Onko kaksi aikuista & kaksi koiraa sinusta perhe?
Kutsun meidän perhettä perheeksi ja siihen kuuluu minä, mies ja kaksi berninpaimenkoiraa. Emme kuulemma ole kaikkien mielestä oikea perhe. Minusta perheeseen voi kuulua vain kaksi ihmistä, meillä on myös koirat siihen päälle.
Kommentit (62)
Minä kutsun koiriani lapsikseni. Ja olen heidän äitinsä luonnollisesti.
Tietysti olette perhe. Meillä perheen muodostavat kaksi aikuista ja kaksi kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Pariskunta ei ole perhe, se on pariskunta.
Esim yh ja lapsi on perhe.
Mun mielestä perhe muodostuu vasta kun tulee lapsi-vanhemmuussuhde.Koirat, kissat, hevoset ja hamsterit yms yms on lemmikkejä, ei perhettä, vaikka olisivat kuinka rakkaita.
Aivot paljastavat, että ihminen rakastaa lemmikkiään samalla lailla kuin lastaan.
Et ole hassahtanut, vaikka kutsut itseäsi kissasi äidiksi tai koirasi isäksi. Osut naulan kantaan – ja nyt siitä on tieteellistä näyttöä.
Ihminen tuntee lemmikkiään kohtaan samaa rakkautta kuin lastaan kohtaan. Asia pystytään toteamaan tieteellisesti sekä hormonitasojen mittauksella että aivojen magneettikuvauksissa.
https://kotiliesi.fi/koti/kodit-tilat/sisustusarkkitehti-pirkko-kaartin…
Lemmikki-omistajasuhde on lapsi-vanhemmuussuhde.
Höh, mitä ihmettä tapahtui linkille...?
https://kotiliesi.fi/koti/lemmikit/aivot-paljastavat-ihminen-rakastaa-l…
Perhe tarkoittaa, että on sukulaissidettä. Sitä ei eläinten kanssa ole. Tai puolisosi kanssa jos elätte kahdestaan. Pariskunta on pariskunta.
Meidän perheeseen kuuluu minä äiti ja kaksi karvalasta
No kyllä kait kaikki ymmärtää juridisen eron ihmisten ja eläinten välillä?
Jos joku haluaa kutsua eläintään perheeksi niin täysin ok mulle. Samalla tiedän että jos jossain lomakkeessa kysytään perheen kokoa, hän ilmoittaa ihmisten lukumäärän.
Minusta on turha vängätä ihmisen itsensä kanssa ketkä saa hänen perheeseensä kuulua.
Nykyään kun on paljon uusperheitä, bonusvanhempia ja bonusmummoja jne. niin jokainen määrittelee itse oman perheensä. Virallisissa yhteyksissä jokainen kyllä osaa nimetä omat elatusvelvolliset tai saman katon alla elävät ihmiset.
Ei tämän vaikeampi asia.
Meidän perheessä muuten sama asetelma mutta koirien sijaan on kissat. Olemme perhe emmekä välitä muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Perhe tarkoittaa, että on sukulaissidettä. Sitä ei eläinten kanssa ole. Tai puolisosi kanssa jos elätte kahdestaan. Pariskunta on pariskunta.
Olen ollut koirani siittämisessä ja synnytyksessä mukana. Ainoa vastaava kokemus on oman lapseni kohdalta.
Kukin saa itse määrittää sen mitä perhe hänelle tarkoittaa. Se ei kuulu muille jos esim. joku on sitä mieltä, että adoptoitu lapsi ei voi kuulua perheeseen, sillä ei ole jälkeläinen.
Tosin itse kutsuisin mieluummin omaa "perhettä" laumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koirani siittämisessä ja synnytyksessä mukana. Ainoa vastaava kokemus on oman lapseni kohdalta.
Minäkin yritin siittää koiraani siinä onnistumatta. Olemme siis edelleen lapseton pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene noin. Jos vaikka anoppi asuisi meillä ja kuuluisi siten perheeseen, niin ei anoppi mulle ollsi silti sukua sanan varsinaisessa merkityksessä. Mieheni äiti ei ole minun sukulaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun kaveripariskuntani, joilla ei ole lapsia, ovat perhe. Mitä muuta se toinen osapuoli olisi kuin perhettä? Naimisissakin ovat olleet vuosia.
Esimerkiksi eräät jo yli 80 vuotiaat, jotka ovat olleet koko ikänsä yhdessä ja pyörittäneet maatilaansa. Olisipa omituista alkaa vänkäämään, etteivät he ole perhettä.
Aloituksessa kysyttiin : "onko sinusta?".
Silloin on syytä odottaa subjektiivisia vastauksia. Se mikä on toiselle mustaa, on toiselle harmaata ja kolmannelöet valkoista.
Älä sotke mummovainaan maatilaa tähän keskusteluun.
Meillä on kaksi karvalasta. He ovat kotoisin irakista
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa kutsua eläintään perheeksi niin täysin ok mulle. Samalla tiedän että jos jossain lomakkeessa kysytään perheen kokoa, hän ilmoittaa ihmisten lukumäärän.
Minusta on turha vängätä ihmisen itsensä kanssa ketkä saa hänen perheeseensä kuulua.
Nykyään kun on paljon uusperheitä, bonusvanhempia ja bonusmummoja jne. niin jokainen määrittelee itse oman perheensä. Virallisissa yhteyksissä jokainen kyllä osaa nimetä omat elatusvelvolliset tai saman katon alla elävät ihmiset.
Ei tämän vaikeampi asia.
Juridisesti perhettä ei ole määritelty. Sen sijaan on määritelty esim ruokakunta, johon kuuluvat kaikki ihmiset, jotka "käyttävät samaa jääkaappia".
Kyllä minusta on. Perhe on muutakin kuin verisiteet. Samalla tavalla kuin kaikki ne, ketkä DNA:n puolesta ovat "perhettä", eivät sitä todellisuudessa ole.
Meillä on karvalapsia jotka ovat perhettä, mutta eivät juridisesti, koska ovat laittomasti maassa tällähetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, erikoista olisi jos pariskunta kutsuisi itseään perheeksi? Minusta koirat vaikuta asiaan mitenkään, ei niitä nyt lapsiksikaan voi laskea.
Tottakai pariskunta on perhe. Ja jos kuvioon tulee lapsia, niin sekin on perhe. Tilastokeskuksen mukaan keskenään asuvat sisarukset/serkukset eivät muodosta perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän vaikeampi asia.
Juridisesti perhettä ei ole määritelty. Sen sijaan on määritelty esim ruokakunta, johon kuuluvat kaikki ihmiset, jotka "käyttävät samaa jääkaappia".
Katso Tilastokeskus: Perheen määritelmä. Siellä se on juridisesti määritelty.
Aivot paljastavat, että ihminen rakastaa lemmikkiään samalla lailla kuin lastaan.
Et ole hassahtanut, vaikka kutsut itseäsi kissasi äidiksi tai koirasi isäksi. Osut naulan kantaan – ja nyt siitä on tieteellistä näyttöä.
Ihminen tuntee lemmikkiään kohtaan samaa rakkautta kuin lastaan kohtaan. Asia pystytään toteamaan tieteellisesti sekä hormonitasojen mittauksella että aivojen magneettikuvauksissa.
https://kotiliesi.fi/koti/kodit-tilat/sisustusarkkitehti-pirkko-kaartin…
Lemmikki-omistajasuhde on lapsi-vanhemmuussuhde.