Saako luovuttaa elämässä, kun koskaan ei onnistu missään? Vaikka tuhansia kertoja yrittää, tekee töitä tavoitteen eteen, ja siltikään ei onnistu. Ikuisesti lihava ja köyhä
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Luettele ne tuhannet kerrat, että mitä olet tehnyt ja mihin on yritys kaatunut ja kuinka nopeasti, niin katsotaan sen mukaan.
Kaikki kaatuu lopulta syömiseen.
Tupakointi oli helppo lopettaa, en tarvitse sitä enää koskaan. Mutta en voi olla loppuelämää syömättä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla syömishäiriö tai vaan yleistä tunnesyömistä/masennusta? Olisiko mahdollisuutta päästä terapiaan käsittelemään tätä? (Työkkärin kautta voi saada päätöksen kelan maksamaan psykoterapiaan jos katsovat että tukee työkykyä ja työllistymistä)
Älä ole liian ankara itsellesi jos epäonnistut. Uusien terveellisten reseptien etsiminen voi olla ihan hauskaa ja varsinkin jos valitsee sellaisia mistä itse tykkää, ettei mene sellaiseksi mauttomien dieettiruokien pakkosyöttämiseksi, ei sellaista jaksa kukaan. Kokeile ottaa tavoitteeksi kasvattaa lihaskuntoa samalla kun laihdutat, se lisää itsetuntoa ja hyvää oloa ihan eri tavalla kun pelkästään syömisten seuraaminen.
Onnea matkaan, aina on toivoa! Joskus tuntuu että on jumissa elämässä mutta siitä on mahdollista päästä eteenpäin kun on kärsivällinen itsensä kanssa.
En kehtaa mennä salille. Liian lihava ja vanha niiden nuorten timmien sekaan
Ap
Tämäkin asia on sulle sanottu kymmeniä kertoja: valitse toinen sali. Ei ole mikään pakko tunkea sinne kaupungin ykköspaikkaan. Tänäänkin kävin salilla, jossa tällainen yli 40-vuotias pullero ei erottunut lainkaan porukasta. (Nämä on muuten yleensä halvempiakin kuin ne muotisalit). Mutta ethän sinä mitää ratkaisuja hae vaan haluat vain loputtomasti uhriutua.
Läski lähtee kun lakkaat työntämästä liikaa kaloreita siitä luukusta sisään. Ei saa luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt ruoka-annokset valmiiksi. Kun tekee kaksi kertaa viikossa ruokaa, sitä miettii tasan sen kaksi kertaa. Punnitsee ruuat, merkitsee apsiin syömiset koko viikolta jo valmiiksi. Sitten pysyy siinä. Ottaa vain sovitulla kellonlyömällä sen ruoka-annoksensa, syö sen ja ei mieti. Kasviksia en ole ikinä laskenut. Hedelmiä saa syödä 1-2 päivässä. Kahvihetkeen mahtuu pulla, jäätelö, keksejäkin jos pystyy pysymään yhdessä ja kekseissä kolmessa.
Tosin olen ihminen joka pystyy syömään samaa ruokaa vaikka kuukausia joka ikisellä ruokailulla ja lihavat on yleensä ihmisiä joille jokaisen ruokailukerran pitäisi olla seikkailu ja juhlaa.
Syöminen ja ruoka on mun yksi suurin voimavara elämässä. Syy, minkä voimalla jaksaa esim työpäivän, tietää, että kotona pääsee syömään jotain maukasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ja pitääkin luovuttaa. Tavoitteiden pitää olla realistisia ja hyvin pieniä. Liian suurista tulee vain harmia. Kyky iloita pienistä asioista on onnellisuuden salaisuus. Viit iloita vaikka siitä jos onnistut tekemään kodistasi kauniimman, siistimmän, löydät jotai kivaa halvalla tai syöt vähän terveellisemmin aamuisin.
Ei ihmisen kannata piinata itseään. Olet hyvä ja arvokas sellaisena kuin olet ♥️
Luulin että mun unelmat voisi saavuttaa : 30kg ylipaino pois ja vakituinen työ.
Mutta ei kumpaakaan en saa, mietin it se mur haa tämän vuoksi
ApPainon saa helposti pois jos haluaa. Tekemätöntä työtä on maailma täynnä ja siitäkin maksetaan.
Painoa ei todellakaan saa pois helposti, vaan se vaatii isoa ja pitkäjänteistä elämäntapamuutosta. Jos se olisi helppoa, puolet kansasta ei olisi ylipainoisia.
Tarvitset lisää sisältöä elämään, mielenkiintoinen harrastus tai jotain vastaavaa. Onnellisena painonpudotuskin onnistuu helpommin, tämä on ihan tutkittu juttu. Stressihormonit ajaa meitä keräämään vain lisää energiaa ruoasta.
Tiedän että helpommin sanottu kuin tehty, kamppailen itse saman asian kanssa. Kaikkea hyvää sinulle ❤️
1) Ylipaino on useimmiten henkinen ongelma. Tiedosta ongelmasi, hoida se kuntoon ja vasta sitten pääset alkuun.
2) Laihat ja hoikat eivät ole sen onnellisempia kuin lihavatkaan. Kun olet lihava, luulet näin mutta se ei pidä paikkaansa. Ihminen haluaa aina jotain muuta kuin mitä on. Laihoilla on joku muu juttu mitä ne haluaa ja on vaikea saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ap monta lasta?
Kaksi.
Vierailija kirjoitti:
1) Ylipaino on useimmiten henkinen ongelma. Tiedosta ongelmasi, hoida se kuntoon ja vasta sitten pääset alkuun.
2) Laihat ja hoikat eivät ole sen onnellisempia kuin lihavatkaan. Kun olet lihava, luulet näin mutta se ei pidä paikkaansa. Ihminen haluaa aina jotain muuta kuin mitä on. Laihoilla on joku muu juttu mitä ne haluaa ja on vaikea saavuttaa.
Mun henkinen ongelma on oksettava ulkonäkö eli lihavuus. Jos olisin laiha, kaikki olisi täydellistä. Miksi en siltikään onnistu? Ap
Ruoka ei voita. Se ei ole persoona, jolla on omat voimat ja keinot ja joka käy taistelua sinun kanssasi. Sinä itse häviät itsellesi. Sinä olet se, joka lappaa suuhun sopimatonta tavaraa. Älä yritä vierittää syytä jollekin toiselle taholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun henkinen ongelma on oksettava ulkonäkö eli lihavuus. Jos olisin laiha, kaikki olisi täydellistä. Miksi en siltikään onnistu? Ap
Haluat siis kadota massaan niin, ettei kukaan enää noteeraa sinua?
Jos on motivaatiota laihduttaa, mutta se ei jostain syystä onnistu, niin kannattaa miettiä syvällisemmin syitä oman toiminnan takana. Haetko ruoasta lohtua? Miksi? Korvaatko jotain elämän epäkohtia ruoan tuomalla mielihyvällä? Miksi?
Saat ap luovuttaa. Niillä sun kahdella lapsellasi on varmasti isä, joka pitää heistä huolta, kun sinua ei enää ole.
Entäpä jos muutat asennettasi. Hyväksy tosiasiat, ylipainosi, kaikkinensa, sen, mitkä elintavat ovat tilanteeseeen johtaneet. Nyt olet jumissa ja kärsit. Et mielestäsi pysty laihduttamaan, joten miksi et hyväksy asiaa ja vaikuta niihin asioihin joihin voit.
Ei tuollaista määrää saa pois puolessa vuodessa. Sinun pitää jättää kaikki ylimääräiset sokerit pois, samoin ylimääräiset rasvat. Ja myös ne makeutusaineet. Siis kahvi ilman sokeria, ei pullaa ja karkkia ja sipsejä kuin yhtenä päivänä viikossa sekä juhlissa. Sitten teet tunnin riuskan kävelylenkin joka ikinen päivä, oli sää millainen tahansa. Tällä tavoin saat itsestäsi 30 kg pois kolmessa vuodessa. Jos hyvän alun jälkeen tuntuu, että paino ei enää alene, ala käydä lenkin lisäksi kolmasti viikossa uimassa tai kuntosalilla.
Se vaatii itsekuria. Et kylläkään tunnu olevan vielä niin pohjalla, että sinusta irtoaisi tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista määrää saa pois puolessa vuodessa. Sinun pitää jättää kaikki ylimääräiset sokerit pois, samoin ylimääräiset rasvat. Ja myös ne makeutusaineet. Siis kahvi ilman sokeria, ei pullaa ja karkkia ja sipsejä kuin yhtenä päivänä viikossa sekä juhlissa. Sitten teet tunnin riuskan kävelylenkin joka ikinen päivä, oli sää millainen tahansa. Tällä tavoin saat itsestäsi 30 kg pois kolmessa vuodessa. Jos hyvän alun jälkeen tuntuu, että paino ei enää alene, ala käydä lenkin lisäksi kolmasti viikossa uimassa tai kuntosalilla.
Se vaatii itsekuria. Et kylläkään tunnu olevan vielä niin pohjalla, että sinusta irtoaisi tarpeeksi.
Mistä saa itsekuria kärsiä 3 vuotta nälissään? Ap
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos muutat asennettasi. Hyväksy tosiasiat, ylipainosi, kaikkinensa, sen, mitkä elintavat ovat tilanteeseeen johtaneet. Nyt olet jumissa ja kärsit. Et mielestäsi pysty laihduttamaan, joten miksi et hyväksy asiaa ja vaikuta niihin asioihin joihin voit.
En pysty hyväksymään tätä oksettavaa ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty hyväksymään tätä oksettavaa ulkonäköä.
Juhannukseen mennessä ehtii laihduttaa 20kg
Minä olen tehnyt ruoka-annokset valmiiksi. Kun tekee kaksi kertaa viikossa ruokaa, sitä miettii tasan sen kaksi kertaa. Punnitsee ruuat, merkitsee apsiin syömiset koko viikolta jo valmiiksi. Sitten pysyy siinä. Ottaa vain sovitulla kellonlyömällä sen ruoka-annoksensa, syö sen ja ei mieti. Kasviksia en ole ikinä laskenut. Hedelmiä saa syödä 1-2 päivässä. Kahvihetkeen mahtuu pulla, jäätelö, keksejäkin jos pystyy pysymään yhdessä ja kekseissä kolmessa.
Tosin olen ihminen joka pystyy syömään samaa ruokaa vaikka kuukausia joka ikisellä ruokailulla ja lihavat on yleensä ihmisiä joille jokaisen ruokailukerran pitäisi olla seikkailu ja juhlaa.