Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole varaa vaihtaa työpaikkaa :((

Vierailija
14.02.2015 |

Mistään muualta ei saa samaa palkkaa. Peruspalkan verran voisi saada mutta lisiä ei. Lisiä 600 euroa. Ilman niitä ei elä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykypäivänä työttömyys ole häpeä,kokoajan ihmisiä potkitaan säästö syistä pois eriasia jos olet elämäntapatyötön.Korkeasti koulutettujakin on työttömänä.Valitettavaa jos lähipiirisi koostuu vain varakkaista,ja avioliitto kiinni työpaikastasi,käy sinua sääli vaikka sääli on sairautta. onneks mun ei oo koskaan tarvinnut muokata elämääni ja elintasoani toisille sopivaksi.Asunnon voi aina vaihtaa pienempään mahdollisesti halvempaan,jolloin voi olla velaton,ei tarvii käydä usein ulkona syömässä,lähes kaiken voi ostaa kirppareilta olen onnellinen vaikken työtön olekaan vain keskituloinen.Varaudun jo työttömyyteen laskemalla elintasoani vastaamaan sitä millä tulen työttömänä toimeen.Uhka on minullakin joutua työttömäksi.

Vierailija
2/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:40"]

Onneksi en ole alalla, missä on jotain taulukkopalkkoja ikälisineen, vaan palkkaa tulee sen mukaan mitä pomolle pystyy perustelemaan.

[/quote]

Samoin, palkka on ollut aina sen mukaan mitä on pomon kanssa sovittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta verta tarvitsette. Tee työkavereille ja pomolle ansoja jotta saavat kenkää niin saat uusia työkavereita

Vierailija
4/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa käydä mielen päälle, sopii miettiä, onko raha tärkeämpää kuin mielenrauha. Olisiko sittenkin kivempaa olla pitkäaikaismasentunut työkyvytön?

Vierailija
5/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa muut pihalle. Siinä hyvä ajanviete

Vierailija
6/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairaslomaa,ku et jaksa seuraavaksi sut sanerataan pois ku tarvetta on.Ei se työ oo koko elämä vähemmälläkin pärjää ku laskee elintaso vaatimuksia,mut ennemmin pienipalkkainen,työtön ku mielenterveytensä menettänyt hyvin palkattu.

Vierailija
7/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:32"]

Ota sairaslomaa,ku et jaksa seuraavaksi sut sanerataan pois ku tarvetta on.Ei se työ oo koko elämä vähemmälläkin pärjää ku laskee elintaso vaatimuksia,mut ennemmin pienipalkkainen,työtön ku mielenterveytensä menettänyt hyvin palkattu.

[/quote]

Sinulla ei ole varaa olla työttömänä. Elinataso laskee, menetät kotiisi, tulee avioero, lapset häpeää sinua, et kehtaa kertoa tutuille ja sukulaisille työttömyydestä. Sitäkö haluat?

Vierailija
8/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä vaihda?

Vierailija
9/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Työyhteisössä huono ilmapiiri. Joka päivä ahdistaa mennä sinne. Vaikuttaa myös yleiseen jaksamiseen. Itse ei voi irtisanoutua 3 kk karenssin vuoksi. Alan työpaikkoja ei niin vaan löydä.

Vierailija
10/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 12:09"]Sama täällä. Työyhteisössä huono ilmapiiri. Joka päivä ahdistaa mennä sinne. Vaikuttaa myös yleiseen jaksamiseen. Itse ei voi irtisanoutua 3 kk karenssin vuoksi. Alan työpaikkoja ei niin vaan löydä.
[/quote]
Sama täällä. Olen löytänyt kivoja paikkoja, mutta se palkka omasta bruttopalkasta noin 800-1000 euroa pienempi. Nimenomaan ilmapiirin takia haluaisin vaihtaa. Jaksaminen alkaa olla kortilla. Paniikkia pukkaa joka päivä. Ahdistus on sietämätöntä.
Ap

Vierailija
11/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi sitten ollakin onni, että olin alipalkattu edellisessä työpaikassani.

Vaihdoin työnantajaa vasta. Tapasin sitten erästä edellisessä työpaikassani samaa työtä tehnyttä ex-kollegaa. Hänen palkkansa oli reilut 700 euroa suurempi kuin itselläni oli entisessä paikassa. Uuteenkaan paikkaani en tullut palkatuksi niin hyvällä palkalla kuin hän edelleenkin saa, mutta sain kuitenkin edellistä palkkaani nostettua.

Tämä hyväpalkkainen ex-kollega taas rutisi siitä, ettei hänen palkkaansa ole nostettu useisiin vuosiin ja on monelta osin tyytymätön. Toisaalta hän ei ole siirtynyt toisellekaan työnantajalle, mutta mahdollisesti ei siellä saisikaan sitä palkkaa, jonka nyt saa.

Kieltämättä yksi syy omaan lähtööni oli se, että tiesin joidenkin kollegojen olevan paremmin palkattuja, sillä olivat tulleet hyvällä palkkatoiveella ja itse huonolla. Kuitenkin itsekin opetin näitä hyvinpalkattuja monissa asioissa.

Toisaalta yksityisellä se vaan monesti menee niin, että palkka neuvotellaan itse ja jopa eräs HR-ihminen sanoi, että on ihan tavallista, että samasta työstä maksetaan eri palkkaa. Aina kyvykkäimmät eivät kuitenkaan ole sitä palkkakärkeä, vaan ne neuvottelutaitoisimmat.

Sori, meni nyt hieman ohi aiheen.

Vierailija
12/12 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole alalla, missä on jotain taulukkopalkkoja ikälisineen, vaan palkkaa tulee sen mukaan mitä pomolle pystyy perustelemaan.