Paljonko teille on kertynyt eläkettä?
Käykää katsomassa työeläkeotteenne vaikka netistä ja laitetaan tänne ikä ja kertynyt eläke.
Kommentit (175)
38 v ja tähän mennessä tienattu niin että eläkettä saisin kuukaudessa 2098,70€
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:39"]
No ikää on 24 ja töissä ollut kesät jäätelökiskalla. Sitten oon ollut 6 vuotta kiinteistövälitystoimistossa assarina. Eläkettä varmaan kertynyt jotakin 3000 - 3500 euroa.
[/quote]
Tiedätkö sä nyt edes mistä tässä puhutaan? Mistä sä tuon lukeman repäisit?
Noin 80 euroa. On siis "kannattanut" opiskella ja käydä työkkärin kursseja sekä tehdä palkattomia harjoitteluja/ työkokeuluja :( Jatkossa menen enää töihin, jossa saan palkkaakin ja eläkekertymää.
260 e. Ikä 49 v. Maisteri. Työvuosia takana 20.
Tässä ihan oikea eläkeläinen, ikä 47 v., eläke brutto 1420 e netto 1260 e.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:39"]No ikää on 24 ja töissä ollut kesät jäätelökiskalla. Sitten oon ollut 6 vuotta kiinteistövälitystoimistossa assarina. Eläkettä varmaan kertynyt jotakin 3000 - 3500 euroa. [/quote] Höpön höpön
[/quote]
Olen tehnyt töitä 12-vuotiaasta. Eläke alkoi kertymään 23-vuotiaana . Nyt sairaseläkkeellä n.770e/ kk kelalta siihen 170. Höpöjä oot laskenut. Nyt kyllä eläke alkaa karttumaan 18-vuotiaana. Oletko kansanedustaja.
Jotain 3 euroa taisi olla. Ikää 35.
45 v ja eläkettä kertynyt 1700e. Lisäksi firman maksama eläke josta saan 1000e/kk 5 vuoden aikana. Työelämässä yli 20 vuotta 1 lapsi.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:03"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:39"]No ikää on 24 ja töissä ollut kesät jäätelökiskalla. Sitten oon ollut 6 vuotta kiinteistövälitystoimistossa assarina. Eläkettä varmaan kertynyt jotakin 3000 - 3500 euroa. [/quote] Höpön höpön
[/quote]
Eläke kertyy kun tekee töitä.
[/quote] Joo niin kertyy, mutta ei tuollaista määrää noin vähäisillä työvuosilla [/quote]
No pakkohan se eläkkeen on kertyä! Millä sitä ihminen tulee toimeen vanhana? Sairauksia varmaan on ja sitten haluaa vaan rentoutua.
[/quote]
Ja sanoit olevas töissä kiinteistönvälitystoimistossa... Toivottavasti assarin hommasi ei ole kahvinkeittoa mutkikkaampaa :D
Otapas selvää miten se eläke kertyy äläkä luota siihen että teet lapset parin vuoden päästä ja sitten kohta onkin jo eläkeikä ja 3500 €/kk tulot...
Ps. itse olen samanikäinen kuin sinä, käyn kokoajan töissä ja viimeksi kun tarkistin niin eläkettä oli kertynyt n. 20 €/kk :D
http://www.etk.fi/fi/service/keskim%C3%A4%C3%A4r%C3%A4iset_el%C3%A4kkeet/262
Naisten työeläke keskimäärin 65 prosenttia miesten eläkkeestä
Miesten työeläkkeet ovat keskimäärin korkeampia kuin naisten työeläkkeet. Vuoden 2013 lopussa maksussa olevissa työeläkkeissä eroa oli miesten hyväksi yli 569 euroa. Naisten keskimääräinen työeläke oli 1 088 euroa kuukaudessa ja miesten 1 657 euroa kuukaudessa. Miesten suuremmat työeläkkeet johtuvat pidemmistä työurista sekä korkeammasta palkkatasosta naisiin verrattuna.
Jos tarkasteluun otetaan mukaan myös perhe-eläkkeet, kansaneläkkeet ja SOLITA-eläkkeet, jolloin puhutaan kokonaiseläkkeistä, ero pienenee 395 euroon kuukaudessa. Tällöin miesten keskimääräiseksi kokonaiseläkkeeksi muodostuu 1 779 euroa kuukaudessa ja vastaavasti naisille 1 384 euroa kuukaudessa.
Turhaan te näitä laskette. Kun me nykyiset 20-40-vuotiaat ollaan oletetussa eläkeiässä, kukaan ei saa mitään sillä nykyinen eläkesysteemi on romahtanut. Rahaa ei vaan yksinkertaisesti enää ole. Jokainen elää vanhuusvuotensa sillä mitä on saanut säästöön työuransa aikana. Jos ei ole saanut säästettyä mitään niin se on sitten vaan voivoi ja lämmin leipä.
Varmaan jotain 10euroa on kertynyt, yli 10v oon ollut töissä.
77€
Ikää 30.v
- Kotiäiti joka oli vakityössä 16.v -> 20v. joka ei kerryttänyt eläkettä. Sen jälkeen kotiäitinä.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 11:39"]77€
Ikää 30.v
- Kotiäiti joka oli vakityössä 16.v -> 20v. joka ei kerryttänyt eläkettä. Sen jälkeen kotiäitinä.
[/quote]Miksi te ette vaadi ukkoanne maksamaan teille esim. rahastovakuutusta ja eläkevakuutusta kotiäitivuosilta?
Jos olette olleet ulkomailla töissä, niin muistakaa ainakaan hakea eläkettä myös ko.maista!
Tässä näkee että Suomessa tulee olemaan naiseläkelläisten köyhällistö. kyllä tuollaisila eläkkeillä kitkuttelu kymmeniä vuosi ei ole herkkua.
37e :D No, ehtiihän tuo tuosta vielä karttua. Ikää 20v.