Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret aikuiset tai alle keski-ikäiset liikkuu ulkona kuulokkeet korvilla mutta sitä vanhemmat ihmiset ei koskaan?

Vierailija
05.12.2021 |

Miksei 40-80 vuotiaat ei kävele kuulokkeet korvilla ja kuuntele musiikkia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole nuoruudessaan siihen tyyliin tottuneet.

Vierailija
2/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vm -72 ja aina lenkillä kuulokkeet korvilla! Monesti muulloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelisin, mutta en halua riskeerata sitä, että joku hampuusi haluaa minun kalliit vastamelukuulokkeeni.

57 v.

Vierailija
4/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat ei ole tottuneet että niin voi tehdä. Oman lähipiirin yli viisikymppiset eivät tunnu edes oikein kuuntelevan musiikkia, autossa radiota joskus.

Vierailija
5/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän epäkohteliasta kuunnella musiikkia siten, ettei edes tervehdi.

Vierailija
6/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko se siitä kun tulee ikää ja aikuistuu nin kaikki alkaa näyttämään omassa silmissä nololta ja liian lapselliselta?

Vierailija
7/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 47v, ja lähes aina on kävellessä kuulokkeet korvissa. Mutta useimmiten kuuntelen ääänikirjoja.

Vierailija
8/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori aikuinen ja en ikinä ole ihmisten ilmoilla kuulokkeet päässä. Nykyään on niin paljon kaikkia hulluja liikkeellä ja tapahtuu kaikenlaista, että ympäristönsä on hyvä havaita myös kuuloaistin kautta koko ajan.

Vierailija
9/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mennessä keskityn yleensä menemiseen ja musiikkia kuunnellessa musiikin kuuntelemiseen

Vierailija
10/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta kuunnella mitään musiikkia tai kirjaa tms kävellessä. Tällöin kuulee myös liikenteen äänet, eli katua suojatietä pitkin ylittäessä ei se liikennesäännöistä piittaamaton autokuski tunge päälle arvaamatta. Lisäksi säilyy meluhaitoilta kun Get On tmv ei pauhaa suoraan korviin.

Vierailija
11/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuuntelen musiikkia erittäin harvoin, enkä halua muutenkaan kuulovauriota sijoittamalla äänilähdettä päähäni.

Muutenkaan en tajua miksi koko ajan pitää joku jumputus soida taustalla. Ihan vaan yleisenä taustameluna. Moni tullessana kotiin, näppää spotifyn päälle vaikkei edes sitä kuuntele.

Mielestäni on usein ihanampaa mitä hiljaisempaa on.

Vierailija
12/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuunnella musiikkia ulkona , katumelu ihan hyvää tausta kohinaa.

En muutenkaan ole aktiivinen musiikin kuuntelija, radio ( https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Radio ) on päällä kotona ja autossa ,mutta sekin vain taustalla.

En myöskään tykkää tunkea korviini mitään. Vanhat LP : t 70-luvulta , vain noin metrin verran, ovat tallessa.

50 lukulainen

Vierailija
13/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhemmat ei ole tottuneet että niin voi tehdä. Oman lähipiirin yli viisikymppiset eivät tunnu edes oikein kuuntelevan musiikkia, autossa radiota joskus.

Suomessa esim walkmani tuli 70-80 luvun taitteessa, yli 40v sitten.

Eli ei ole mikään uusi ilmiö.

Jonnet ei tiedä.

Vierailija
14/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 v ja kuuntelen musiikkia kuulokkeilla aina pururataa kiertäessäni ja pitempiä matkoja kävellessäni. Mutta luultavasti et huomaa kuulokkeitani pitkien hiusteni ja/tai pipon alta.

Vierailija
15/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen pitkällä kävelylenkillä, haluan aistia ympärillä olevan luonnon ja kuulla takaani tulevat hullut pyöräilijät. Kotona kuuntelen paljon musiikkia ilman kuulokkeita. Olen sitä mieltä, että nämä kuulokkeet päässä kulkevat ovat typerän näköisiä omassa itsekeskeisyydessään.

Vierailija
16/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niin päättelet? Olen 45 ja kuuntelen useinkin musiikkia vastamelukuulokkeista liikkuessani kaupungilla. Minusta se kyllä näyttää typerältä kulkea ympäriinsä luurit korvilla, mutta olen aina ollut koukussa musiikin kuunteluun. Parempi olisi tehdä sitä vain kotona ollessaan ja keskittyä ympäristön havainnointiin muualla.

Vierailija
17/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelisin, mutta en halua riskeerata sitä, että joku hampuusi haluaa minun kalliit vastamelukuulokkeeni.

57 v.

Parilla kympillä saa bluetooth korvanapit Aliexpressistä. Tuskin kiinnostaa ketään hampuusia. Ääni on tuskin hyvien kuulokkeiden veroinen, mutta kelpaa hyvin lenkille. 

Vierailija
18/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun siksi kuulokkeet päässä, ettei minua häirittäisi turhien asioiden takia (kauppakeskuksissa sähkömyyjät/ puhelinliittymää myyvät/ satunnaiset puliukot). Musiikkia ei ole päällä puoliakaan ajasta. 

Vierailija
19/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen pitkällä kävelylenkillä, haluan aistia ympärillä olevan luonnon ja kuulla takaani tulevat hullut pyöräilijät. Kotona kuuntelen paljon musiikkia ilman kuulokkeita. Olen sitä mieltä, että nämä kuulokkeet päässä kulkevat ovat typerän näköisiä omassa itsekeskeisyydessään.

Itsekeskeisyydessään?

Mä torjun niillä nimenomaan sitä äänitulvaa ja ahdistusta ja musiikin kera lenkit menee energisemmin.

En lähde kävellen mihinkään ilman kuulokkeita. Kärsin myös mm ahdistuneisuushäiriöstä ja musiikkiin keskittyminen auttaa.

Anteeksi nyt vaan 😒

Vierailija
20/37 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 47v, ja lähes aina on kävellessä kuulokkeet korvissa. Mutta useimmiten kuuntelen ääänikirjoja.

Haa, olet kuin minä! Olen saman ikäinen ja kuuntelen kodin ulkopuolella ja töissä yksin ollessani lähes aina äänikirjoja kuulokkeilla. Olen kuunnellut tänä vuonna noin 70 kirjaa. Autossa ajellessakin kuuntelen useimmiten äänikirjaa.