Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 8-vuotiaana joulun sairaalassa eivätkä vanhemmat käyneet lainkaan tapaamassa minua koko aikana, en saanut ollenkaan lahjoja ja jouduin olemaan yksin sairaalahuoneessa lähes koko ajan. Tuolta ajalta muistan ensimmäisen kerran varmuudella toivoneeni, että olisin kuollut.
Ai kamala. No jopas onkin tarina. Feikkitarina ! Ja muutenkin, taas on moderaattori kaivanut vanhan jutun ja uudelleen lämmitetään.
Pelkkää kuolemaa ja höpönhöppöä kaikki kommentit.
Tämä ketjuhan käsittelee kamalimpia jouluja ja jutut sen mukaisia. Ei tähän ketjuun laiteta ihanimpia jouluja.
Olen kyllä miettinyt, että tämän ketjun vastapainoksi voisi aloittaa ketjun ihanista joulumuistoista. Se ei vain ehkä pysyisi pinnalla, koska ei ihmiset halua lukea mukavista asioista, v
On täällä ollut joku ihanakin jouluketju, jossa kerrottiin ainakin omia lempimuistoja joulusta ja miten sitä omassa lapsuudenkodissa vietettiin. Oli aktiivisena joulun aikoihin pari-kolme vuotta sitten, ja sitä oli kiva lueskella. Hitsi kun en vaan muista sen ketjun nimeä, niin en enää löydä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies murjotti. Siinä oli koko aatto pilalla, kun mikään ei sopinut. Ruoka oli sontaa, jota hän ei syönyt. Sitten kun ei syö, on pahalla tuulella. Kenellekään ei puhunut mitään. Olin ostanut hänellekin lahjan, jonka hän vei roskikseen.
Hänellä tulee noita synkkyyskohtauksia ja sitten jos sattuu juhlapäivälle, kaikkien juhlamieli on mennyttä.
Kuulostaa exältäni. Oikeutti käytöksen itse diagnosoimallaan masennuksella, mutta kieltäytyi tyystin hakemasta apua koska ei ole hullu eikä mene minnekään hullujen toimistoon kun asiat ei ratkea lätisemällä eikä hän ala syömään mitään hullujen nappeja.
5 vuotta tuota kiukuttelua katsoin ja elin varpaillani, sitten riitti. Ai että sitä fiilistä kun tajusin että saan mm. katsoa tv:stä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään "ojentamista" jos komentaa veljensä ja isäpuolensa tekemään osuutensa.
Ylipäätänsä se on hullua, että aina jonkun naisen pitää olla ukkoja "ojentamssa" että ymmärtävät tehdä osuutensa yhteisissä hommissä.
Mutta kyllä tässä keississä, tyttären olisi pitänyt komenttaa ukot hommiin, eikä valittaa äidilleen, kun tämä tulee töistä.
No on tuo äidiltä omituinen veto jättää kertomatta, että onkin töissä.
Kerronpa minäkin tarinani nyt kun siitä on jo aikaa ja mieskin on ex, siskoni tuli miehensä ja lastensa kanssa meille jouluksi lähinnä itse itsensä kutsuen niinkuin hänellä oli tapana. No aattoaamuna narisi ja arvosteli meidän ruokia ja astioita vaikkei itse tietenkää tuonut mitään muuta kuin omat juomansa kun pitäähän sitä aattoyönä ryypätä jaa laulaa karaokea juu, no paras oli aamuyöstä kun sisko oli könynnyt meidän petiin ja ratsasti mieheni päällä ja sopotti isomuna sisällä kohta tullee..
HAUSKAA JOULUA.
Kun tultiin joulukirkosta kotiin koira oli syönyt pari kiloa kinkkua ja maistellut laatikoita lasitetulla parvekkeelta, jossa ne oli jäähtymässä, ja oli sen jälkeen paskonut pitkin mattoja ja seiniä.
Vaimoni lausui hitaasti pari voimasanaa ja koko perhe kääntyi eteisessä ympäri ja ajoimme hotelliin yöksi. Äitee haki illemmalla lahjat autotallista ja jaettiin ne hotellihuoneessa jouluaterian jälkeen.
Oli ihan hauskaa ja koira sai syödä lisää ja paskoa loputkin matot pilalle. Koira lääkittiin seuraavana päivänä ja veimme sen hoitoon. Palasimme kotiin kun siivousfirma oli pessyt paikat ja vienyt matot kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
HAUSKAA JOULUA.
Kun tultiin joulukirkosta kotiin koira oli syönyt pari kiloa kinkkua ja maistellut laatikoita lasitetulla parvekkeelta, jossa ne oli jäähtymässä, ja oli sen jälkeen paskonut pitkin mattoja ja seiniä.
Vaimoni lausui hitaasti pari voimasanaa ja koko perhe kääntyi eteisessä ympäri ja ajoimme hotelliin yöksi. Äitee haki illemmalla lahjat autotallista ja jaettiin ne hotellihuoneessa jouluaterian jälkeen.
Oli ihan hauskaa ja koira sai syödä lisää ja paskoa loputkin matot pilalle. Koira lääkittiin seuraavana päivänä ja veimme sen hoitoon. Palasimme kotiin kun siivousfirma oli pessyt paikat ja vienyt matot kaatikselle.
Huh jätitte koiran sinne yksin ylisyöneenä ilman hoitoa ja valvontaa? Voiko tämä olla tottakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään "ojentamista" jos komentaa veljensä ja isäpuolensa tekemään osuutensa.
Ylipäätänsä se on hullua, että aina jonkun naisen pitää olla ukkoja "ojentamssa" että ymmärtävät tehdä osuutensa yhteisissä hommissä.
Mutta kyllä tässä keississä, tyttären olisi pitänyt komenttaa ukot hommiin, eikä valittaa äidilleen, kun tämä tulee töistä.
No on tuo äidiltä omituinen veto jättää kertomatta, että onkin töissä.
Mitä sinä nyt oikein horiset???
Eihän siinä missään sanottu, että äiti olisi salaa mennyt töihin. Tai, että olisi jättänyt kertomatta, että on aattona työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAUSKAA JOULUA.
Huh jätitte koiran sinne yksin ylisyöneenä ilman hoitoa ja valvontaa? Voiko tämä olla tottakaan.
Ajattelin ihan samaa. Elsun paikka olisi ollut tuo, jos on totta :(
Parikymppinen veljeni oli tehnyt sinä vuonna itsemurhan. Ei ollut kauheasti joulufiilistä, jouluruokaa oli ja lahjat jaettiin, sitten vanhemmat häipyivät isän siskon perheen luo.
Ymmärrän totta kai että tilanne oli heillekin kamala, mutta jättää nyt 16-vuotias yksin kotiin jouluaattona. Veli oli kuitenkin minun paras kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei ole ollut varhaislapsuuden jälkeen elämässäni oikein muuten kuin tekstarien välityksellä, niitäkin tulee pari vuodessa. Siksi innostuinkin, kun hän pyysi minua ja puolisoani käymään hänen ja vaimonsa luona jouluna 2021! Tämä tuntui ihan uskomattomalta, saisin viettää ensimmäistä kertaa joulua isän kanssa.
No, ajoimme noin 300 kilometriä maalle Pohjois-Savoon. Perille saavuttuamme huomaan, ettei kukaan tule avaamaan ovea, joten haen isän varakotiavaimen tutusta piilopaikasta. Ensimmäisenä koira tulee iloisesti tervehtimään, mutta tajuan että en kuule edelleen ketään muuta. Outoa.
Kävelen keittiöön, jossa on pöydällä lahjakassi ja kirje, jossa luki että he viettävät joulun isäni puolison luona toisaalla - "käytättekö koiran ulkona, ruokittehan myös" ja että "jääkaapissa on jouluruokaa, saa ottaa". Avaan jääkaapin ja siellä oli puoliksi syöty kinkku ja valmiit eineslaatikot, nekin puoliksi syöty. Puoliso ja
Jäin ihmettelemään oikeastaan vain yhtä asiaa: haet varakotiavaimen tutusta piilopaikasta. Jos et ole ollut isäsi kanssa käytännössä missään tekemisissä varhaislapsuuden jälkeen, niin miten se avaimen piilopaikka on tuttu?
Aivan järkyttävä hammassärky teininä jouluaattona. Koitin viimeiseen saakka salata kivun etten vaan jouudu hammaslääkäriin kesken aaton. Kärsin myöhään iltaan saakka jolloin oli pakko tunnustaa vanhemmille koska en olisi selvinyt yötä sen hemmetinmoisen jomotuksen kanssa. hammaslääkäri keikkahan siitä sitten tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 viime joulua ja tämä joulu,yksin,kaikki vouhkaa työpaikalla mitä pyysivät puolisoiltaan yms sukulaisiltaan joululahjaksi plus kaikki valmistelut,tekee pahaa kuunnella. En ole väleissä vanhempiin, sisarukset etäisiä jokainen heistä viettää oman kumppaninsa ja heidän lähipiirinsä kanssa joulua, viime jouluna mun piti olla vanhemman sisaruksen kanssa mutta se meni plörinäksi niin vietin joulun sit itsekseni.
Ei paljoa huvita kuunnella joululahjoja ja katsella markkinointikampanjaa ja krääsää ympäriinsä,tekisi mieli paeta mutta minne? Ja millä rahalla...
Ootko miettiny, miksi välit vanhempiin on poikki ja sisaruksiinkin etäiset?
Oon kyllä ollu montakymmentävuotta työelämässä, mutta ei kukaan ole missään voukannut lahjoista, joita pyyttää puolisoltaa tai yleensä keltään. Ja vielä hullumpaa, että jo marraskuussa aikuiset ihmiset
Johtuiskohan välit poikki siitä että osan vanhemmat ei ole niitä välittäviä,rakastavia vanhempia jotka tekee kaikkea yhdessä lastensa kanssa ja huolehtii edes perustarpeista?
T, nainen jonka isä pilasi monta joulu aggressiivisilla raivareilla ja huushollin sotkemisella mm tavaroita paiskoi pitkin asuntoa.
Pääsin intissä Isosaaresta jouluksi lomalle. Kukaan ei ollut kotona vaan olivat Kanarialla. Luvassa oli koko intin kovin leiri ja kaksi kolmasosaa porukasta joutuikin lasarettiin. Itse kävin siellä muka tapaamassa tuttavaa, jotta sain vartin lämpöä ja kupin kahvia kunnes potkittiin ulos. Tuuli oli yli 20m/s ja pakkanen samoin reilut 20 astetta. Joululomalla makasin sohvalla kuunnellen itselleni ostamaani Stewie Wonderin uusinta levyä ja katselin kuinka kello kävi tunti tunnilta eteenpäin. Jääkaapissa ei ollut mitään jouluruokia, koska kukaan ei ollut paikalla. Tunnit kellossa etenivät ja vharmitus kasvoi ja kasvoi. Kun kello pyörähti kaksi kertaa, vedin palttoon niskaani ja menin bussipysäkille. Iso oli tunnetusti paha paikka.
Aivan järkyttävä virtsatietulehdus joka alkoi oireilla aatonaattoiltana. Koko jouluaaton vastaisen yön ravasin vessassa pissaamassa verta, ja pyöriskelin kivuissa joihin särkylääkkeetkään eivät tehonneet. Aattona sitten rättiväsyneenä päivystykseen, usean tunnin jonotus, ja sitten avoinna olevan apteekin metsästys. Asuimme maaseudulla ison kaupungin kehyskunnassa, ja meiltä oli matkaa terveyskeskukseen n. 20 km ja lähimpään päivystävään apteekkiin yli 30 km. Onneksi antibiootti alkoi sitten tehota nopeasti.
Lueskelin ketjua ja mietin että onpas alkoholi monissa jouluissa mukana. Itselle ihan vierasta sekoittaa alkoholi jouluun. Mutta sitten tajusin, että olen vaan vanha, enkä ole muistellut lapsuuteni jouluja hetkeen... kun vanhempani vielä olivat yhdessä, kaikki joulut isä oli humalassa ja äiti itki (isän humalaa ja huonoa parisuhdetta) ja kun vanhempani erosivat (olin 10v) vietin siskoni kanssa vuorojouluisin aaton isäni luona (yhä humalassa joulut ja äiti itki puhelimessa eroa ja yksinäisyyttä) tai äitini luona (isä sopersi puhelimeen humalassa ja olin ahdistunut että kuinka se pärjää siellä ilman meitä). Lopulta kyllästyin kuvioon ja sanoin että vietän joulut yksin ja äiti ja isä säälivät minua (vihdoin!) ja toivat kilvan jouluruokia ja -juomia minulle jouluksi. Katsoin jouluohjelmia, söin jouluruokia, luin lahjakirjoja ja oli ihana rauha. Rauhaa kesti siihen asti kunnes sain itse lapsia! Meillä on äänekästä, mutta meidän perheessä ei ole ollut alkoholi koskaan isossa osassa. Jouluna juodaan ruokajuomat, eikä kukaan ole koskaan humalassa. Meillä ei myöskään stressata joulua... Siivotaan miten jaksetaan ja ostetaan kaikki parhaat jouluruuat, mutta pääosin valmiina. (Ja erityisesti mädit ovat suuressa ja tärkeässä roolissa!)
Yksi huvittavimpia joulumuistoja -olin tuolloin parikymppinen- on se, kun isäni yritti kännissä höpistä meille jotain, mutta emme kuunnelleet, kun meillä oli keskustelu muiden kanssa kesken ja isä huomiota hakeakseen otti kirveen ja kaatoi omakotitalomme pihalta pienen hopeakuusen. Katsoimme ikkunasta ja päätimme, ettemme enää vietä kotona jouluja.
6 kuukautta.
jos on 2 sanaa, esim. kuusi vuotta, kirjoitetaan 6 vuotta, jos yksi sana, esim. kuusivuotias, kirjoitetaan 6-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
HAUSKAA JOULUA.
Heikko tarina. Ruuat vasta parvekkeella jäähtymässä kun tulette joulukirkosta? Mihin aikaan teillä joulukirkko on, tai jouluateria? Mistä saa sekunnin varoitusajalla koko perheelle hotellihuoneet ja jouluaterian? Jos on pakko keksiä tarinoita, niin panostakaa nyt edes vähän.
Kamalimpia jouluja olivat lapsuudessa kaikki. Äiti ja tämän mies aloittivat juomisen jo aamupäivällä ja viimeistään päivällisellä oltiin kännissä ja riideltiin tolkuttomasti huutamalla. Kaikki vapaapäivät kun piti käyttää ryyppäämiseen ja kun oli saatu viinaa, estot katosivat ja ryhdyttiin selvittelemään vanhoja kaunoja.
Huutoa, huutoa, huutoa kurkku suorana kahden ihmisen kurkuista niin kauan kuin pysyivät valveilla. Lahjojen jakamisen aikana vittuilivat toisilleen ja heti kun riitelemisestä edes vähän harhauttavaa tekemistä ei enää ollut, huutaminen jatkui. "Sinä teit silloin sitä ja sinä olet sellainen", samat aiheet joka kerta, jokaisena vapaapäivänä, jokaisena vuotena. Jos sanoit sanaakaan, nämä huomasivat sinut ja alkoivat huutamaan ja haukkumaan sinua. Syyttelyä kaikesta mahdollisesta, lukioon meneminen oli väärin, kaikki väärin, olet täysi kauhea ihminen. Helvetillisellä viinan rikkomalla äänellä rääytyt täysin järjettömät solvaukset toistuvat kerta toisensa jälkeen, uudelleen, uudelleen, uudelleen...
Onneksi asuimme kaksikerroksisessa talossa, vietin juhlapäivät omassa huoneessa pitäen stereoita kovalla, jottei tolkuton huutaminen kuulunut.
Kun äidin mies viimein häipyi v. 1991, olen nähnyt hänet sen jälkeen kerran siskon häissä viisitoista vuotta myöhemmin. Äijä oli taas viinoissa, eli oli jatkanut samaa elämää. Samoin äiti juo edelleen.
Niin ja lisään vielä tuohon edelliseen, että makasi tietenkin joulupäivän kankkusessa ja oksenteli. Yäk.