Onko kaksi aikuista & kaksi koiraa sinusta perhe?
Kutsun meidän perhettä perheeksi ja siihen kuuluu minä, mies ja kaksi berninpaimenkoiraa. Emme kuulemma ole kaikkien mielestä oikea perhe. Minusta perheeseen voi kuulua vain kaksi ihmistä, meillä on myös koirat siihen päälle.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Pariskunta ei ole perhe, se on pariskunta.
Esim yh ja lapsi on perhe.
Mun mielestä perhe muodostuu vasta kun tulee lapsi-vanhemmuussuhde.Koirat, kissat, hevoset ja hamsterit yms yms on lemmikkejä, ei perhettä, vaikka olisivat kuinka rakkaita.
Aivot paljastavat, että ihminen rakastaa lemmikkiään samalla lailla kuin lastaan.
Et ole hassahtanut, vaikka kutsut itseäsi kissasi äidiksi tai koirasi isäksi. Osut naulan kantaan – ja nyt siitä on tieteellistä näyttöä.
Ihminen tuntee lemmikkiään kohtaan samaa rakkautta kuin lastaan kohtaan. Asia pystytään toteamaan tieteellisesti sekä hormonitasojen mittauksella että aivojen magneettikuvauksissa.
https://kotiliesi.fi/koti/kodit-tilat/sisustusarkkitehti-pirkko-kaartin…
Lemmikki-omistajasuhde on lapsi-vanhemmuussuhde.
Eli kääntäen, jos sulla ei ole rakkaussuhdetta omaan biologiseen lapseesi, silloin hän ei ole perhettäsi. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Myös yksi ihminen voi olla perhe.
Miten?
Riippuu siitä onko pariskunta naimisissa.
Onko perheen ÄITI SYNNYTTÄNYT nuo koirat? Onko kaksi TÄYSIKASVUISTA ROTWEILERIA tullut ulos naisesta? ONKO?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko pariskunta naimisissa.
Ja siitä onko koirat KASTETTU KIRKOSSA!
Olette pariskunta. Perheessä on lapsia, tai sitten vaikka toisen vanhempi, jolloin itse olette lapset. Koirat eivät tee perhettä. Ne ovat eläimiä.
Tottakai. Ihmiset itse määrittävät, että keitä perheeseensä kuuluu. Itse olen aina halunnut lapsia enkä osannut ajatella parisuhdettamme perheeksi ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Veljeni vaimoineen ei halua lapsia ja he pitävät parisuhdettaan perheenä, joten tottakai minäkin pidän heitä perheenä.
Vierailija kirjoitti:
Myös yksi ihminen voi olla perhe.
Yksi ihminen voi olla pervo, mutta ei perhe.
Jonkun pitää perheessä olla verisukulainen toisen kanssa. Jos koirat siis on toisilleen sukua niin olette perhe, jos eivät niin ette.
Sori, mutta en pidä teitä perheenä ap. Ja mulla on kai oikeus ajatella näin. En määrittelisi minun ja miehen parisuhdetta koirineen perheeksi vaan parisuhteen parisuhteeksi (ilman lapsia ja ilman perhettä) ja koirat lemmikeiksi. Kaksi aikuista ja lemmikit eivät ole perhe. Myöskään minä sinkkuna koirani kanssa emme olisi perhe. Olisin minä, perheetön nainen, jolla on koira. Toki nykyisin mulla on perhe, mies ja yhteisiä lapsia. Tämä ei arvota mitään elämäntapaa vaan ihan vain käsitettä perhe enkä käyttäisi sitä ap:n ja äijänsä parisuhteesta ja heidän lemmikeistään.
No kun nyt kerran kysyit, niin minusta perheeseen kuuluu lapset. Mutta kaikin mokomin voitte pitää itseänne perheenä, ei minun mielipiteelläni pitäisi olla teille mitään väliä.
Ihan virallisen määritelmänkin mukaan pelkästään kaksi aikuista on perhe. Yksin ei voi olla perhe.
Minusta perhe samoin kuin sukulaisuus ovat sopimuksellisia asioita nykyisin. Kaksi aikuista muodostaa perheen, me kaksi eronnutta aikuisten lasten vanhempaa muodostamme perheen, mihin kuuluvat kummankin lapset ja lastenlapset ja jotenkin kummalla tavalla vielä kummankin exät kumppaneineen. Jollekin toiselle perheeseen kuuluvat vain ydinperheen jäsenet.
Vierailija kirjoitti:
No kun nyt kerran kysyit, niin minusta perheeseen kuuluu lapset. Mutta kaikin mokomin voitte pitää itseänne perheenä, ei minun mielipiteelläni pitäisi olla teille mitään väliä.
Tämä ei ole mielipideasia, vaan perheelle on olemassa ihan virallinen määritelmä. Tässä ole hyvä:
Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia
Ei ole perhe. Perheeseen kuuluu lapsia, ihmislapsia, oli sitten adoptoituja, lahjasolulapsia tai nk. ihan omia.
Olen itsekin tahattomasti lapseton ja voin sympata että pahalta tuntuu, mutta en silti ole perhe, en yksinäni enkä sittenkään vaikka olisin naimisissa.
Minusta siitä on turha harmistua, sillä perhe ei välttämättä ole hyvä asia. Perhe voi olla väkivaltainen, rikkinäinen ja traumatisoiva. Ja yksineläjä tai koirien mamma onnellinen ja tasapainoinen ihminen jolla on paljon rakkautta ystäviä, eläimiä ja sukulaisia kohtaan.
Minusta tämä halu kutsua kaikkea mahdollista perheeksi johtuu vain siitä, että ajatellaan että perhe on jotenkin parempi elämänmuoto kuin jokin muu, mutta näin ei ole. Pääasia on ihmisen oma kokemus elämän mielekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole perhe. Perheeseen kuuluu lapsia, ihmislapsia, oli sitten adoptoituja, lahjasolulapsia tai nk. ihan omia.
Olen itsekin tahattomasti lapseton ja voin sympata että pahalta tuntuu, mutta en silti ole perhe, en yksinäni enkä sittenkään vaikka olisin naimisissa.
Minusta siitä on turha harmistua, sillä perhe ei välttämättä ole hyvä asia. Perhe voi olla väkivaltainen, rikkinäinen ja traumatisoiva. Ja yksineläjä tai koirien mamma onnellinen ja tasapainoinen ihminen jolla on paljon rakkautta ystäviä, eläimiä ja sukulaisia kohtaan.Minusta tämä halu kutsua kaikkea mahdollista perheeksi johtuu vain siitä, että ajatellaan että perhe on jotenkin parempi elämänmuoto kuin jokin muu, mutta näin ei ole. Pääasia on ihmisen oma kokemus elämän mielekkyydestä.
Sinulla on väärää tietoa. Lue edeltä perheen määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa kutsua omaa lähipiiriään perheeksi. Juridisesti esim joissain etuus-asioissa jopa yksi ihminen muodostaa perhekunnan.
Mutta noin normikielessä perheellä tarkoitetaan useampaa elävää olentoa. Jos joku kokee että undulaatit ovat hänen perhettään niin sitten on niin, se ihminen tietää asian parhaiten.
Perheellisellä tarkoitetaan että on lapsia.
Mutta jokainen voi määritellä sen oman perheensä, joillainhan siihen voi kuulua isovanhempia tai tätejä / setiä / sisaruksiakin.
Muuten kyllä, mutta ihminen ei ole perheetön, jos hänellä on puoliso.
Onko hänellä perhettä? Kyllä, vaimo. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Olette pariskunta. Perheessä on lapsia, tai sitten vaikka toisen vanhempi, jolloin itse olette lapset. Koirat eivät tee perhettä. Ne ovat eläimiä.
Höpö höpö. Perhe on myös avio- tai avopari, jolla ei ole lapsia. Koiria ei virallisesti lasketa perheenjäseniksi, mutta kyllä niitä useimmiten kohdellaan perheenjäseninä.
Minulla on lapsia ja koiria, ja kaikki ovat perheenjäseniä. Tietenkin. Jotkut raukat eivät omaa rakkautta niin paljon, että voisivat sitä antaa loputtomasti kaikille. Minulla ei onneksi sitä ongelmaa ole.
Ei siinä ole mitäön luonnollista, että lauantaisaunan jälkeen isäkoira käy sinut astumassa.
Viestisi on ilmoitettu asiattomaksi, syy, zoofilia.