En ole koskaan lukenut Seitsemää veljestä, Sinuhe egyptiläistä tai vaikkapa Tuntematonta sotilasta
Enkä oikeastaan muitakaan romaaneja. Jotain pokkareita olen joskus lukenut muutaman sivun mutta nekin on jääneet aina kesken. Muita joita ei kiinnosta kirjat ja lukeminen?
Kommentit (48)
Olen lukenut Tuntemattoman ja voin sanoa, ettei ollut mikään menetys. (Toki makuasia)
Vierailija kirjoitti:
Olkaa sitten tietämättömiä juntteja lopun ikäänne 🤭
Olen kyllä mieluummin juntti kuin että luen jotain kirjoja, jotka eivät kiinnosta hittojakaan. Toisaalta, mut tuntevat sanoisi varmaan että minä ole junttia nähnytkään, joten enpä tiedä sitten...
Sivistymätön juntti olet, turha sitä on kierrellä ja kaarrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa te snobeilijat, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin sivistyneempiä, kun ovat lukeneet jotain klassikkoromaaneja. Vaikka itsekin tykkään lukea, niin en vaan käsitä miksi jotkut tuntevat jotain ylemmyydentunnetta, että lukevat jotain mielikuvitustarinoita, sekä pitävät muita juntteina, joita ei lööperitarinat kiinnosta. Olet ihan yhtä juntti, kuin halveksimasi juntit, metsäläinen, joka kuvittelee tarinoiden viisastuttavan ja jonka oma elämä on täysin elotonta.
Meni juntilla tunteisiin? Tavaa rauhassa kuvakirjojasi 🤭
Huomaa kyllä, että olet täysluuseri, kun rölläät aaveella. Olen ihan mitä haluat, junttiuskin on minulle kunniamaininta.
Sama. Suomalainen kirjallisuus. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä. Sen sijaan sekä brittiläisiä että amerikkalaisia klassikkoja kyllä.
Sama juttu, tosin luen myös muunmaalaisia klassikoita kuin brittiläisiä ja amerikkalaisia.
Nuo aloituksessa mainitut suomiklassikot eivät kiinnosta minua, tosin kai ne on joskus luettava.
Onneksi hyvä kirjallisuus antaa, ei vaadi. Joten jättäköön lukematta se, joka ei uusia elämyksiä halua. En vain ymmärrä miksi tänne pitää tulla siitä melskaamaan. Jotenkin tuntuu, että melskaajilla joukossa tyhmyys tiivistyy.
En minäkään, mutta luen muuten paljon. En vain lue kirjaa muutamaa sivua pitemmälle, jos se ei tempaa mukaansa. Dekkareita luen paljon, samoin hyviä tosielämäkertoja - Päätaloa olen lukenut ehkä 20 sivua ja se riitti. Paljon on muitakin klassikoita lukematta, esim Taru Sormusten Herrasta, mutta olen kyllä monia lukenutkin. Tuulen viemää olen lukenut, äklöimelää, mutta teininä upposi, sama asenne Humisevaa Harjua kohtaan. Parhaita kirjoja on useinkin ne kirjastossa pölyn alta löytyvät, melko tuntemattomien kirjalijoiden kirjat.
29 lisää, että täällä Pohjan tähden alla kuuntelin äänikirjana. Makuuni välillä aika hyppivää ja välillä imelää, mutta ihan kuunneltava teos silti. Tuntemattoman olen katsonut muutaman kerran elokuvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa te snobeilijat, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin sivistyneempiä, kun ovat lukeneet jotain klassikkoromaaneja. Vaikka itsekin tykkään lukea, niin en vaan käsitä miksi jotkut tuntevat jotain ylemmyydentunnetta, että lukevat jotain mielikuvitustarinoita, sekä pitävät muita juntteina, joita ei lööperitarinat kiinnosta. Olet ihan yhtä juntti, kuin halveksimasi juntit, metsäläinen, joka kuvittelee tarinoiden viisastuttavan ja jonka oma elämä on täysin elotonta.
Meni juntilla tunteisiin? Tavaa rauhassa kuvakirjojasi 🤭
Eri kirjoittaja, mutta: onko tämä roskavastaus muka todellakin ainoa asia jonka keksit "sivaltaa" tuolle henkilölle? Annat itsestäsi sivistymättömän juntin kuvan. Lisäksi myös tyhmän ihmisen, koska kirjojen lukeminenhan ei tee välttämättä fiksuksi tai kohteliaaksi, puhumattakaan toisille ihmisille nälvimisestä omassa ylemmyydentunteessaan.
Menikö siis mukasivistyneellä tosijuntilla tunteisiin? Tavaa rauhassa niitä tylsiä klassikkokirjojasi :)
Nuorempana luin paljonkin. Venäläiset klassikot olivat erityisesti mieleeni, mutta olen kyllä lukenut Waltaria, Linnaa ym. suomalaista. Iän kartuttua olen huomannut lukevani yhä harvemmin yhtään mitään, aika kuluu jotenkin muissa asioissa. Ehkä elämän lyhyyden ymmärtäminen on saanut tämän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. En pääse juuri koskaan loppuun asti. Joskus lukiossa tein jopa esitelmän kirjasta niin, että kirjoitun ja puhuin siitä mitään tietämättä. Jännintä oli ettei jäänyt edes kiinni. Siinä todella oppi jotain! :D
Nuo kaikki kirjat ovat minulla edelleen lukematta ikää 40.
Ensinnäkin käsittämätöntä, että joku ylpeilee tällaisella.
Toisekseen, mitä sinä siinä tarkalleen ottaen ”opit”? Luovimaan elämässä huijaamalla eteenpäin? Se on aika säälittävä oppi siihen nähden mitä olisit saattanut oppia, jos olisit lukenut sen kirjan josta esitelmän teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. En pääse juuri koskaan loppuun asti. Joskus lukiossa tein jopa esitelmän kirjasta niin, että kirjoitun ja puhuin siitä mitään tietämättä. Jännintä oli ettei jäänyt edes kiinni. Siinä todella oppi jotain! :D
Toisekseen, mitä sinä siinä tarkalleen ottaen ”opit”? Luovimaan elämässä huijaamalla eteenpäin? Se on aika säälittävä oppi siihen nähden mitä olisit saattanut oppia, jos olisit lukenut sen kirjan josta esitelmän teit.
Ikään kuin yhtäkään noista mainituista kirjoista pitäisi koskaan lukea pärjätäkseen elämässään. Entä oletko sinä sitten jotenkin lainaamaasi henkilöä parempi ihminen? Tuskinpa, et ainakaan yhtään kuulosta siltä.
Luen noin 2-4 romaania kuukaudessa. Aloituksen kirjat tietysti olen lukenut aikoinaan. Nyt on menossa Tervon Amen ja eräs dekkari samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oppi jolla pääsee hyviin asemiin työelämässä. Katso nyt vaikka noita Yli-Viikareita ja kumppaneita...
hyvä juttu eihän ne olekaan punikeille kirjoitettuja, varasta jostain maon punainen kirja se on sinulle sopivaa tekstiä.
Jäät paljosta paitsi, kun et lue.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole minäkään. Sinuhe on kaikkein oudoin. Tuskin pystyisin keskustelemaan siitä mitään. Nuo muut voisin elokuvien perusteella jotenkin luovia läpi.
Sinuhestakin on tehty elokuva vuonna 1954
Tosin Sinuhesta tehty radiokuunnelma on tässä tapauksessa parempi:
No tänään YLE TV ja tuntematon leffa sitten jotain 20-21 aikaan alkaa nyt kannattaa katsoa oikein tiukasti .
Miten niin elotonta on ihmisten elämä? Keksitkö päästäsi, että ihmisten elämä on elotonta? Kkoska et tiedä siitä muuta, kuin että oletat, että elotonta on?