Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

28- ja 39-vuotiaana vauva. Mielipiteesi?

Vierailija
08.03.2015 |

Täällä kirjoittelee 1967 syntynyt äiti, jonka tytär on syntynyt 1995 ja poika 2006. :)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.

Vierailija
22/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]

Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.

[/quote]

Olen huomannut saman. Herää vaan kysymys, miksi tehdä tällaisia avauksia? Kun selkeästi näille itselleen on niin herkkä kohta se ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nelikymppinen on vanha akka? Ja viisikymppinen on jo ihan ikäloppu? Siinä tapauksessa toivon, ettet turhaan joudu elämässäsi kituuttamaan niinkään pitkälle, saati lisäämään lapsia yhtälöön.

Vierailija
24/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa.
[/quote]

Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan

Vierailija
25/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:34"]

[/quote]

Nelikymppinen on vanha akka? Ja viisikymppinen on jo ihan ikäloppu? Siinä tapauksessa toivon, ettet turhaan joudu elämässäsi kituuttamaan niinkään pitkälle, saati lisäämään lapsia yhtälöön.

[/quote]

En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä minustakin nelikymppinen on todella vanha vauvan äidiksi ja viisikymppinen alakouluikäisen äidiksi. Nythän puhuttiin iästä tässä kontekstissa, ei iästä yleensä.

Vierailija
26/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan

[/quote]

Ei tartte ei, mutta mielipiteet näköjään kiinnostaa kun sellaisia pitää erikseen kysyä - aloittaja vaan unohti mainita avauksessa, että sitä mielipidettä ei saa kertoa jos se ei ole hänelle mieluinen (eli että mummoäitiys on hitsin hienoa ja oikein kadehdittavaakin vielä ;)

Vierailija
27/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen on tänä päivänä aivan yleinen asia ensisynnyttäjänä- tai synnyttäjänä ylipäätänsä. Av-palstan tietoisuuteen asia iskostuu ehkä 5v päästä.

Vierailija
28/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:14"]

Itse sain 39v. vauvan ja nyt poika on 11v. ja parhaillaan treeneissä, harrastaa kilpauintia jo neljättä vuotta. Pitkä ja hauskannäköinen poika. Niin mikä sitten on se ongelma?

[/quote]

Kateellisten paskanjauhanta. T. AP

[/quote]

Öh? Kateellisten? Mistä? Nyt meni vähän yli jo tuo kuluneen kateuskortin käyttö :D

Eikä täällä kukaan ole sanonut (minä ainakaan), että olisi joku ongelma toisten myöhäinen lisääntyminen, mutta jos tekee noin idioottimaisen ja "tyhjän" avauksen, ei ehkä kannata kysyä MIELIPIDETTÄ jos sitten pitää vetää palkokasvit nenukkiin kun sellaisen saa. Ei mielipiteet ole oikeita tai vääriä, ne vaan on.

[/quote]

No huhhuh.

Avaus ei ensinnäkään ole "tyhjä". Se on joko tyhjä tai ei ole tyhjä. Koita nyt päättää tai ota silmä käteen ja katso.

Myöhään en ole lisääntynyt, kun olen alle 40-vuotiaana lapseni saanut.

Ja jokuhan siinä ihmisellä on ongelmana, jos negatiivistä mielipidettä tälläsistäkin lastensaanti iistä työntää, eikä kykene olemaan ilmeisesti onnellinen muiden puolesta!

Hävettäisi olla teidänlainen.

Vierailija
29/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan

[/quote]

Ei tartte ei, mutta mielipiteet näköjään kiinnostaa kun sellaisia pitää erikseen kysyä - aloittaja vaan unohti mainita avauksessa, että sitä mielipidettä ei saa kertoa jos se ei ole hänelle mieluinen (eli että mummoäitiys on hitsin hienoa ja oikein kadehdittavaakin vielä ;)
[/quote]

Kuinka monta nelikymppistä mummoa sä tunnet? Taitaa olla yleistä niissä piireissä joissa eka mukula lykätään maailmaan hädintuskin täysi-ikäisenä ja tytär sitten aikanaan toistaa kuvion, tehdään muksu sille kylän kovimmalle prätkäpojalle. Omaan tuttavapiiriin näitä ei kyllä kuulu

Vierailija
30/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parempi noin kun että tekee ne lapset 1-2 vuoden välein. Saa kumpikin olla vuorollansa vauva ja pieni lapsi riittävän pitkään. 

Vierailija
31/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"]

Nelikymppinen on tänä päivänä aivan yleinen asia ensisynnyttäjänä- tai synnyttäjänä ylipäätänsä. Av-palstan tietoisuuteen asia iskostuu ehkä 5v päästä.

[/quote]

Vaikka se olisi kuinka yleinen asia, se ei tee siitä nelikymppisestä yhtään sen nuorempaa. Alkkisäidit ja lasten huostaanototkin on nykyään muuten aika yleisiä, näin esimerkkinä, ei se yleisyys asiaa pyhitä tai siitä sen parempaa tee.

Vierailija
32/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä taidakkaan jaksaa enää kaikkiin idioottimaisiin vastauksiin edes vastata. T. AP

Vierailija
33/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi kuvitellakaan, tai ehkä niitä viimeisiä lapsia saadaan sitten siinä n.30v. Nyt esikoinen tulossa ja olen 21v, moni ei sitten taas tätä ymmärrä. Olen iloinen siitä, että todennäkösesti saan olla mahdollisten lastenlasten elämässä mukana pitkään ja terveenä :)

Vierailija
34/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"]

[/quote]

Vaikka se olisi kuinka yleinen asia, se ei tee siitä nelikymppisestä yhtään sen nuorempaa. Alkkisäidit ja lasten huostaanototkin on nykyään muuten aika yleisiä, näin esimerkkinä, ei se yleisyys asiaa pyhitä tai siitä sen parempaa tee.
[/quote]

eikä nuoruus tee äidistä automaattisesti jaksavampaa ja parempaa :)

Vierailija
35/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan [/quote]   Ei tartte ei, mutta mielipiteet näköjään kiinnostaa kun sellaisia pitää erikseen kysyä - aloittaja vaan unohti mainita avauksessa, että sitä mielipidettä ei saa kertoa jos se ei ole hänelle mieluinen (eli että mummoäitiys on hitsin hienoa ja oikein kadehdittavaakin vielä ;) [/quote] Kuinka monta nelikymppistä mummoa sä tunnet? Taitaa olla yleistä niissä piireissä joissa eka mukula lykätään maailmaan hädintuskin täysi-ikäisenä ja tytär sitten aikanaan toistaa kuvion, tehdään muksu sille kylän kovimmalle prätkäpojalle. Omaan tuttavapiiriin näitä ei kyllä kuulu

[/quote]

No jaa, lähempänä 40v kyllä mummoikää alkaa olla on kuin pikkuvauvan äidin ikää.. Jos nyt objektiivisesta mietitään. Ja kyllähän sä olet saanut toisen lapsesi myöhäisellä iällä, miksi siitä pitää suuttua, että joku sen sanoo ääneen?

Kysyit mielipidettä, sait sen.

Ja tyhjällä tarkoitin sisällöllisesti tyhjää.. Jonka käsitettä et ilmeisesti hahmota, joten anti olla.

Itse olen saanut lapset 24- ja 27-vuotiaana, joten en mikään teiniäitiyden puolestapuhuja ole.

Vierailija
36/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan [/quote]   Ei tartte ei, mutta mielipiteet näköjään kiinnostaa kun sellaisia pitää erikseen kysyä - aloittaja vaan unohti mainita avauksessa, että sitä mielipidettä ei saa kertoa jos se ei ole hänelle mieluinen (eli että mummoäitiys on hitsin hienoa ja oikein kadehdittavaakin vielä ;) [/quote] Kuinka monta nelikymppistä mummoa sä tunnet? Taitaa olla yleistä niissä piireissä joissa eka mukula lykätään maailmaan hädintuskin täysi-ikäisenä ja tytär sitten aikanaan toistaa kuvion, tehdään muksu sille kylän kovimmalle prätkäpojalle. Omaan tuttavapiiriin näitä ei kyllä kuulu

[/quote]

No jaa, lähempänä 40v kyllä mummoikää alkaa olla on kuin pikkuvauvan äidin ikää.. Jos nyt objektiivisesta mietitään. Ja kyllähän sä olet saanut toisen lapsesi myöhäisellä iällä, miksi siitä pitää suuttua, että joku sen sanoo ääneen?

Ja tyhjällä tarkoitin sisällöllisesti tyhjää.. Jonka käsitettä et ilmeisesti hahmota, joten anti olla.

Itse olen saanut lapset 24- ja 27-vuotiaana, joten en mikään teiniäitiyden puolestapuhuja ole.

[/quote]

En ole kysynyt mitään, huvittaa nää mummoäitiydestä huutelijat täällä. Tietty jos itse kokee olevansa nelikymppisenä elämänsä ehtoopuolella niin ymmärrän että vauvat eivät käy enää mielessäkään, mutta ei tässäkään kaikki ihmiset ole samanlaisia.

Vierailija
37/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:14"]

Itse sain 39v. vauvan ja nyt poika on 11v. ja parhaillaan treeneissä, harrastaa kilpauintia jo neljättä vuotta. Pitkä ja hauskannäköinen poika. Niin mikä sitten on se ongelma?

[/quote]

Kateellisten paskanjauhanta. T. AP

[/quote]

Öh? Kateellisten? Mistä? Nyt meni vähän yli jo tuo kuluneen kateuskortin käyttö :D

Eikä täällä kukaan ole sanonut (minä ainakaan), että olisi joku ongelma toisten myöhäinen lisääntyminen, mutta jos tekee noin idioottimaisen ja "tyhjän" avauksen, ei ehkä kannata kysyä MIELIPIDETTÄ jos sitten pitää vetää palkokasvit nenukkiin kun sellaisen saa. Ei mielipiteet ole oikeita tai vääriä, ne vaan on.

[/quote]

No huhhuh.

Avaus ei ensinnäkään ole "tyhjä". Se on joko tyhjä tai ei ole tyhjä. Koita nyt päättää tai ota silmä käteen ja katso.

Myöhään en ole lisääntynyt, kun olen alle 40-vuotiaana lapseni saanut.

Ja jokuhan siinä ihmisellä on ongelmana, jos negatiivistä mielipidettä tälläsistäkin lastensaanti iistä työntää, eikä kykene olemaan ilmeisesti onnellinen muiden puolesta!

Hävettäisi olla teidänlainen.

[/quote]

No huh huh vaan itsellesi. Miksi sä kuvittelet, että ihmisellä on joku ONGELMA jos se kysyttäessä kertoo oman rehellisen mielipiteensä?

Miksi kysyt, jos et kestä kuulla?

Ja olethan sä lisääntynyt vanhana. Mitä sitten, pääasia että itse olet tyytyväinen - ihan siltä ei kyllä vaikuta, vai mistä tuo hirveä siilipuolustus ja raivo tulee?

Vierailija
38/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:41"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja mä olen taas mukavasti elänyt ennen esikoiseni syntymää nuoruutta, ilman lapsia, kun synnytin esikoiseni 28-vuotiaana. Sitten tahdottiin mieheni kanssa keskittyä häneen ja meille riitti perhe-elämä pidemmän aikaa yhden lapsen kanssa! Kun esikoinen oli kasvanut mielestämme tarpeeksi isoksi (10-vuotias) ja meistä itsestämme tuntui myös hyvältä, ajatus toiseen lapseen, niin aloimme sitä yrittämään sitten 38-vuotiaina ja 6kk yrittämisen jälkeen tulin toisen kerran raskaaksi ja synnytin toisen ihanan lapseni, poikani, 39-vuotiaana. Sen ikäsinä meistä tuli miehen kanssa toisen kerran vanhempia, en olisi voinut tätä elämää paremmin elää ja onnellisempi olla! Tässä lasten saanti kysymyksessä. T. AP

Ja nyt kun olen 48-vuotias, mun poikani on ihana 8-vuotias toka luokkalainen, erittäin oma alotteinen jo, ei ole tarvinnut pitkään aikaan enää paska vaippoja vaihdella! vaikka sekin vauva aika molempien lasten kohdalla oli ihanaa aikaa ja menee muuten hyvin nopeasti ohi. Sitä jää kaipaamaan, kun oli vauva.

Vierailija
39/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:41"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:27"]Aina näitä kyselyjä on ja kun sanon, että itse en tekisi enää 39 vuotiaana lapsia, jonka ikäinen muuten olen, ihan sen takia, koska en halua olla viisikymppinen lapsen ollessa ala-asteella. Vanha akka pienen lapsen äitinä. Niin aloittaja suuttuu verisesti ja selittää kuinka hän on niin nuorekas ja vauvat vain nuorentavat vanhaa ihmistä ja oikeasti hän jaksaa valvoa yli 40 vuotiaana paljon paremmin kuin 20 vuotiaana ja plaa plaa plaa. [/quote] Toiset jaksaa ja toiset ei jaksa nuorempanakaan. Onneksi ei tartte av-mammoilta lupaa kyselöä, tähänkään asiaan [/quote]   Ei tartte ei, mutta mielipiteet näköjään kiinnostaa kun sellaisia pitää erikseen kysyä - aloittaja vaan unohti mainita avauksessa, että sitä mielipidettä ei saa kertoa jos se ei ole hänelle mieluinen (eli että mummoäitiys on hitsin hienoa ja oikein kadehdittavaakin vielä ;) [/quote] Kuinka monta nelikymppistä mummoa sä tunnet? Taitaa olla yleistä niissä piireissä joissa eka mukula lykätään maailmaan hädintuskin täysi-ikäisenä ja tytär sitten aikanaan toistaa kuvion, tehdään muksu sille kylän kovimmalle prätkäpojalle. Omaan tuttavapiiriin näitä ei kyllä kuulu [/quote]   No jaa, lähempänä 40v kyllä mummoikää alkaa olla on kuin pikkuvauvan äidin ikää.. Jos nyt objektiivisesta mietitään. Ja kyllähän sä olet saanut toisen lapsesi myöhäisellä iällä, miksi siitä pitää suuttua, että joku sen sanoo ääneen? Kysyit mielipidettä, sait sen. Ja tyhjällä tarkoitin sisällöllisesti tyhjää.. Jonka käsitettä et ilmeisesti hahmota, joten anti olla. Itse olen saanut lapset 24- ja 27-vuotiaana, joten en mikään teiniäitiyden puolestapuhuja ole.   [/quote] En ole kysynyt mitään, huvittaa nää mummoäitiydestä huutelijat täällä. Tietty jos itse kokee olevansa nelikymppisenä elämänsä ehtoopuolella niin ymmärrän että vauvat eivät käy enää mielessäkään, mutta ei tässäkään kaikki ihmiset ole samanlaisia.

[/quote]

Kuulostit ihan ap:ltä, ja näköjään muiden mielipiteet suakin kiinnostaa, kun kerran ketjua luet.

Itse mietin ihan kyllä sen lapsenkin kannalta asiaa..

Vierailija
40/66 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 14:39"]Nelikymppinen on tänä päivänä aivan yleinen asia ensisynnyttäjänä- tai synnyttäjänä ylipäätänsä. Av-palstan tietoisuuteen asia iskostuu ehkä 5v päästä.
[/quote]

Kyllä mutta se ei tee nelikymppisestä silti nuorta. Kyllä 40-vuotias on vauvan äidiksi vanha, vaikka kaikki tekisivät lapset vasta silloin. Niin pitkään kun biologia menee niin että keskimäärin 15v-45v voi tulla äidiksi niin mikään ei muuta sitä tosi asiaa että 40v on tässä yhteydessä vanha.