Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä helvetillä maksan vuokran ja kaiken elämisen?

Vierailija
09.03.2015 |

Oon siis 18v ja mun pitäis muuttaa toiseen paikkaan opiskelemaan, mutta kukaan ei auta mua tässä yhtään. (vaikka on samaa mieltä että mun pitää muuttaa). Niin millä maksan kaiken? Ei kai niillä tuillakaan kaikkea pysty maksamaan? Ja en saa rahaa mistään.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:27"]

Vanhemmilla on velvollisuus tukea opiskeluasi taloudellisesti, vaikka olet jo 18-vuotias.

[/quote]

Tämä vain ei läheskään kaikilla toteudu. Itse opiskellessani olin siitä onnekkaassa asemassa tilanteessa, että vanhempani itse halusivat minulle aina kerran kuussa hieman ruokarahaa laittaa ja tarvittaessa avustivat isommissa hankinnoissa mutta eivät todellakaan kaikki kaverini saaneet mitään. Osalla vanhemmat vain olivat sitä mieltä, että omillaan pitää täysikäisen pärjätä vaikka olisi ollutkin hyvin varaa hieman taloudellisesti tukea. Joillakin taas saattaa ihan oikeasti olla tilanne, että ei vaan pysty tukemaan vaikka haluaisikin, esimerkiksi työtön yksinhuoltajavanhempi ei hirveitä summia pysty auttamaan.

Vierailija
62/63 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:38"]Menet töihin kuten muutkin opistekelijat.
[/quote]
Ei sinne töihin niin vaan mennä varsinkaan opiskelijana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:05"]

Ketju on täynnä mammoja joiden vanhemmat ovat paiskanneet pentunsa ulos vähää välittämättä näiden tulevaisuudesta. Tuskin asenne muuten olisi noin vittumainen ja kylmä. Saman tekevää vaikka maailma onkin haastava paikka niin ei sitä tarvitse heittää nuoren ihmisen naamaan kuin märkää rättiä.

[/quote]

Kyllä täällä on ihan asiallisia vastauksia tullut montakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä