Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
41/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen teddykankainen nojatuoli, joka on nyt "kaikilla". Näyttää kuin tuoli olisi päällystetty nyljetyllä pehmolelulla.

Varmaan teddykankainen näyttääkin, mutta muutamassa kaupasssa olen nähnyt oikealla turkiksella päällystetyn ja ne oli kyllä upeat. Feikki on aina feikkiä. Sama se on eräät muut halpisjäljitelmät, esim simpukankuori- tai höyhenvalaisimesta. Tai tekonahkasohvat.

Vierailija
42/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nämä olokeittiöt ovat toimiva ratkaisu ja etenkin kaunis. Mikäli talossa on neliöitä yli 200, niin mikä ettei erillinen keittiö. Kuitenkin6 keskikokoinen 110-180 neliöinen talo on usein paljon kauniimpi, jos on ns tupakeittiö. Iso avara tila.

Asun kaksiossa ja mullakin on keittiössä tasot tyhjänä ja krääsät siististi kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemi, marimekko

Vierailija
44/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö ja kylpyhuone

Vierailija
45/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamiaiskaappi. En laittaisi enää, mutta kyllä tuo nyt ihan ok on.

Vierailija
46/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nämä olokeittiöt ovat toimiva ratkaisu ja etenkin kaunis. Mikäli talossa on neliöitä yli 200, niin mikä ettei erillinen keittiö. Kuitenkin6 keskikokoinen 110-180 neliöinen talo on usein paljon kauniimpi, jos on ns tupakeittiö. Iso avara tila.

Asun kaksiossa ja mullakin on keittiössä tasot tyhjänä ja krääsät siististi kaapissa.

Minulla on 32,5 neliötä ja tuollainen tupakeittiö. Olen asunut myös 33 neliöisessä, jossa oli erillinen keittiö. Se oli huomattavasti avaramman tuntuinen nimenomaan siksi, kun tilaa oli jaettu. Iso tila ei aina tuo avatuutta, kun silloin ne erilliset osiot joutuu jakamaan esin sermeillä, kaapeilla tai muulla

Vierailija
47/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat keittiöt ja viha kuivauskaappeja kohtaan. Itse en ainakaan jaksa kuivata tiskejä käsin tai halua mitään kuivaustelineitä pöydille tilaa viemään. Ainakin kattilat ja paistinpannut pesen käsin, kun menevät helposti pilalle konepesussa.

Vierailija
48/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat keittiöt ja viha kuivauskaappeja kohtaan. Itse en ainakaan jaksa kuivata tiskejä käsin tai halua mitään kuivaustelineitä pöydille tilaa viemään. Ainakin kattilat ja paistinpannut pesen käsin, kun menevät helposti pilalle konepesussa.

Minäkin, mutta samalla kuivaan ne ja laitan paikoilleen. Paistinpannu on aina hellan päällä kun joka päivä käytän, kattila menee laatikkoon.

Vierailija
49/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokoppien eteis-keittiö-olohuoneet. Näitä ratkaisuja on jopa kolmioissa / isommissa asunnoissa.

Mustat keittiöt.

Nuo ap:n kuvaamat vaatekaappikeittiöt.

Musta ja harmaa.

Skandinaavinen boho.

Vierailija
50/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on musta keittiö ja tykkään kyllä. Toki mun on ihan pakko tunnustaa, että nyt laittaisin valkoisen, jos saisin valita uudestaan.

Edellisessä kodissa oli avokeittiö ja mä tykkäsin. Nyt on erillinen keittiö ja en tykkää. Koko talo näyttää hassulta, kun on vaan seiniä joka puolella. Neliöitä on onneksi paljon.

Vierailija
51/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin sellasen keittiön modernit sisustajat ryhmässä, joka oli mummonkalsarin värinen ja se näytti sekoitukselta suurtalouskeittiötä ja makuuhuonetta. Aivan hirveä. En ymmärrä miksei keittiö saa olla keittiö ja näyttää siltä. 

Vierailija
52/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön toimivuuteen ei kyllä vaikuta millään tavalla se, missä se sijaitsee. Siis se keittiö voi olla ihan yhtä toimiva tai toimimaton avokeittiönä, kuin erillisenä huoneena. Siis eihän se sijainti siihen vaikuta, että millaisia ratkaisuja teet keittiöösi. Meillä on erillinen keittiö ja jos kaataisin nyt tuosta seinän olkkarin puolelta niin tulisi avokeittiö, mutta ei nämä keittiön toiminnot muuksi muuttuisi.

Mä ottaisin valkoisen keittiön ehdottomasti, jos saisin nyt remontoida.

Vierailija
53/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on aamiaiskaappi?

https://www.tomhowley.co.uk/design-focus-a-look-inside-the-breakfast-pa…

Mun mielestä tämä on ihan kiva idea, mutta vaatii toki tilavan keittiön.

Vierailija
54/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakeittiö on ihana. Makuaisiahan tämä on toki, mutta mun mielestä sellainen avara yhtenäinen tila on vaan niin kaunis. Meillä oli, mutta eron myötä talo myytiin. Joskus vielä rakennan taas ja sinne tulee avokeittiö. Valkoinen tällä kertaa. Edellisessä oli musta keittiö ja kyllästyin siihen äkkiä. Valkoinen on lopulta niin ajaton ja sopii kaikkeen, että kestää aikaansa paljon kauemmin.

Meillä on nyt paritalossa tuo aamiaiskaappi. Meillä se ei ole aamiaiskaappikäytössä ollenkaan, vaan siellä on kuivatarvikkeita ja astioita. Kahvinkeitin ja vedenkeitin on ihan tasoilla. En oikein ymmärrä tuon aamiaiskaapin ideaa.

Vierailija
55/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustikkaat ja peili kallellaan yksiössä!

Vierailija
56/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina valkoinen keittiö ja en ikinä ennen kyllästynyt siihen. Sopi moneen eri tyyliin yms. Nyt laitettiin uuteen kotiin mustavalkoinen keittiö ja haluaisin vaihtaa nuo mustat osat valkoisiksi.

Boho on vähän sama asia mun mielestä kuin se 15v sitten valloillaan ollut maalaisromantiikka.

Värikäs sisustus on kamala. Siis se voi olla hieno, jos homman todella osaa. Mutta sellainen rönsyilevä kukkatapetti mummolatyyli on kamala.

Vierailija
57/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi on turha. Ne ovet on oltava aina auki, koska niitä tavaroita siellä käytetään niin usein. Aamiaiskaappi pitää olla ns siisti ja sisustettu, eli mitään epämäärisiä muropaketti röykkiöitä siellä ei voi pitää. Olisin halunnut enemmän aivan tavallista kaappitilaa. Mä haluan keittiöön laskutilaa enemmän.

Nykyajan persaukiset rakentajat jättää takan pois, koska takka on liian kallis. Sitten sitä perustellaan "no q ei me käytetä".

Me tarvittiin takkaa varalämpönä ihan oikeasti vuosi sitten. Olis talo jäätynyt ilman takkaa. Onneksi vika korjaantui päivässä. Kyseessä Pirkkalassa 2018 rakennettu talo.

Ei kai siinä ole kyse persaukisuudesta niinkään kuin erilaisista tarpeista. Meille olohuoneessa tärkeää ovat kirjat, ja niitä onkin kolme isoa hyllyllistä seinillä. Ei ole yksinkertaisesti tilaa takalle ja toisaalta sellaista ei nyt toki tänne stadilaiskerrostaloneliöön edes saisi rakentaa. Rahasta ei ole kyse, tällä hinnalla ostaisi pari pirkkalalaista omakotitaloa takkoineen.

Såhkökatkotkin ovat kaupunkikeskustoissa hyvin harvinaisia ja lyhytkestoisia. Jos joskus osuu kohdalle, osaamme istua autoon ja ajaa jonnekin, missä on lämmitys päällä. Simple as that. Mökillä on takka, mutta sinne se halkojen kanssa puljaaminen sopiikin paremmin.

Vierailija
58/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värien sekamelska ällöttää. Sopii korkeintaan lastenhuoneeseen. Lastenhuoneessa kyllä saakin olla väriä. Mä ihmettelen lastenhuoneita, joissa on jumalattomasti kaikkea sisustustavaraa. Eikö niillä penskoilla ole ihan omasta takaa yleensä sitä tavaraa jo.

Vierailija
59/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakeittiö on ihana. Makuaisiahan tämä on toki, mutta mun mielestä sellainen avara yhtenäinen tila on vaan niin kaunis. Meillä oli, mutta eron myötä talo myytiin. Joskus vielä rakennan taas ja sinne tulee avokeittiö. Valkoinen tällä kertaa. Edellisessä oli musta keittiö ja kyllästyin siihen äkkiä. Valkoinen on lopulta niin ajaton ja sopii kaikkeen, että kestää aikaansa paljon kauemmin.

Meillä on nyt paritalossa tuo aamiaiskaappi. Meillä se ei ole aamiaiskaappikäytössä ollenkaan, vaan siellä on kuivatarvikkeita ja astioita. Kahvinkeitin ja vedenkeitin on ihan tasoilla. En oikein ymmärrä tuon aamiaiskaapin ideaa.

Sen idea on kaiketi nimenomaan saada ne leivänpaahtimet kahvin- ja vedenkeittimet pois niiltä tasoilta kaikki samaan paikkaan muiden aamiaiskamojen kanssa, jotta kaikki on helposti saatavissa samasta paikasta. 

Vierailija
60/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi on turha. Ne ovet on oltava aina auki, koska niitä tavaroita siellä käytetään niin usein. Aamiaiskaappi pitää olla ns siisti ja sisustettu, eli mitään epämäärisiä muropaketti röykkiöitä siellä ei voi pitää. Olisin halunnut enemmän aivan tavallista kaappitilaa. Mä haluan keittiöön laskutilaa enemmän.

Nykyajan persaukiset rakentajat jättää takan pois, koska takka on liian kallis. Sitten sitä perustellaan "no q ei me käytetä".

Me tarvittiin takkaa varalämpönä ihan oikeasti vuosi sitten. Olis talo jäätynyt ilman takkaa. Onneksi vika korjaantui päivässä. Kyseessä Pirkkalassa 2018 rakennettu talo.

Ei kai siinä ole kyse persaukisuudesta niinkään kuin erilaisista tarpeista. Meille olohuoneessa tärkeää ovat kirjat, ja niitä onkin kolme isoa hyllyllistä seinillä. Ei ole yksinkertaisesti tilaa takalle ja toisaalta sellaista ei nyt toki tänne stadilaiskerrostaloneliöön edes saisi rakentaa. Rahasta ei ole kyse, tällä hinnalla ostaisi pari pirkkalalaista omakotitaloa takkoineen.

Såhkökatkotkin ovat kaupunkikeskustoissa hyvin harvinaisia ja lyhytkestoisia. Jos joskus osuu kohdalle, osaamme istua autoon ja ajaa jonnekin, missä on lämmitys päällä. Simple as that. Mökillä on takka, mutta sinne se halkojen kanssa puljaaminen sopiikin paremmin.

Se talohan menee pilalle, jos pääsee riittävän kylmäksi. Eihän nyt siitä ole kyse, että itselle tulee kylmä vaan siitä, että ei taloja saa päästää jäätymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä