Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

28- ja 39-vuotiaana vauva. Mielipiteesi?

Vierailija
08.03.2015 |

Täällä kirjoittelee 1967 syntynyt äiti, jonka tytär on syntynyt 1995 ja poika 2006. :)

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseni saanut 21- ja 23-vuotiaana. Vieläkin olisi "lisääntymisikää" jäljellä hyvin, mutta tuskin lapsia sen enempää teen. Itse olen tahtonut saada lapseni nuorena, enkä voi kuvitellakaan saavani lasta lähempänä 40 ikävuotta. Minulla löytyy kuitenkin tuttavapiiristä näitä neljänkympin molemmin puolin lapsia saaneita, eikä minulla ole ongelmaa sen suhteen.

Juuri nytkin eräs 39-vuotias ystäväni odottaa esikoistaan. Kyllä hän on vanha ensisynnyttäjäksi ja vauvan äidiksi ylipäätään, mitä sitten? Ei se siihen äitiyden tasoon vaikuta. Ihan niin kuin ei vaikuta minullakaan se, että olin nuori lapset saadessani. Miksi asiasta tarvii vääntää? Minäkin voisin ruveta vääntämään, että enhän minä ollut nuori, kun tulin 21-vuotiaana äidiksi. Mutta en rupea, kun ei ole tarvetta. Se on sitten toinen juttu, kuka on kenenkin mielestä LIIAN nuori/vanha/lihava/laiha/köyhä/hullu/tylsä/sinisilmäinen/isokorvainen/yms. äidiksi. Mutta onko niillä toisten mielipiteillä niin väliä? Ei minusta.

Vierailija
62/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:59"]

Ennen oli täysin normaalia tehdä lapsia vielä päälle 40v. Ei sitä kukaan kauhistellut eikä säälinyt lapsi-parkaa kun niin vanhalle äidille syntyi.

Nykyään kun ihmiset on parempikuntoisia, elävät pidempään, elämä helpompaa koneiden takia ym. on kauhistus tehdä lapsia 40+ koska silloin on ihan auttamatta liian vanha vauvan äidiksi. En tiedä, jotenkin ristiriitaista, miten nykyihminen on vanha jo 40v. kun ennen ei oltu? Vaikka tosiasiassahan 40v. on vielä keskimäärin puolet elämästään jäljellä. Aika karua on jos jo puolessavälissä elämäänsä on toinen jalka haudassa.

Mikä teidät ihmiset väsyttää niin pahasti, että ette 40v. enää tunnu jaksavan mitään vaan jäätte odottamaan eläkelle pääsyä? Itse täytän parin kuukauden kuluttua 40v. ja tunnen olevani vielä oikein hyväkuntoinen ja jaksava. Jos lapsiluku ei olis jo täynnä niin ihan hyvin voisin tehdä vielä vauvan. Oma äitini sai kuopuksensa 41v. ja nyt pikkuveli on jo aikuinen ihminen. Hyvin ehti äiti hänet kasvattaa aikuiseksi. Eikä pikkuveli ikinä kärsinyt vanhasta äidistään.

[/quote]

Yritä nyt sinäkin ymmärtää mitä tässä on sulle jankattu, että 40v on VANHA VAUVAN ÄIDIKSI, ei se tarkoita samaa, että on "toinen jalka haudassa". Mutta turha taitaa olla vääntää näin yksinkertaisten ihmisten kanssa täällä aiheesta. I rest my case.

[/quote]

Jos nainen olis liian vanha vauvan äidiksi 40v. niin ei hän silloin sitä vauvaa saisi. Naiset on kautta vuosituhanten saanut vauvoja 40+. Ei se siitä muuksi muutu vaikka sä kuinka haukut muita yksinkertaisiksi. Osoittaa vaan sen kuinka sä itse olet vähän yksinkertainen.
[/quote]

Liian vanha ei ole, mutta vanha on. Kautta aikojen myös teinit ovat saaneet lapsia. Ennen äidiksi tultiin keskimäärin paljon nuorempina, eihän heitäkään tietääkseni ennen säälitty että ovat teini-äitien lapsia? Ihme jankkausta. Ihan sama juttu molempiin suuntiin, arvostellaan molempia ääripäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin paremmaks, mulla 24-vuotiaana ja 45-vuotiaana, ja muutama siinä välissä.

Vierailija
64/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritellään ensin mikä on se vanha? Kun puhutaan vauvan äidistä. Missä lukee että vauvan äidin pitää olla alle nelikymppinen? Mikä tekee ihmisestä liian vanhan äidiksi? Haluan faktoja, en mitään mutujuttuja wt-teinixeiltä

Vierailija
65/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPPIS. Tässä se meidän toisen ketjun hyvin kouluttautunut ap rähjää ja rähisee...

Vierailija
66/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen vanha akka. Nuorin lapseni täyttää 12 vee, mä 50 tänä vuonna.

Mä olen sen ikänen kuin olen enkä teeskentele olevani yhtään tämän nuorempi. Mun elämä ja mun lasten saaminen meni nyt näin.

Jos jokin mua loukkaa niin sun kaltaisten ihmisten olemassa olo.

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]

Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.

[/quote]