Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Otin jouluaterian aikana punkkua ja vähän konjakkia päälle. Lopulta olin niin kännissä, että kävelin päin joulukuusta, joka hajosi lattialle. Muovikuusi siis oli. Anopin ilme oli aika priceless, kun makasin lattialla kuusen osien keskellä.
up!
Itsellä vanhempien juominen/riitely ja siitä kehkeytynyt marttyyrimainen asenne kaikkeen.
En ole 20 vuoteen enää jouluiltoja lapsuudenkodissani viettänyt. Aamupäivästä piipahdan viemässä lahjat toki.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin juuri muutettu yhteen. Toin pyörällä kaupasta vähän jouluruokia ja kävin kukkakaupassa ostamassa sekä joulutähden että hyasintin. En tiennyt, kummasta kukasta mies pitää. Hän mustasukkaisuuksissaan luuli ja väitti, että joku mies olisi ostanut kukat. Silloin hän hakkasi mut ekan kerran.
Mahtaa olla jännittävää tuo Sadistin ja masokistin Yhteiselo. Ei ole vielä hakannut viimeistä kertaa kun pystyt vielä kirjoittelemaan.
Kerran oli niin onneton joulu, että ennen aikaisesti kuolleen läheisen hautajaisia vietettiin pari päivää ennen joulua, ja joulupöydässä istui toinen, jonka osalta kaikki tiesivät, että viimeiseksi jää. Hän oli alle nelikymppinen mutta hyvin vakavasti sairas. Silloin oli äärettömän surullinen tunnelma, eikä se seuraavakaan vuosi paljoa parempi ollut.
Olen laittanut parit joulut tyttären perheelle. Heillä kaksi pientä lasta ja joulun tienoilla piti tietysti siivota laittaa ruokia tytär leikkauksen jälkeen ei pystynyt ja mies maatilan töissä MUTTA ei kokoaikaisesti koska koneet ja robotit, mutta kun kaikki huusholli työt on akkojen töitä. Minä sitten autoon koska oli pakko tytär ei saanut edes maitotölkkiä nostaa. Siivosin putsasin kodin joulukuntoon, laitoin ruoat ja hoidin lapset. Mies kävi aamupalalla, päivä kahvilla ja kun käytin lapset saunassa niin jonkin ajan päästä oli jouluruoka. Ruoka piti olla kuuden maissa valmis miestä ei kuulunut kello kävi kahdeksaa kun tuli äitinsä kanssa joka asui lähellä. Kävi haileassa saunassa sain huudot ettei se ollut lämmin, ruoka oli jäähtynyt ja haukut siitä. Ei mekään oltu syöty kun piti häntä odottaa??? Söi hyvä jos minuuttia siihen meni ja makaamaan sohvalle äitinsä närkästynyt kun ruoka oli jäähtynyt ja murjottivat, sitten minulla paloi hihat. Annoin tulla kaiken sen haukkumisen mitä tytär hiljaa oli sisällään pitänyt että akan paikka on sängyn ja hellan välissä. Ja että tässäkö on kiitos mitä olin tehnyt ja hän kehtaa valittaa. Korjasin ruoat pois ja laitoin lapset nukkumaan ja sanoin miehelleni että nyt riittää tämän huushollin passaaminen minua eikä tytärtäni haukuta ja isäntä on hyvä ja jos haluaa ruokaa tms niin tehköön itse. Silmät pyöreitä katsoi äitinsä ja mies, mutta sen verran kipakasti sanottava meni perille että anoppi lähti kotiinsa ja herra ylhäisyys oli hiljaa. Tyttärelle hankin kotiapua siksi aikaa kun tervehtyyy, mutta isäntää kotiapu ei passanut sai itse tehdä aamupalansa ym. Tätä kesti muutaman vuoden kun tytär sai voimia hakea eroa ja elämä alkoi uudelleen lasten kanssa ja nyt lapset ovat aikuisia ja erilaiset elämän puitteet kun silloin asuessa isän kanssa. Hyvin vähän pitävät isäänsä yhteyttä tänäkin päivänä. Ei nainen ole mikään piika joka passaa miestään vaan tasa-arvo on tänäkin päivänä arvossa vaikka kumpikin tekee töitä kodin ulkopuolelle. Kyllä monet itkut tuli itsekin itkettyä kun niin pahasti käyttäytyi "vävy" entinen niin minua, lapsia kuin tytärtäni kohtaan. Nyt on kaikki ollut hyvin vuosia ja uusi ihana vävy kokelas. Jokainen ihminen on elämän arvoinen älä pilaa sitä huonoilla suhteilla. Hyvää joulua kaikille toisistaan huolta pitäville ihmisille ja aidolle rakkaudelle 💕🎄
Te, joilla on ollut alkoholinhuuruinen, riitainen tai marttyyrin raivosuorittajan pilaama lapsuuden joulu: päättäkää, että se tapahtumaketju pysähtyy teihin.
Kohdelkaa läheisiänne, erityisesti lapsia, tänä jouluna ja tulevina jouluina hyvin ja tasapuolisesti!
Se onkin tosi yllättävää että hoitaja voi olla missä vuorossa vaan jouluna...
Vierailija kirjoitti:
Otin jouluaterian aikana punkkua ja vähän konjakkia päälle. Lopulta olin niin kännissä, että kävelin päin joulukuusta, joka hajosi lattialle. Muovikuusi siis oli. Anopin ilme oli aika priceless, kun makasin lattialla kuusen osien keskellä.
Alkoholistit pilaavat monen joulun.
Vierailija kirjoitti:
Olin raittiista kodista ja minulla meni hetki ymmärtää, mitä seuraa, kun seurustelee viinaan menevän miehen kanssa.
Ensimmäinen yhteinen joulu oli kyllä niin surullinen, kuin olla ja voi. Minä onneton puunasin huushollin ja paistelin laatikot ja kinkut ym ja valmistauduin tunnelmalliseen jouluun, mutta mitä teki mies? En nyt muista lähtikö jo aatonaattoiltana omille teilleen ja tuli kotiin aattoiltana ympärikännissä. Kehtasi vielä ihmetellä, että eikö minulle ruoka maistu , kun mätti minun tekemiä ruokia pöytään.
En kyllä suosittele kenellekään alkoholin kanssa naimisissa olevaa kumappania. Kaikki juhlat hän ainakin osaa pitata.
Oppia ikä kaikki
tämä on totta. Itse olen raittiista suvusta. Jo parinvalinnan aikaa tein selväksi että alkoholi ei kuulu meidän sukuun. Vain lasillinen viiniä jouluna jouluaterialla. Ei muuta, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin tosi yllättävää että hoitaja voi olla missä vuorossa vaan jouluna...
Kyllä ne vuoronsa yleensä tietää kuitenkin etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
6 kuukautta.
jos on 2 sanaa, esim. kuusi vuotta, kirjoitetaan 6 vuotta, jos yksi sana, esim. kuusivuotias, kirjoitetaan 6-vuotias.
Numerot yhdestä yhdeksään kirjotetaan kirjaimin. Opin tämän koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin raittiista kodista ja minulla meni hetki ymmärtää, mitä seuraa, kun seurustelee viinaan menevän miehen kanssa.
Ensimmäinen yhteinen joulu oli kyllä niin surullinen, kuin olla ja voi. Minä onneton puunasin huushollin ja paistelin laatikot ja kinkut ym ja valmistauduin tunnelmalliseen jouluun, mutta mitä teki mies? En nyt muista lähtikö jo aatonaattoiltana omille teilleen ja tuli kotiin aattoiltana ympärikännissä. Kehtasi vielä ihmetellä, että eikö minulle ruoka maistu , kun mätti minun tekemiä ruokia pöytään.
En kyllä suosittele kenellekään alkoholin kanssa naimisissa olevaa kumappania. Kaikki juhlat hän ainakin osaa pitata.
Oppia ikä kaikki
tämä on totta. Itse olen raittiista suvusta. Jo parinvalinnan aikaa tein selväksi että alkoholi ei kuulu meidän sukuun. Vain lasillinen viiniä jouluna
Jeesus sentään kuinka paska suku :D
Ap, miten helevetissä koira voisi syödä kuusen???
Veli kuoli jouluna reilu 10 vuotta sitten. En muista siitä joulusta tai sen jälkeisestä ajasta muuta kuin unettomat yöt ja pohjattoman surun.
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa minäkin tarinani nyt kun siitä on jo aikaa ja mieskin on ex, siskoni tuli miehensä ja lastensa kanssa meille jouluksi lähinnä itse itsensä kutsuen niinkuin hänellä oli tapana. No aattoaamuna narisi ja arvosteli meidän ruokia ja astioita vaikkei itse tietenkää tuonut mitään muuta kuin omat juomansa kun pitäähän sitä aattoyönä ryypätä jaa laulaa karaokea juu, no paras oli aamuyöstä kun sisko oli könynnyt meidän petiin ja ratsasti mieheni päällä ja sopotti isomuna sisällä kohta tullee..
Aina, kun näen tällaista kommentointia mietin, millainen diagnoosi kirjoittajalla on ja miksi hän ei ole hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut parit joulut tyttären perheelle. Heillä kaksi pientä lasta ja joulun tienoilla piti tietysti siivota laittaa ruokia tytär leikkauksen jälkeen ei pystynyt ja mies maatilan töissä MUTTA ei kokoaikaisesti koska koneet ja robotit, mutta kun kaikki huusholli työt on akkojen töitä. Minä sitten autoon koska oli pakko tytär ei saanut edes maitotölkkiä nostaa. Siivosin putsasin kodin joulukuntoon, laitoin ruoat ja hoidin lapset. Mies kävi aamupalalla, päivä kahvilla ja kun käytin lapset saunassa niin jonkin ajan päästä oli jouluruoka. Ruoka piti olla kuuden maissa valmis miestä ei kuulunut kello kävi kahdeksaa kun tuli äitinsä kanssa joka asui lähellä. Kävi haileassa saunassa sain huudot ettei se ollut lämmin, ruoka oli jäähtynyt ja haukut siitä. Ei mekään oltu syöty kun piti häntä odottaa??? Söi hyvä jos minuuttia siihen meni ja makaamaan sohvalle äitinsä närkästynyt kun ruoka oli jäähtynyt ja murjottivat, sitten minulla paloi hiha
No nyt on taas niin sekava vuodatus, että ei tuota edes jaksa lukea.
Oltiin 15.12 kaverin kanssa parilla kaljalla,
Kaverilla oli ollut alkuviikosta korona.
Muikku ilmoitti ystävällisesti, ettei tarvitsisi tulla jouluksi tartuttamaan 😌 Sääli!
nyt muikku on kalakukko ja kukko vailla kalaa
Eka joulu yksin olin muistaakseni 23v. Sitten 26v Seuraava tulossa 28v
Jouduin kertomaan äitille, että mut raiskattiin kun olin 16v. Lastensuojelu olis muuten soittanut itse. Olin tällöin 17v