Paljonko teille on kertynyt eläkettä?
Käykää katsomassa työeläkeotteenne vaikka netistä ja laitetaan tänne ikä ja kertynyt eläke.
Kommentit (175)
Jotain 180e muistaakseni. Olen 24v ja ollut heti 18-vuotiaasta vakituisessa työsuhteessa.
Reilu satanen, ikää 34. Liikaa opiskelua ja pätkätöitä. Hitto.
Lähtiessäni Suomesta kertynyttä taisi olla n. 1800€/kk. Nykyisessä asuinmaassani kertynyttä on n. 550€ + yrityksen maksama lisäeläke n. 30000€ (kertasuoritus tai jaettu kuukausittain). Ikä 48v.
Eläkkeellä kulutukseni taitaa olla vain ruuan ostoa. Matkustelu eikä monet muut ns. kalliit harrastukset kiinnosta vaan lukeminen, pieni ulkoilu jne. sopii paremmin. Pitäisi eläke riittää tosi hyvinkin.
Olinpas yllättynyt!! Mielestäni vasta vähän aikaa sitten kävin katsomassa tuon tähän mennessä kertyneen ja silloin oli joku reilu 400€. Nyt kertymää oli 653€. Varmaan siitä edellisestä kurkkaamisesta sitten joku aika kuitenkin oli.
Kivasti olivat kirjanneet sinne nuoruuden työsuhteet päivämäärineen. Niistä ei ikärajan takia ole eläkekertymää tullut, mutta sieltä voi tarkistaa päivämäärät työsuhteista, jos niitä ikinä mihinkään tarvitaan.
1410e, ikää 37 ja risat. Hyväpalkkaisessa työssä olen ollut viimeiset 10 vuotta ja sitä ennenkin kokopäivätöissä.
Ikä 26v, kertynyt eläke 230e/kk.
Vierailija kirjoitti:
n.2400€ , työvuosia 39
Oletko varma ettet katsonut lopullista eläkettä?
Tuollainen kertymä jo tuossa iässä vaatii vähintäin katkeanmattoman työuran 23 vuotiaasta asti ja kaiketi yli 7000e kuukaisipalkan samalta ajalta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:48"]
45 v ja eläkettä kertynyt 1700e. Lisäksi firman maksama eläke josta saan 1000e/kk 5 vuoden aikana. Työelämässä yli 20 vuotta 1 lapsi.
Katsoin vielä tarkemmin eläkeotetta ja eläkettä on kertynyt 1760e/kk ja palkattomat etuudet, aika ja ansioperusteet ovat kerryttäneet eläkettäni 127 e/kk.tässä siis mukana äitiyspäiväraha, vanhempainraha, lyhyt kodinhoidontuki sekä opiskelut työn ohessa AMK:ssa/yliopistossa. Ylemmästä AMK tutkinnosta on laskettu peräti 706,87e kuukaustulot viideltä vuodelta ja kandintutkinnosta on laskettu kolmelta vuodelta 588,54e kuukausitulot. :OKannattaa siis opiskella huvikseen työohessa kun se palkioksi nostaa eläkettä.
Nyt vuoden kuluttua kertymäni pyörinee jossain n 1850e/kk.
Kun viimeksi katsoin niin kertymä oli vähän päälle 1700 euroa kk.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan te näitä laskette. Kun me nykyiset 20-40-vuotiaat ollaan oletetussa eläkeiässä, kukaan ei saa mitään sillä nykyinen eläkesysteemi on romahtanut. Rahaa ei vaan yksinkertaisesti enää ole. Jokainen elää vanhuusvuotensa sillä mitä on saanut säästöön työuransa aikana. Jos ei ole saanut säästettyä mitään niin se on sitten vaan voivoi ja lämmin leipä.
Näinhän tässä valitettavasti taitaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n.2400€ , työvuosia 39
Oletko varma ettet katsonut lopullista eläkettä?
Tuollainen kertymä jo tuossa iässä vaatii vähintäin katkeanmattoman työuran 23 vuotiaasta asti ja kaiketi yli 7000e kuukaisipalkan samalta ajalta.
Lopullinen eläke . Viimeiset pari vuotta ansiosidonnaisen eläke putkessa. joten helppo todeta että se on lopullinen,josta siirryn eläkkeelle kun aika on.
Töissä 18 vuotiaasta , myös opiskelujen aikana . Ajalta 18-23 v eläkettä ei kuitenkaan kartu ja joku hämärä valtioeläkeen vähennys versus yksityinen n. 100€. 1 vuoden äitiysloma .Tarkennettu työvuosia yhteenlaskien n. 38-39
Ei tarvita 7000€ kk-palkkaa . Palkka viimeisinä 10 työvuotena n. 3700-3900€
Joku 7-8 euroa taitaa olla. :D Olen 26.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ollu 41€ :D
N23
Toihan on ihan hiton hyvä, vaikka olet mua kolme (neljä?) vuotta nuorempi! :D
T: 7 euron eläkkeensaaja
Ikää 42 ja vähän yli tonni vasta kertynyt, vaikka ihan Ok ansioilla ollut jo vuosia. On surkean hidasta. Joku miljoonaliksa täytyy jostain kehitellä lähempänä eläkeikää niin saa kerrytettyä sitä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:18"]
2455 €. Tuli juuri laskelma. 47 v on ikää
[/quote]
Kertynyt vai odotettavissa oleva eläke?
Jos jo kertynyt, niin taidat tienata aika kivasti?
Itse olen 44v ja kertynyttä eläkettä oli noin 1000€/kk (vuosiansio nykyisin noin 60 tonnia vuodessa). Odotettavissa olevaa eläkettä en tarkasti muista mutta muistelisin sen olleen jossain 2500€:n paikkeilla.