Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten eläkeikä pitäisi olla 55 vuotta. Ei millään jaksa töissä vaihdevuosissa.

Vierailija
04.12.2021 |

Jatkuva aivosumu ja väsymys.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset elävät pitempään ja pysyvät kauemmin terveinä. Joten naisten eläkeikä pitää olla 80 v.

Miehillä on kuitenkin miesflunssa ja pian, mieskorona.

Vierailija
42/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Liikunta- ja painoasiat kuntoon. Ja lääkäriin tietysti jos on pahat oireet.

T. Liikunnallinen, kasvis-kala-syömäri, 65 v ja normaalisti töissä

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

Tai ehkä juuri SIKSI. Söisit lihaa ja rasvaa.

Kala on lihaa ja siinä on rasvaa.

Ap

No, jos haluat pilkkua nussia, niin ok.

Eikö kalassa ole mielestäsi rasvaa?

Ap

Älä jaksa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

Tai ehkä juuri SIKSI. Söisit lihaa ja rasvaa.

Kala on lihaa ja siinä on rasvaa.

Ap

No, jos haluat pilkkua nussia, niin ok.

Eikö kalassa ole mielestäsi rasvaa?

Ap

Älä jaksa

En jaksakaan, joten anna olla nyt.

Ap

Vierailija
44/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ja varmaan olisitte sitten vielä enemmän uikuttamassa naisen eurosta ja "epätasa-arvosta" työmarkkinoilla?!

Miksi naiset haluaa poimia rusinat pullasta? Niin työelämässä kuin rakkauselämässä!

Hävetkää!!!

Vierailija
45/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoito auttoi, aloitin 48 vuotiaana ja lääkäri lopetti sen  20 vuoden kuluttua, sain rintasyövän. Töissä pärjäsin hyvin, nyt sitten vanhana on kuumat aallot, kylmät aallot, aivosumu, väsymys ja kaikki muu vitutus.

Vierailija
46/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko hormonikorvaushoito kunnossa?

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Kummallista, ei minulla ollut kuukautisia hormonikorvaushoidon aikana, kertaakaan.

Vierailija
47/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin liikkeelle siitä, että oireita hoidettaisiin asianmukaisesti eikä vähäteltäisi.

Luulen sinun tarkoittavan lääkkeitä. Nehän ei ole ratkaisu, vaan ruoka.

Hormonikorvaushoito on välttämätön ja toimii, kun muut keinot tuloksettomasti käytetty. Kukaan ei selviä täysjärkisenä niistä kamalista oireista, mitä monet, mm. itseni, saavat. Onhan niissä syövän vaara, kuulemma, mutta oma gyneni kyllä sanoi, että näin pienillä estrogeenimäärillä ei suurta vaaraa ole. Ja kun tehoavat, tärkeintä kaikesta.

Paskat on mikään välttämätön. Söisit ravinteikasta ruokaa, niin välttyisit noista "kamalista" oireista.

Olet täysin tietämätön ja ymmärtämätön asiasta. Et itse ole kokenut pahoja oireita ollenkaan, eihän kaikille niitä tule. Mutta me, terveellisesti syövät ja liikuntaa harrastavat ja niistä kamaluuksista kärsivät, tietävät miten asia on. Joskus on vaan pakko turvautua lääketieteeseen, siinä ei soijat tm vastaavat auta.

Vierailija
48/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naiset pilaantuu niin pahasti. Onneksi olen mies.

Vierailija
49/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä pitäisi olla alempi eläkeikä kuin naisilla, joten laitetaanko miehille 50v rajaksi? (Eläkeikä on mukamas ennustetun eliniän ajan ennusteen mukaan, joten miksi miehillä ja naisilla on sama eläkeikä vaikka miehet elävät keskimäärin melkein 10v vähemmän aikaa??????)

Vierailija
50/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Eihän ne vuodot korvaushoidon aikana tule. Jotain pielessä, jos näin käy, ainakin täytyy tutkia.

Vierailija
51/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keski-ikäiset naiset tarvii jotain hormonihoitojakin, muuten muuttuvat miehiksi. Tarvii hormoneja ihan kuin transnaisetkin. Transnaiset ei eroa mitenkään ikääntyvistä cis-naisista paitsi transnaiset eivät ole vittumaisia vaihdevuosiensa ja mielialan vaihtelujen kanssa.

Vierailija
52/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosia vähätellään. Itsellä on vaihdevuodet, olen väsynyt, kaikki ärsyttää, haluaisin vain olla rauhassa. Mielestäni naisten tulisi saada tehdä osa-aikatyötä vaihdevuosissa. Ja muutenkin se tulisi ottaa huomioon työpaikoilla. Jos vaihdevuosi-ikäinen raivoaa, hän ei voi sille itseasiassa mitään, tunnekuohu tulee ja sitten pärähtää. Sellainen ihminen joka ei tätä ymmärrä, toivoisin hänelle tätä samaa oloa mitä itse käyn läpi. Varsinkin jonkun ihmisen joka käyttäytyy epäoikeudenmukaisesti, pärähtää ja lujaa, sitten ne katsoo tyhmänä kun niille raivotaan. Eiköhän niiden käytöksessä ole se vika eikä vaihdevuosi-ikäisen.

Vierailija
53/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ja varmaan olisitte sitten vielä enemmän uikuttamassa naisen eurosta ja "epätasa-arvosta" työmarkkinoilla?!

Miksi naiset haluaa poimia rusinat pullasta? Niin työelämässä kuin rakkauselämässä!

Hävetkää!!!

Älä viitsi. Miehillä ei ole kuukautisia, eikä vaihdevuodetkaan aiheuta voimakkaita oireita, joten et edes tiedä mistä kirjoitat. Synnytykset jättävät myös jälkensä. Siitäkään et tiedä mitään.

Naisten ja miesten fysiologia nyt vain poikkeavat toisistaan, eikä siinä ole kenelläkään mitään hävettävää.

Vierailija
54/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo kirjoitti:

Naiset elävät pitempään ja pysyvät kauemmin terveinä. Joten naisten eläkeikä pitää olla 80 v.

Miehillä on kuitenkin miesflunssa ja pian, mieskorona.

Lisäksi on ne miesten työt. Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa. Onhan se raskasta.

Vierailija
55/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin liikkeelle siitä, että oireita hoidettaisiin asianmukaisesti eikä vähäteltäisi.

Luulen sinun tarkoittavan lääkkeitä. Nehän ei ole ratkaisu, vaan ruoka.

Hormonikorvaushoito on välttämätön ja toimii, kun muut keinot tuloksettomasti käytetty. Kukaan ei selviä täysjärkisenä niistä kamalista oireista, mitä monet, mm. itseni, saavat. Onhan niissä syövän vaara, kuulemma, mutta oma gyneni kyllä sanoi, että näin pienillä estrogeenimäärillä ei suurta vaaraa ole. Ja kun tehoavat, tärkeintä kaikesta.

Paskat on mikään välttämätön. Söisit ravinteikasta ruokaa, niin välttyisit noista "kamalista" oireista.

Olet täysin tietämätön ja ymmärtämätön asiasta. Et itse ole kokenut pahoja oireita ollenkaan, eihän kaikille niitä tule. Mutta me, terveellisesti syövät ja liikuntaa harrastavat ja niistä kamaluuksista kärsivät, tietävät miten asia on. Joskus on vaan pakko turvautua lääketieteeseen, siinä ei soijat tm vastaavat auta.

Mainitsinkin ravinteikkaan ruuan, soijasta en puhunut mitään, enkä ns. "terveellisestä" ruuasta.

Vierailija
56/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sitä tasa-arvoa edistetään? Valitsemalla rusinat pullasta?

Häivy.

Vierailija
57/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito auttoi, aloitin 48 vuotiaana ja lääkäri lopetti sen  20 vuoden kuluttua, sain rintasyövän. Töissä pärjäsin hyvin, nyt sitten vanhana on kuumat aallot, kylmät aallot, aivosumu, väsymys ja kaikki muu vitutus.

Sitähän ei suositella käytettävän 10 vuotta pidempään.

Vierailija
58/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosia vähätellään. Itsellä on vaihdevuodet, olen väsynyt, kaikki ärsyttää, haluaisin vain olla rauhassa. Mielestäni naisten tulisi saada tehdä osa-aikatyötä vaihdevuosissa. Ja muutenkin se tulisi ottaa huomioon työpaikoilla. Jos vaihdevuosi-ikäinen raivoaa, hän ei voi sille itseasiassa mitään, tunnekuohu tulee ja sitten pärähtää. Sellainen ihminen joka ei tätä ymmärrä, toivoisin hänelle tätä samaa oloa mitä itse käyn läpi. Varsinkin jonkun ihmisen joka käyttäytyy epäoikeudenmukaisesti, pärähtää ja lujaa, sitten ne katsoo tyhmänä kun niille raivotaan. Eiköhän niiden käytöksessä ole se vika eikä vaihdevuosi-ikäisen.

Ota jesari mukaan töihin. Teippaat sitten suun parissa sekunnissa, kun vv kohtaus alkaa iskeä. Tämä on ihan ilmainen neuvo.

Vierailija
59/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50+ ja vasta aloittamassa työuraani.

Jäisi ura pahasti kesken tai kokonaan tekemättä, jos vaihtarit alkavat aikaisin. Se ei ole ollenkaan niin harvinaista kuin kuvittelette.

Vierailija
60/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eihän ne vuodot korvaushoidon aikana tule. Jotain pielessä, jos näin käy, ainakin täytyy tutkia.

Tietenkin tulee esim. yhdistelmähoidon aikana jos omaa tuotantoa vielä jonkin verran. Ei nykyään odoteta kuuteenkymppiin hoitojen aloittamista.