Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä. lapsen poski ja leukaluu turvonnut.

Vierailija
07.03.2015 |

5v tyttö. Ikenessä mätäpaise koska hammas tulehtunut ja erittäin kipeä.

Tässä taustoja. Käyty 9krt hammashoidosaa. Lapsi ei avaa suutaan. Kolmesti kokeiltu rauhoittavaa esilääkitystä mutta ei tehoa.

Viime hl sanottiin että hengenvaarallinen tilanne mutta eivät yritä hoitaa ennen kuin lapsi yhteistyökykyinen eli ehkä kouluiässä (mikäli lapsi elää sinne saakka) tulehdushan on vaarallinen. Olen yrittänyt saada lähetettä nukutukseen mutta kuulema liian kallista kunnalle.

Kolme yötä huutanut putkeen joten kaikki ollaan todella väsyneitä

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksellinen asia ja vanhempien on syytä katsoa peiliin.

Olen nähnyt useita tapauksia vastaanotoilla joissa lapsi saa päättää ja vanhemmat mukailevat lastensa.

Vanhemman pitää olla samalla puolella hoitotahon kanssa että asiat tehdään ihan jo pikkulapsivaiheesta alkaen.

Olen joensuulainen ja kyllä täällä on aina tarvittaessa saanut palvelut julkiselta puolelta. Tosin tuollaiseen tilanteeseen ei olla ajauduttu koska hampaat on hoidettu ajoissa hyvässä yhteistyössä hoitohenkilökunnan kanssa.

Harmittaa että me veronmaksajat joudumme maksamaan tarpeettomat hoitokulut, turhat käynnit ja leikkaussalihoidot ihan vain siksi kun vanhemmat eivät osaa kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
102/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tullut paljon perheitä vastaan, missä joku alta kaksivuotias on selkeästi pomo. Jos se vastustelee jotakin korvan katsomista, niin sitten ei voi tehdä väkisin. Ja ainahan ne vastustelee, einse hauskaa ole. Sitten vaan hoitaja avuksi.

Kerran ihan vastavalmistuneena mulla oli kuumeinen neljätoistavuotias poika vastaanotolla äitinsä kanssa. Kurkku oli kipeä. Pyydettiin avaamaan suu jotta sinne kurkkuun voitaisiin katsoabjabnieluviljely ottaa. No ei avannut. Pari kertaa äitikin pyysi.
Sitten minä sanoin tiukasti mutta ääntäni korottamatta ja kiroilematta, että nyt se suu auki. Äiti nosti kauhean haloon, että minun lapselleni ei noin puhuta. Kolme varttia me sitten muiden potilaiden odottaessa (en halunnut mitään sotaa äidin kanssa) maaniteltiin ja lahjottiin poikaa. Ei halunnut suutaan tutkittavan. Jäi nielu tutkimatta. Onneksi nykyään sairaalassa ja vain aikuispotilaita (tai no 16v+)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:30"]Totta joka sana.soitin yksityiset läpi mutta 12v on ikäraja nukutukseen. Maksaisin mielelläni jos nukuttaisivat.

Kunnan hl sanoi että tarkkaile tilannetta. Ja huom soitin tällä viikolla jokaisena päivänä hammaslääkääriin mutta eivät ota

Ap
[/quote]
Mun lapsen mätivät hampaat hoidettiin 5-vuotiaana nukutuksessa Helsingissä.

Vierailija
104/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 09:02"]Täytyy sanoa, että kasvatuksessa on jotakin kummallista jos lasta ei saa pysymään hammaslääkärissä kunnolla. Hohhoijjaa.
[/quote]
No sanoisin, että on vialla, jos ei lapsella ole edes sen vertaa luottamusta ihmisiin ja vanhempiinsa.

Vierailija
105/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan siilaisen asiakkaita...

Vierailija
106/106 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte kotona sen hampaan väkisin pois. Puhtaat välineet vain.