Pystyykö matkustamaan amerikkaan jos on lääkitys masennukseen ja ahdistukseen?
Esta-lomakkeessa sanotaan että Amerikka ei ota vastaan ihmistä jolla mielenterveysongelmia
Kommentit (20)
Eikö nyt kuitenkin ole oleellista että tulet toimeen itsesi kanssa.
En lähtis moni ongelmaisena matkustelemaan, paitsi jos lääkitys ja oireet hyvässä hallinnassa. Jenkit tosiaan melko tarkkoja ulkomaalaisten suhteen vaikka omassa maassa paljonkin pielessä.
Siellä kysytään onko sinulla fyysistä tai psyykkistä häiriötä, käytätkö huumeita jne...
Ja alla selitys: Yhdysvallat todennäköisesti kieltää mielenterveysongelmista tai tartuntataudeista kärsivien henkilöiden pääsyn Yhdysvaltoihin, koska se saattaa kuormittaa Yhdysvaltojen terveydenhuoltojärjestelmää.
Joten onko kellään kokemusta tarkoitetaanko näillä myös lieviä mielenterveysongelmia? Onko kukaan masennusta/ahdistusta sairastava yrittänyt matkustaa Amerikkaan?
Vierailija kirjoitti:
En oo ennen tuollaista kysymystä huomannutkaan vaikka Jenkkeihin olen matkustanut.
Miten masentunut jaksaa lähtee amerikkaan?! Itsellä ahdistusta, masennusta ja vaikeeta lähteä edes kauppaan!
Olen potenut eriasteista masennusta noin 30 vuotta ja käynyt sinä aikana työmatkalla varmasti lähes 100 kertaa Jenkeissä. Ruksit vain kohdan "ei" ja kaikki on ok. Ei ne maahantulossa kysele mitään sun terveydestä tai lääkityksistä. Kenenkään maahantuloa ei myöskään varmasti estettäisi masennuslääkityksen takia, vaikka siitä kertoisikin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kysytään onko sinulla fyysistä tai psyykkistä häiriötä, käytätkö huumeita jne...
Ja alla selitys: Yhdysvallat todennäköisesti kieltää mielenterveysongelmista tai tartuntataudeista kärsivien henkilöiden pääsyn Yhdysvaltoihin, koska se saattaa kuormittaa Yhdysvaltojen terveydenhuoltojärjestelmää.Joten onko kellään kokemusta tarkoitetaanko näillä myös lieviä mielenterveysongelmia? Onko kukaan masennusta/ahdistusta sairastava yrittänyt matkustaa Amerikkaan?
Vierailija kirjoitti:
En oo ennen tuollaista kysymystä huomannutkaan vaikka Jenkkeihin olen matkustanut.
No ei tarkoiteta. Jos olet ihan normaalikäytöksinen, kerrot olevat täysin terve.
Onko sulla ollut lääkkeet mukana, eikä niistäkään kysytty mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olen potenut eriasteista masennusta noin 30 vuotta ja käynyt sinä aikana työmatkalla varmasti lähes 100 kertaa Jenkeissä. Ruksit vain kohdan "ei" ja kaikki on ok. Ei ne maahantulossa kysele mitään sun terveydestä tai lääkityksistä. Kenenkään maahantuloa ei myöskään varmasti estettäisi masennuslääkityksen takia, vaikka siitä kertoisikin.
Onpa outo asenne. Sillon, kun masennus lievänä tai hoitotasapainossa niin pystyy elämään lähes tai ihan normaalia elämää. Ei kaikki masentuneet makaa tukka paskasena sohvalla tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten masentunut jaksaa lähtee amerikkaan?! Itsellä ahdistusta, masennusta ja vaikeeta lähteä edes kauppaan!
Ap:n kysymykseen en osaa ottaa kantaa, mutta pitäisikö sun hakea apua, jos totta tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Oudolta kuulostaa, mutta toisaalta heillä on omastakin takaa paljon mt-ongelmia, joten ehkä ei haluta lisätä taakkaa yhtään enempää. Toisaalta kyllä heidän lääkebisnes on sen verran kehittynyttä, että sopiva lääkitys varmasti löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
En lähtis moni ongelmaisena matkustelemaan, paitsi jos lääkitys ja oireet hyvässä hallinnassa. Jenkit tosiaan melko tarkkoja ulkomaalaisten suhteen vaikka omassa maassa paljonkin pielessä.
Entä lääkkeet? Metyylifenidaatti on kai huume sielläkin.
Minä en uskaltais valehdella mihinkään lomakkeen kysymyksiin. Nynny olen.
Tämä kiinnostaa. Onko keskivaikea masennus+adhd lääkityksellä este matkustaa usaan?
Siihen kohtaan yksinkertaisesti valehdellaan.
Amerikassa saa kunnon annoksen Valiumia. Täällä Suomessa jotain SSRI-kamaa annetaan joka ei auta mihinkään.