Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
1761/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, Joulu on ny vietetty ja miljoonat tervehdykset lähetetty.

Miks kirjoitatte joulun pienellä kirjaimella ? Isolla laitetaan Joulu, nii ku on opetettu.

Oon vissiin pikkumainen, ku tommosta höpisen, minkä mä ittelleni maharan__

Vierailija
1762/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kirjoitetaan pienellä, ellei se aloita lausetta. Ota asioista selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut on mulla yleensä olleet ihan kivat, mutta uuden vuoden vietot usein epäonnistuneet.  Muutama nuoruuden seurustelusuhde päättyi aikanaan juuri uutena vuotena eli sydänsuruja.

Ja ex-aviomies järjesti usein uutena vuotena jotain typerää, kerran laukaisi kännipäissään raketin keittiössä, missä se sinkoili seinästä toiseen ja lopulta poltti lattiaan reiän.  Koko talossa leijaili nokihiutaleita ja laskeutui kaikille pinnoille, koira ei voinut olla sisällä kun sen otti nenään se palaneen haju ja ulkona taas oli karmea pakkanen.  Se taisi olla se viimeinen uusi vuosi yhdessä.  Hullu mies.

Yksi uusi vuosi meni sairaana ja yhtenä uudenvuoden aattona ajoin kolarin.

Joskus sitä ajattelee, että kun jotkut asiat on alkanut mennä pieleen tietyllä tavalla, niin se ikään kuin toistaa itseään.  Huono tuuri aina samoihin aikoihin. 

Mutta toivotan hyvää uutta vuotta kuitenkin meille kaikille!

Vierailija
1764/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei oo karmeaa monen muun kokemuksiin verrattuna, mutta oman joulun pilasi tänä vuonna meidän perheen oksennustauti. Iski onneksi jo aatonaattona, joten ei oltu vielä lähdetty sukuloimaan ja näin ollen tartuttamaan muita.

Vierailija
1765/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelin putinistisen isäni kanssa. Pelkkää katkeraa amerikkalaisvihaa, kekkoslaista buumeripaskaa ja Venäjän mielistelyä. Onneksi loppuu.

Vierailija
1766/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin pitkiltä ovat taas pyhät tuntuneet, vaikka kaksi päivää olikin viikonloppuna ja nyt vasta on ensimmäinen arkipyhä.

Vierailija
1767/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi salaa juomaan aatonaattona. Nukuimme eri huoneissa. Yöllä kuului välillä tölkkien napsumista ja sitten rajua oksentelua. Aamulla kusipää kertoi juoneensa erehdyksessä yleispuhdistusainetta, joka oli kossupullonsa vieressä kaapissa. Soitin myrkytystietokeskukseen ja sain ohjeeksi tarkkailla kemiallisen keuhkokuumeen varalta, jos pitäisi ajaa 60 km päähän päivystykseen.

Meillä oli kaksi pientä lasta, joista yritin pitää huolta, mutta oma joulumieli oli matalalla. Aamulla sain lisätehtæväksi paketoida kaikki miehen lahjat, jotka oli roudattu tätä varten pimeään ja kylmään varastoon. Sitten sain huutoa puuttuvista lahjoista (itse oli ne hukannut) ja rumista paketeista.

Menimme miehen sukulaisille syömään ja mukana oli hirviöanoppi. Olisin totisesti toivonut ryyppyä, mutta olin lasten ja ajokunnon takia pakotettu kärsimään selvinpäin. Auto oikutteli ja jumitti, mutta pääsimme kotiin. Mies oli niin kovassa kännissä, että ahdisteli lastenkin nähden ja ruinasi pillua. Viime sanoikseen uhkasi itsarilla jos häivyn lasten kanssa ja sammui sohvalle. Jatkuu

Vierailija
1768/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä mies oli selvinnyt ja kävin hoitamassa erään pakollisen asian. Ilmeisesti kostoksi siitä, ettei pillua tullut edellisenä päivänä tai sinä aamuna, mies oli juonut itsensä sammuksiin lattialle sen poissa viipymäni tunnin aikana. Viinat oli kaatuneena parketille ja pienempi lapsi tosi peloissaan.

Sitten sain valmistaa kaikki jouluruuat, vaikka oli sovittu että mies tekee ne. Olin tarjoutunut viimeisen kerran tuolla asiointi reissulla tuomaan valmista pöytään. Kaikki ruuat sitten epäonnistui.

Mies heräsi ja intoutui ravaamaan ympäri kämppää ja tallomaan ohimennen minun lapsille ostamia lahjoja. Ei pystynyt osallistumaan joulusaunaan, mutta se ei enää suuri menetys ollut . Jouduin pelailemaan ja katsomaan jouluohjelmat yksin lasten kanssa. Nuorempi lapsi nukahti poikkeuksellisesti vasta lähempänä klo 12 yöllä. Yöllä mies sitten alkoi soittaa paskaa musiikkia, vaikka monta kertaa kävin hiljentämässä. Tarkoitus oli valvottaa minua ja lapsia. Aamulla sain herätä aikaisin lasten kanssa ja kun nilkki sitten n.klo 11 kömpi alakertaan hän alkoi riehua kun olin ominluvin heittänyt käytetyn leivinpaperin roskiin. Riita eskaloitui raivolla säestetyiksi rahakiristys yrityksiksi ja tappouhkauksiksi lasten kuullen. Myös henkilöni ja painoni haukuttiin mitä törkeimmin sanankääntein.

Vierailija
1769/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana päivänä mies oli selvinnyt ja kävin hoitamassa erään pakollisen asian. Ilmeisesti kostoksi siitä, ettei pillua tullut edellisenä päivänä tai sinä aamuna, mies oli juonut itsensä sammuksiin lattialle sen poissa viipymäni tunnin aikana. Viinat oli kaatuneena parketille ja pienempi lapsi tosi peloissaan.

Sitten sain valmistaa kaikki jouluruuat, vaikka oli sovittu että mies tekee ne. Olin tarjoutunut viimeisen kerran tuolla asiointi reissulla tuomaan valmista pöytään. Kaikki ruuat sitten epäonnistui.

Mies heräsi ja intoutui ravaamaan ympäri kämppää ja tallomaan ohimennen minun lapsille ostamia lahjoja. Ei pystynyt osallistumaan joulusaunaan, mutta se ei enää suuri menetys ollut . Jouduin pelailemaan ja katsomaan jouluohjelmat yksin lasten kanssa. Nuorempi lapsi nukahti poikkeuksellisesti vasta lähempänä klo 12 yöllä. Yöllä mies sitten alkoi soittaa paskaa musiikkia, vaikka monta kertaa kävin hiljentämässä. Tarkoitus oli valvottaa minua ja lapsia. Aamulla sain herätä aikaisin lasten kanssa ja kun nilkki sitten n.klo 11 kömpi alakertaan hän alkoi riehua kun olin ominluvin heittänyt käytetyn leivinpaperin roskiin. Riita eskaloitui raivolla säestetyiksi rahakiristys yrityksiksi ja tappouhkauksiksi lasten kuullen. Myös henkilöni ja painoni haukuttiin mitä törkeimmin sanankääntein.

Sovitaanko, että tämä oli viimeinen tällainen joulu. Heti arjen arettua eropaperit vetämään. Eihän tuo ole mikään normaali aikuinen mies, vaan keskenkasvuinen, luonnehäiriöinen riiviö. Älä pakota lapsiasi elämään lapsuuttaan tällaisessa pelon ja häiriintyneen käytöksen ilmapiirissä.

Vierailija
1770/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset alle kouluikäisiä, itse kuumeessa, ihan hirveää kun olisin halunnut vain nukkua, kaks mummolaa käytiin, onneksi niissä sai vähän istua ja lapset ruokaa, mies oli aattoaamun töissäkin. Sen jälkeen olin joka vuosi kipeä jouluaattona niin kauan kunnes lapset muutti pois kotoa.

Vierailija
1771/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira söi kuusen ja kissa raapaisi koiraa. Aapeelle tuli ripuli.

Vierailija
1772/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kiusallista kun toisenlainen frendi tuli aattona muitta mutkitta käymään arkisena kesken aterian ja kauniilla kielikuvilla piti toivottaa kotimatkaa sitten takaisin.

Vierailija
1773/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä karmein mutta ikävin taisi olla nyt tämä joulu, kun herättyäni katsoin puhelimen ja luin viestin, jossa kerrottiin parhaan ystäväni kuolleen täysin yllättäen.

Vierailija
1774/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valmistautunut jouluun tekemällä kaikki laatikot ja leivonnaiset itse ja mieleni oli jotenkin harras ja levollinen. 

Menimme kuitenkin vanhempieni luo kymmenen kilometrin päähän viettämään aattoiltaa.  Mieheni ja isäni ryhtyivät ryypiskelemään ja yksissä tuumin haukkumaan minua ja mieheni kertoi isälleni minun henkilökohtaisia asioitani.  Isäni sitten kertoi syvällä rintaäänellä, että "suden sait" tarkoittaen sillä läpeensä epäonnistunutta, täysin pskaa ihmistä. En kestänyt sitä solvaamista joten läksin kävelemään kotiini ja onneksi sain kyydin joltain ystävälliseltä ihmiseltä. 

Olin hetken ollut kotona kun mieheni saapui taksilla pihaan ja jo tullessaan kiroili ja möykkäsi.  Sisälle päästyään kävi heti nyrkeillä kimppuuni ja kun olin kaatunut lattialle jatkoi pahoinpitelyä potkimalla. 

Myöhemmin kävin päivystyksessä ja kun lääkäri näki alapääni hän sanoi monta kertaa "voi kamalaa" Olin tuolloin raskaana ja helmikuussa syntyi ihme kumma terve lapsi.

Tämä tarina on tosi ja tuosta joulusta pitäen en ole pystynyt saavuttamaan sitä joulun tunnelmaa. Erosin ja  tytär on nyt aikuinen ja viettää omaa jouluaan miehensä kanssa ja minä inhoan joulua.  Ikuisen jäljen jätti tuo kammottava joulu.

Vierailija
1775/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä karmein mutta ikävin taisi olla nyt tämä joulu, kun herättyäni katsoin puhelimen ja luin viestin, jossa kerrottiin parhaan ystäväni kuolleen täysin yllättäen.

Oliko itsari vai mitä tapahtui?

Vierailija
1776/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme koira sairastui jouluaattona (vanhuuteen liittyvää) ja lopetettiin lopulta tapanina.

Vierailija
1777/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulu. Töissä oli täysi kiire aatonaattoiltaan saakka ja kun töiden jälkeen aloin laittaa joulua ja odotin apua aikuiselta tyttäreltä joka oli tullut kotiin joulua viettämään, hän lähtikin kaverinsa luo ja tuli vasta yöllä eikä siis tehnyt mitään, lähinnä sotki lisää.

Mielenterveytensä kanssa kipuileva veljensä auttoi onneksi sen mitä pystyi. Ruokapöydässä istui sitten kommunikoimaton mielenterveyspotilas, teiniksi taantunut aikuinen tytär ja kaikkea jouluun liittyvää inhoava vaikeatasoinen nepsy. Kai se on sitten liikaa odottaa jotain apua aikuisilta lapsiltaan. Ens joulu taitaa jäädä laittamatta, en jaksa enää, vaikka olen aina rakastanut joulun aikaa.

Vierailija
1778/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin päivystysruuhkat on se, mitä tapahtui. Lähetetään kotiin rintakivuissa.

Vierailija
1779/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin päivystysruuhkat on se, mitä tapahtui. Lähetetään kotiin rintakivuissa.

Otan osaa. Kamala asia.

Vierailija
1780/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, Joulu on ny vietetty ja miljoonat tervehdykset lähetetty.

Miks kirjoitatte joulun pienellä kirjaimella ? Isolla laitetaan Joulu, nii ku on opetettu.

Oon vissiin pikkumainen, ku tommosta höpisen, minkä mä ittelleni maharan__

Pienellä kirjoitetaan joulu, erisnimet sitte isolla. Kaikki muutkin arkipyhät pienellä. Jotku ny laittaa sen isolla, tapansa kullakin.

Miullekin tulloo virheitä het huomenna, oot tosi kiva ##