Sohvaperunat nyt tv2
Katso lähetysajat : Sohvaperunat - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7902)
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisperheen lapset puhui taas Villestä Villenä eli kutsui nimeltä. Siis eikö Ville ole lasten isä?
Omalla isälläsi ei ole nimeä?
Jormalla oli hyvä mielipide hääpaikan koristelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisperheen lapset puhui taas Villestä Villenä eli kutsui nimeltä. Siis eikö Ville ole lasten isä?
On, mutta en tiedä ketään lasta enkä aikuistakaan, joka kutsuisi isäänsä etunimeltä isän/iskän/isin/faijan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa myös olla ihan vain perheen/poikien tapa – minulla on kaksi miespuolista kaveria joiden (ihan biologiset) isät ovat olleet heille heidän koko ikänsä "Matti" ja "Juhani". Kerran kysyin toiselta asiasta ja kuulemma tuntuisi oudolta "isätellä", ja oli itse kiinnittänyt huomiota siihen, etteivät kaikki kutsu isiään etunimillä, vasta joskus ala-asteen lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää se teinipoika, jolla on aina pipo tai lippis päässä, syödessäkin. Miksei enää opeteta alkeellisimpiakaan käytöstapoja?
Auts, täällä luen kommenttia pipo päässä. Laitoin koska olin jäässä, ja heti helpotti. Eikö se ole pääasia? Omassa kotona saa tehdä mitä tykkää. Toki mummoni luona en samaa tekis. N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää se teinipoika, jolla on aina pipo tai lippis päässä, syödessäkin. Miksei enää opeteta alkeellisimpiakaan käytöstapoja?
--
Auts, täällä luen kommenttia pipo päässä. Laitoin koska olin jäässä, ja heti helpotti. Eikö se ole pääasia? Omassa kotona saa tehdä mitä tykkää. Toki mummoni luona en samaa tekis.N27
😴Täällä samis. Korvaa alkoi vihloa, flunssako tulossa? laitoin pipon, tuntuu mukavalta :)
Ollin käytöstavoista kritisoivalle - katsoisitko jakson uudelleen, Olli oli suurimman osan jaksoa ilman pipoa, kauniit kutrit valloillaan 😘. Mielestäni tv:n ääressä napostelua ei voi verrata ruokailuun joka tapahtuu perheen kesken ruokapöydän ääressä. Koittakaa te joilla se "pipo" olematonkin, on liian kireällä, löysätä vähän. Ohjelma on hyvää mieltä tuova ja perjentai-illan odotetuin ainakin meillä. Nauttikaa tarjonnasta. Negaa etsivien on ilmeisesti vaikea nauttia, mutta jos edes yritätte, saatatte yllättyä siitä hyvästä olosta minkä saatte ja ihan ilmaiseksi :)
Viime aikoina on tullut hurjan paljon uusia katsojia ja siten myös näiden untuvikkojen kyselyjä/ihmettelyä kaikenlaisista pikkujutuista jotka kohdistuu Sohviksen esiintyjiin.
Esim. miksi lapsi kutsuu isäänsä etunimellä? no sehän on itsestään selvää, että nykyään lapsia ei alisteta hiljaisiksi, vaan he ottavat enemmän tilaa/oppia ympäristöstä ja perheen tuttavapiiristä. Kun kaikki muutkin kutsuvat lapsen isää etunimellä, niin lapsi matkii, onko se nyt sitten niin kauhea asia nykyaikana? Ymmärtäisin paremmin mikäli oltaisi/elettäisi jossain 50-60-luvulla.
Turun perheen asioista on tainnut olla jokaisen kauden aikana samat ihmettelyt, lukekaapa ketjua, niin saatte paljon sisäpiiriin liittyvää tietoa, jollei Ylen esittelysivuilta luetut riitä teille. Mukavaa loppukautta Sohvis-sarjan seuraajille,
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina on tullut hurjan paljon uusia katsojia ja siten myös näiden untuvikkojen kyselyjä/ihmettelyä kaikenlaisista pikkujutuista jotka kohdistuu Sohviksen esiintyjiin.
Esim. miksi lapsi kutsuu isäänsä etunimellä? no sehän on itsestään selvää, että nykyään lapsia ei alisteta hiljaisiksi, vaan he ottavat enemmän tilaa/oppia ympäristöstä ja perheen tuttavapiiristä. Kun kaikki muutkin kutsuvat lapsen isää etunimellä, niin lapsi matkii, onko se nyt sitten niin kauhea asia nykyaikana? Ymmärtäisin paremmin mikäli oltaisi/elettäisi jossain 50-60-luvulla.
Turun perheen asioista on tainnut olla jokaisen kauden aikana samat ihmettelyt, lukekaapa ketjua, niin saatte paljon sisäpiiriin liittyvää tietoa, jollei Ylen esittelysivuilta luetut riitä teille. Mukavaa loppukautta Sohvis-sarjan seuraajille,
Olen kyllä katsonut sohvisten kaikki kaudet, mutta ei ole silti auennut että onko Ville lasten isä.
Herkkäjaujo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Jarista ja Sannasta, liikaa esittämistä jo. Etenkin Sannasta on tullut pikku hiljaa inhokki, liian päällekäyvä ihminen .
No onko edes hienoo, että tässä ketjussa on häviävän pieni murto-osa muitakin, jotka eivät pidä Jarista ja Sannasta! Minä en pidä, enkä ole koskaan pitänyt. En yksinkertaisesti pidä sen tyyppisistä ihmisistä, varsinkin Sannalla on kauhean ilkeitäkin kommentteja välillä. Hyvähän se on, jos on itsellään itsetunto kohdillaan, mutta joskus tökäyttää kauhean ikävästi jotain "ei sa aolla tommonen hiiri! Häntä pystyyn!" yms. kun jossain katsotussa ohjelmassa on joku herkempi/ujompi/pelokkaampi ihminen.
Ehkä tuollainen käytös ottaa päähän siksi, kun itse olen aina ollut se ujo ja herkkä. Ja sen sijaan, että ihmiset kannustaisivat olemaan oma itseni, yleisin suhtautuminen on sama kuin tuolla Sannalla: "ei saa olla tuollainen! Heti muutu nyt rohkeammaksi!" ihan kuin ujous ja herkkyys olisivat huonoja piirteitä.
En käsitä, miksi Jari ja Sanna ovat niin monen suosikkeja jopa siinä määrin, että se, jos ilmoittaa ettei pidä heistä, katsotaan jotenkin pyhäinhävästykseksi. Eiväthän täällä kaikki pidä Iidasta ja Nellistäkään, tai Janista ja Lindasta, tai vaikka niistä uusista trukkareista, eikä näiden kritisointi koskaan herätä yhtä suurta alapeukkujen ja suuttumuskommenttien määrää, kuin Jarista ja Sannasta pitämättömyys.
No niin, antakaas tulla niitä syytöksiä ja alapeukkuja sitten.
Mielestäni on hyvä, että ohjemassa on kärkkäämpiäkin henkilöitä. Kaikista ei tarvi tykätä, mutta kaikkien katsojien miellyttäminen olisi mahdotonta. Turkulaisperhettä on kritisoitu täällä eniten, mutta kyllä heilläkin on paikkansa ohjelmassa. Muuten, nyt kun heitä on nähty monta kautta, on nähty etteivät he ole pelkkä "aggreperhe", huumoria ja lämpöä löytyy heistäkin. Tv-ohjemassa nähdään kuitenkin vain muutamia tilanteita, joiden perusteella mielikuva syntyy.
Olen kyllä katsonut sohvisten kaikki kaudet, mutta ei ole silti auennut että onko Ville lasten isä.[/quote]
Miksi sulle ei riitä se, että Yle on esitellyt sivuillaan heidät Turkulaiseksi perheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä katsonut sohvisten kaikki kaudet, mutta ei ole silti auennut että onko Ville lasten isä.
Miksi sulle ei riitä se, että Yle on esitellyt sivuillaan heidät Turkulaiseksi perheeksi?
No kyllähän sitä AV:lla liikkuu kaikenlaisia hulluja, ehkä tämä on joku uusperhehullu...
Mitä ne kaks naista on joiden kanssa sohvalla on se teinipoika? Onko ne kavereita vai pari vai jotain muuta ja onko se poika jommankumman lapsi?
Ville oli aluksi yksi inhokeista mutta nyt kun hän on muuttunut paljon rennommaksi, hymyilee ja katsoo naistaan lämpimästi jne. niin tunsin jopa jonkinlaista ihastumista
häntä kohtaan. Tai no, en ihastumista mutta sellaista että panisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne kaks naista on joiden kanssa sohvalla on se teinipoika? Onko ne kavereita vai pari vai jotain muuta ja onko se poika jommankumman lapsi?
Kaverukset, poika on bruneten lapsi.
Turkuäidin facessa on lapsensa tekemä perhepiirros, jossa lukee äiti, Ville ja 3 pojan nimet. Uusperhe?
Jari ja Sanna puolustaa kyllä paikkaansa.Ihmetyttää vain Rovaniemen pariskunta kun jääkaapin lehtileikkeet sitten siirtyneet piiruakaan kun Joulusiivoukset yms ja itsekukin kyllä kohentaisi nurkkiaan noilla katsojamäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta en tiedä ketään lasta enkä aikuistakaan, joka kutsuisi isäänsä etunimeltä isän/iskän/isin/faijan sijaan.
Minä tiedän muutamia, jotka kutsuu vanhempiaan etunimillä. Itsekin joskus; olen isäni yhtiökumppani ja esimerkiksi yhteistyökumppanien kokouksissa en koskaan puhu "isästä", vaan kutsun häntä etunimeltä. Myös pari tuttavaa, ikähaitarilla 8-26v, kutsuvat vanhempiaan etunimillä (mistä vanhemmat toisinaan jopa vähän... harmistuvat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverukset, poika on bruneten lapsi.
Ollihan on ihan äitinsä näköinen.
Olen katsonut sarjaa jo kolme vuotta ja olen kyllä tykännyt kovasti. Oikeastaan ainoa negatiivinen asia mikä tulee mieleen tätä sarjaa katsoessa on se, että näytetäänpä telkkarissa nykyään melkoisen huonoja ohjelmia, ainakin omasta mielestäni ;) Ihan kiva kuitenkin katsoa sohvisten reaktioita näihin "huonoihin" ohjelmiin.
Palstan kommentoijille haluan vain sanoa, että tätä sarjaahaan leikataan aika reiluilla saksilla, joten aika hankalaa on kenestäkään tehdä luonneanalyysejä. Tällä kaudella esim. Turun "agre-perhe" on näytetty positiivisemmassa valossa. Varmasti ihan mukavaa porukkaahan hekin ovat. Pienillä leikkausilla saadaan normaalitkin ihmiset näyttämään lähes seinähulluilta..