Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisissa on niin vähän älykköjä?

Vierailija
06.03.2015 |

Eikö naisia kiinnosta asioiden syvällinen ja laaja-alainen pohdinta? Rakastavatko naiset vain pintaa?

Ehkä naisia ei kiinnosta totuus riittävästi määrin, eikä työ, joka täytyy tehdä saavuttaakseen totuuden.

Joka tapauksessa naisälykköjä on vähän.

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ei riipu siitä, mitä ihmisellä on housuissaan. Enemmän eroja on yksilöiden kuin sukupuolten välillä.

Vierailija
222/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:11"]

Kaikki naiset on vitun tyhmiä vitun huoria

[/quote]Kaikki miehet ovat kyrvän tyhmiä kyrvän huorapukkeja. Tämäkö on keskustelun taso, kun sinä olet toisena osapuolena? Todella fiksu mies olet :) Koko älykkyytesi näkyy tuossa yhdessä lauseessa.Se että joku mies on älykäs, ei tee kaikista miehistä älykkäitä, mikä valitettavasti näkyy tässäkin keskustelussa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:33"]

Älykkyys ei riipu siitä, mitä ihmisellä on housuissaan. Enemmän eroja on yksilöiden kuin sukupuolten välillä.

[/quote]

Paitsi että huippuälykkäät ovat pääsääntöisesti miehiä.

Vierailija
224/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:11"]

Kaikki naiset on vitun tyhmiä vitun huoria

[/quote]Kaikki miehet ovat kyrvän tyhmiä kyrvän huorapukkeja. Tämäkö on keskustelun taso, kun sinä olet toisena osapuolena? Todella fiksu mies olet :) Koko älykkyytesi näkyy tuossa yhdessä lauseessa.Se että joku mies on älykäs, ei tee kaikista miehistä älykkäitä, mikä valitettavasti näkyy tässäkin keskustelussa :D

[/quote]

turpa kiinni ämmä

Vierailija
225/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on vai? Ainakin mä oon älykkö, ja oon nainen. Samoin mun kaveripiiri muodostuu älykkönaisista. Ollaanko me vähemmistöä? Mun kokemus on omalla kohdalla vähän päinvastainen, missä on kaikki älykkömiehet?!

Vierailija
226/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eikä pelkästään älykkäitä vaan myös niitä, joilla on halua, uskallusta, rohkeutta ja riskinottokykyä tehdä elämässä muutakin muin mennä julkisen sektorin suojatyöpaikkaan vinkumaan loppuelämäksi ja äänestämään demareita. Miehet perustavat myös ihan tavalliset työllistävät yritykset.

Vierailija
227/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:30"]

Älykköys on mediajulkisuuden luoma asema. Koska kulttuurimme on sovinistinen, maailmanselityksiä kysytään mieluummin miehiltä kuin naisilta, ja älykön roolin saa todennäköisemmin mies kuin nainen.

Se ei kuitenkaan millään tavalla implikoi, että naiset olisivat vähemmän älykkäitä tai vähemmän kiinnostuneita abstrakteista asioista. Koska naisilla on tutkitusti enemmän aivopuoliskojen välistä toimintaa, he itse asiassa miehiä todennäköisemmin miettivät eri asioiden yhteyksiä ja laajoja kosmologisia kuvioita.

Joten ennemminkin kannattaisi, ap hyvä, miettiä sitä, miksi yhteiskunnassamme sukupuoliroolit yhä määrittävät sen, kenen sanomisia pidämme älykkäinä ja kenen emme. 

[/quote]

Tämä on mutua mutta itse taas uskon, että naiset eivät kykene (laajassa mittakaavassa) ajattelemaan asioita nimenomaan laajassa kontekstissa. Mikä tahansa oma tai kaverin kokemus kumoaa naisille tutkimukset ja tilastot.

[/quote]

No, näyttää sinullakin tuo oma mutu kumoavan aivotutkimuksen tulokset siitä, että naisille on helpompaa ylläpitää ja ymmärtää laajoja kokonaisuuksia ja monta projektia yhtä aikaa. Kansan suussa puhutaan mietsn putkiaivoisuudesta, ja kyse on pitkälti samasta asiasta: miehet ovat hyviä keskittymään yksityiskohtiin, mutta keskimäärin heikkoja yhdistelemaan laajoja kokonaisuuksia.

77

Vierailija
228/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:37"]

Ai on vai? Ainakin mä oon älykkö, ja oon nainen. Samoin mun kaveripiiri muodostuu älykkönaisista. Ollaanko me vähemmistöä? Mun kokemus on omalla kohdalla vähän päinvastainen, missä on kaikki älykkömiehet?!

[/quote]

Mitä te älyköt teette ja missä se näkyy? Julkisen sektorin syöttöporsaita?

Vierailija
229/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin tehdä joku laaja ja soveltava palikkatesti suomalaisilla naisilla ja miehillä. Sitten vertailtaisiin naisten ja miesten tuloksia. Testi pitää kuitenkin tehdä sellaisessa maassa, jossa molemmilla sukupuolilla on samat kouluttautumismahdollisuudet.

Vierailija
230/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan elokuvan The imitation game, jossa kuvataan loistavasti se kuinka naisten etenemisestä tiedemaailmassa tehtiin miesten taholta vielä 50 vuotta sitten täysin mahdotonta. Elokuva on loistava kuvaus siitä, kuinka miehet ovat tukahduttaneet naisten mahdollisuudet edetä uralla. 

Vierailija
231/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:40"]

Voitaisiin tehdä joku laaja ja soveltava palikkatesti suomalaisilla naisilla ja miehillä. Sitten vertailtaisiin naisten ja miesten tuloksia. Testi pitää kuitenkin tehdä sellaisessa maassa, jossa molemmilla sukupuolilla on samat kouluttautumismahdollisuudet.

[/quote]

Kävisikö palikkatestiksi, että montako henkilöä työllistää a) naisten perustamat yhtiöt b) miesten perustamat yhtiöt

Vierailija
232/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:26"]

Palstan naisvihaajat (ap mukaan lukien) huutavat isoon ääneen, että av on täynnä miesvihaa. Mutta joutuvatko miehet koskaan kohtaamaan tällaisia järjettömiä yleistyksiä ja vähättelyä? Naisiin kohdistuva vähättely on maailmanlaajuinen ilmiö, jonka vuoksi nostan hattua jokaiselle naiselle, joka kykenee ohittamaan tämän ja etenemään urallaan kaikesta tästä vihamielisyydestä välittämättä. Itse olen sovinistisen isäni vuoksi joutunut lapsesta saakka kuuntelemaan tätä samaa vähättelyä siitä kuinka "tytöt eivät ole mitään", "naiset eivät ole mitään". Pojat saivat kasvaa täysin vapaina sukupuoleensa kohdistuvasta jatkuvasta halveksinnasta.

Naisiin kohdistuvan vihan vuoksi tytöt ja naiset joutuvat edelleen tekemään moninkertaisesti työtä saavuttaakseen saman aseman, joka pojille ja miehille lankeaa ilman ponnistelua, sillä heitä ei jyrätä pelkän sukupuolensa vuoksi.

Kehotan ap:ta tutustumaan esim. Ellen Johnson Sirleafin, Leymah Gboween, tai Nobelin rauhanpalkinnon saaneen Tawakkul Karmanin elämäntyöhön. Moni nainen opiskelee ja etenee urallaan jatkuvassa hengenvaarassa sukupuoleensa kohdistuvan vihan vuoksi.

[/quote]

isäsi oli oikeassa,mahtoi vituttaa kun sai tytön, eikä oikeaa jälkeläistä. olet arvoton femakko, ihmisistä alinta kastia.

[/quote]Tämä edellinen kirjoittaja paljastaa miesten todellisen älyn:DDDDDDDDDDDDD(tai ainakin tämän yksilön, suurin osa miehistäkin on toki älykkäämpiä, kuin tuon aivopierun kirjoittaja;D )

Vierailija
233/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:30"]

Lisäisin vielä, että provosoivia ja paljon puhuvia miehiä saatetaan pitää fiksuina, mutta provosoivia naisia pidetään monesti tyhminä ja paljon puhuvia naisia kanoina.

[/quote]

No ei jos satut puhumaan fiksuja. Itsekin tällä sivustolla olen maininnut älykkönä erään naisfilosofin. Se ei ollut Arja Koriseva.

Naiset katsovat TVtä miehiä selvästi enemmän ja heidän yleistietonsa ja tietonsa politiikasta on myös miehiä selvästi heikompi jokaikisessä tutkitussa maassa. Ei vaikuta varsin älykkäältä vaikka toisaalta  teatterissa ja taidenäyttelyissä käyvätkin miehiä enemmän.

Vierailija
234/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

nainen ei ole edes ihminen. piste.

Vierailija
235/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mikä on julkisen sektorin syöttöporsas? Excuse me?

Vierailija
236/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että suomalaiset naisetko muka olisivat käytännöllisiä?! Sallikaa mun nauraa, höhö höhö höööö!! 

Vierailija
237/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

Mikä on julkisen sektorin syöttöporsas? Excuse me?

[/quote]

Se on julkisen sektrorin työntekijä (tai erityisasiantuntija tai mikä hyvänsä, joka saa palkkansa verovaroista).

Vierailija
238/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:30"]

Älykköys on mediajulkisuuden luoma asema. Koska kulttuurimme on sovinistinen, maailmanselityksiä kysytään mieluummin miehiltä kuin naisilta, ja älykön roolin saa todennäköisemmin mies kuin nainen.

Se ei kuitenkaan millään tavalla implikoi, että naiset olisivat vähemmän älykkäitä tai vähemmän kiinnostuneita abstrakteista asioista. Koska naisilla on tutkitusti enemmän aivopuoliskojen välistä toimintaa, he itse asiassa miehiä todennäköisemmin miettivät eri asioiden yhteyksiä ja laajoja kosmologisia kuvioita.

Joten ennemminkin kannattaisi, ap hyvä, miettiä sitä, miksi yhteiskunnassamme sukupuoliroolit yhä määrittävät sen, kenen sanomisia pidämme älykkäinä ja kenen emme. 

[/quote]

No kappas. Eroja aivoissa sukupuolten välillä. Kumma kyllä nämä eroavaisuudet voivat olla vain naisten eduksi. Kun taas pyritään selittämään miksi 124:stä pörssiyhtiöstä vain kahdella on naistoimitusjohtaja (toinen on rättifirma Marimekko) niin silloin näitä eroja ei löydy.

Tuo muu on asenteellista vihjailua ilman mitään konkreettiaa tai todistusaineistoa. Näitä voi kuka vaan laukoa.

Vierailija
239/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Niitä huippuälykkäitä on vain säälittävän vähän miehissäkin. Ja tuntuu,että siitä edestä näitä huippuaivottomia on senkin edestä. Niinkuin tämäkin ketju taas todistaa. Se ,että joku mies on huippuälykäs,ei millään tavalla auta näitä aivottomia. Typerää ratsastaa muiden älyllä.

Vierailija
240/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Kävisikö palikkatestiksi, että montako henkilöä työllistää a) naisten perustamat yhtiöt b) miesten perustamat yhtiöt
[/quote]
Ei. Se ei ole mikään palikkatesti.