lingerie 70I. miten voi kuppikoko kasvaa 7 kokoa kaupasta riippuen?
Käytän kuppikokoa 80c gina tricotin rintsikoissa. Mittasin tolla lingerie kokolaskurilla niin näytti 70I tä. Nämä nykyiset tissinkannattimet on ihan sopivat. Mitä vittua?
Kommentit (23)
Onko kyse samasta kokoluokituksesta? Ja noi perus kaupat myy mitä sattuu kokoja. Liiviliikkeissä on yleensä koot suurinpiirtein samoja, tietysti malleissa voi olla eroja.
Oot luullut käyttäväsi oikeaa kokoa. Esim. rintsikoiden alusmitta lasketaan oma rinnanalusmitta - 5 cm, joka pyöristetään alaspäin. Esim. minulla 77 cm - 5 cm=72, alaspäin pyöristys=70. Näin liivi tukee kunnolla. Tuki tulee siis ympäryksestä, eikä olkaimista tms. Eikä liivi kiristä, jos kuppi on tarpeeksi iso.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:02"]Onko kyse samasta kokoluokituksesta? Ja noi perus kaupat myy mitä sattuu kokoja. Liiviliikkeissä on yleensä koot suurinpiirtein samoja, tietysti malleissa voi olla eroja.
[/quote]
Tämä. Ketjuliikkeissä on varmaan ihan hyviä liivejä, mutta niiden kokoluokitukset/ohjeet liivien valintaan ovat vääriä. Minulle esim. H&M:ssa ehdotetaan 75D:tä. Sellainen liivi on löysä, ympärysnauha nousee ylös selästä ja kainaloon tulee "ylimääräinen tissi". Changen ja Lumingerien rintaliivilaskuri ehdottaa 70F:ää, jota käytänkin. Sopiva, ei purista liikaa, kuppi peittää rinnan jne.
En usko, että oot ap mitannut oikein. Isoja eroja noissa voi olla, mut toi kuulostaa aika hurjalta. Ootko muuten varma, ettei koko ollut 70i, yleensä kun nuo merkitään isolla kirjaimella ja alotuksena käytit pientä? Rinnan ympärys mitataan toppaamattomilla liiveillä, muistithan?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:11"]En usko, että oot ap mitannut oikein. Isoja eroja noissa voi olla, mut toi kuulostaa aika hurjalta. Ootko muuten varma, ettei koko ollut 70i, yleensä kun nuo merkitään isolla kirjaimella ja alotuksena käytit pientä? Rinnan ympärys mitataan toppaamattomilla liiveillä, muistithan?
[/quote]
Täh?
Mulle lumingerie näyttää väärin. Tai siis ei näytä ollenkaan. Ympärys 83 ja rintojen päältä 120, ei anna mitään tulosta. Kokoni on kuitenkin (uk) 34J/K. Wikin mukaan vastaa eu kokoa 75O. Lumingerien laskuri antaa saman tuloksen 4 senttiä pienemmällä ympärys erotuksella, eli itselläni näyttää koon ainakin vähän yläkanttiin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:11"]En usko, että oot ap mitannut oikein. Isoja eroja noissa voi olla, mut toi kuulostaa aika hurjalta. Ootko muuten varma, ettei koko ollut 70i, yleensä kun nuo merkitään isolla kirjaimella ja alotuksena käytit pientä? Rinnan ympärys mitataan toppaamattomilla liiveillä, muistithan?
[/quote]
Täh?
[/quote]
Niin siis kun alotuksessa on mainittu 80c ja 70l. Oletan, että molemmat on pieniä kirjaimia, koska ap sanoi koon kasvaneen seitsemällä. Kyse olisi siis ko'oista 80C ja 70L. Lumingerien laskurissa kuitenkin ilmoitetut koot ovat myös isolla kirjaimella niin mietin onkohan ap sekoittanut I:n ja L:n. Jos kyseessä onkin koko I eikä L niin koko on vain 4 kokoa aiempaa suurempi ja silloin mielestäni kuulostaisi tilanne jo ihan erilaiselta. Seitsemän kokoa suurempi taas tuo jo mittausvirhe epäilyn.
I niinkuin iso tarkoitin ja laskin väärin sorry, my bad.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:58"]Mallikohtaisia eroja. Vaihtoehtona tietysti tai sen lisänä on, että käytät vääränkokoisia liivejä ja sinulla voisi olla pienempi ympärysmitta.
Muistathan, että aina kun ostat rintaliivit, niiden tulisi olla riittävän napakat, jopa alussa tiukat ja ulottua uloimpaan hakaseen. Kun liivit venyvät käytössä, alat käyttää sisempiä hakasia.
[/quote]
En tiennyt viimeeksi rintaliivejä ostaessani, että ne pitää tuntua tiukalta ja tyhmänä kokeilin niitä sisimpään hakaseen, mutta ei ne kuitenkaan nouse selästä, eikä nännit pulpahda ulos.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:05"]Oot luullut käyttäväsi oikeaa kokoa. Esim. rintsikoiden alusmitta lasketaan oma rinnanalusmitta - 5 cm, joka pyöristetään alaspäin. Esim. minulla 77 cm - 5 cm=72, alaspäin pyöristys=70. Näin liivi tukee kunnolla. Tuki tulee siis ympäryksestä, eikä olkaimista tms. Eikä liivi kiristä, jos kuppi on tarpeeksi iso.
[/quote]
Ei mulla kyllä tunnu kiristävän.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:02"]Onko kyse samasta kokoluokituksesta? Ja noi perus kaupat myy mitä sattuu kokoja. Liiviliikkeissä on yleensä koot suurinpiirtein samoja, tietysti malleissa voi olla eroja.
[/quote]
Tämä. Ketjuliikkeissä on varmaan ihan hyviä liivejä, mutta niiden kokoluokitukset/ohjeet liivien valintaan ovat vääriä. Minulle esim. H&M:ssa ehdotetaan 75D:tä. Sellainen liivi on löysä, ympärysnauha nousee ylös selästä ja kainaloon tulee "ylimääräinen tissi". Changen ja Lumingerien rintaliivilaskuri ehdottaa 70F:ää, jota käytänkin. Sopiva, ei purista liikaa, kuppi peittää rinnan jne.
[/quote]
Ei mulla kiristäkään liikaa, ei jää ihopoimuja yli.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:11"]En usko, että oot ap mitannut oikein. Isoja eroja noissa voi olla, mut toi kuulostaa aika hurjalta. Ootko muuten varma, ettei koko ollut 70i, yleensä kun nuo merkitään isolla kirjaimella ja alotuksena käytit pientä? Rinnan ympärys mitataan toppaamattomilla liiveillä, muistithan?
[/quote]
Käytin kyllä iitä jokatällä palstalla ilmeisesti tulee näkymään enemmän ällänä
[/quote]
Käytin kyllä toppaamattomia
Mulla sama juttu, kokoni on 70 d ja nettikauppojen laskurit väittää kookseni 70 h-i. Ihan käsittämätöntä, en kyllä uskalla tilata mitään nettikaupoista. Liivikaupasta ostan siis kokoa 70d, merkkeinä esim. MarieJo ja Aubade ja tuo koko istuu hyvin. Mulla on ehdottomasti korkeintaan keskikokoiset rinnat.
Koska jos nainen ajattelee:"ooh, minulla onkin näin isot tissit!!", hän ostaa liivinsä jatkossakin isoa kuppiluokitusta tarjoavasta liikkeestä.
:D
Sitä en kiellä etteikö liiviliikkeiden liivit ole laadukkaampia kuin henkkamaukan.
Niin ja mun rinnan alta on napakka mitta 76,5 ja rinnanympärys ei niin napakka mitta 98. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:48"]Koska jos nainen ajattelee:"ooh, minulla onkin näin isot tissit!!", hän ostaa liivinsä jatkossakin isoa kuppiluokitusta tarjoavasta liikkeestä.
Sitä en kiellä etteikö liiviliikkeiden liivit ole laadukkaampia kuin henkkamaukan.
[/quote]
En ole ostanut tällaisista kalliimmista liikkeistä, mutta olisi ehkä jo aika, koska kaipaan tissiliiveihini enemmän laatua.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:48"]Koska jos nainen ajattelee:"ooh, minulla onkin näin isot tissit!!", hän ostaa liivinsä jatkossakin isoa kuppiluokitusta tarjoavasta liikkeestä.
[/quote]
En ole ostanut tällaisista kalliimmista liikkeistä, mutta olisi ehkä jo aika, koska kaipaan tissiliiveihini enemmän laatua.
[/quote]
Suosittelen bravissimoa. Parhaita liivejä, joita mulla on ollut, eikä järjettömän hintasia. Liivien alla on hyviä käyttäjien arvioita :) tulevat nopeasti ja helppo palauttaa. Käytössä on uk koot, mutta aiemmasta laskuristahan ne näät. :)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:50"]Niin ja mun rinnan alta on napakka mitta 76,5 ja rinnanympärys ei niin napakka mitta 98. Ap
[/quote]
Voi luoja, älä ainakaan 80C:tä käytä! Ei ikinä omaa ympärystä isompia liivejä! 70 jotain on sun kokosi.
Mallikohtaisia eroja. Vaihtoehtona tietysti tai sen lisänä on, että käytät vääränkokoisia liivejä ja sinulla voisi olla pienempi ympärysmitta.
Muistathan, että aina kun ostat rintaliivit, niiden tulisi olla riittävän napakat, jopa alussa tiukat ja ulottua uloimpaan hakaseen. Kun liivit venyvät käytössä, alat käyttää sisempiä hakasia.