Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
221/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun ymmärtäisi, että onko se trendikkyys nyt siis hyvä vai huono asia.

Huono tietenkin. Pitää olla persoonallinen apinoimatta muita.

No miten sellainen onnistuu? 

Ensiksi saadaan /peritään suvulta ns. Arvohuonekaluja, taidetta ym ja sitten yhdistellään siihen kulloisestakin trendistä jotain itselle mieluisempia asioita.

Ihan kun kaikki perisi jotain arvojuonekaluja ja taidetta😄

Me olemme perineet ja hankkineet itsekin paljon aitoa taidetta. Meille arvohuonekaluja on mm miehen iso-isoisän tekemä sänky ja työpöytä 1800 -luvun lopusta, muutama Alkon viinalaatikko n 70 vuoden takaa, kauniisti kaiverretut ruokapöydän tuolit 1800 luvulta modernien seassa, talonpoikaiskaappi ja -sohva hallissa. Ne on sovitettu yhteen modernien huonekalujen kanssa ( ei mitään ultramodernia metalli/nahkahärpäkettä) ja sopivat taloomme tosi hyvin. Tauluja vaihdellaan vuodenajan mukaan kun kaikki ei mahdu kerralla seinille. 

Niin. Ymmärräthän että kaikki ei peri eikä edes hanki syystä tai toisesta antiikkihuonekaluja tai aitoa taidetta.

Sivusta. Mitä sitten? Jos haluaa vanhoja kokopuisia huonekaluja niin niitä kyllä saa ostettua vaikkei suvulta niitä saisikaan. Jos ne ei edes kiinnosta , voi mennä suosiolla sinne jyskiin tai ikeaan.

No sitä sitten että kaikkia ei nuo antiikit ja taiteet kiinnosta ja sisustaa kotinsa muulla tavalla. Se ei ole sen huonompi tapa sisustaa OMA koti. Pääasia kai että tykkää.

Vierailija
222/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo "meille ei tullut takkaa, koska ei haluttu" selittelijät ovat muuten yleensä dekotalojen tai designtalojen rakentajia, eli persaukisia.

Me rakennetaan Kannustalo ja ei laiteta heti takkaa. Ryhdyttiin rakentamaan aika vauhdikkaasti ja takka olikin sellainen juttu, että paitsi että ne on kalliita, me ei myöskään päästy yhteisymmärrykseen siitä millainen olisi paras.

Niinpä rakennetaan talo valmiiksi, asutaan siinä rauhassa ja makustellaan takka-asian parissa.

En koe tästä minkäänlaista häpeää 😅 On ihanaa saada tehdä oman näköinen, uusi koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonaton tyhjä valkoinen koti. Ei verhoja, mattoja, tauluja, kasveja, koriste-esineitä, tv.tä, soittimia, kirjoja. Kodinkoneet on piilotettu. Tällainen sisustus on autistien mieleen, mutta normaali ihminen sairastuisi tällaisessa mitäänsanomattomassa ympäristössä. Olen käynyt kotikäynneillä tällaisten ihmisten luona ja ovat yhtä "mielenkiintoisia" kuin asuntonsakin. (Olen siis fysioterapeutti.) Joillakin on ollut tyhjissä asunnoissaan vielä joku nurkassa nykertävä omituinen kirjakieltä karsealla puhevialla varustettu vanhuslapsi oudosti pomppimalla liikkuen. Koko perhe samaa möllöttäjä-nepsysarjaa. Siis apua! Creepy! Autismi on alidiagnosoitu neurobiologinen kehityshäiriö ja näköjään sisustajatkin kuuluvat tähän nepsyryhmään ja trendipellet seuraavat kiltisti perässä mitään kyseenalaistamatta. Onkohan seuraava sisustustyyli 1800-luvun tyylinen mielisairaala, missä on vain metallisänkyjä huone täynnä vaiko olisiko vuorossa ihan kalmisto peräti..voohooo!

Nyt on sen verran sekavaa settiä, että mahdatko todella olla työkuntoinen?

Vierailija
224/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi saadaan /peritään suvulta ns. Arvohuonekaluja, taidetta ym ja sitten yhdistellään siihen kulloisestakin trendistä jotain itselle mieluisempia asioita.

Me olemme perineet ja hankkineet itsekin paljon aitoa taidetta. Meille arvohuonekaluja on mm miehen iso-isoisän tekemä sänky ja työpöytä 1800 -luvun lopusta, muutama Alkon viinalaatikko n 70 vuoden takaa, kauniisti kaiverretut ruokapöydän tuolit 1800 luvulta modernien seassa, talonpoikaiskaappi ja -sohva hallissa. Ne on sovitettu yhteen modernien huonekalujen kanssa ( ei mitään ultramodernia metalli/nahkahärpäkettä) ja sopivat taloomme tosi hyvin. Tauluja vaihdellaan vuodenajan mukaan kun kaikki ei mahdu kerralla seinille. 

Minä olen perinyt ukkini tekemän työpöydän, valmistettu viime vuosituhannen lopussa. Kaikki muu on ostettua milloin kukin. Eivät kaikki peri antiikkia.

No tuo ukin tekemä pöytä on sitä arvokkainta antiikkia!

20 vuotta vanhaa antiikkia? Käsityötä kyllä arvostan.

Sori katsoin vähän vanhemmaksi. No käsityönä kuitenkin arvokkainta

Vierailija
225/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön toimivuuteen ei kyllä vaikuta millään tavalla se, missä se sijaitsee. Siis se keittiö voi olla ihan yhtä toimiva tai toimimaton avokeittiönä, kuin erillisenä huoneena. Siis eihän se sijainti siihen vaikuta, että millaisia ratkaisuja teet keittiöösi. Meillä on erillinen keittiö ja jos kaataisin nyt tuosta seinän olkkarin puolelta niin tulisi avokeittiö, mutta ei nämä keittiön toiminnot muuksi muuttuisi.

Mä ottaisin valkoisen keittiön ehdottomasti, jos saisin nyt remontoida.

Mitä mä just luin? Tottakai seinän kaataminen vaikuttaa toiminnallisuuteen! Suuresti! Siinähän menee yhtenäinen seinä kokonaan, ei yhdestä vaan peräti kahdesta huoneesta. Eikö sinulla ole keittiön seinää vasten mitään? Ei tasoa, ei kaappeja? Entä siellä olohuoneen puolella, pelkkä tyhjä seinä vaan?

Sehän on usein todella hankalaa sisustuksellisesti kun ehjää seinäpintaa ole. Ripottele sitten huonekalut ja telkkarit oviaukkojen väliin, keskelle huonetta tai ikkunan eteen.

Hassua, meillä on nyt 3. avoin oh-rt-keittiöratkaisu eikä ole koskaan ollut ongelmia kalustamisessa. Mutta me olemme jo suunnitteluvaiheessa sijoittaneet huonekalut paikoilleen ja seinät on mitoitettu sen mukaan. Joka talossa on ollut mahdollisuus 2 erilaiseen kalustusratkaisuun. 

Vierailija
226/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että keittiön kaapistojen alalistaan laitetaan valaistus joka sitten valaisee jokaisen murun ja pölypallon lattialla. Tulee muutenkin olo että on kylmävaraston kahvihuoneessa.

Toinen mitä en ymmärrä on erilaiset paneelit seinillä, vähän irrallaan seinästä. Sinne taakse on ilmeisesti tarkoitus sulloa kasa sähköjohtoja, ja sitten se paneeli on sängynpääty tai telkkariseinä?

Kolmas - en tajua miksi ihan hyväkuntoinen asunto tai talo pitää muka remontoida lattiasta kattoon ennen kuin sinne voi muuttaa. Onko todella niin hirveä se vuoden 2008 perusvalkoinen kaakeli? Kaikenlaiset remppaohjelmat ovat vaikuttaneet niin että ihmiset ei kestä vaikka kasarin porraskaiteita. Ne samat kaiteet tulee kuitenkin ensi vuonna muotiin taas.

Vierailija
227/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonaton tyhjä valkoinen koti. Ei verhoja, mattoja, tauluja, kasveja, koriste-esineitä, tv.tä, soittimia, kirjoja. Kodinkoneet on piilotettu. Tällainen sisustus on autistien mieleen, mutta normaali ihminen sairastuisi tällaisessa mitäänsanomattomassa ympäristössä. Olen käynyt kotikäynneillä tällaisten ihmisten luona ja ovat yhtä "mielenkiintoisia" kuin asuntonsakin. (Olen siis fysioterapeutti.) Joillakin on ollut tyhjissä asunnoissaan vielä joku nurkassa nykertävä omituinen kirjakieltä karsealla puhevialla varustettu vanhuslapsi oudosti pomppimalla liikkuen. Koko perhe samaa möllöttäjä-nepsysarjaa. Siis apua! Creepy! Autismi on alidiagnosoitu neurobiologinen kehityshäiriö ja näköjään sisustajatkin kuuluvat tähän nepsyryhmään ja trendipellet seuraavat kiltisti perässä mitään kyseenalaistamatta. Onkohan seuraava sisustustyyli 1800-luvun tyylinen mielisairaala, missä on vain metallisänkyjä huone täynnä vaiko olisiko vuorossa ihan kalmisto peräti..voohooo!

Nyt on sen verran sekavaa settiä, että mahdatko todella olla työkuntoinen?

Hän vissiin kuvaili painajaisuntaan tai jotain.

Vierailija
228/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakuvapatsaat jostain antiikin naisesta.

Vierailija
229/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin parjatun aamiaiskaapin. En pidä kodinkoneista tasoilla, vaikka erillinen keittiö onkin, vaan nostan koneet käytön jälkeen normaaliin kaappiin. Saisivat olla oven takana kaapissa työtason korkeudella. (Käytössä vedenkeitin, vaaka ja blenderi.)

Vierailija
230/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka haukkui nykyasuntojen minikokoiset roskiskaapit. Kiinnostaisi kuulla ketjussa kommentoineen keittiösuunnittelijan ajatuksia asiasta...? Tänä päivänä täytyy tehokkaan lajittelun vuoksi olla monta lajitteluastiaakin, mutta jos pikkuruinen vetolaatikkomallimen roskiskaappi on suunniteltu max. 2:lle, niin onko järkevää, että niitä keräyskasseja ja -lootia eri on työnnetty sinne sun tänne pitkin asuntoa. Ei varmasti ainakaan kannusta ketään lajittelemaan.

Vierailija
231/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että keittiön kaapistojen alalistaan laitetaan valaistus joka sitten valaisee jokaisen murun ja pölypallon lattialla. Tulee muutenkin olo että on kylmävaraston kahvihuoneessa.

Toinen mitä en ymmärrä on erilaiset paneelit seinillä, vähän irrallaan seinästä. Sinne taakse on ilmeisesti tarkoitus sulloa kasa sähköjohtoja, ja sitten se paneeli on sängynpääty tai telkkariseinä?

Kolmas - en tajua miksi ihan hyväkuntoinen asunto tai talo pitää muka remontoida lattiasta kattoon ennen kuin sinne voi muuttaa. Onko todella niin hirveä se vuoden 2008 perusvalkoinen kaakeli? Kaikenlaiset remppaohjelmat ovat vaikuttaneet niin että ihmiset ei kestä vaikka kasarin porraskaiteita. Ne samat kaiteet tulee kuitenkin ensi vuonna muotiin taas.

Nykyään rakennetaan halvalla. Kaikki on halpaa lattiasta kattoon. Siksi moni haluaa tehdä täysremontin ja vaihtaa kestävämpiin materiaaleihin.

Vierailija
232/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka haukkui nykyasuntojen minikokoiset roskiskaapit. Kiinnostaisi kuulla ketjussa kommentoineen keittiösuunnittelijan ajatuksia asiasta...? Tänä päivänä täytyy tehokkaan lajittelun vuoksi olla monta lajitteluastiaakin, mutta jos pikkuruinen vetolaatikkomallimen roskiskaappi on suunniteltu max. 2:lle, niin onko järkevää, että niitä keräyskasseja ja -lootia eri on työnnetty sinne sun tänne pitkin asuntoa. Ei varmasti ainakaan kannusta ketään lajittelemaan.

Omakotitaloasujilla on piharoskikset ja kompostorit jne siinä omassa pihassa ja uudemmissa taloissa on tekniset tilat sun muut, minne voi vaikka mainoksia kasata. Aika harvoin tuota keittiön jätesäilytystä kukaan kyllä sen kummemmin ottaa esille. Jos suunnitellaan uudiskohdetta tai tehdään isompi remontti, niin mä kyllä aina kysyn tuosta on jätteiden lajittelusta ja säilytyksestä. Harvoin kukaan itseasiassa kaipaa siihen mitään parannuksia. Porukka taitaa vaan viedä ahkerasti roskia.

Vierailija
233/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään rakennetaan halvalla. Kaikki on halpaa lattiasta kattoon. Siksi moni haluaa tehdä täysremontin ja vaihtaa kestävämpiin materiaaleihin.

Kun vaikuttaa ettei vaihdeta parempaan tai kestävämpään vaan ainoastaan erilaiseen.

Vierailija
234/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiseinä makuuhuoneen ja olohuoneen/käytävän/muun yleisessä käytössä olevan tilan välillä. Ellei sitten asu yksin mutta silloinkaan ei tunnu kauhean hyödylliseltä. Ja etenkin ne mustaraamiset joita oli jokaisessa instakodissa muutama vuosi sitten.

Lasisissa tilanjakajissa ja ovissa ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta makuuhuoneeseen en niitä ymmärrä.

Vierailija
235/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin jengi tarvitsee keittiössä valtavia jätteiden lajittelupisteitä? Mua ainakin ällöttää kasata keittiön laatikko täyteen roskaa ja jätettä. Mikäli tulee pelti- tai lasiroskaa, niin vien ne samantien ulos roskiin niille kuuluviin astioihin. Biojätesanko on keittiön vetolaatikon sisällä, mutta en mä halua niitäkään siellä montaa päivää hauduttaa, vaan vien kompostoriin. Patterit, lamput yms ei paljon tilaa vie ja niitä mahtuu kyllä keräämäänkin vähän. Roskapussin nakkaan roskiin kun on täynnä. Joskus nakkaan kuistille ja ekana ulos menevä vie sen roskiin asti. Limsapulloja yms kasaan autotalliin ja sieltä sitten joskus palautetaan kauppaan. Mikäli pahvia tms tulee enemmän, niin litistän ne auton takaluukuun ja seuraavalla kauppareissulla keräykseen.

Ei ole vaiva eikä mikään. Asun tosin omakotitalossa ja ymmärrän, että esim kerrostalossa ei ihan näin helposti homma käy.

Vierailija
236/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että mikroaaltouunille suunniteltaisiin jo valmiiksi paikka normaalille laskutason tasalle. Nythän niille useimmiten on kolo yläkaappien alla. Ei ole kerta eikä kaksi kun olen sopat saanut päälleni lautasta ulos ottaessa. Lautanen on kuuma ja mikron lasialustassa reuna. Kliks ja hups vaan...

Vierailija
237/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa nyt rakennetaan kalliimmalla kuin koskaan ennen. Vuosi vuodelta mennään yhä kalliimpiin ja laadukkaampiin ratkaisuihin. Terveisin se taloedustaja

Vierailija
238/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ymmärräthän että kaikki ei peri eikä edes hanki syystä tai toisesta antiikkihuonekaluja tai aitoa taidetta.

Sivusta. Mitä sitten? Jos haluaa vanhoja kokopuisia huonekaluja niin niitä kyllä saa ostettua vaikkei suvulta niitä saisikaan. Jos ne ei edes kiinnosta , voi mennä suosiolla sinne jyskiin tai ikeaan.

No sitä sitten että kaikkia ei nuo antiikit ja taiteet kiinnosta ja sisustaa kotinsa muulla tavalla. Se ei ole sen huonompi tapa sisustaa OMA koti. Pääasia kai että tykkää.

Niinhän siinä sanottiin. Ne jotka haluaa, voi hankkia kalusteensa jyskistä, ikeasta tai muista kertakäyttökslusteita myymästä paikasta.

Vierailija
239/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin jengi tarvitsee keittiössä valtavia jätteiden lajittelupisteitä? Mua ainakin ällöttää kasata keittiön laatikko täyteen roskaa ja jätettä. Mikäli tulee pelti- tai lasiroskaa, niin vien ne samantien ulos roskiin niille kuuluviin astioihin. Biojätesanko on keittiön vetolaatikon sisällä, mutta en mä halua niitäkään siellä montaa päivää hauduttaa, vaan vien kompostoriin. Patterit, lamput yms ei paljon tilaa vie ja niitä mahtuu kyllä keräämäänkin vähän. Roskapussin nakkaan roskiin kun on täynnä. Joskus nakkaan kuistille ja ekana ulos menevä vie sen roskiin asti. Limsapulloja yms kasaan autotalliin ja sieltä sitten joskus palautetaan kauppaan. Mikäli pahvia tms tulee enemmän, niin litistän ne auton takaluukuun ja seuraavalla kauppareissulla keräykseen.

Ei ole vaiva eikä mikään. Asun tosin omakotitalossa ja ymmärrän, että esim kerrostalossa ei ihan näin helposti homma käy.

Läheskään kaikilla ei ole ulkona mahdollisuutta lajitella niitä lasi, muovi & metalli jätettä kierrätysastioihin. Meillä lähimpään pisteeseen on reilu 5 km. Eli kotona on säilytettävä näitä pakkauksia niin, että saa järkevän erän kerättyä. Kaupoareissulla ne sitten käydään viemässä.

Vierailija
240/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikilla ei ole ulkona mahdollisuutta lajitella niitä lasi, muovi & metalli jätettä kierrätysastioihin. Meillä lähimpään pisteeseen on reilu 5 km. Eli kotona on säilytettävä näitä pakkauksia niin, että saa järkevän erän kerättyä. Kaupoareissulla ne sitten käydään viemässä.

Asutko omakotitalossa?

Ei meilläkään siis kukaan tyhjää kuin ison sekajäteroskiksen. Meillä on roskakatos ja siellä omat pienehköt roskakorit lasille, metallille jne kun täyttyvät, niin viedään ne itse keräykseen. Kovin usein ei tarvitse kyllä viedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän