Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Joulukuusi kaatui, vedet parketille. Toinen kun itse ja puoliso olimme kuumeessa sängyn pohjalla. Sukulainenkin pistäytyi tervehtimään. Edelleen oltiin molemmat sängyn pohjalla vaikka hän pistäytyi.
Surkein joulu oli se, kun ihana anoppini oli tehnyt rakastamiani kalaruokia (itse surkea ruuan laittaa) joulupöytään ja minulla oli mahatauti.
Ei nyt mitään näihin verrattuna mutta menin kuumeesta huolimatta tupakalle ja parvekkeen ovi lukkiutui. Asuin yksin. Koetin huutaa apua mutta ulkona ei liikkunut ketään. Tähdet tuikki ja näin miten sisällä tv:ssä pyöri jouluelokuva.
Tärisin siellä varmaan tunnin kunnes pistin lasin säpäleiksi että sain oven auki. Käteen tuli haava joka olisi varmaan vaatinut tikit, vuoti runsaasti ja ruma arpi jäi. Rikotusta lasista puhalsi kylmää niin että asunto oli kuin jääkaappi eikä huoltomiehet tietenkään tulleet pyhinä.
Oli aattoaamu, kun teini-ikäinen sisko tuli kotiin ja kertoi tulleensa siepatuksi johonkin pirun pakettiautoon, jossa se oli raiskattu ja raiskaus kuvattu kameralla. Mutsi sai uutisesta hirveän huutokohtauksen ja meni ihan psykoosiin. Myöhemmin isä sanoi, että joulu on nyt peruttu ja lähti puukon kanssa kylille etsimään raiskaajien pakettiautoa. Ikinä nähnyt isää semmosena kuin sinä päivänä.
Se oli se yksi joulu, kun mies päätti jättää koiransa koiran petettyä miestä joulukuusen kanssa. Myöhemmin vielä paljastui, että joulupukkikin oli ollut samassa kimpassa. Itkin koko joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAUSKAA JOULUA.
Kun tultiin joulukirkosta kotiin koira oli syönyt pari kiloa kinkkua ja maistellut laatikoita lasitetulla parvekkeelta, jossa ne oli jäähtymässä, ja oli sen jälkeen paskonut pitkin mattoja ja seiniä.
Vaimoni lausui hitaasti pari voimasanaa ja koko perhe kääntyi eteisessä ympäri ja ajoimme hotelliin yöksi. Äitee haki illemmalla lahjat autotallista ja jaettiin ne hotellihuoneessa jouluaterian jälkeen.
Oli ihan hauskaa ja koira sai syödä lisää ja paskoa loputkin matot pilalle. Koira lääkittiin seuraavana päivänä ja veimme sen hoitoon. Palasimme kotiin kun siivousfirma oli pessyt paikat ja vienyt matot kaatikselle.
Huh jätitte koiran sinne yksin ylisyöneenä ilman hoitoa ja valvontaa? Voiko tämä olla tottakaan.
Ihan oikein sille koiralle.
Aika vaarallinen mielipide. Jos mies puolustautuu, niin istuu linnassa. Näitä toisinpäin väkivaltaisia suhteita lienee aika paljon. Niistä vaan ei saa puhua. Naiset kun miehistyy, käyvät saleilla jms. miehet nörttejä joilta lihasta saa hakemalla hakea. Toisaalta nyky lait ovat niin, että mies ei voi kuin vastaanottaa. Itsellä ei moisia ongelmia ole kumpaankaan suuntaan, mutta joskus voisi ajatella hetken ennenkuin julkaisee jonkun kommentin. Nythän monissa uutisissa on kerrottu erittäin väkivaltaisista nais/ teini jengeistä.
Meillä jäi kynttilät palamaan. kun lähdimme haudoille joskus vuonna -97 ... --
Takaisin tullessa rivarista oli 2 asuntoa tulessa ja ensimmäinen niistä oli meidän.
Muistan vain rukoilleeni, että kunhan kellekään ei olisi käynyt mitään. -ja ei kuulemma ollut ja sitä sanomaa en unohda ikinä.
Itken joka kerta, kun muistelen tuota Joulua ja itken muutenkin - meitä ja selviytyjiä..maailmaa ja tunnetta.
Karmein joulu oli narsistien miehen kanssa. Pilasi jouluni. En saanut ruokaa enkä lahjaa. Vain viiniä, kylmän pienen alkupalan ja seksiä tietysti. Se kai se pääsyy oli. Seuraavana päivänä minä "kertakäyttötavara"sain poistua hänen asunnoltaan. Rakastin häntä ja luulin että hänkin edes vähän kunnioittaisi ja välittäisi minusta mutta turha toivo. Se kaikki onneksi ohi. Ei ikinä enää. Mielummin yksin kuin epäterveessä.suhteessa.
Täällä on paljon pahempia jouluja monella, oma huonoin joulu taisi olla joskus teini-iässä kun äiti rähjäsi (isälle lähinnä) kun ei saanut mielestään tarpeeksi hyviä joululahjoja, se oli jotenkin kiusallista ja pelottavaa kuultavaa. En muista oliko sama joulu kun suutuin äidille jostain (hän aina haukkui, huusi, arvosteli, syyllisti. Joskus oli mukavakin mutta aina sai olla varuillaan milloin taas räjähtää.) ja huusin mm. että eiköhän tämä ollut viimeinen joulu täällä. Niin olikin, muutin omilleni ja olin 3 seuraavaa aattoa yksikseni, ihana rauha ja stressittömyys. Vanhemmille en mennyt aattona enää koskaan.
Tämä joulu. Ajoin kolarin. Onneksi ei henkilövahinkoja. Autoon lommoja.
Joulu kuten muutkin päivät ei ole alkoholin värittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on ollut alkoholinhuuruinen, riitainen tai marttyyrin raivosuorittajan pilaama lapsuuden joulu: päättäkää, että se tapahtumaketju pysähtyy teihin.
Kohdelkaa läheisiänne, erityisesti lapsia, tänä jouluna ja tulevina jouluina hyvin ja tasapuolisesti!
Meillä on rouva hieman perinyt äitinsä raivosuorittamista. Siihen kuuluu lisäksi, että siihen kuuluu myös, että meidän muiden pitäisi hallita myös ajatustenluku. Mitään marttyyrin itkuraivoa ja tiukkaa aikataulua meillä tosin ei ole.
Yllättävän paljon täällä naristaan viinankäytöstä - joko jouluna tai muuten.
Riitely ja tappelu ei välttämättä kuulu viinankäyttöön, sitä voi olla ilman viinaakin. Toki, on niitäkin ihmisiä joille ei viina sovi.
Ei ole tullut mitään traumoja eikä mitään epätervettä suhdetta alkoholiin, vaikka vanhemmat silloin tällöin kekkulissa olivatkin. Joskus arkena, joskus pyhänä. Sitten nämä traumaattiset jatkavat ilmeisesti tuota omaa traumaattista perinnettään että jos parit konjakit ottaa aattona niin se on välittömästi tyyliin joulu pilalla.
Eilinen. Ja otsikossa syykin lueteltu, eli mies jätti... Tai jo pari päivää ennen, mutta karmein jouluaatto oli eilen jätettynä. Jää varmaan joulut mieleen loppuiäksi tällaisena :'(
Vierailija kirjoitti:
Eilinen. Ja otsikossa syykin lueteltu, eli mies jätti... Tai jo pari päivää ennen, mutta karmein jouluaatto oli eilen jätettynä. Jää varmaan joulut mieleen loppuiäksi tällaisena :'(
Onneksi meillä oli ihana joulu:3 oli kaikenmaailman herkut,kaloja eri lajia mm kirjo ja savulohta, paistia,laatikoita,rosollia,kylmiä ja lämpiä ruokia yms. Lisäksi lähes koko suku käymässä,naurettiin ja pelattiin lautapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ammatiltaan lentäjä ja rakastaa joulua. Järjestää aina itselleen australian lennot, josta paluu on aattona, jotta saa joulun vapaaksi. Ton reissun jälkeen hänellä on 6 päivää vapaata. Minun työpaikallani joulu & uv on sesonkiaikaa ja olen aivan loppu. Mies olettaa että teen ruuat alusta alkaen, koristelen ja siivoan asunnon yms. Välillä itken illalla kun olen niin väsynyt töistä, kaupoissa ravaamisesta ja valmisteluista. Olen pyytänyt miestäni menemään vanhemmilleen jouluksi, jotta minun ei tarvitse tehdä mitään, mutta se ei hänelle koska pitää olla yhdessä. Olen pyytänyt hommaamaan kuuden päivän vapaat alkaen 21.12. jotta hän voi järkätä joulun, mutta sekään ei käy kun välipäivävapaat kuuluu jouluun. Paitsi minulla on pelkästään 25.12. vapaa, mutta se ei tunnu haittaavan. Viime vuonna sain jo jonkunlaisen hermoromahduksen väsymyksen takia aattona ja itkin enkä halunnut syödä mitään ja aloin jo repiä joulukoristeita
Tämä kiinnostaa! Miten tässä kävi??
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon täällä naristaan viinankäytöstä - joko jouluna tai muuten.
Riitely ja tappelu ei välttämättä kuulu viinankäyttöön, sitä voi olla ilman viinaakin. Toki, on niitäkin ihmisiä joille ei viina sovi.
Ei ole tullut mitään traumoja eikä mitään epätervettä suhdetta alkoholiin, vaikka vanhemmat silloin tällöin kekkulissa olivatkin. Joskus arkena, joskus pyhänä. Sitten nämä traumaattiset jatkavat ilmeisesti tuota omaa traumaattista perinnettään että jos parit konjakit ottaa aattona niin se on välittömästi tyyliin joulu pilalla.
Onnittelut sinulle ja kaikille kaltaisillesi. Toisin on niiden noin 500 000 suomalaisen alkoholin ongelmakäyttäjän läheisten kohdalla. Luultavasti välillisesti tavalla tai toisella heijastuu suoraan sinunkin elämääsi, et vain osaa yhdistää sitä juurisyyhyn, koska nehän ovat hyshys-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt mitään näihin verrattuna mutta menin kuumeesta huolimatta tupakalle ja parvekkeen ovi lukkiutui. Asuin yksin. Koetin huutaa apua mutta ulkona ei liikkunut ketään. Tähdet tuikki ja näin miten sisällä tv:ssä pyöri jouluelokuva.
Tärisin siellä varmaan tunnin kunnes pistin lasin säpäleiksi että sain oven auki. Käteen tuli haava joka olisi varmaan vaatinut tikit, vuoti runsaasti ja ruma arpi jäi. Rikotusta lasista puhalsi kylmää niin että asunto oli kuin jääkaappi eikä huoltomiehet tietenkään tulleet pyhinä.
Et ole mikään valopää! Teet hidasta itsaria tupakalla ja et varmista ovea lukittumasta 🙄
Kaikki joulut ovat kamalia! Helpottaa 27.12. aina kun arki alkaa.