Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväät risteilylle

Vierailija
09.03.2015 |

Ollaan lähdössä Ruotsin risteilylle ja nyt mietitään että tehtäisiin eväät mukaan, koska laivalla on kovin kalliit ravintolat, olisiko hyviä vinkkejä mitä ottaa mukaan ja varsinkin mitä varata sitten paluumatkalle?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:19"]

Itse taas en tykkää laivan ruuista. Minulla on ollut itse tehtyjä kolmioleipiä ja vesipulloja mukana.

[/quote]

Miksi tämä kommenttini sai niin paljon alapeukkuja ja vielä vastaukenkin:

"Laivan ruoka on pahaa" ja sitten syödään kolmioleipiä!

Tämä! :D onko tosiaan jonkun käsitys hyvästä ruuasta tosiaan kolmioleipä? Itse olen pääsiäisenä menossa viikkarilla päivä tukholmassa-risteilylle ja ihan innoissani jo tutkailin netistä ennakkoon ala carten ruokalistaa!

-

Olen todella yllättynyt siitä, että useimmat suhtautuvat näin intohimoisesti laivan ruokaan! Itse olen jonkin verran ruokahifistelijä ja erittäin paljon nirso. Suosikkiravintolani ovat yleensä palkittujen kokkien pitämiä ja raaka-aineet todellakin hyviä ja maut hyvässä tasapainossa.

Laivalla en ole ollut monta kertaa, buffetissa olen ollut kerran. Sieltä löytyi lähinnä "kouluruokaa", huonoa lihaa ja sen sellaista vaikka millä mitalla. Äyriäispöytä oli ainoa suht hyvän näköinen, mutta valitettavasti olen allerginen juuri niille eli se ei minua lohduttanut. Söin pienia paloja joitain mielestäni "syömäkelpoisen" näköisiä ruokia, mutta lähinnä söin perunaa ja kasviksia. Hanaviiniä tähän päälle niin makuelämys oli kuin talkoissa. Yök!

Miksi se ketään haittaa, jos jotkut eivät pidä laivan ruuasta? Miksi sitä alapeukutetaan ja toisten ruokamieltymyksiä pilkataan? Miksi ei saisi olla omia eväitä? Luulen kuitenkin, että monet juovat omia juomia ainakin (siis ensin ostetaan ne tax-freestä). Miksi on niin paljon pahempi tehdä itselle kolmioleipiä?

Ja sinulle joka nauroit kolmioleiville ruokana, et ole varmaan koskaan syönyt kovin hyviä kolmioleipiä. Niihin saa tehtyä todella herkullisia ja täyttäviä täytteitä.

Vierailija
62/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:02"]Meidän perhe lähtee kohta aamuristeilylle, ja otamme ainakin omat hedelmät mukaan. Aamiainen käydään syömässä, mutta muuten ostetaan vaan tax freestä jotain naposteltavaa ja ehkä kahvilasta jotku leivät. Laivan ruoka on pahaa.
[/quote]

Et ole tainnut syödä ravintolassa siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:23"]Meillä oli viimeksi laivalla eväinä: hedelmiä, Lidlin karjalanpiirakoita (säilyvät hyvinä pitkään), myslipatukoita, tyhjät vesipullot, tonnikalaa ja valmiiksi pilkottua salaattia, tomaattia, sekä kurkkua. Myös vedenkeitin, omat teet/kahvit ja nuudelit on hyvä idea.
[/quote]

Mitä sä teet tyhjillä vesipulloilla laivalla?

Vierailija
64/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä vaam kallista! Siellähän on kylmäsäilytyslokerot. Toimii kolikolla.

Vierailija
65/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:23"]

Meillä oli viimeksi laivalla eväinä: hedelmiä, Lidlin karjalanpiirakoita (säilyvät hyvinä pitkään), myslipatukoita, tyhjät vesipullot, tonnikalaa ja valmiiksi pilkottua salaattia, tomaattia, sekä kurkkua. Myös vedenkeitin, omat teet/kahvit ja nuudelit on hyvä idea.

[/quote]

Ok. MItä te saitte tästä laivamatkasta irti? Mikä oli syy lähteä sinne? Mitä teitte laivalla sen jälkeen, kun olitte syöneeet purkkitonnikalat ja tomaatit? Jotenkin olen ihan ällistynyt näistä. Laivalla tekeminen minusta on se syöminen, Mitä ihmettä siellä muuta tekee? Varsinkaan jos mikään ei saa maksaa mitään. Lähtee laivalle oma vedenkeitin laukussa ja syö pikkuisessa hytissä jotain kuppinuudeleita? Sama kuin menisi Itäkeskukseen ihmettelemään kauppoja.

Olen asunut Ruotsissa ja silloin laiva oli toki vain kulkuneuvo ylitettäessä lahden. Olin köyhääkin köyhempi AuPair silloin. Siltikin muistaakseni söin kahvilassa, ilta oli vaan kertakaikkiaan niin tylsä ilman mitään ohjelmaa.

[/quote]

Hytissä voi lukea kirjaa, katsoa televisiota (jos on tv), olla netissä (jos on puhelimessa netti niin toimii Suomen puolella ja yleisissä tiloissa on lisäksi nettiyhteys)
[/quote]

Mitä helvetin järkeä on lähteä laivalle hyttiin lukemaan kirjaa ja katsomaan telkkaria? Saman voi tehdä kotona täysin ilmaiseksi. Minkä takia ei voi säästää kuukauden tai kaksi rahaa, että voi jotain tehdäkkin siellä laivalla? Eikä tarvitse raahata eväitä ja vedenkeittimiä mukana. En voi uskoa että ootte tosissanne. :D

Vierailija
66/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menomatkalle tee säilyvä makaronisalaatti ja leivät. Lisäät hytissä tonnikalapurkin salaattiin. Tonnikalaa saa maustekastikkeilla. Tulomatkalle ostat jotain Tukholmasta, jos sinne olette menossa. Jos olette aamiaisihmisiä, niin aamubuffet on hyvä. Sillä jaksaa päivän Tukholmassa. 

Tottaihmeessä laivalle otetaan eväitä mukaan. Tietysti laivayhtiö haluaa myydä ruokailuja ylihintaan, koska risteilyt itsessään on niin halpoja.

Vierailija
67/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:19"]

Itse taas en tykkää laivan ruuista. Minulla on ollut itse tehtyjä kolmioleipiä ja vesipulloja mukana.

[/quote]

Miksi tämä kommenttini sai niin paljon alapeukkuja ja vielä vastaukenkin:

"Laivan ruoka on pahaa" ja sitten syödään kolmioleipiä!
Tämä! :D onko tosiaan jonkun käsitys hyvästä ruuasta tosiaan kolmioleipä? Itse olen pääsiäisenä menossa viikkarilla päivä tukholmassa-risteilylle ja ihan innoissani jo tutkailin netistä ennakkoon ala carten ruokalistaa!

-

Olen todella yllättynyt siitä, että useimmat suhtautuvat näin intohimoisesti laivan ruokaan! Itse olen jonkin verran ruokahifistelijä ja erittäin paljon nirso. Suosikkiravintolani ovat yleensä palkittujen kokkien pitämiä ja raaka-aineet todellakin hyviä ja maut hyvässä tasapainossa.

Laivalla en ole ollut monta kertaa, buffetissa olen ollut kerran. Sieltä löytyi lähinnä "kouluruokaa", huonoa lihaa ja sen sellaista vaikka millä mitalla. Äyriäispöytä oli ainoa suht hyvän näköinen, mutta valitettavasti olen allerginen juuri niille eli se ei minua lohduttanut. Söin pienia paloja joitain mielestäni "syömäkelpoisen" näköisiä ruokia, mutta lähinnä söin perunaa ja kasviksia. Hanaviiniä tähän päälle niin makuelämys oli kuin talkoissa. Yök!

Miksi se ketään haittaa, jos jotkut eivät pidä laivan ruuasta? Miksi sitä alapeukutetaan ja toisten ruokamieltymyksiä pilkataan? Miksi ei saisi olla omia eväitä? Luulen kuitenkin, että monet juovat omia juomia ainakin (siis ensin ostetaan ne tax-freestä). Miksi on niin paljon pahempi tehdä itselle kolmioleipiä?

Ja sinulle joka nauroit kolmioleiville ruokana, et ole varmaan koskaan syönyt kovin hyviä kolmioleipiä. Niihin saa tehtyä todella herkullisia ja täyttäviä täytteitä.
[/quote]
Onko tullut mieleen että laivalla voi syödä muuallakin kuin buffetissa tai kahvilassa? Siellä on katsos ihan oikeita ravintoloitakin.

Vierailija
68/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa.

Me oltiin pienen perheeni kera (lapset ihan kävelyikäisiä) Tukholmassa eron jälkeen. Liput sai halvalla. Oli evästä mukana, käveltiin terminaalista kaupungin läpi, katseltiin patsaita, kuninkaanlinnaa ja toripuluja ja käytiin mäkkärissä syömässä. Niin ja jälkiruokaherkuiksi otettiin hervottoman kokoiset ja tajuttoman sokeriset cupcakesit, joita kukaan meistä ei pystynyt syömään loppuun :)

Ihan nollabudjetilla ei oltu liikkeellä, mutta itseä ärsytti se köyhäily. Lapsia ilmeisesti ei, koska he muistelevat kohokohtina laivan pelihuonetta (oli löytynyt kavereita) ja niitä drinkissä vilkkuvia 'jääpaloja' - sekä niitä cupcakeseja.

Vierailija
69/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tätä väitettä ylihintaisesta ruokailusta. Joo, esim. buffet Siljalla on kallis suhteessa ruuan laatuun, enemmän siinä maksetaan niistä alkoholijuomista. Itse en sinne mene jo pelkästään sen ihmisten urpon käyttäytymisen vuoksi, käyttäydytään ihan kuin se ruoka loppuisi NYT ja mennään kauhealla kyynärpäätaktiikalla jonosta toiseen.

Mutta normaali laivan ala carte-ravintola ei ole mielestäni sen kalliimpi kuin perusravintola maissakaan. Ja yleensä jopa saa samaan rahaan sisäfilettä, kun maissa ulkofilettä. Ruuan maku on toki sitten makuasia.

Vierailija
70/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:41"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:23"] Meillä oli viimeksi laivalla eväinä: hedelmiä, Lidlin karjalanpiirakoita (säilyvät hyvinä pitkään), myslipatukoita, tyhjät vesipullot, tonnikalaa ja valmiiksi pilkottua salaattia, tomaattia, sekä kurkkua. Myös vedenkeitin, omat teet/kahvit ja nuudelit on hyvä idea. [/quote] Ok. MItä te saitte tästä laivamatkasta irti? Mikä oli syy lähteä sinne? Mitä teitte laivalla sen jälkeen, kun olitte syöneeet purkkitonnikalat ja tomaatit? Jotenkin olen ihan ällistynyt näistä. Laivalla tekeminen minusta on se syöminen, Mitä ihmettä siellä muuta tekee? Varsinkaan jos mikään ei saa maksaa mitään. Lähtee laivalle oma vedenkeitin laukussa ja syö pikkuisessa hytissä jotain kuppinuudeleita? Sama kuin menisi Itäkeskukseen ihmettelemään kauppoja. Olen asunut Ruotsissa ja silloin laiva oli toki vain kulkuneuvo ylitettäessä lahden. Olin köyhääkin köyhempi AuPair silloin. Siltikin muistaakseni söin kahvilassa, ilta oli vaan kertakaikkiaan niin tylsä ilman mitään ohjelmaa. [/quote] Hytissä voi lukea kirjaa, katsoa televisiota (jos on tv), olla netissä (jos on puhelimessa netti niin toimii Suomen puolella ja yleisissä tiloissa on lisäksi nettiyhteys) [/quote] En ymmärrä... miksi sitten vartavasten maksaa siitä risteilystä jos siellä ei tee mitään, kököttää vaan hytissä tekemässä samoja asioita kuin kotona? :D eikö sitten olisi parempi vaan olla kotona?

[/quote]

Mulla ainakin laivamatkan päätarkoitus on päästä sinne Tukholmaan eikä se laivalla oleminen, niin en tosiaankaan jää kotiin sen takia, että vietän paljon aikaa myös hytissä. Karaoken, matkan hinnan ja ekologisuuden takia en mene lentokoneella.

Vierailija
71/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:17"]

Menomatkalle tee säilyvä makaronisalaatti ja leivät. Lisäät hytissä tonnikalapurkin salaattiin. Tonnikalaa saa maustekastikkeilla. Tulomatkalle ostat jotain Tukholmasta, jos sinne olette menossa. Jos olette aamiaisihmisiä, niin aamubuffet on hyvä. Sillä jaksaa päivän Tukholmassa. 

Tottaihmeessä laivalle otetaan eväitä mukaan. Tietysti laivayhtiö haluaa myydä ruokailuja ylihintaan, koska risteilyt itsessään on niin halpoja.

[/quote]

Jollain alekupongeilla ehkä, mutta vilkaisepa huviksesi paljonko maksaa viikonloppureissu esim. Siljalla jos ei halua autokannen alla majailla :D samoilla hinnoilla saa parhaimmillaan lennot Eurooppaan.

Vierailija
72/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikingin terminaalista tosiaan kävelee nopeasti vaikka Södermalmille ja sieltä Gamla staniin ja takaisin terminaalille.

Ilmaista tekemistä ja näkemistä Tukholmasta löytää mm. osoitteesta http://www.gratisistockholm.nu/

Södermalmilla on paljon etnisiä ravintoloita, joista kasvissyöjät löytävät hyvin ruokaa. Gamla stanissa onn suosittu kasvisruokaravintola Hermitage, jonka buffetista voi syödä mahansa täyteen paljon edullisemmin kuin laivalla, niin ei tarvitse välttämättä sitten laivalle palattuaan juurikaan syödä.

Laivallakin on ilmaista viihdettä, esimerkiksi yökerhon esitykset.

Vierailija
73/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä laivalla myös sellaisia matkustajia, jotka pitävät laivamatkaa vain siirtymisenä paikasta A paikkaan B. Ei se mikään elämän juhlahetki ole. Eihän se nyt kovin erikoista olekaan matkustaa laivalla, pari ruokapaikkaa, baaria, kauppoja. Olen nähnyt vastaavia muuallakin... Ja sitä paitsi, jos kyseessä on jo laivamatka arviolta nro 200, niin jaksaako niistä samoista jutuista enää kiinnostua? Suuri määrä reissuja johtuu siitä, että olen asunut useita vuosia Tukholmassa. Kyllä se hytissä oleskelukin voi olla ihan kivaa. Ja omilla eväillä varustautuneena tietenkin! Ei rahanpuutteesta, vaan ihan käytännön syistä. Saa sitä ruokaa, mitä haluaa. Eikä aina ole niin iso nälkä, että mitään illallisia tarvitsisi syödäkään. Aamupalat toki aina syön laivalla ja hyviä ne yleensä ovatkin. Ihan periaatteesta en ikinä osta laivan pullotettua kraanavettä. Ajatelkaa ihan ekologisestikin; mikä jätemäärä niistä pantittomista pulloista tulee? Otankin aina mukaan 1,5 litraa kivennäisvettä, Tukholman päässä vesipullon voi täyttää ilmaiseksi ja paluumatkalle Tukholmasta Ramlösa tai vastaava.

Vierailija
75/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messissä onkin paras ruoka, vain alkoholit puuttuu mutta muuten on kaikkea mitä toivoa voi. Olen syönyt siellä useasti :)

Vierailija
76/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnikalapurkki ja haarukka

Vierailija
77/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lasten kanssa käydään katsomassa ravintoloiden ulkopuolella kun ihmiset syövät ja sitten kun menemme hyttiin syömään kolmioleivät niin maistuvat kyllä hyvin.

Vierailija
78/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki täällä ihmettelen et mikä siinä laivalla olossa on niin jännää. Kauppoja, baareja ja ravintoloita on kaikkialla, ei mua kiinnosta niissä tuhlaa rahaa. Hollantilainen mieheni on aina halunnut käydä Tukholmassa ja saatiin ilmanen risteiy, joten pointti on kaupunki nähä ja vähän irtiottoa saada arjesta.

Vierailija
79/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintasta sapuskaa.aina on mukana jotain pikkupurtavaa,hedelmiä.eväspatukoita.leipää yms..

Vierailija
80/99 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mekin pienen budjetin laivareissuja tehty ja lapset ovat nauttineet ilman buffet-pöydän antimiakin :) Hytin yläsängyllä nukkuminen on jo itsessään ollut jo elämys, samoin kuin käytävillä juoksentelu. Omia eväitä on otettu ilta ja -välipaloiksi. Ollaan käyty kahviloissa syömässä lihapullat tms. pikkuhintaiset lämpimät ruoat. Perheeltämme yksi buffet-keikka olisi n. 100€.

Leikkihuoneet ja ohjelmat ollaan käyty läpi ja tax freestä pienet namut hyttiin. Tukholmassa käppäilty ja käyty Sergelin torin kirjastossa ( Kultur Huset ylin kerros), on vähän niinkuin mini Junibacken ja täysin ilmainen. Mäkkärireissu kuuluu myös repertuaariin ja Siljan terminaalin lähellä oleva leikkipuisto Tessinparken, ilmainen sekin.

Kyllä risteily on elämys lapsille vaikka ei olisikaan niin paljon rahaa millä mällätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi