Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan lukenut Seitsemää veljestä, Sinuhe egyptiläistä tai vaikkapa Tuntematonta sotilasta

Vierailija
05.12.2021 |

Enkä oikeastaan muitakaan romaaneja. Jotain pokkareita olen joskus lukenut muutaman sivun mutta nekin on jääneet aina kesken. Muita joita ei kiinnosta kirjat ja lukeminen?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asian vierestä niin mua aina ihmetyttää, kun jotkut kertoo aukon CV:ssä vaikeuttavan paljon työnhakua. Siihenhän voi keksiä omasta päästä täytettä. Ei niitä kukaan tarkasta tai edes pysty tarkastamaan. No huolensa kullakin.

Täysin asian vierestä kyllä, mutta oli kuitenkin koko ketjun mielenkiintoisin viesti.

Vierailija
42/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattu hulluus YLE areenassa suomalainen leffa on sairaan hyvä luonne kuvaus ei sairaista .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän veljestä on kyllä aivan maailmankirjallisuutta, loistava ja hauska teos. Sinuhe ei ehkä ole Waltareista se mikä itselleni on eniten iskenyt, mutta kiehtova teos sekin on. Tuntematonta en ole koskaan jaksanut lukea, koska sota-aihe ei vain yhtään vetoa - Pohjantähti-trilogia on kyllä erinomainen teos.

Yleensä en aivan hirveästi lue kotimaista kirjallisuutta, mutta noiden lukeminen kannatti ehdottomasti.

Vierailija
44/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. En pääse juuri koskaan loppuun asti. Joskus lukiossa tein jopa esitelmän kirjasta niin, että kirjoitun ja puhuin siitä mitään tietämättä. Jännintä oli ettei jäänyt edes kiinni. Siinä todella oppi jotain! :D

Nuo kaikki kirjat ovat minulla edelleen lukematta ikää 40.

Ensinnäkin käsittämätöntä, että joku ylpeilee tällaisella.

Toisekseen, mitä sinä siinä tarkalleen ottaen ”opit”? Luovimaan elämässä huijaamalla eteenpäin? Se on aika säälittävä oppi siihen nähden mitä olisit saattanut oppia, jos olisit lukenut sen kirjan josta esitelmän teit.

Se on oppi jolla pääsee hyviin asemiin työelämässä. Katso nyt vaikka noita Yli-Viikareita ja kumppaneita...

Totta. Tätä maailmaa ei sivistyksellä, järjellä ja empatialla pyöritetä. Sääli.

Vierailija
45/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän veljestä on kyllä aivan maailmankirjallisuutta, loistava ja hauska teos. Sinuhe ei ehkä ole Waltareista se mikä itselleni on eniten iskenyt, mutta kiehtova teos sekin on. Tuntematonta en ole koskaan jaksanut lukea, koska sota-aihe ei vain yhtään vetoa - Pohjantähti-trilogia on kyllä erinomainen teos.

Yleensä en aivan hirveästi lue kotimaista kirjallisuutta, mutta noiden lukeminen kannatti ehdottomasti.

Jos pidät Pohjantähdestä niin kahlaapa Sota ja Rauha läpi, huomaat aika äkkiä mikä Linnaa on innoittanut kirjoitusprosessissaan.

Vierailija
46/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuhe oli mieletön kokemus, kun luin sen ensi kerran, varhaisteini-ikäisenä. Sen jälkeen olen lukenut sen useammankin kerran ja aina se on yhtä hyvä.

Tuntematon on luettu, samoin Seitsemän veljestä, joka on suorastaan riemukas teos.

Tuntemattomasta olen katsonut vanhan elokuvaversion, uusi ei kiinnosta.

Hyvä kirja tarjoaa itselleni mahdollisuuden luoda ja elää itse kirjan maailman.

Kirjasta tehty elokuvahan on aina vain ohjaajan näkemys.

No kiinnostaako sinua sitten se Mollbergin elokuva Tuntematon sotilas?

Vierailija
47/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe pitäisi lukea taas pitkästä aikaa, oli teininä huikein lukukokemus. Tuntematon ja seitsemän on pakko luetettu koulussa, en ole kokenut tarvetta lukea niitä uudestaan sen jälkeen.

Vierailija
48/48 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan harva suomalainen on lukenut nuo kaikki, ehkä 30% suomalaisista on lukenut jonkin yhden noista edes.

Johan nuo on kaikki luettu koulussa, ainakin jos on lukion käynyt. Oma moka,jos on vain teeskennellyt lukeneensa.