Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten eläkeikä pitäisi olla 55 vuotta. Ei millään jaksa töissä vaihdevuosissa.

Vierailija
04.12.2021 |

Jatkuva aivosumu ja väsymys.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Liikunta- ja painoasiat kuntoon. Ja lääkäriin tietysti jos on pahat oireet.

T. Liikunnallinen, kasvis-kala-syömäri, 65 v ja normaalisti töissä

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

Onko hormonikorvaushoito kunnossa?

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Kummallista, ei minulla ollut kuukautisia hormonikorvaushoidon aikana, kertaakaan.

Juuri näin.  

Itse jouduin käyttämään 4 vuotta, kesästä lähtien otan vain puolikkaan ja näköään pärjään tällä annoksella. Vuoden päästä lopetan kokonaan.  Kun oireet on niin rajuja (masennus, unettomus, nivelkipu, aallot ja hikikohtaukset) niin mikää ravinto ja liikunta auta. Toisilla vain niitä ei ole ollenkaan ja noin 1/3 osa naisista saa oireita ylipäätänsä.

Vierailija
62/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä pitäisi olla alempi eläkeikä kuin naisilla, joten laitetaanko miehille 50v rajaksi? (Eläkeikä on mukamas ennustetun eliniän ajan ennusteen mukaan, joten miksi miehillä ja naisilla on sama eläkeikä vaikka miehet elävät keskimäärin melkein 10v vähemmän aikaa??????)

Miehillä elämäntavat aiheuttavat sen lyhyemmän elinajanodotteen Suomessa. Kyse on siis kulttuurista eikä biologiasta.

Jokainen mies voi käyttää järkeään, lopettaa viinan kanssa läträämisen ja kännissä toilalun, lopettaa tupakanpolton, harrastaa kuntoliikuntaa normaalisti, kouluttaa itsensä ja huolehtia terveydestään - myös mielentervedestään. Sillä tavoin elää sitten yhtä pitkään kuin naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 45-60v naiset ovat parhaita työntekijöitä!

Ei ainakaan hoitoalalla.

Miksei hoitoalalla?

Itse olen ollut liike-elämässä ja ihan tehdasteollisuudessa. Molemmissa tuon ikäiset naiset ovat tunnollisimpia ja ahkerimpia tekijöitä.

Vierailija
64/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito auttoi, aloitin 48 vuotiaana ja lääkäri lopetti sen  20 vuoden kuluttua, sain rintasyövän. Töissä pärjäsin hyvin, nyt sitten vanhana on kuumat aallot, kylmät aallot, aivosumu, väsymys ja kaikki muu vitutus.

No ei tuo eläkkeellä niin haittaisi. Tai toisaalta, jos nyt kärsii työelämässä, niin saisi eläkkeellä olla sitten ilman oireita. Oh well.

Ap

Vierailija
65/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Kummallista, ei minulla ollut kuukautisia hormonikorvaushoidon aikana, kertaakaan.

Niin ei niitä taida kaikille tulla.

Ap

Vierailija
66/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset sais olla kotona.

mies53v

Mikäs siinä kunhan mies siirtää joka kuukausi muutaman tonnin tilille rahaa jotta saan ostella osakkeita ja rahastoja itselleni. Tietysti vielä maksaa muunkin elämisen ja viihdyttämisen ettei tule kotona tylsää.

Vierailija
67/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito auttoi, aloitin 48 vuotiaana ja lääkäri lopetti sen  20 vuoden kuluttua, sain rintasyövän. Töissä pärjäsin hyvin, nyt sitten vanhana on kuumat aallot, kylmät aallot, aivosumu, väsymys ja kaikki muu vitutus.

Sitähän ei suositella käytettävän 10 vuotta pidempään.

Itse olen lukenut, että 5 vuotta olisi suositeltu maksimi.

Vierailija
68/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän ne vuodot korvaushoidon aikana tule. Jotain pielessä, jos näin käy, ainakin täytyy tutkia.

Kyllä ne voivat tulla, jos kuukautiset ei ole olleet vuotta pois. Tarvitaan progesteronia ja sen tskia voi tulla tyhjennysvuoto. Ei syöpäriski kasva.

Vierailija
69/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä pitäisi olla alempi eläkeikä kuin naisilla, joten laitetaanko miehille 50v rajaksi? (Eläkeikä on mukamas ennustetun eliniän ajan ennusteen mukaan, joten miksi miehillä ja naisilla on sama eläkeikä vaikka miehet elävät keskimäärin melkein 10v vähemmän aikaa??????)

Miehillä elämäntavat aiheuttavat sen lyhyemmän elinajanodotteen Suomessa. Kyse on siis kulttuurista eikä biologiasta.

Jokainen mies voi käyttää järkeään, lopettaa viinan kanssa läträämisen ja kännissä toilalun, lopettaa tupakanpolton, harrastaa kuntoliikuntaa normaalisti, kouluttaa itsensä ja huolehtia terveydestään - myös mielentervedestään. Sillä tavoin elää sitten yhtä pitkään kuin naiset.

Suurin osa naisista on nykyään lihavia joten hommaa kiritään jo. Tosin te olette tulossa alaspäin, ylipainoisen ryminällä.

Vierailija
70/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista on nykyään lihavia joten hommaa kiritään jo. Tosin te olette tulossa alaspäin, ylipainoisen ryminällä.

Vielä suurempi osa miehistä on lihavia, osa todella lihavia ja palstamiehet järkyttävän lihavia.

ohis

Vierailija
71/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pn palturia. 60 v nainen ja ksikki tallessa!

Pistä ne lukulasit päähän niin on helpompi ymmärtää mitä kirjoittelet.

Vierailija
72/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä suurempi osa miehistä on lihavia, osa todella lihavia ja palstamiehet järkyttävän lihavia.

ohis

Sori, ei ole. Miehissä on enemmän ylipainoisia, naisissa taas lihavia. Ja naiset ovat niin lihavia että BMI ero kiritään tasoihin... huolestuttavaa.

Vierailija
73/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Se korvauhoito on jo myöhäistä silloin kun kuukautiset loppuu. Se pitää aloittaa aikaisemmin!

T: Hyvässä tikissä ja kunnossa oleva aktiivinen liki 60-v.

Vierailija
74/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei suositella käytettävän 10 vuotta pidempään.[/quote]

Vieläkö tätä keskiaikaista tietoa täällä viljellään. Voi käyttää lopun ikää, ellei tule mitään terveydellistä syytä mikä estää.

Se tuleeko korvaushoidon aikana kuukautiset riippuu käytettävästä lääkkeestä ja niiden hormooneista. Toisilla lääkkeillä tulee ja toisilla ei.

Vierailija
75/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä muuten onkin.

Turha pitää naisia liian kauan rasituksessa.

Venäjällä keskimääräinen elinikä taitaa olla 55-60 tietämillä.

Vierailija
76/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä muuten onkin.

Siinä taas naisten faktoja... Hyvin te vedätte.

Vuonna 2018 eliniänodote miehillä on miltei 68 vuotta. Myös venäläisnaiset elävät aiempaa vanhemmiksi. Heidän eliniänodotteensa vuonna 2018 oli 78 vuotta.

Vierailija
77/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä juuri viimestelen maisterin tutkintoani samalla, kun teen täyttä työaikaa kolmivuorotyössä😀 Älä nyt hyvä ihminen yleistä!

Vierailija
78/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä muuten onkin.

Venäjän lastenhoitosysteemi toimii mummovoimalla, eli siksi naiset pitää päästää aikaisin eläkkeelle.

Vierailija
79/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi toki käyttää hormonikorvaushoitoa vaikka koko ikänsä. Samoin voi polttaa röökiä vaikka koko ikänsä.

Mutta jos tulee syöpä, ei kannata sanoa ettei tiennyt.

Vierailija
80/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 62, pari vuotta vielä olisi eläkeikään. Tykkään kyllä työstäni ja pelastus on, että näyttää siltä, että etätyöt jatkuu ehkä sinne saakka. Jos jatkuu niin ehkä jatkan töissä pitempäänkin.

Muuten kyllä välillä ei jaksais kun tulee nuorempia pomoja ja työkavereita, jotka haluaa keksiä pyörän aina uudelleen.

Tämä. Joskus huvittaa, joskus ketuttaa ja joskus on jopa suloista tämän pyörän uudelleen keksiminen nuoremmilta. Ja sitten, kun sanot mielipiteesi, niin olet muutosvastarintainen😀 Joskus olen kertonut kuinka ehdotettu asia on ollut käytössä, mihin se johti ja miksi siitä haluttiin pois eli kaikki uudistukset ei tällaiselle vanhalle matamille ole mitään uudistuksia vaan taantumista.