Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Sileät keittiönkaapit ovat hyvä muoti. Ehdottomasti helpot pitää puhtaana.
Vaatesäilytys kaukaisimmassa nurkassa pesukoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan kyllä ihan kaikkea roskiskaapissa ole, esim. keräyspaperi on niinkin eksoottisessa paikassa kuin pinossa eteisen nurkassa hattuhyllyllä. 🤔 Suunnittelin oman roskiskaappini niin, että vetolaatikoiden astioissa on viidelle eri roskalajille paikka ja sitten roskiskaapin perällä on vielä isommat kassit pahveille ja tyhjille pulloille.
Apukeittiö tms tarvis olla.
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiöt, makrame-jutut, kaislat/heinät maljakossa.
Tykkään kyllä käsitöistä ja arvostan makramee koristeita, mutta semmonen iso varsinkin jossain puunoksassa roikkumassa - en ymmärrä.
Meillä on avokeittiö ja muutto meneillään. Piti kyllä tänään oikein syynätä ja ei todellakaan ole mitään rasvapölyä kertynyt lieden ympärystää kauemmaksi. Mies meillä on todella ahkera kokkaaja ja meillä tehdään ruokaa joka päivä. Ei koskaan ole levinnyt mitään käryjä sen kummemmin.
Haluaisin jatkossakin avokeittiön. Nykyinen keittiö oli ilman kuivauskaappia ja kuivauskaappi on seuraavassa kodissa ehdoton. En aio enää ikinä asua missään, missä ei ole kuivauskaappia.
Vierailija kirjoitti:
Keittiön toimivuuteen ei kyllä vaikuta millään tavalla se, missä se sijaitsee. Siis se keittiö voi olla ihan yhtä toimiva tai toimimaton avokeittiönä, kuin erillisenä huoneena. Siis eihän se sijainti siihen vaikuta, että millaisia ratkaisuja teet keittiöösi. Meillä on erillinen keittiö ja jos kaataisin nyt tuosta seinän olkkarin puolelta niin tulisi avokeittiö, mutta ei nämä keittiön toiminnot muuksi muuttuisi.
Mä ottaisin valkoisen keittiön ehdottomasti, jos saisin nyt remontoida.
Miksi pilkutat kuin-sanaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avokeittiö ja muutto meneillään. Piti kyllä tänään oikein syynätä ja ei todellakaan ole mitään rasvapölyä kertynyt lieden ympärystää kauemmaksi. Mies meillä on todella ahkera kokkaaja ja meillä tehdään ruokaa joka päivä. Ei koskaan ole levinnyt mitään käryjä sen kummemmin.
Haluaisin jatkossakin avokeittiön. Nykyinen keittiö oli ilman kuivauskaappia ja kuivauskaappi on seuraavassa kodissa ehdoton. En aio enää ikinä asua missään, missä ei ole kuivauskaappia.
Mikä ihme se on että suomalaiset haluavat nykyään laittaa ruokansa olkkarissa? Missä te istutte ja rauhoitutte? Siinä kaiken touhun keskellä, katsotte elokuvaa kun muu sakki hakee huikopalaa ja teinit kulkee jääkaapilla? Missä istutte ystävien kanssa viinilasillisella? Jääkaapin vieressä. Outoa ja ikävää asumista.
Että sohva on selkä ikkunaan päin. Haluan nähdä sohvalta ulos!
Ihan samaa sohvajuttua minäkin joskus ihmettelen. Joillain ihmisillä saattaa jopa olla kaunis maisema tarjolla ikkunasta, mutta eipä siitä pääse nauttimaan, jos istut selkä ikkunaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaan lasiset parvekkeet pitäisi lailla kieltää!
Varmaan näyttää avaralta asuntonäytössä mutta realismin iskiessä asukkaat huomaavatkin olevansa kuin näyteikkunassa. Vilvoittele siinä sitten. Kesällä ne on tietysti paahtavan kuumia.
Sitten niitä aletaan verhota, kuka mitenkin. On verhoa, kaihdinta, bambua ja mitä tahansa rääsyä.
Julkisivulautakunta hoi!
Tämä! Pitäisi lailla kieltää kirkas lasikaide. Maitolasista tulee valo läpi, mutta kaikki sälä ei näy kaikelle kansalle. Eikä tarvita verhoja, bambuja, rättejä, teippejä, pahvia eteen näkösuojaksi.
Ai että, olen pitänyt lähes kaikesta täällä mainitusta. Muutenkin nautin tosi paljon eri tyyleistä, on ihanaa käydä taloissa joita on laitettu oman mielen mukaan. Oli se sitten jyskiä, ukin tekemää tai antiikkia, musta tai valkoinen keittiö, bohoa tmv. Värikylläistä itämaista, skandinaavista, minimalistista, hersyvää tai käytännöllistä. Ei ole mitään oikeaa ja väärää, kaikki voi laittaa miten huvittaa. Joitain ei huvita ja sekin on ihan ok.
Ainoa mistä en tykkää on se kun ihmiset nostavat itsensä jalustalle. Sinun tyyli ei ole parempi, hienompi tai oikeampi kuin kenenkään muunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin jatkossakin avokeittiön. Nykyinen keittiö oli ilman kuivauskaappia ja kuivauskaappi on seuraavassa kodissa ehdoton. En aio enää ikinä asua missään, missä ei ole kuivauskaappia.Mikä ihme se on että suomalaiset haluavat nykyään laittaa ruokansa olkkarissa? Missä te istutte ja rauhoitutte? Siinä kaiken touhun keskellä, katsotte elokuvaa kun muu sakki hakee huikopalaa ja teinit kulkee jääkaapilla? Missä istutte ystävien kanssa viinilasillisella? Jääkaapin vieressä. Outoa ja ikävää asumista.
Tuo trendihän on ollut muualla maailmassa jo vuosikymmenet. Suomessa on yllättävän vähän näitä avonaisia ratkaisuja vrt muihin pohjoismaihin, jenkkilään, Kanadaan tms. Mun mies on Ranskasta ja siellä tuo trendi on tullut aikalailla yhtä aikaa kuin Suomeenkin.
Meillä ei ole avokeittiötä, mutta monella ystävällä on. Onhan nuo olokeittiöt niin suuria yleensä, että eipä sitä nyt kukaan jääkaappiin nojaile. Kuten tuolla jo joku mainitsikin, niin Suomessakin on alettu ymmärtää, että televisio olohuoneessa on lähinnä junttia ja telkkarille on nykyään erillinen tila.
Jos on vieraita, niin mun mielestä silloin tuollainen avonainen tila on just hyvä. Voi joku halutessaan ryystää sitä kahvia, napata vielä suolapalaa tms myöhemminkin vaikka muut jo istuskelee muualla.
Meillä jos on vieraita, niin ei kyllä kukaan silloin missään jääkaapilla ravaa. Syödään yhdessä. Ylipäätään harvoin kukaan mitään napostelee, vaan syödään kun syödään. Aikuisilla jos on vieraita, niin teinit haluaa kyllä visusti pysyä omassa huoneessaan.
Vierailija kirjoitti:
Että sohva on selkä ikkunaan päin. Haluan nähdä sohvalta ulos!
Mulla on sohva ikkunaa vasten. Siinä on ihana istuskella, katsella ulos ja seurailla lnituja lintulaudalla.
Tuo käryjen ja rasvapölyn leviäminen on ihan urbaanilegendaa. Osa ihmisistä, joilla ei ole avokeittiötä luulevat, että sieltä joku kärypilvi leviää.
Asun yksiössä ja kylppäriä lukuunottamatta mulla on kaikki samassa tilassa. Sänky, sohva, työpiste, keittiö jne. Paistan pannulla jotain joka päivä. Eikä todellakaan ole mitään rasvapölyjä tai käryjä missään kirjoilla, sohvalla tms. Liesituuletinkin on vanha kuin synti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo käryjen ja rasvapölyn leviäminen on ihan urbaanilegendaa. Osa ihmisistä, joilla ei ole avokeittiötä luulevat, että sieltä joku kärypilvi leviää.
Asun yksiössä ja kylppäriä lukuunottamatta mulla on kaikki samassa tilassa. Sänky, sohva, työpiste, keittiö jne. Paistan pannulla jotain joka päivä. Eikä todellakaan ole mitään rasvapölyjä tai käryjä missään kirjoilla, sohvalla tms. Liesituuletinkin on vanha kuin synti.
Sitä ruoanlaittoa on kuule hieman enemmän jos perheessä on 4 - 5 jäsentä kuin että sinkku käryttää yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksiössä ja kylppäriä lukuunottamatta mulla on kaikki samassa tilassa. Sänky, sohva, työpiste, keittiö jne. Paistan pannulla jotain joka päivä. Eikä todellakaan ole mitään rasvapölyjä tai käryjä missään kirjoilla, sohvalla tms. Liesituuletinkin on vanha kuin synti.Sitä ruoanlaittoa on kuule hieman enemmän jos perheessä on 4 - 5 jäsentä kuin että sinkku käryttää yksiössä.
Meillä on viisi hlö ja eipä kyllä käryistä tietoakaan. Meillä taitaa olla tuo olokeittiö 48m2 ja liedeltä matkaa siihen mistä ns olkkarin osuus alkaa on useita metrejä ja haluaisin kyllä nähdä, että mikä pöllytys siitä liedeltä leviäisi niin kauas. Meidän yksi lepotuoli on puhtaan valkoinen ja lähimpänä keittiötä ja olisi kai siinäkin nähtävissä jotain jo näin 10v asumisen jälkeen. Eli ei ne kärypölyt sieltä mihinkään leviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin jatkossakin avokeittiön. Nykyinen keittiö oli ilman kuivauskaappia ja kuivauskaappi on seuraavassa kodissa ehdoton. En aio enää ikinä asua missään, missä ei ole kuivauskaappia.Mikä ihme se on että suomalaiset haluavat nykyään laittaa ruokansa olkkarissa? Missä te istutte ja rauhoitutte? Siinä kaiken touhun keskellä, katsotte elokuvaa kun muu sakki hakee huikopalaa ja teinit kulkee jääkaapilla? Missä istutte ystävien kanssa viinilasillisella? Jääkaapin vieressä. Outoa ja ikävää asumista.
Nykyään? Pirttejä, tupia, tupakeittiöitä on ollut iänkaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun yksiössä ja kylppäriä lukuunottamatta mulla on kaikki samassa tilassa. Sänky, sohva, työpiste, keittiö jne. Paistan pannulla jotain joka päivä. Eikä todellakaan ole mitään rasvapölyjä tai käryjä missään kirjoilla, sohvalla tms. Liesituuletinkin on vanha kuin synti.Sitä ruoanlaittoa on kuule hieman enemmän jos perheessä on 4 - 5 jäsentä kuin että sinkku käryttää yksiössä.
Kai sitä sinkkukin huomaisi jos rasvapölyä alkaisi kertymään huonekaluille? Eihän tuo enempi määrä ihmisiä tarkoita kuin sitä, että se mahdollinen rasvapöly kertyy nopeammin kuin kerran päivässä pienempiä määriä käryttävällä sinkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisi hlö ja eipä kyllä käryistä tietoakaan. Meillä taitaa olla tuo olokeittiö 48m2 ja liedeltä matkaa siihen mistä ns olkkarin osuus alkaa on useita metrejä ja haluaisin kyllä nähdä, että mikä pöllytys siitä liedeltä leviäisi niin kauas. Meidän yksi lepotuoli on puhtaan valkoinen ja lähimpänä keittiötä ja olisi kai siinäkin nähtävissä jotain jo näin 10v asumisen jälkeen. Eli ei ne kärypölyt sieltä mihinkään leviä.
Mulla on iso olohuone. Siellä ruokailutila. Ruoka laitetaan keittiössä. Ihanaa istua syömässä siistissä kauniissa erillisessä tilassa. Katan lounaanikin aina sinne.
Ei mullakaan kyllä ihan kaikkea roskiskaapissa ole, esim. keräyspaperi on niinkin eksoottisessa paikassa kuin pinossa eteisen nurkassa hattuhyllyllä. 🤔 Suunnittelin oman roskiskaappini niin, että vetolaatikoiden astioissa on viidelle eri roskalajille paikka ja sitten roskiskaapin perällä on vielä isommat kassit pahveille ja tyhjille pulloille.