Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisissa on niin vähän älykköjä?

Vierailija
06.03.2015 |

Eikö naisia kiinnosta asioiden syvällinen ja laaja-alainen pohdinta? Rakastavatko naiset vain pintaa?

Ehkä naisia ei kiinnosta totuus riittävästi määrin, eikä työ, joka täytyy tehdä saavuttaakseen totuuden.

Joka tapauksessa naisälykköjä on vähän.

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraaaaah...
Naiset ovat kyllä tyhmiä. T. mies.

Vierailija
202/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ennen älykkökeskusteluista. Harvoja ihmisiä on elämässäni ollut ennen muinoin, joiden kanssa pystyi pitkiin mielenkiintoisiin keskusteluihin. Ja ne harvat oli miehiä. Naisystäviä minulla oli, mutta jotenkin vaan ei sieltä irronnut sellaista syvällistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Olen nainen, elänyt.

Ootteko kiinnittänyt huomiota, kun ulkona liikutte ja sattumalta kuulette, mitä naiset puhuvat keskenään. :)  Salaattijutuiksi niitä nimitän, tasolla laitoin perunat kiehumaan jotta saan kiehuvaa hyötyvettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 07:48"]

Nautin ennen älykkökeskusteluista. Harvoja ihmisiä on elämässäni ollut ennen muinoin, joiden kanssa pystyi pitkiin mielenkiintoisiin keskusteluihin. Ja ne harvat oli miehiä. Naisystäviä minulla oli, mutta jotenkin vaan ei sieltä irronnut sellaista syvällistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Olen nainen, elänyt.

Ootteko kiinnittänyt huomiota, kun ulkona liikutte ja sattumalta kuulette, mitä naiset puhuvat keskenään. :)  Salaattijutuiksi niitä nimitän, tasolla laitoin perunat kiehumaan jotta saan kiehuvaa hyötyvettä.

[/quote]

Se onkin hullua. Naiset rupattelee arjen asioista ja ajattelee konkreettisia asioita -- ja samalla teeskentelee, että ajatus ja puhe on samaa kuin miehen. Siitä puuttuu realismi. Vähän kuin mies yrittäisi olla nainen, vaikka on mies. Naisen pitäisi arvostaa naisellisuutta ja viihtyä siinä.

Ihmisten pitäisi olla aidosti sitä mitä ne on. Tosi harva nainen on aidosti mies, ja tosi harva mies on aidosti nainen. Miksi tehdä näin yksinkertaisesta asiasta vaikea? Ja ei siitä yleensä tehdäkään vaikeaa kun mennään Suomen rajan yli.

Vierailija
204/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 07:48"]

[/quote]

Se onkin hullua. Naiset rupattelee arjen asioista ja ajattelee konkreettisia asioita -- ja samalla teeskentelee, että ajatus ja puhe on samaa kuin miehen. Siitä puuttuu realismi. Vähän kuin mies yrittäisi olla nainen, vaikka on mies. Naisen pitäisi arvostaa naisellisuutta ja viihtyä siinä.

Ihmisten pitäisi olla aidosti sitä mitä ne on. Tosi harva nainen on aidosti mies, ja tosi harva mies on aidosti nainen. Miksi tehdä näin yksinkertaisesta asiasta vaikea? Ja ei siitä yleensä tehdäkään vaikeaa kun mennään Suomen rajan yli.

[/quote]

Aha, että realismi puuttuu, ;) Naisellinen olen, näytän ja kuulostan, realismikin on ihan arkea. Ei muu ongelma siis just tällä sekunnilla, mut kun ei löydy naisista älykköjä. Olis kiva, jos olis.

Vierailija
205/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 07:48"]

[/quote]

[/quote]
No mitä vittua, mikä estää puhumasta sekä salaatista että esim tietotekniikasta ja kosmologiasta? Ei mikään, ainakaan minua ja ystäviäni.

Vierailija
206/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 07:48"] Nautin ennen älykkökeskusteluista. Harvoja ihmisiä on elämässäni ollut ennen muinoin, joiden kanssa pystyi pitkiin mielenkiintoisiin keskusteluihin. Ja ne harvat oli miehiä. Naisystäviä minulla oli, mutta jotenkin vaan ei sieltä irronnut sellaista syvällistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Olen nainen, elänyt. Ootteko kiinnittänyt huomiota, kun ulkona liikutte ja sattumalta kuulette, mitä naiset puhuvat keskenään. :)  Salaattijutuiksi niitä nimitän, tasolla laitoin perunat kiehumaan jotta saan kiehuvaa hyötyvettä. [/quote] Se onkin hullua. Naiset rupattelee arjen asioista ja ajattelee konkreettisia asioita -- ja samalla teeskentelee, että ajatus ja puhe on samaa kuin miehen. Siitä puuttuu realismi. Vähän kuin mies yrittäisi olla nainen, vaikka on mies. Naisen pitäisi arvostaa naisellisuutta ja viihtyä siinä. Ihmisten pitäisi olla aidosti sitä mitä ne on. Tosi harva nainen on aidosti mies, ja tosi harva mies on aidosti nainen. Miksi tehdä näin yksinkertaisesta asiasta vaikea? Ja ei siitä yleensä tehdäkään vaikeaa kun mennään Suomen rajan yli. [/quote] No mitä vittua, mikä estää puhumasta sekä salaatista että esim tietotekniikasta ja kosmologiasta? Ei mikään, ainakaan minua ja ystäviäni.

[/quote]

Puhuinkin yleisesti. Luepas tätäkin palstaa ja laske prosentteina, paljonko puhutaan tekniikasta ja abstrakteista asioista ja paljonko arjen ja käytännön asioista. Ja jos se ei riitä, tapaa paljon erilaisia naisia ja katso taas prosentit, miten jakautuvat pohdoinnoissa ja puheissa.

Vierailija
207/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHUIT TIETYSTI VIIDAKON TÄHTÖSISTÄ TAI MARTTIINA JA HENKENPELASTAJAT SARJOJEN HENKILÖISTÄ ?!  =D  niin no asiasta voidaan olla montaa mieltä  

Vierailija
208/292 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just, näin. Valtaosa naisista, siis se isompi prosentti, puhuu vain arjen ja käytännön asioista. Ei siinä mitään huonoa ole, ja arkeakin voi käsitellä "alykkäästi".  Älykkönaisia kyllä tosiharvassa.

Vierailija
209/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:48"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:27"]

Siis mikä tämä lassukkainvaasio palstalla oikeen on? Ihan hauskahan niitä on osoittaa sormella ja nauraa, mutta vitsi on jo vähän väljähtänyt.

[/quote]

Ne on vähän "yksinkertaisia".

Ja ne on muualta ajettu jo pois spämmäämästä.

[/quote] Odottelen yhä sitä listaa naisten merkittävistä ihmiskuntaa muuttaneista keksinnöistä. Ja edelleen sitä pillunpanttaamista ei lasketa, vaikka se onkin suurin ja merkityksellisin asia koko maailmanhistoriassa. Ilman miesten luonnollista halua saada mahdollisimman laadukasta lihaa, asuisimme yhä kamelinpaskamajoissa. [/quote]

Lista olisi yhtä pitkä kuin "ruotsalaiset sotasankarit" tai "Urho Kaleva Kekkonen - näin hoidan hiuksiani".

Vierailija
210/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:48"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 00:27"]

Siis mikä tämä lassukkainvaasio palstalla oikeen on? Ihan hauskahan niitä on osoittaa sormella ja nauraa, mutta vitsi on jo vähän väljähtänyt.

[/quote]

Ne on vähän "yksinkertaisia".

Ja ne on muualta ajettu jo pois spämmäämästä.

[/quote] Odottelen yhä sitä listaa naisten merkittävistä ihmiskuntaa muuttaneista keksinnöistä. Ja edelleen sitä pillunpanttaamista ei lasketa, vaikka se onkin suurin ja merkityksellisin asia koko maailmanhistoriassa. Ilman miesten luonnollista halua saada mahdollisimman laadukasta lihaa, asuisimme yhä kamelinpaskamajoissa. [/quote]

Ei naisista yksinkertaisesti ole mullistavien keksintöjen tekijöiksi. Tieteen historiakin todistaa tämän aukottomasti. Mutta miksi naiset eivät pysty innovoimaan, onko kyse rationaalisen ajattelun, luovuuden vai minkä puutteesta? Sitä en tiedä.

Vierailija
211/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kykene loogiseen ajatteluun.

Vierailija
212/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:30"]

Naiset pitävät konkretiasta ja käytännöstä. Suomalaiset naiset ovat vahvan käytännöllisiä.

Se on surullista, että niin harva nuori nainen täällä harrastaa kirjallisuutta ja klassista musiikkia. Olen tainnut törmätä vain yhteen, joka tekisi molempia. Etenkin näteissä naisissa todellakin harvinaisuus. Slaaveissa heitä on paljon enemmän ja tykkään siitä, koska tykkään itsekin kirjallisuudesta ja klassisesta (toki muutakin kuuntelen). M34

[/quote]

Et ole tainnut olla humanistien kanssa tekemisissä. Nimenomaan naiset harrastavat kulttuuria ja taiteita, siitä on lukuisia tutkimuksiakin. Suurin osa yliopiston taiteen ja kulttuurin opiskelijoista ja aktiiviharrastajista on naisia. Keski-ikäisissä miehissä taiteen ja kulttuurin ystäviä ei juurikaan ole, sen vuoksi viihdynkin paremmin keskieurooppalaisten, kuin suomalaisten miesten seurassa. http://www.aka.fi/fi/T/Tiedetapahtumat/Tiede-on-Taidetta/Keski-ikaiset-naiset-kaikkiruokaisimpia-kulttuurin-kuluttajia/

Vierailija
213/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pelkästään nämä viimeiset kannanotot osoittaa, että naiset ovat miehiin verrattuina paitsi paljon fiksumpia myös kiistattomasti keskimääräisesti älykkäämpiä. Koko asetelma juontuu nykyajan sukupuolten polarisoinnista, jonka triggerinä on miesten kateus naisten ajaessa omia oikeutettuja oikeuksiaan!

Vierailija
214/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:20"]

Minusta pelkästään nämä viimeiset kannanotot osoittaa, että naiset ovat miehiin verrattuina paitsi paljon fiksumpia myös kiistattomasti keskimääräisesti älykkäämpiä. Koko asetelma juontuu nykyajan sukupuolten polarisoinnista, jonka triggerinä on miesten kateus naisten ajaessa omia oikeutettuja oikeuksiaan!

[/quote]

Sitä listaa?

Vierailija
215/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:20"]

[/quote]

Sitä listaa?

[/quote]

Jos kiistattoman objektiivinen lista tehtäisiin, olen ihan vakuuttunut, että naisten määrä olisi miehiä suurempi. Miesten lista on tietysti oma Schindlerin listansa;)

Vierailija
216/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan naisvihaajat (ap mukaan lukien) huutavat isoon ääneen, että av on täynnä miesvihaa. Mutta joutuvatko miehet koskaan kohtaamaan tällaisia järjettömiä yleistyksiä ja vähättelyä? Naisiin kohdistuva vähättely on maailmanlaajuinen ilmiö, jonka vuoksi nostan hattua jokaiselle naiselle, joka kykenee ohittamaan tämän ja etenemään urallaan kaikesta tästä vihamielisyydestä välittämättä. Itse olen sovinistisen isäni vuoksi joutunut lapsesta saakka kuuntelemaan tätä samaa vähättelyä siitä kuinka "tytöt eivät ole mitään", "naiset eivät ole mitään". Pojat saivat kasvaa täysin vapaina sukupuoleensa kohdistuvasta jatkuvasta halveksinnasta.

Naisiin kohdistuvan vihan vuoksi tytöt ja naiset joutuvat edelleen tekemään moninkertaisesti työtä saavuttaakseen saman aseman, joka pojille ja miehille lankeaa ilman ponnistelua, sillä heitä ei jyrätä pelkän sukupuolensa vuoksi.

Kehotan ap:ta tutustumaan esim. Ellen Johnson Sirleafin, Leymah Gboween, tai Nobelin rauhanpalkinnon saaneen Tawakkul Karmanin elämäntyöhön. Moni nainen opiskelee ja etenee urallaan jatkuvassa hengenvaarassa sukupuoleensa kohdistuvan vihan vuoksi.

Vierailija
217/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehissä on niin vähän älykköjä????

Vierailija
218/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:27"]

Miksi miehissä on niin vähän älykköjä????

[/quote]

Johtuu geeneistä. Vähä-älyiset äidit synnyttävät enemmän lapsia kuin älykkäät.

Vierailija
219/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykköys on mediajulkisuuden luoma asema. Koska kulttuurimme on sovinistinen, maailmanselityksiä kysytään mieluummin miehiltä kuin naisilta, ja älykön roolin saa todennäköisemmin mies kuin nainen.

Se ei kuitenkaan millään tavalla implikoi, että naiset olisivat vähemmän älykkäitä tai vähemmän kiinnostuneita abstrakteista asioista. Koska naisilla on tutkitusti enemmän aivopuoliskojen välistä toimintaa, he itse asiassa miehiä todennäköisemmin miettivät eri asioiden yhteyksiä ja laajoja kosmologisia kuvioita.

Joten ennemminkin kannattaisi, ap hyvä, miettiä sitä, miksi yhteiskunnassamme sukupuoliroolit yhä määrittävät sen, kenen sanomisia pidämme älykkäinä ja kenen emme. 

Vierailija
220/292 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 13:30"]

Älykköys on mediajulkisuuden luoma asema. Koska kulttuurimme on sovinistinen, maailmanselityksiä kysytään mieluummin miehiltä kuin naisilta, ja älykön roolin saa todennäköisemmin mies kuin nainen.

Se ei kuitenkaan millään tavalla implikoi, että naiset olisivat vähemmän älykkäitä tai vähemmän kiinnostuneita abstrakteista asioista. Koska naisilla on tutkitusti enemmän aivopuoliskojen välistä toimintaa, he itse asiassa miehiä todennäköisemmin miettivät eri asioiden yhteyksiä ja laajoja kosmologisia kuvioita.

Joten ennemminkin kannattaisi, ap hyvä, miettiä sitä, miksi yhteiskunnassamme sukupuoliroolit yhä määrittävät sen, kenen sanomisia pidämme älykkäinä ja kenen emme. 

[/quote]

Tämä on mutua mutta itse taas uskon, että naiset eivät kykene (laajassa mittakaavassa) ajattelemaan asioita nimenomaan laajassa kontekstissa. Mikä tahansa oma tai kaverin kokemus kumoaa naisille tutkimukset ja tilastot.