Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava joka on rokotevastainen. Muilla tällaisia kokemuksia?

Vierailija
04.12.2021 |

Hei!

En kerro kauheasti minkä ikäisestä ihmisestä on kyse, ja missä päin asutaan, mutta asumme siis samassa kaupungissa. Hän on vanhempi henkilö, jonka kanssa tutustuimme vuosia sitten.
Kun korona alkoi, hän oli rokotteen kannalla ja oli kovin halukas olemaan ensimmäisten joukossa saamaan rokotteen.
Yllättäen kuitenkin hän muuttui jostain syystä rokotevastaiseksi, ja luki mitä ihmeellisimpiä juttuja kuulema netistä, ja kuullut siitä kaikenlaista. Ja ne jutut meni laidasta laitaan, ja muutamat olivat jopa sairaita. Tämä on aika lievä, mutta kuulema esim. Tasan 3v rokotteen oton jälkeen kuulema kuolee, mutta minä en siis usko yhteenkään näistä.
No kuitenkin, minä olen siis saanut 2 rokotetta ja rokote passin, koska minä haluan käydä elokuvissa ja ravintoloissa, tai muutenkin ettei mahdollinen koronatartunta tule vakavana. Samaa mieltä on lapseni, ja hänelläkin on 2 rokotetta ja se passi.
Olen koittanut "peitellä" tätä tältä iäkkäältä meuhkaajalta, jottei alkaisi meuhkaamaan.
Tänään hän kuitenkin soitti, ja rupesi kaikenlaista tästä koronapiikistä jne meuhkaamaan, ja mun oli ns. "pakko" jo sanoa, että meillä on ainakin rokotukset ja se on jokaisen oma asia ottaako vai eikö. Kukaan ei ottaisi varmaan rokotetta, jota ei ois tarpeeksi hyvin muka tutkittu. :D
Mutta hän ei edes kuunnellut, kun koitin 3-4 kertaa sanoa, että mä en jaksa oikeesti sitä meuhkaamista jaksa kuunnella. Sitten vasta älysi lopettaa selittelyn ja puhelun, kun haistatin v-sanan kanssa hänelle, että mua ei kiinnosta oikeesti mitä hän ajattelee, tai mitä p##### netissä lukee. Se rokote on tutkittu, kukaan ei sitä huvikseen ota, ja on esimerkiksi terveyskeskukseen voi soittaa, sekä esittää kysymyksiä aiheesta, jos puheet rokotteesta epäilyttävät.

Pitkä teksti, anteeksi siitä. Kysymys otsikossa, ja haluaisin muilta vastauksia myös, millaisia kokemuksia on ja mitä ootte tehneet sellaisten tyyppien kanssa, kun muuten se älytön meuhkaaminen ei lopu.
Ootteko vaihtaneet puhelinnumeroa, ja pistäneet välit kokonaan poikki, vai mitä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä ja kavereita sekä rokotettuja, että rokottamattomia. Ei ole tullut mitään riitaa, vaikka ollaan aiheesta joidenkin kanssa keskusteltukin. Kaikki antaa toistensa tehdä omat päätöksensä eikä arvostele. Itse olen rokottamaton.

Näin sen pitäisikin mennä.

Vierailija
22/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut taipumusta liioitteluun ja vilkas mielikuvitus jo ennen koronaa? Kaikilla rokottamattomilla, jotka tunnen, on jonkin asteista mielenterveyshäiriötä. Pystyvät kyllä elämään yhteiskunnassa, mutta stressi tai univelka, niin mopo saattaa lähteä heti keulimaan. Korona ja koronaeritys räjäytti tietysti pankin.

Hänellä on tavallaan aikakausia, jolloin meuhkaa. Esimerkiksi juurikin vuosi sitten hän meuhkasi jostain asiasta, joka oli myös otsikoissa paljon.

Mutta koska tosiaan tiettyinä aikakausina hän puhuu kaikki tutut, läheiset yms ihmiset aivan pyörryksiin, niin en enää muista mikä asia oli silloin kyseessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Nyt jos rokottamaton puhuu ja "meuhkaa", on se karmeaa. Rokotettu saa sitä kyllä tehdä, koska enemmistö on päättänyt hypätä siihen kelkkaan.

Jos rokote todetaan toimivaksi ja turvalliseksi myöhemmin, rokottamattomat tuskin ketään syyttelevät, mutta rokotetut ylpeänä sanovat, että tässä se nähtiin.

Jos rokotteesta tulee haittoja ja se todetaan virallisesti, niin kenellä on oikeus silloin "meuhkata" ja kuka niin tekee.

Eli, aina on niitä, ketkä jaksavat paasata. Oli tilanne mikä tahansa.

Antakaa ihmisten olla. Suojautuminen on kuitenkin nähtävästi ainut tapa tällä hetkellä selvitä ilman koronaa... Eli hatunnosto heille, jotka rokotteista riippumatta suojaavat itsensä ja siinä samalla muutkin.

Vierailija
24/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepiirissä henkilö X sarastui koronaan ja oli jo kahdesti rokotettu. Hän oli hyvin, hyvin kipeä.

Kauhulla ajattelen, että jos ei olisi rokotettu,

ei olisi selvinnyt kotihoidolla

ja luoja tietää kuinka olisi käynyt.

Toisenlainen kokemus sukulaisen sukulaisesta, mehkaajasta .

- Väittää, että rokotetut säteilee ja siksi hänen vaimonsa voi huonosti.

Perhe on eristyksessä peläten koronaa, olisiko jokin syy-yhteys väsymiseen.

( ei tarhaan, ei mitään ulkopuolista elämää).

Itse en halua olla tekemisissä laisinkaan ihmisiin joita ei ole rokotettu.

Ellei hän satu olemaan raskaana, silloin on vielä ymmärrettävää rokotamattomuus.

- nykyisin olen myös sitä mieltä; että tehohoitoa ei anneta heille, jotka ovat kieltäytyneet rokotteesta.

Miksi pitäisi hoitaa kouhottajia, jotka kieltäytyvät ensiavusta = rokotteesta.

On hyvin, hyvin pieni osa ihmisiä, jotka eivät aidosti voi ottaa rokotetta.

25/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetta ei ole pitkäaikaisvaikutusten osalta tutkittu, vaan tämä tutkimus on paraillaan menossa massiivisen laajana kenttäkokeena.

Mistä näitä tuulesta temmattuja ajatuksia riittää edelleen …

mRNA-koronarokotteet pohjautuvat teknologiaan, jota on kehitetty 1990-luvulta lähtien.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
26/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut taipumusta liioitteluun ja vilkas mielikuvitus jo ennen koronaa? Kaikilla rokottamattomilla, jotka tunnen, on jonkin asteista mielenterveyshäiriötä. Pystyvät kyllä elämään yhteiskunnassa, mutta stressi tai univelka, niin mopo saattaa lähteä heti keulimaan. Korona ja koronaeritys räjäytti tietysti pankin.

Minä olin rokottamaton vielä ihan äskettäin. Otin ensimmäisen rokotteen pari viikkoa sitten. Nyt minua kiinnostaa, olinko minäkin siis jotenkin mielenterveyshäiriöinen, jos rokottamattomat kerran kaikki sellaisia ovat ja rokotteen ottamisen ansiosta nyt mystisesti parantunut?

Rokottamattomien älykkyyskin on usein kyseenalaistettu, mutta en tunne älykkyytenikään nyt kohentuneen, vaikka en enää ole rokottamaton.

Vierailija
27/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistäni kaksi vastustavat rokotetta.

Yksi on eläkeikäinen, joka aktivoitui taas rajoituksien tiukentuessa ja omikronin levitessä. Hän linkittelee Facessa rokote- ja koronapassivastaisia asiantuntijalaustuntoja. Mitään uutta niissä ei ole ja mitä hän ei olisi jo muutenkin julistanut, joten arvelen sen olevan hänelle tärkeää harrastetta pakkasten paukkuessa. Hän uskoo niin moneen muuhunkin "jännään" maailmassa, etten ole erityisesti kaivannut hänen seuraansa muutenkaan. Väsyn aika herkästi, jos toinen meuhkaa ufoista posket innosta hehkuen.

Toinen ystäväni on samaa mieltä kanssani siitä, että rokotus tai rokottamattomuus on jokaisen henkilökohtainen asia. Koronatilanne yhteiskunnassamme koskee niin häntä kuin minuakin, joten aiheesta voi vaihtaa ajatuksia ihan hyvässäkin hengessä toista mollaamatta. 

Näen rokotevastaiset usein säikkyina ja turvattomina kauriin pentuina, jotka eivät oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Yritän siksi ymmärtää ja nyökytellä ystävällisesti. Heillä on oikeus olle eri mieltä ja se heille suotakoon. Elämäänsä hekin elävät.

Vierailija
28/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on tavallaan aikakausia, jolloin meuhkaa. Esimerkiksi juurikin vuosi sitten hän meuhkasi jostain asiasta, joka oli myös otsikoissa paljon.

Mutta koska tosiaan tiettyinä aikakausina hän puhuu kaikki tutut, läheiset yms ihmiset aivan pyörryksiin, niin en enää muista mikä asia oli silloin kyseessä.

Ap

Hän yrittää saada teidät järkiinne.

Hallituksen käsikirja – Lopullinen ratkaisu | Magneettimedia

Mun puolesta olkoot mitä mieltä haluaa, ja yrittäkööt mitä haluaa, mutta jos nätisti yrittää sanoa ettei kiinnosta, niin luulisi 1 kerta riittävän ettei 3-4 kertaa tarvitse toistaa ja loppujen lopuksi haistatella, kun kerran nätisti sanominen ei auta.

Sen rokotteen tarkoitus ei ole poistaa koronaa, vaan lievittää oireita ettei tarttis joutua teho-osastolle.

Ap

Vierailija
29/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunkin oma asia olla rokotettu tai rokottamaton. Itse en tyrkytä kellekään omaa mielipidettä. Odotan sitä myös muilta. Mikään ei voi ärsyttävämpää kuin yrittää puhua ympäri joku rokotetuksi tai rokotevastaiseksi. Kunkin omaa päätöstä pitää kunnioittaa. Voi lyhyesti sanoa, mutta käännytys on aika turhaa

Enpä tuota ainoaa huuhaa tyyppiä edes yrittänyt 'käännyttää', älysi ihan itse kun nuori lähisukulainen sairastui koronaan ja joutui sairaalaan. Alkoi jo uskoa että korona on olemassa. Meni kuin menikin rokotteen ottamaan.Sen ekan.

Vierailija
30/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän uuden koronarokotusten vaikuttavuuden datan perusteella: ei pelkästään rokottamattomien ongelma, syksyllä 2021 koronakuolemien määrä suurin ryhmässä, jolla on täysi rokotussuoja!

https://mobile.twitter.com/VirpiHeikkila/status/1463786942152204290

En avaa minkäälaisia linkkejä.

Vierailija
31/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne irl ketään, joka avoimesti vastustaisi rokotuksia.

Minä tunnen. Vältän aihetta, koska en jaksa niitä järjenvastaisia piipityksiä.

Vierailija
32/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies nuori vielä joka on nyt sairaalassa koronassa ja keuhkokuumeessa kovilla lääkityksillä ja lisähapessa. Laittelee nyt viestiä kaikille ja pyytelee anteeksi tyhmyyttään ja kehottaa ottaan rokotteen. Kova opetus.

Vierailija
33/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

T. Ap

Vierailija
34/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta ja vastaan on hulluja ääripäitä

Vierailija
35/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies nuori vielä joka on nyt sairaalassa koronassa ja keuhkokuumeessa kovilla lääkityksillä ja lisähapessa. Laittelee nyt viestiä kaikille ja pyytelee anteeksi tyhmyyttään ja kehottaa ottaan rokotteen. Kova opetus.

Minullakin sukulainen, jolla kaikki rokotukset ok, silti sai perheessään ainoana Koronan . On aivan helkutin kipeä. Ilman rokotuksia olisi varmaan teholla tai kuollut nuorehko mies.

Vierailija
36/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä nimenomaan rokotetut meuhkaavat ja yrittävät painostaa muitakin ottamaan rokotteet. Varsin kummallista mielestäni.

Vierailija
37/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan

Vierailija
38/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama otatko sen rokotteen vai et. Eli aivan täysin oma päätös, mutta oman tutkimuksen perusteella sanon sen olevan myrkkyä. Mutta jos haluat ottaa sen niin en ikinä estä enkä välitä päätöksestäsi.

Omaan tutkimukseen kannattakin luottaa, eikä vaikkapa koulutettujen tutkijoiden päätelmiin. 

Sinulla on varmaan virologin pätevyys ja kun ihan itse tutkit netistä, saat sen oikean totuuden selville ihan itse. Osaathan lukea, eli olet jo lähes pätevä tutkija.

Vierailija
39/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokottamaton. Kukaan ei tiedä asiasta, kun en käy missään mikä vaatisi koronapassin.

Vierailija
40/63 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32638 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetta ei ole pitkäaikaisvaikutusten osalta tutkittu, vaan tämä tutkimus on paraillaan menossa massiivisen laajana kenttäkokeena.

Mistä näitä tuulesta temmattuja ajatuksia riittää edelleen …

mRNA-koronarokotteet pohjautuvat teknologiaan, jota on kehitetty 1990-luvulta lähtien.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

No nimenomaan, ei näitä rokotteita mistään yhtäkkiä "testaamatta" reväisty. Onneksi nyt tulee rokotteet malariaa vastaankin.