Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret aikuiset tai alle keski-ikäiset liikkuu ulkona kuulokkeet korvilla mutta sitä vanhemmat ihmiset ei koskaan?

Vierailija
05.12.2021 |

Miksei 40-80 vuotiaat ei kävele kuulokkeet korvilla ja kuuntele musiikkia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin vanhoja ettei osaa käyttää niitä.

Vierailija
22/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Ap, olet idiootti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelisin, mutta en halua riskeerata sitä, että joku hampuusi haluaa minun kalliit vastamelukuulokkeeni.

57 v.

Parilla kympillä saa bluetooth korvanapit Aliexpressistä. Tuskin kiinnostaa ketään hampuusia. Ääni on tuskin hyvien kuulokkeiden veroinen, mutta kelpaa hyvin lenkille. 

En kuuntelisi kuulokkeistani mitään, vaan käyttäisin niitä äänten vaimentamiseen paikoissa, joissa on paljon älämölöä tai esimerkiksi kammottavaa paikallisradion huudatusta. Kaikkea ääntä en halua vaimentaa, koska ihmisten ilmoilla on hyvä pysyä kärryillä äänimaailmastakin.

Nappikuulokkeiden kanssa en tule toimeen ollenkaan.

Vierailija
24/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelisin, mutta en halua riskeerata sitä, että joku hampuusi haluaa minun kalliit vastamelukuulokkeeni.

57 v.

Parilla kympillä saa bluetooth korvanapit Aliexpressistä. Tuskin kiinnostaa ketään hampuusia. Ääni on tuskin hyvien kuulokkeiden veroinen, mutta kelpaa hyvin lenkille. 

Hampuusi luonnollisesti tekee ennen hyökkäystä analyysin, että haa, nämä on aliexpressistä enpä hyökkääkään...

Vierailija
25/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan kuulla liikenteen äänet ja keskittyä siihen. Autossa kyllä kuuntelen musiikkia lähes aina, ellen kuuntele äänikirjoja.

Vierailija
26/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän epäkohteliasta kuunnella musiikkia siten, ettei edes tervehdi.

Ketä pitäisi tervehtiä?

Vierailija
27/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele enää edes radiota ja ulkona nautin luonnon äänistä.

Liikaa melua kuuntelen töissä ja kotona joten vapaalla yksin ollessani en todellakaan enää halua yhtään jumputusta kuunnella.

N36

Vierailija
28/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä kuulokkeet korvilla nukkuessakin?

Vierailija
29/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko se siitä kun tulee ikää ja aikuistuu nin kaikki alkaa näyttämään omassa silmissä nololta ja liian lapselliselta?

Enpä tiedä. Itseäni ei ainakaan enää kiinnosta niin paljoa mikä muiden mielestä näyttää nololta kuin nuorempana.

Vierailija
30/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57 v.

Hommaa tuohon käyttöön jotkin halvemmat.

Vierailija
31/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä peloteltiin lapsena korvalappustereoista, että sillä lähtee kuulo.

Vierailija
32/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60-vuotias ja liikun lähes aina lenkillä sekä bussissa kuulokkeet korvilla.

Vierailija
33/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntele enää edes radiota ja ulkona nautin luonnon äänistä.

Liikaa melua kuuntelen töissä ja kotona joten vapaalla yksin ollessani en todellakaan enää halua yhtään jumputusta kuunnella.

N36

Kuuntele kunnon musiikkia, ei jumputusta.

Vierailija
34/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niin vanhoja ettei osaa käyttää niitä.

Sen ikäiset ovat olleet suunnittelemassakin niitä kuulokkeita, että kyllä varmaan osaavat niitä käyttääkin jos haluavat.

Vierailija
35/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen pitkällä kävelylenkillä, haluan aistia ympärillä olevan luonnon ja kuulla takaani tulevat hullut pyöräilijät. Kotona kuuntelen paljon musiikkia ilman kuulokkeita. Olen sitä mieltä, että nämä kuulokkeet päässä kulkevat ovat typerän näköisiä omassa itsekeskeisyydessään.

Itsekeskeisyydessään?

Mä torjun niillä nimenomaan sitä äänitulvaa ja ahdistusta ja musiikin kera lenkit menee energisemmin.

En lähde kävellen mihinkään ilman kuulokkeita. Kärsin myös mm ahdistuneisuushäiriöstä ja musiikkiin keskittyminen auttaa.

Anteeksi nyt vaan 😒

Kannattaisi opetella olemaan ilmankin

Vierailija
36/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhemmat ei ole tottuneet että niin voi tehdä. Oman lähipiirin yli viisikymppiset eivät tunnu edes oikein kuuntelevan musiikkia, autossa radiota joskus.

Suomessa esim walkmani tuli 70-80 luvun taitteessa, yli 40v sitten.

Eli ei ole mikään uusi ilmiö.

Jonnet ei tiedä.

Walkmanit olivat hölkätessä aika ikävät. Jokainen tyylisuunta kuulosti kokeelliselta jazzilta. Kannettavat CD-soittimet olivat ihan yhtä kamalat. Mutta parempi hölkätä ilman korvantukkeita, varsinkin nykyisin.

Vierailija
37/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona haluan kuulla maailman ja luonnon äänet. En halua olla elää keinotekoisessa digitaalisessa kuplassa. Miksi ihmiset menevät luontopolulle kuulokkeet päässä? Miksi mennä luontoon, jos ei halua olla läsnä siellä? Järjetöntä.

M56