Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako luovuttaa elämässä, kun koskaan ei onnistu missään? Vaikka tuhansia kertoja yrittää, tekee töitä tavoitteen eteen, ja siltikään ei onnistu. Ikuisesti lihava ja köyhä

Vierailija
05.12.2021 |

Ei jaksais enää pettymyksiä

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt ruoka-annokset valmiiksi. Kun tekee kaksi kertaa viikossa ruokaa, sitä miettii tasan sen kaksi kertaa. Punnitsee ruuat, merkitsee apsiin syömiset koko viikolta jo valmiiksi. Sitten pysyy siinä.  Ottaa vain sovitulla kellonlyömällä sen ruoka-annoksensa, syö sen ja ei mieti. Kasviksia en ole ikinä laskenut. Hedelmiä saa syödä 1-2 päivässä. Kahvihetkeen mahtuu  pulla, jäätelö, keksejäkin jos pystyy pysymään yhdessä ja kekseissä kolmessa.

Tosin olen ihminen joka pystyy syömään samaa ruokaa vaikka kuukausia joka ikisellä ruokailulla ja lihavat on yleensä ihmisiä joille jokaisen ruokailukerran pitäisi olla seikkailu ja juhlaa. 

Syöminen ja ruoka on mun yksi suurin voimavara elämässä. Syy, minkä voimalla jaksaa esim työpäivän, tietää, että kotona pääsee syömään jotain maukasta. Ap

Jos se on sinun suurin voimavara elämässä niin sitten sinä syöt. Minusta kuitenkin kuulostaa sille että olet ruokasi panttivanki ja sinulla on tukholma syndrooma sen kanssa.  Mikään dieetti ei kiellä hyvien ruokien syömistä. Olet itse itsellesi neuvotellut kurjat näkymät.  Painon pudotus ei ole sitten sinulle tärkeä asia jos sitä et halua tehdä. Sinun kannattaisi keksiä mikä se nautinto sinulle sitten on tuossa tilassasi kun siitä niin haluat pitää kiinni, että käytät kaikki tekosyyt jotten muuttaisi sitä.

Vierailija
42/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten uudestaan kun olet valmis tekemään jotain muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Ylipaino on useimmiten henkinen ongelma. Tiedosta ongelmasi, hoida se kuntoon ja vasta sitten pääset alkuun.

2) Laihat ja hoikat eivät ole sen onnellisempia kuin lihavatkaan. Kun olet lihava, luulet näin mutta se ei pidä paikkaansa. Ihminen haluaa aina jotain muuta kuin mitä on. Laihoilla on joku muu juttu mitä ne haluaa ja on vaikea saavuttaa.

Itseasiassa on onnellisempi. Lihavana halusin kuolla ja yritinkin itsemurhaa, montakin kertaa. Ei siitä enää elo kurjemmaksi pääse. 

Vierailija
44/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelisit yhtä paljon kuin valittaisit niin olisit jo laiha.

Vierailija
45/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelin viime talvena 5x vkossa, 1h ja 20min,neljän kuukauden ajan. Paino nousi (!) 5kg

Eli liikunta ei laihduta

Ap

Vierailija
46/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene laihdutushullu hakee joulukuusta kun ei tässä(kään) ketjussa annetut neuvot taaskaan kelpaa. Mene terapiaan.

Vierailija
47/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä samaa. Sinulle on sanottu tällä palstalla jo kymmeniä kertoja että mene nyt alkuun ainakin hoitamaan syömishäiriösi kuntoon.

Vierailija
48/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipipää. Hae apua.

Vierailija
49/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sinulle nyt täsmälleen mikä painonhallinnassasi on vikana, niin voit lopettaa näiden ketjujen spämmimisen.

Jos syöt enemmän kuin kulutat, lihot. Niin simppeliä se on. Jos ajatuksesi pyörivät koko hereilläoloajan ruuan ympärillä ja siihen liittyy noin paljon ja noin vahvoja tunteita, kärsit hyvin todennäköisesti syömishäiriöstä. Mene terapiaan.

Vierailija
50/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelin viime talvena 5x vkossa, 1h ja 20min,neljän kuukauden ajan. Paino nousi (!) 5kg

Eli liikunta ei laihduta

Ap

No ei varmaan jos syöt 5 suklaalevyä päivässä ja juot 3 litraa coca colaa.

Vierailija
51/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla syömishäiriö tai vaan yleistä tunnesyömistä/masennusta? Olisiko mahdollisuutta päästä terapiaan käsittelemään tätä? (Työkkärin kautta voi saada päätöksen kelan maksamaan psykoterapiaan jos katsovat että tukee työkykyä ja työllistymistä)

Älä ole liian ankara itsellesi jos epäonnistut. Uusien terveellisten reseptien etsiminen voi olla ihan hauskaa ja varsinkin jos valitsee sellaisia mistä itse tykkää, ettei mene sellaiseksi mauttomien dieettiruokien pakkosyöttämiseksi, ei sellaista jaksa kukaan. Kokeile ottaa tavoitteeksi kasvattaa lihaskuntoa samalla kun laihdutat, se lisää itsetuntoa ja hyvää oloa ihan eri tavalla kun pelkästään syömisten seuraaminen.

Onnea matkaan, aina on toivoa! Joskus tuntuu että on jumissa elämässä mutta siitä on mahdollista päästä eteenpäin kun on kärsivällinen itsensä kanssa.

En kehtaa mennä salille. Liian lihava ja vanha niiden nuorten timmien sekaan

Ap

En minäkään uskalla mennä salille, liikaa ihmisiä ja sosiaaliset tilanteet jännittää. Siksi treenaankin kotona. Oman kehon painolla pääsee pitkälle, ei tarvitse painojakaan mutta toki voi hankkia jos siltä tuntuu. Tai jotain kuminauhoja, niidenkin kanssa voi treenata yhtä tehokkaasti ja jopa vähän turvallisemmin.

Vierailija
52/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luovutin. Yritin monet kerrat ja aina jotain pahaa tapahtui vain itselle. Se riitti. Nyt olen luovuttaneena, ei kiinnosta hevonvittuakaan mikään enää.

Vierailija
53/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat. Luovuttakaa Allun kanssa yhdessä.

Vierailija
54/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa ja itse asiassa se on mielenterveyden kannalta jopa suositeltavaa.

Nykymeno on niin sairasta, että älykäs ihminen nimenomaan jää sivuun kapitalismin vaatimasta suorituselämästä, jos se vain on vähänkään mahdollista.

Vierailija
55/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Ylipaino on useimmiten henkinen ongelma. Tiedosta ongelmasi, hoida se kuntoon ja vasta sitten pääset alkuun.

2) Laihat ja hoikat eivät ole sen onnellisempia kuin lihavatkaan. Kun olet lihava, luulet näin mutta se ei pidä paikkaansa. Ihminen haluaa aina jotain muuta kuin mitä on. Laihoilla on joku muu juttu mitä ne haluaa ja on vaikea saavuttaa.

Mun henkinen ongelma on oksettava ulkonäkö eli lihavuus. Jos olisin laiha, kaikki olisi täydellistä. Miksi en siltikään onnistu? Ap

Näin minäkin luulin, mutta eipä se olotila parantunut vaikka vakavaan alipainoon pääsinkin. Masennuksesta ei parane laihduttamalla, tarvitset ammattiapua tai edes pienen määrän motivaatiota yrittää jotain. Jos ruoka on ainoa asia joka tuo lohtua, se on iso mielenterveysongelma ja riippuvuus. Yrität hoitaa oiretta, et sitä syytä mikä masennuksen takana on. Terapia auttaa useimpia ihmisiä.

Sanoit, että yritit syödä terveellisiä aamupaloja, mutta yritys kaatui. Mihin se kaatui? Mikä oli terveellinen aamupala sinulle? Usein ihmiset kuvittelevat että terveellisyys tarkoittaa jotain pahanmakuista mitä sitten yritetään väkisin syödä, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Valikoi sellaisia ruokia mistä oikeasti nautit. Banaanipannarit ovat oma suosikkini, tietenkään niitäkään ei pidä syödä liikaa.

Laihdut jos syöt vähemmän kuin kulutat. Usein lääkärit sanovat että jokainen tarvitsee noin 2000 kaloria päivässä, älä usko tätä. Itse olen pienikokoinen ja lihon jo 1200 kalorilla, kulutus riippuu ihmisen koosta ja lihasmassan määrästä sekä aktiivisuudesta. Selvitä paljonko kulutat päivässä (netissä on laskureita, tosin monet niistä arvioivat kalorit ihan yläkanttiin) ja vähennä siitä noin 500 kaloria. Jos olet kalorivajeella, laihdut kyllä 100% varmasti. 

Vierailija
56/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä jengiä taas. AP totesi itsekin, että ruoka on hänen elämässään suurin ilo, ainoa voimavara, jolla jaksaa työpäivän. Ihmiset, jotka laihtuvat, omaavat elämässä muitankin hyvinvoinnin lähteitä kuin ruoan. Jos elämän ainoa ilo on paskaruoan ylensyönti, niin ei tietenkään laihdutus onnistu. Tai vähintäänkin se on äärimmäisen vaikeaa. Tai sitten ap aloittaa OMAD (one meal a day, eli yksi ateria päivässä) tai alternate day fasting ruokarytmin (joka toinen päivä et tunge kurkkuusi mitään kaloreita, joka toinen päivä syöt ja juot mitä haluat), jolloin voi tästä elämän ainoasta ilosta pitää kiinni, kunhan vain rajoittaa sen tiettyihin lyhennettyihin ajanjaksoihin. Joka tapauksessa, mitä ap tarvitsee, on sen asian ymmärtämäninen, että merkityksellisen elämän elämiseen hänelle on jo iso osa asioista kohdillaan. Sen jälkeen laihdutus onnistuu helpommin, kun huomaa omassa elämässään ilon ja hyvinvoinnin lähteitä muuallakin.

Vierailija
57/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä jankutusta saa sitten lukea viikon lehdistä. Hohhotihoijaa. Puhelin sitä koronakaranteeni tätä. Ja murhamieskin hemmetti!

Tärkeämmät asiat jää pimentoon.

Vierailija
58/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selkeästi ongelma tavoitteenasettelussa. Palastele projektisi niin pieniin osiin ja tee aina yksi juttu kerrallaan. Jollei onnistu, valitse helpompia tavoitteita. Toimii samalla tavalla kuin säästäminen eli tarpeeksi monesta viissenttisestä tulee lopulta miljoona.

Olen yrittänyt, että ensin terveellinen aamupala, ei kestä kauan tai kilo 2 viikon ainakana, ei onnistunut, 10 kiloa ensin pois, sitten jatko, ei onnistunut jne

Säästäminen on helppoa, laihdutus tuntuu olevan mahdotonta, en ymmärrä miten muut onnistuu

Ap

jos säästäminen on helppoa, pystyt kyllä pitkäjänteisyyteen. Etsi tietoa laihduttamisesta, esim. painonhallintatalo, tee suunnitelma, miten toteutat, mikä auttaa tavoitteiden saavuttamisessa jne. Ja sitten vain päätät toteuttaa suunnitelman. 

Vierailija
59/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitata yksityisellä se kumipallo mahalaukkuun, et yksinkertaisesti voi syödä liikaa.

Vierailija
60/77 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen ja ruoka on mun yksi suurin voimavara elämässä. Syy, minkä voimalla jaksaa esim työpäivän, tietää, että kotona pääsee syömään jotain maukasta. Ap

Tässä piilee ongelman ydin ja ratkaisu.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi