Synkimmät/masentavimmat kappaleet joista pidätte?
Perisuomalaisena pidän mollivoittoisista usein hyvinkin surullisista kappaleista.
Näistä tällä hetkellä minua eniten masentaa kuunnella: Lauri Tähkä - Polte.
Muistelee vanhana menetettyä nuoruutta, menetettyjä mahdollisuuksia ja rakkautta/huumaa jota ei enää saavuta...
Ja täysin erilainen kappale, Sentenced - killing you killing me
Musiikkivideossa vanha mies kävelee pohjoisen pimeässä, lumisateessa, vaimonsa haudalle ja lopussa ilmeisesti ei enää herää seuraavaan aamuun, vain koira katselee isäntänsä poismenoa.
(Time is) Killing you killing me killing all we have... something so perecious dies and is lost eternally...
Mitä synkistelykappaleita teillä on (jotka ovat hyvin vaikeita kuunnella, vaikka pidätte).
41v m
Kommentit (16)
Risto-Uskotko Jeesukseen Kristukseen
Alice In Chainsin lähes koko tuotanto on todella synkkää. Kumma kyllä, useat heidän kappaleistaan rauhoittavat ja lohduttavat minua. Erityisesti "Down In A Hole".
CMX:n "Siivetön" on kaunis kappale, mutta laukaisee lähes aina itkun ja ahdistuksen.
Eaglesin "Hotel California" on todella surullinen... Itku tulee.
5
Synkin kappale lienee Moonsorrowin Huuto, joka kertoo pienestä ryhmästä sivilisaation tuhonneen sodan selviytyjiä, jotka epätoivoissaan lopulta kääntyvät toisiaan vastaan, tuhoten viimeisenkin toivon elämän jatkumisesta.
Masentavin on omalla kohdalla Pink Floydin Time, koska sen sanoma ajan ja elämän kuluttamisesta vähän kerrallaan mutta liian nopeasti erilaisiin distraktioihin ja puoliksi toteutettuihin suunnitelmiin osuu aivan liian lähelle omaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:33"]Alice In Chainsin lähes koko tuotanto on todella synkkää. Kumma kyllä, useat heidän kappaleistaan rauhoittavat ja lohduttavat minua. Erityisesti "Down In A Hole".
CMX:n "Siivetön" on kaunis kappale, mutta laukaisee lähes aina itkun ja ahdistuksen.
[/quote]
Komppaan tätä. Ja onhan noita muitakin synkkiä vaikka kuinka, ekana tulee mieleen Nine Inch Nails, Joy Division, Red House Painters ja vaikka Nirvana, noissa nyt ainakin synkkää. Minuakin synkät ja masentavat kappaleet rauhoittavat, kauniimpaa musiikkia en oikeastaan tiedä kuin melankolisen. Mutta tosi vaikea nyt keksiä jotain yhtä kappaletta suuren angstibiisilistani joukosta :D
Suicide note - Johnette Napolitano. Todella synkkä ja kaunis kappale.
Nick Gaven Murder ballads. Kerran kuuntelin niitä biisejä, kun olin metsässä lenkillä ja alkoi pelottaa niin helkkaristi. Mutta tykkään tosi paljon!
Tarja Turunen - Boy and the ghost. Se on vaan jotenkin niin ihana vaikka onkin surullinen. Sanat niille jotka ei biisiä tiedä. http://www.sweetslyrics.com/534165.Tarja%20Turunen%20-%20Boy%20and%20the%20Ghost.html
Korjaus: CMX:n kappale onkin nimeltään "Siivekäs", ei suinkaan Siivetön. Todella kaunis kappale, mutta joskus en pysty kuuntelemaan sitä kun alkaa ahdistaa. Toinen palan kurkkuun tuova biisi kyseiseltä bändiltä on "Karsikkopuu": "Piirrän paperille kasvot/ jotta en olisi aivan yksin." Muistuttaa kylmistä ja yksinäisistä ajoista.
Mitäs muuta... Jewelin "Nicotine Love", Kate Bushin "Breathe", Massive Attackin "Teardrop"... Kaikki sellaisia, jotka tuovat palan kurkkuun.
5/6
Masentuneena nuorena kuuntelin musiikkia, jotta saisin kyynelkanavani auki ja hetken helpotusta sille turtalle olotilalle. Tämä on yksi niistä kappaleista. Kuuntelen sitä edelleen joskus ja se herättää jossain määrin haikeutta, mutta muistuttaa myös minulle, kuinka pitkän matkan olen noilta ajoilta kulkenut.
Jenni Vartiaisen Suru on kunniavieras. Oli mun pikkuveljen kuolinilmoituksessa hänen omasta toiveestaan.