Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
2141/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen sukujoulu sisarusten perillisten, sisarusten ja perheiden kesken. Mitälie 10 aikuista. Ensimmäinen koronajoulu silloin ja olin ainoa rokottamaton (ja onneksi olen edelleenkin, ainoana terveenä säilynyt vaikka joillain heistä on 4 piikitystä alla ja joillain on usea sairastuminen jo kärsittynä)

Yksi lähisukulainen alkoi huutamaan kuin palosireeni kun kuuli etten ole rokotettu. Muutkin moittivat vaikka tiesivät asiasta. Siihen katkaisin sen perinteen. Nytkin tuli kutsu mutta valehtelin että juhlin exän ja aikuisen lapsemme kanssa. Siellä ei ollut muita kuin minä omasta piiristä.

Vierailija
2142/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilinen. Ja otsikossa syykin lueteltu, eli mies jätti... Tai jo pari päivää ennen, mutta karmein jouluaatto oli eilen jätettynä. Jää varmaan joulut mieleen loppuiäksi tällaisena :'(

Onneksi meillä oli ihana joulu:3 oli kaikenmaailman herkut,kaloja eri lajia mm kirjo ja savulohta, paistia,laatikoita,rosollia,kylmiä ja lämpiä ruokia yms. Lisäksi lähes koko suku käymässä,naurettiin ja pelattiin lautapelejä.

Tämä oli siis karmein jouluaattosi? Vaikeudet luetun tekstin ymmärryksessä hankaloittavat varmasti jouluaaton lisäksi arkeasi muutenkin. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä jouluja on nyt muutama perätysten, lähestulkoon samanlaisia. Miesystävä lupaa että käyttäytyy, käydään ostoksilla ja touhutaan. Kaljanjuonti alkaa kiihtymään. Kinkkua paistaessa yöllä mies on jo umpikännissä ja minä saan hoitaa senkin. Neuvoja ja kritisointia kyllä satelee, vaikkei tyyppi tee itse mitään. Istuu tuolissa ja juo kaljaa, ramppaa tauotta tupakoimassa ja haisee tuhkakupille.

Aattoaamuna kaljanjuonti jatkuu, äijä ei kykene tietenkään rattiin jotta hautausmaalle pääsisi, ajot hoidan itse. Mies örveltää jo päivällä. Illalla syömisten ja muun jälkeen tilanne äityy riidaksi, haluan että mies lähtee kotiinsa pilaamasta muiden iltaa enempää. Tilanne johtaa siihen että hän vie suurimman osan jouluruuista mukanaan "kun on kerran niistä maksanutkin" Jääkaapista katoaa paljon muutakin. Haukkuu läskiksi h**raksi minut vielä ovesta mennessään. Ovenkin paiskaa täysillä kiinni niin että varmasti jokainen naapuri kuulee mitä tapahtuu.

Toisen epäonnistuneen joulun jälkeen päätin että tämä sika ei pilaa enää yhtää jouluani. Että pitikin taas uskoa kaikki typerät selitykset :( 

Vierailija
2144/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä, kahtena peräkkäisenä jouluna. Ei jaksanut naurattaa, kun olimme sukujoulua järjestämässä, kaikille piti aattoaamuna soittaa ja perua aaton ohjelma.

Päätin niiden kahden joulun jälkeen, etten enää yritä. Jouluaatto vietetty oman perheen kesken ja joulupäivänä pyydetty porukoita syömään, jos kaikki ovat olleet terveinä.

Mutta se ensimmäinen vatsatautijoulu, työpaikalla vuoden isä tuli töihin jouluviikolla valvottuaan oksentelevan lapsen kanssa kokoa yön. Väkeä tipahteli kuin kärpäsiä toimistolla, minä sitten juuri ennen joulunpyhiä ja tartutin siinä sitten koko perheen. Koskaan en aikuisiällä ole ollut niin kipeä vatsataudin takia.

Vierailija
2145/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilinen. Ja otsikossa syykin lueteltu, eli mies jätti... Tai jo pari päivää ennen, mutta karmein jouluaatto oli eilen jätettynä. Jää varmaan joulut mieleen loppuiäksi tällaisena :'(

Onneksi meillä oli ihana joulu:3 oli kaikenmaailman herkut,kaloja eri lajia mm kirjo ja savulohta, paistia,laatikoita,rosollia,kylmiä ja lämpiä ruokia yms. Lisäksi lähes koko suku käymässä,naurettiin ja pelattiin lautapelejä.

Tämä oli siis karmein jouluaattosi? Vaikeudet luetun tekstin ymmärryksessä hankaloittavat varmasti jouluaaton lisäksi arkeasi muutenkin. <3

Voihan se olla karmein joulu, kun ei voi uhriutua ja esittää marttyyria.

Vierailija
2146/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä jouluja on nyt muutama perätysten, lähestulkoon samanlaisia. Miesystävä lupaa että käyttäytyy, käydään ostoksilla ja touhutaan. Kaljanjuonti alkaa kiihtymään. Kinkkua paistaessa yöllä mies on jo umpikännissä ja minä saan hoitaa senkin. Neuvoja ja kritisointia kyllä satelee, vaikkei tyyppi tee itse mitään. Istuu tuolissa ja juo kaljaa, ramppaa tauotta tupakoimassa ja haisee tuhkakupille.

Aattoaamuna kaljanjuonti jatkuu, äijä ei kykene tietenkään rattiin jotta hautausmaalle pääsisi, ajot hoidan itse. Mies örveltää jo päivällä. Illalla syömisten ja muun jälkeen tilanne äityy riidaksi, haluan että mies lähtee kotiinsa pilaamasta muiden iltaa enempää. Tilanne johtaa siihen että hän vie suurimman osan jouluruuista mukanaan "kun on kerran niistä maksanutkin" Jääkaapista katoaa paljon muutakin. Haukkuu läskiksi h**raksi minut vielä ovesta mennessään. Ovenkin paiskaa täysillä kiinni niin että varmasti jokainen naapuri kuule

Ensi jouluna sama jatkuu. Ihanan itsenäinen ja temperamenttinen mies sinulla. Ei kannata päästää tuollaista löytöä menemään. Ei ole lapanen.

Vierailija
2147/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule erityisen huonoja jouluja mieleen, mutta sen muistan, että äitillä oli tapana tehdä jouluvalmisteluja vihaisena kun "ei saanut apua", paitsi että kun yritit auttaa niin et ollut tehnyt mitään oikein. Tyyliin jos imuroit niin hän imuroi uudestaan, vaikka ei ollut mitään imuroitavaa enää, kun hän ei luottanut että kukaan muu imuroisi yhtä hyvin. Jos koristelit huoneen niin seuraavana päivänä oli käynyt asettelemassa kaiken uudestaan jne. Aattona puhisi kun jälleen kerran "kaikki oli tehty yksin", vaikka kuinka apuna olit ollut.

Vierailija
2148/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi seuraavaan jouluun on vielä vuosi aikaa. 

Vierailija
2149/2317 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä, kahtena peräkkäisenä jouluna. Ei jaksanut naurattaa, kun olimme sukujoulua järjestämässä, kaikille piti aattoaamuna soittaa ja perua aaton ohjelma.

Päätin niiden kahden joulun jälkeen, etten enää yritä. Jouluaatto vietetty oman perheen kesken ja joulupäivänä pyydetty porukoita syömään, jos kaikki ovat olleet terveinä.

Mutta se ensimmäinen vatsatautijoulu, työpaikalla vuoden isä tuli töihin jouluviikolla valvottuaan oksentelevan lapsen kanssa kokoa yön. Väkeä tipahteli kuin kärpäsiä toimistolla, minä sitten juuri ennen joulunpyhiä ja tartutin siinä sitten koko perheen. Koskaan en aikuisiällä ole ollut niin kipeä vatsataudin takia.

Vierailija kirjoitti:

Aattoaamuna kaljanjuonti jatkuu, äijä ei kykene tietenkään rattiin jotta hautausmaalle pääsisi, ajot hoidan itse. Mies örveltää jo päivällä. Illalla syömisten ja muun jälkeen tilanne äityy riidaksi, haluan että mies lähtee kotiinsa pilaamasta muiden iltaa enempää. Tilanne johtaa siihen että hän vie suurimman osan jouluruuista mukanaan "kun on kerran niistä maksanutkin" Jääkaapista katoaa paljon muutakin. Haukkuu läskiksi h**raksi minut vielä ovesta mennessään. Ovenkin paiskaa täysillä kiinni niin että varmasti jokainen naapuri kuule

Naiset on niin onnettoman tyhmiä kun uskoo miehiään että tavat paranee ja blaa blaa. Nyrkkiä tulee taas uudestaan ja uudestaan ja viina virtaa ja mikään ei muutu ikinä niiden kanssa.

t. kunnon mies

Vierailija
2150/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon täällä naristaan viinankäytöstä - joko jouluna tai muuten.

Riitely ja tappelu ei välttämättä kuulu viinankäyttöön, sitä voi olla ilman viinaakin. Toki, on niitäkin ihmisiä joille ei viina sovi.

Ei ole tullut mitään traumoja eikä mitään epätervettä suhdetta alkoholiin, vaikka vanhemmat silloin tällöin kekkulissa olivatkin. Joskus arkena, joskus pyhänä. Sitten nämä traumaattiset jatkavat ilmeisesti tuota omaa traumaattista perinnettään että jos parit konjakit ottaa aattona niin se on välittömästi tyyliin joulu pilalla.

Jotkut kohkaa niin pirusti, että jos alkoholi ei itselle sovi tai lapsuudenkodissa isä on aina riehunut humalassa ja on nähnyt sellasta ja sellasta juomista, niin sitten ovat kieltämässä kaikilta yhdenkin alkoholiannoksen ottamisen, vaikkei siitä kaikilla lähde automaattisesti juominen käsistä ja katastrofi ja tragedia ole valmis.

Se on kumma ajattelutapa, että kun minä en ota, niin sitten muutkaan eivät ota. Samoin kuin se, ettei hyväksytä muiden juomattomuutta. Asioissa pitäisi olla aina terve järki mukana.

Vierailija
2151/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi jätti ja koira söi miehen

Vierailija
2152/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mitään näihin verrattuna mutta menin kuumeesta huolimatta tupakalle ja parvekkeen ovi lukkiutui. Asuin yksin. Koetin huutaa apua mutta ulkona ei liikkunut ketään. Tähdet tuikki ja näin miten sisällä tv:ssä pyöri jouluelokuva.

Tärisin siellä varmaan tunnin kunnes pistin lasin säpäleiksi että sain oven auki. Käteen tuli haava joka olisi varmaan vaatinut tikit,  vuoti runsaasti  ja ruma arpi jäi. Rikotusta lasista puhalsi kylmää niin että asunto oli kuin jääkaappi eikä huoltomiehet tietenkään tulleet pyhinä. 

Siis miten huoltomiehet ei tulleet pyhänä? Pitäisihän päivystysnumerosta saada joku paikalle pyhänäkin tällaisessa tilanteessa.

Mitä jos olisi vesivahinko ja vuoto putkessa, tulisi melkoinen lasku taloyhtiölle jos antaisi pyhien läpi vuotaa vettä kun "huoltomiehet ei tule pyhänä". Äkkiä taloyhtiön hallitukselle viestiä että huoltoyhtiö vaihtoon!

Vierailija
2153/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mitään näihin verrattuna mutta menin kuumeesta huolimatta tupakalle ja parvekkeen ovi lukkiutui. Asuin yksin. Koetin huutaa apua mutta ulkona ei liikkunut ketään. Tähdet tuikki ja näin miten sisällä tv:ssä pyöri jouluelokuva.

Tärisin siellä varmaan tunnin kunnes pistin lasin säpäleiksi että sain oven auki. Käteen tuli haava joka olisi varmaan vaatinut tikit,  vuoti runsaasti  ja ruma arpi jäi. Rikotusta lasista puhalsi kylmää niin että asunto oli kuin jääkaappi eikä huoltomiehet tietenkään tulleet pyhinä. 

Siis miten huoltomiehet ei tulleet pyhänä? Pitäisihän päivystysnumerosta saada joku paikalle pyhänäkin tällaisessa tilanteessa.

Mitä jos olisi vesivahinko ja vuoto putkessa, tulisi melkoinen lasku taloyhtiölle jos antaisi pyhien läpi vuotaa vettä kun "huoltomiehet ei tule pyhänä". Äkkiä taloyhtiön hallitukselle viestiä

Jos pyhänä sattuu päälle joku semmoinen tilanne, mikä ei ole ihan huoltomiesten asiaa, niin pitää ennemmin soittaa hätänumeroon. Sieltä tullaan pyhänäkin apuun, eikä vedetä vaan siestaa. Jos henkilö kärsii kylmästä ja kädessä on tikkejä vaativa haava, niin ei ihan kuulu huoltomiehelle. Rikottu lasi kyllä, jonka asukas sitten maksaa, kun kerran meni rikkomaankin. 

Vierailija
2154/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä auttavatko anonyymin vieraan sanat tuossa tilanteessa yhtään mitään mutta toivon teille jaksamista. Omat lapset suunnilleen tuon ikäisiä 

Vierailija
2155/2317 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla tämä tuleva joulu. Olemme juuri siunanneet 16-vuotiaan haudan lepoon.

Enpä tiedä auttavatko anonyymin vieraan sanat tuossa tilanteessa yhtään mitään mutta toivon teille jaksamista. Omat lapset suunnilleen tuon ikäisiä 

Vierailija
2156/2317 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon pahempia jouluja monella, oma huonoin joulu taisi olla joskus teini-iässä kun äiti rähjäsi (isälle lähinnä) kun ei saanut mielestään tarpeeksi hyviä joululahjoja, se oli jotenkin kiusallista ja pelottavaa kuultavaa. En muista oliko sama joulu kun suutuin äidille jostain (hän aina haukkui, huusi, arvosteli, syyllisti. Joskus oli mukavakin mutta aina sai olla varuillaan milloin taas räjähtää.) ja huusin mm. että eiköhän tämä ollut viimeinen joulu täällä. Niin olikin, muutin omilleni ja olin 3 seuraavaa aattoa yksikseni, ihana rauha ja stressittömyys. Vanhemmille en mennyt aattona enää koskaan.

Itsellä vähän samat fiilikset aikoinaan - äitini erityisesti joi liikaa jouluna (muutenkin tiksautteli muka salaa), ja aloitti marttyyrimaisen käytöksen. Jossain vaiheessa sanoin että tämä saa nyt osaltani riittää, enkä enää jouluiltoja lapsuudenkodissani viettänyt. Nykyään käyn päivällä ja häivyn hyvissä ajoin omaan kotiini.

Vierailija
2157/2317 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kauhein oli se hetki, kun AR veti liikaa laatikoita, tuloksena aivan törkeä ripulipaska housuihin!

Vierailija
2158/2317 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se joulun kulku ollut sinulle selvää jo silloin kun mies tulee sen kaljalastin kanssa? Vai ihanko taivaasta ne kaikki juodut oluet sinne miehelle tipahtivat?

Vierailija
2159/2317 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin harmittaa tämä suomalaisten tiukkapipoisuus alkoholin kanssa, pari paukkua kun ottaa niin heti alkaa rageeminen,

annettaisiin ihmisten nauttia ja rentoutua ja siinä alkoholi auttaa mukavasti

usein on paiskittu pitkiä päiviä töissä ja vuoden aikana, niin edes jouluna voisi sallia relaamisen

Vierailija
2160/2317 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin harmittaa tämä suomalaisten tiukkapipoisuus alkoholin kanssa, pari paukkua kun ottaa niin heti alkaa rageeminen,

annettaisiin ihmisten nauttia ja rentoutua ja siinä alkoholi auttaa mukavasti

usein on paiskittu pitkiä päiviä töissä ja vuoden aikana, niin edes jouluna voisi sallia relaamisen

Juopon puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme