Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten eläkeikä pitäisi olla 55 vuotta. Ei millään jaksa töissä vaihdevuosissa.

Vierailija
04.12.2021 |

Jatkuva aivosumu ja väsymys.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikorvaushoito auttoi, aloitin 48 vuotiaana ja lääkäri lopetti sen  20 vuoden kuluttua, sain rintasyövän. Töissä pärjäsin hyvin, nyt sitten vanhana on kuumat aallot, kylmät aallot, aivosumu, väsymys ja kaikki muu vitutus.

Sitähän ei suositella käytettävän 10 vuotta pidempään.

Ei suositella, ei, mutta mikäs teet, kun elämä ei jatku ilman korvaushoitoa. Eli ei aina oma valinta. Olisin luopunut noista jo ajat sitten, mutta eipä oo onnistunut, pakko on ollut palata ruotuun.

Ja onhan niillä hyviäkin vaikutuksia, mm suojaavat osteoporoosilta. Ei niin katastrofi, jos syö vaikka lopun ikänsä. Tietenkin rankkaa, jos rintasyöpä seuraa, mutta se voi tulla ilman noita hormoonejakin.

Vierailija
82/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Liikunta- ja painoasiat kuntoon. Ja lääkäriin tietysti jos on pahat oireet.

T. Liikunnallinen, kasvis-kala-syömäri, 65 v ja normaalisti töissä

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

Onko hormonikorvaushoito kunnossa?

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Se korvauhoito on jo myöhäistä silloin kun kuukautiset loppuu. Se pitää aloittaa aikaisemmin!

T: Hyvässä tikissä ja kunnossa oleva aktiivinen liki 60-v.

Ei sitä aloitet ennenkuin kuukautiset loppuu. Näin on mulle sanottu lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin jo loppuu eläkkeenmaksajat kesken. Olisitte tehneet lapsia enemmän, niin olisi kenties mahdollista tuollainen.

Vaikka saahan sitä hourailla.

Vierailija
84/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin jo loppuu eläkkeenmaksajat kesken. Olisitte tehneet lapsia enemmän, niin olisi kenties mahdollista tuollainen.

No johan vetäisit!

Vierailija
85/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ruokavaliota, voi auttaa. Mulla ei ollut vaihdevuosioireita, mihin ei liikunta ja naisille tarkoitettu vitamiinilisä olisi auttaneet.

Liikunta- ja painoasiat kuntoon. Ja lääkäriin tietysti jos on pahat oireet.

T. Liikunnallinen, kasvis-kala-syömäri, 65 v ja normaalisti töissä

Olen aina syönyt kala-kasvispainotteisesti, liikkunut aktiivisesti ja olen normaalipainoinen. Silti on oireita.

Ap

Onko hormonikorvaushoito kunnossa?

En käytä. Voin harkita, kun kuukautiset on olleet vuoden poissa. En halua vuotoja takaisin.

Ap

Se korvauhoito on jo myöhäistä silloin kun kuukautiset loppuu. Se pitää aloittaa aikaisemmin!

T: Hyvässä tikissä ja kunnossa oleva aktiivinen liki 60-v.

Kyllä sen voi aloittaa myöhemminkin. Aika paljon vääriä käsityksiä täällä.

Ap

Vierailija
86/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit itsekin adoptoida ensin muutaman mukulan ennen kun tulet tänne huutelemaan

Vierailija
87/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset sais olla kotona.

mies53v

Mikäs siinä kunhan mies siirtää joka kuukausi muutaman tonnin tilille rahaa jotta saan ostella osakkeita ja rahastoja itselleni. Tietysti vielä maksaa muunkin elämisen ja viihdyttämisen ettei tule kotona tylsää.

Mihin sää niitä osakkeita ja rahastoja tarvit? Mieshän elättää ja pitää öisin lämpimänä...

mies53v

Vierailija
88/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 62, pari vuotta vielä olisi eläkeikään. Tykkään kyllä työstäni ja pelastus on, että näyttää siltä, että etätyöt jatkuu ehkä sinne saakka. Jos jatkuu niin ehkä jatkan töissä pitempäänkin.

Muuten kyllä välillä ei jaksais kun tulee nuorempia pomoja ja työkavereita, jotka haluaa keksiä pyörän aina uudelleen.

Tämäkin on totta. Sitten leimataan dinosaurukseksi, kun ei enää jaksa innostua 57. organisaatiomuutoksesta.

Ap

Camoon, ei noista jaksa innostua ku urapyrkyrit. Ei ole iästä kiinni. :) Terkuin nainen 34 v.

Vierailija
89/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit itsekin adoptoida ensin muutaman mukulan ennen kun tulet tänne huutelemaan

Mutta tuo on tosiasia, vaikka se harmittaakin.

Vierailija
90/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä pitäisi olla alempi eläkeikä kuin naisilla, joten laitetaanko miehille 50v rajaksi? (Eläkeikä on mukamas ennustetun eliniän ajan ennusteen mukaan, joten miksi miehillä ja naisilla on sama eläkeikä vaikka miehet elävät keskimäärin melkein 10v vähemmän aikaa??????)

Miehillä elämäntavat aiheuttavat sen lyhyemmän elinajanodotteen Suomessa. Kyse on siis kulttuurista eikä biologiasta.

Jokainen mies voi käyttää järkeään, lopettaa viinan kanssa läträämisen ja kännissä toilalun, lopettaa tupakanpolton, harrastaa kuntoliikuntaa normaalisti, kouluttaa itsensä ja huolehtia terveydestään - myös mielentervedestään. Sillä tavoin elää sitten yhtä pitkään kuin naiset.

Höpö höpö. On ihan tutkittu juttu, että testosteroni itsessään lyhentää elinikää muun muassa lisäämällä sydän ja verisuonitautien ilmenemistä. Vaikutusta sillä on myös muistisairauksien syntymiseen.

Se on helppo sinun syyttää vain ja ainoastaan elintapoja ja siten mukamas nostaa itseäsi ylemmäs "minä elän niin terveellisesti, niin sen takia naiset elävät pidempään", eikä esimerkiksi pohjata väittämääsi tutkittuun tietoon.

Toki miehillä elintavat selittävät osittain alhaisempaa elinikää, mutta testosteroni selittää huomattavasti enemmän ja laajemmin asiaa.

Vierailija
91/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset sais olla kotona.

mies53v

Mikäs siinä kunhan mies siirtää joka kuukausi muutaman tonnin tilille rahaa jotta saan ostella osakkeita ja rahastoja itselleni. Tietysti vielä maksaa muunkin elämisen ja viihdyttämisen ettei tule kotona tylsää.

Mihin sää niitä osakkeita ja rahastoja tarvit? Mieshän elättää ja pitää öisin lämpimänä...

mies53v

Vanhemmat naiset opetti jo nuorena, että miehen ei pidä ikinä luottaa. Oikeassa olivat. Mukavinkin mies voi muuttua yhdessä yössä hirviöksi. 

Vierailija
92/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä pitäisi olla alempi eläkeikä kuin naisilla, joten laitetaanko miehille 50v rajaksi? (Eläkeikä on mukamas ennustetun eliniän ajan ennusteen mukaan, joten miksi miehillä ja naisilla on sama eläkeikä vaikka miehet elävät keskimäärin melkein 10v vähemmän aikaa??????)

Miehillä elämäntavat aiheuttavat sen lyhyemmän elinajanodotteen Suomessa. Kyse on siis kulttuurista eikä biologiasta.

Jokainen mies voi käyttää järkeään, lopettaa viinan kanssa läträämisen ja kännissä toilalun, lopettaa tupakanpolton, harrastaa kuntoliikuntaa normaalisti, kouluttaa itsensä ja huolehtia terveydestään - myös mielentervedestään. Sillä tavoin elää sitten yhtä pitkään kuin naiset.

Höpö höpö. On ihan tutkittu juttu, että testosteroni itsessään lyhentää elinikää muun muassa lisäämällä sydän ja verisuonitautien ilmenemistä. Vaikutusta sillä on myös muistisairauksien syntymiseen.

Se on helppo sinun syyttää vain ja ainoastaan elintapoja ja siten mukamas nostaa itseäsi ylemmäs "minä elän niin terveellisesti, niin sen takia naiset elävät pidempään", eikä esimerkiksi pohjata väittämääsi tutkittuun tietoon.

Toki miehillä elintavat selittävät osittain alhaisempaa elinikää, mutta testosteroni selittää huomattavasti enemmän ja laajemmin asiaa.

Järkeenkäypää, koska mikään ei ole turhempi kuin vanha mies. Naisella jatkuu kotona työt hautaan asti ja jos olisi mahdollista niin sen jälkeenkin. Mies on yhtä hyödyllinen ja toimelias kuin silkkikukkanen.

Vierailija
93/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi aloittaa myöhemminkin. Aika paljon vääriä käsityksiä täällä.

Ap[/quote]

Toki voi, mutta parhaimman hyödyn saa kun aloittaa ajoissa. Suojaa nopeampaa elimistöä.

Vierailija
94/94 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aloitet ennenkuin kuukautiset loppuu. Näin on mulle sanottu lääkärissä.[/quote]

Mene seuraavalla kerralla kunnon asiantuntijalle ja säästä se satanen jostain muusta.