilmaiseksi. Tukholman lumet on jo sulaneet eli Tuitukka saa tuoretta syötävää. Paluumatkalla teurastan lehmän ja herkuttelen kunnon paistilla.
Taidankin ottaa uunin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:05"]
http://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/jarjestyssaannot/
Kohta 3.
[/quote]
Siis tallink siljalla ei ole tuollaista rajoitusta.