Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
ukollaski on pieni minimalistinen karvaton pippeli.
Lasisaunoja en ymmärrä, varsinkin jos suihku on lasin vieressä niin, että voit saunasta katsella toisen peseytymistä.
Meillä on aamiaiskaappi, mutta ei oikeastaan ole enää aamiaiskaappikäytössä. Koettiin se jotenkin lopulta epäkäytönnölliseksi. Nyt on kahvinkeitin ja vedenkeitin jälleen tasoilla ja aamiaiskaappi ihan vaan säiltyskaappina.
Runkorakenteiden esiin ottamista.
Hirsiseinät, karvalaudat seinissä ja katoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa näkyvä diy-koti:
Sohvapöytä kyhätty viidessä minuutissa itse kasaan vanerista ja pöytien pinnat päällystetty marmorikuvioidulla d-c-fixillä, pöydillä lilan värisiä kierrekynttilöitä ja tissimaljakossa K-Marketista hankitut Krysanteemit pätkittyinä. Seinällä tietenkin Desenion julistetaulut.Ja sisustushan vaihtuu ja muuttuu monta kertaa vuodessa; kaikki vaan uusiks.
Tuttu näky varsinkin 15-20 vuotiaiden tyttöjen ja nuorten naisten kohdalla.
Eikä siinä mitään pahaa ole, ei tuon ikäisellä paljoa ole karttunut tärkeitä, muutosta muuttoon seuraavia huonekaluja ja muuta omaisuutta, saatika omaa makua. Mennään ja tehdään niinkuin kaikki muutkin.
Sen sijaan jos tätä tapahtuu aikuisilla ihmisillä niin tilanne on toinen.
MInkä verran 15-20 vuotiaat sisustaa? Oman makuuhuoneensa tai ensimmäisen opiskelija-asunnon..
Meillä 19 v asui ensimmäisen vuoden valmiiksi sisustetussa solussa, joten koronavuoden takia ei juuri " kotia" laittanut kun ei siellä juuri opiskelun vuoksi tarvinnut olla.
Viime kesänä hän sitten valitsi vintiltä ja varastosta muutamia huonekaluja, jotka kunnosti mieleisekseen ja lisäksi osti sängyn, sohvan ja ruokailuryhmän. Kaikki on sellaista ,että kestää käyttöä pitkään.
Luojan kiitos semmoisia pyökin tai kirsikan sävyisiä, lastulevystä kyhättyjä TV-alttareita ei ole enää (toivottavasti) kenelläkään.
Pari viuhkaa vielä seinälle ja siihen TV-alttarin kirjahyllyosaan viinapulloja ja niitä tyhjiä kissapulloja, joista sojottaa muovikukkia.
Sininen plyyshi-divaanisohva Sotkan katalogista ja huoneen nurkkaan samasta kaupasta lastulevyinen tietokonepöytä pelituoleineen.
Talon isännän taidevalinnat V8-lehdestä napattu autojuliste ja jenkkilippu, emännän taide taas huoneen toisella seinällä, home sweet home-kyltti ja live, laugh, love seinätarra.
Ehkä joku tämäntapainen on mielestäni kauheinta ikinä.
Yhtä kauheaa kyllä mielestäni on tämä bohovouhotuskin, mutta jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sohvapöytä kyhätty viidessä minuutissa itse kasaan vanerista ja pöytien pinnat päällystetty marmorikuvioidulla d-c-fixillä, pöydillä lilan värisiä kierrekynttilöitä ja tissimaljakossa K-Marketista hankitut Krysanteemit pätkittyinä. Seinällä tietenkin Desenion julistetaulut.Ja sisustushan vaihtuu ja muuttuu monta kertaa vuodessa; kaikki vaan uusiks.
Eikä siinä mitään pahaa ole, ei tuon ikäisellä paljoa ole karttunut tärkeitä, muutosta muuttoon seuraavia huonekaluja ja muuta omaisuutta, saatika omaa makua. Mennään ja tehdään niinkuin kaikki muutkin.
MInkä verran 15-20 vuotiaat sisustaa? Oman makuuhuoneensa tai ensimmäisen opiskelija-asunnon..
Meillä 19 v asui ensimmäisen vuoden valmiiksi sisustetussa solussa, joten koronavuoden takia ei juuri " kotia" laittanut kun ei siellä juuri opiskelun vuoksi tarvinnut olla.
Viime kesänä hän sitten valitsi vintiltä ja varastosta muutamia huonekaluja, jotka kunnosti mieleisekseen ja lisäksi osti sängyn, sohvan ja ruokailuryhmän. Kaikki on sellaista ,että kestää käyttöä pitkään.
Meilläpäin on ihan normaalia että kotoota lähtään keskenkasvusena.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos semmoisia pyökin tai kirsikan sävyisiä, lastulevystä kyhättyjä TV-alttareita ei ole enää (toivottavasti) kenelläkään.
Pari viuhkaa vielä seinälle ja siihen TV-alttarin kirjahyllyosaan viinapulloja ja niitä tyhjiä kissapulloja, joista sojottaa muovikukkia.
Sininen plyyshi-divaanisohva Sotkan katalogista ja huoneen nurkkaan samasta kaupasta lastulevyinen tietokonepöytä pelituoleineen.
Talon isännän taidevalinnat V8-lehdestä napattu autojuliste ja jenkkilippu, emännän taide taas huoneen toisella seinällä, home sweet home-kyltti ja live, laugh, love seinätarra.
Ehkä joku tämäntapainen on mielestäni kauheinta ikinä.
Yhtä kauheaa kyllä mielestäni on tämä bohovouhotuskin, mutta jokainen tyylillään.
Nuo eivät kuitenkaan taida olla nykyajan sisustustrendejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin on ihan normaalia että kotoota lähtään keskenkasvusena.
Missähän päin noin ankeeta on? Meilläpäin taas on tavallista, että lapset käy kotoa käsin lukion/amiksen ja vasta sen jälkeen muutetaan omilleen jos lähtee opiskelemaan etemmäs.
mustat kaapistot,boho-tyyli ihan kamalaa.liiaksi lasipintoja,kuka puhdistaa? kaikilla samanlaista muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä vähän puolustella aamiaiskaappia. En ole aiemmin edes ymmärtänyt, että se aiheuttaa näin paljon tunteita ihmisissä. Meille aamiaiskaappi oli ehdoton, kun uutta keittiötä suunniteltiin. Meillä on käytössä päivittäin kahvinkeitin, leivänpaahdin, vedenkeitin ja blenderi. Nämä sekä mikro ovat nyt aamiaiskaapissa. Vanhassa keittiössä nostelin aina kaikki muut pienkoneet kaappiin käytön jälkeen piiloon paitsi kahvinkeittimen. Helpottaa arkea ja siistii keittiön yleisilmettä. Ja ainakin meillä ovet ovat aina kiinni.
Meillä ei ole myöskään takkaa ja täysin taloudellisista syistä. Takkavaraus kyllä on, mutta takka olisi maksanut 7 000e. Lämmitykseen takkaa ei tarvita (maalämpö), joten meille liian kallis sisustuselementti, vaikka hienoja ovatkin.
Siis miksi ne koneet pitäisi olla piilossa? Joku kahvinkeitin tai leivänpaahdin? Keittiö on keittiö, kai siellä nyt saa koneita olla. Meillä vieläpä typerä tupakeittiö, mutta silti keittiön puolella on ihan iloisesti koneet ja muutakin keittiökamaa tasoilla. Mitä ne siinä häiritsevät, käytössähän ne on päivittäin!
En ymmärrä trendejä ylipäänsä. Se on sinun kotisi ja tärkeintä on, että itse viihdyt siellä. Ihan saa laittaa juuri sellaiseksi kuin haluaa.
Mä kyllä luen paljon mutta en silti tajua miksi niitä lukemiaan kirjoja pitäisi hillota kirjahyllyyn pölyä keräämään. "Mä olen näin intellektuelli" - tyyliin? Palautan kirjastoon luettuani. Ani harvoin on tullut akuutti tarve saada käsiinsä joku tietty kirja. Lahjaksi saadut uutuudet kiertävät tuttavilla ja sitten lahjoitan pois kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Keittiö, joka on olohuoneessa.
Keittiö, missä ei ole yläkaappeja.
Musta keittiö.
Musta sauna.
Koko löylyn mittainen lasiseinä.
Greige.
Ööööö???? Koko löylyn mittainen lasiseinä????? Mitäköhän v....a tuo on tarkoittavinaan?!
Itse en ennen pitänyt avokeittiöstä, nykyään tykkään. Inhoan monimutkaisia pohjapiirustuksia. Pitää olla selkeää, avaraa, valoisaa ja vaaleaa.
Greigestä tykkään ja beigestä myös, vaikka siitä pitäminen onkin lähestulkoon rikos.
mtv-joulukodit kammottavia.kynttilöitä ja krääsää joka puolella.johan se vaikutta huoneilmaankin ja entä paloturvallisuus. liika on liikaa
Ei kiinnosta mikään sisustaminen, niin luultavasti ei kiinnosta mikään nykyajan sisustustrendi. Erityisesti en tajua niitä tyhjiä suntoja, mitkä näyttävät hammalääkärin odotushuoneelta ja missä ei ole tavaroita, muuten kuin "koristeena".
En tykkää, kun ei ole erillisiä huoneita ja ovia niiden välissä. Enkä tykkää, että saunasta näkee vessanpöntölle.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä luen paljon mutta en silti tajua miksi niitä lukemiaan kirjoja pitäisi hillota kirjahyllyyn pölyä keräämään. "Mä olen näin intellektuelli" - tyyliin? Palautan kirjastoon luettuani. Ani harvoin on tullut akuutti tarve saada käsiinsä joku tietty kirja. Lahjaksi saadut uutuudet kiertävät tuttavilla ja sitten lahjoitan pois kokonaan.
Kyllä kirjastosta et saa muutamaa vuotta vanhempia kirjoja oikeastaan ollenkaan ja uudemmatkin joudut tilaamaan rahalla. Minä tahdon lukea samoja kirjoja ja palata niiden pariin uudestaan, en voisi kuvitella kotia ilman kirjoja. Tai voin, mutta kuulostaa todella ankealta. Kaikki kaverinikin "hilloavat" kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia sikoja ihmiset ovat? Jokainen toki saa elää omassa kodissaan miten haluaa.
Mä en todellakaan siivoa kovin usein ja meillä on aivan liikaa tavaraa. Kaappeihin teen inventaariota ehkä kerran vuodessa jos aina sitäkään. Vaatteita ostan aivan liian usein ja 4v tytöllä on edelleen vauvaleluja lelukoreissaan.
Silti meillä on jokaiselle tavaralle paikka. Asumme omakotitalossa 119m2 ja meitä on neljä. Eteisen kaapissa on hyvin henkaritilaa vieraiden takeille ja vaatehuoneessa yksi hylly täysin tyhjä. Astioita mulla on mielestäni poikkeuksellisen paljon, mutta silti keittiön laatikoissa ja kaapeissa on tilaa. Yhdessä vetolaatikossa on leivät yms ja yhdessä leivänpaahdin, blenderi yms. Kestää sekunti nostaa ne pois sieltä ja laittaa takaisin. Kodinhoitohuoneessa (9m2) on naulakko, jossa on kaikki kuravaatteet, lasten haalarit, lenkkivaatteet, treenivaatteet ja yhdessä khh:n kaapissa takit ja kengät, jotka ovat esim vain pyhäkäytössä. Silti on kaksi isoa pyykkikoria, pesutorni, siivouskaappi, useampi paikka liinavaatteille ja pyyhkeille, krääsäkaappi, vauvan vaatteet yms.
Pihassa on roskakatoksessa omat pisteet lasille, metallille, pattereille jne. Ei kerätä niitä sisälle.En siis käsitä, että mihin tarvitaan järkyttävä määrä neliöitä yms, että saadaan arki toimimaan ja tavaroille on paikka.
En siis käsitä, mihin tarvitsette 119 neliömetriä, jos teitä on neljä!
Meillä neljän hengen perhe asui 72neliön kolmiossa, vanhemmilla oma pieni soppi olkkarin yhteydessä. Kaikkea oli, jopa se helkutin kirjahylly, piano ja hirveä kasa lautapelejä! Synttäreillä ym kemuissa juu taisi olla ahdasta, mutta hei, pari kertaa vuodessa?! Yhdellä kylppärillä pärjättiin ja eteinenkin riitti hyvin, vaikka oli lasten ulkovaatteita, veljen lätkä/jalkapallokamat ja isällä metsästysvermeet ja asekaappi. Eikä meillä mitään kodinhoitohuonetta ollut, kylppärissä kaikki tarpeellinen, myös se sun mainitsema pesutorni. Ja PYHÄVAATTEET?? No kaikkien OMISSA vaatekaapeissa. Ota se pää sieltä sun suolesta ulos.
Haluaisin kyllä vähän puolustella aamiaiskaappia. En ole aiemmin edes ymmärtänyt, että se aiheuttaa näin paljon tunteita ihmisissä. Meille aamiaiskaappi oli ehdoton, kun uutta keittiötä suunniteltiin. Meillä on käytössä päivittäin kahvinkeitin, leivänpaahdin, vedenkeitin ja blenderi. Nämä sekä mikro ovat nyt aamiaiskaapissa. Vanhassa keittiössä nostelin aina kaikki muut pienkoneet kaappiin käytön jälkeen piiloon paitsi kahvinkeittimen. Helpottaa arkea ja siistii keittiön yleisilmettä. Ja ainakin meillä ovet ovat aina kiinni.
Meillä ei ole myöskään takkaa ja täysin taloudellisista syistä. Takkavaraus kyllä on, mutta takka olisi maksanut 7 000e. Lämmitykseen takkaa ei tarvita (maalämpö), joten meille liian kallis sisustuselementti, vaikka hienoja ovatkin.