Sohvaperunat nyt tv2
Katso lähetysajat : Sohvaperunat - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7757)
Huomaa, ettei ole peruspsykologia hanskassa täällä. Nauraminen voi olla myös suojutumiskeino.....toinen vuorovaikutussuhteessa peesaa, jonkinlaisen tasapainon säilyttämiseksi. Mitä vuorovaikutus on, kun kamera ei ole läsnä?
Mä tykkään tuosta yhdestä uudesta parista, Rikusta ja Annikasta.
Voi hyvänen päivä, pitäis saada nää puheenvuorot ja kansalaisten suuri huoli jotenkin välitettyä Janille ja Simolle!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Raija ja Jukka on NIIN symppiksiä! Niistä näkee kilometrien päähän, että rakastavat toisiaan aivan hulluna.
No enpä tiedä. Joskus Jukka oli tosi ällö, kun Raijan naaman edessä jotain sössötti: Lässyn lässyn lää ja oli tosi ilkeän oloinen. Aloin inhota sitä sen jälkeen.
Jukka vaikuttaa laiskalta ja Raija taitaa joutua kaikki kotityöt yksin tekemään.
Vierailija wrote:
Riku on symppis, mutta Annikasta en jostain syystä oikein tykkää.
Vierailija wrote:
Voi hyvänen päivä, pitäis saada nää puheenvuorot ja kansalaisten suuri huoli jotenkin välitettyä Janille ja Simolle!
Simon hillitön räkätys kaikuu korvissa jo pelkästä ajatuksestakin :D
Sanotaan, että sääli on sairautta, mutta mua kyllä säälittää joidenkin arvostelut ja kommentoinnit sohvislaisista. Kommenteista huokuu jollain tasolla oma yksinäisyys, omaan elämään kuuluva kiva ja hyvän olon fiilis saattaa joiltakin puuttua. Ilmeisesti siellä kotonanne ei ole esimerkiksi sitä "kainaloa" tai mukavaa sohvankulmaa jonne voisi torkkupeiton kera käpertyä katsomaan suosittua Sohvaperunat ohjelmaa. Kun itsellä on hyvä olla ja tasapainoinen olo pystyy paremmin nauttimaan kuvaruudusta näkyviä sohvaryhmiä. Olettaisin, ettei silloin etsi pelkästään nokkimisen aiheita, vaan ottaa heidät ihmisinä siinä mitä itsekin toivoisimme muiden meissä huomaavan, eli myös ne hyvät asiat. Onhan meillä se pieni ero, sohvislaiset ovat "töissä" ohjelmassa, me muut sitten halutessamme katsomme ohjelmaa. Ehkä jotkut kommentoijat olettavat, että heitä saa arvostella kuinka moukkamaisesti tahansa ja vieläpä ihan henkilökohtaisista asioista, koska ovat mukana TosiTV-ohjelmassa. Olihan ketjussa mukana myös myönteistä (postaajan) hyvää oloa huokuvaa kommentointia. :D
On monia ihmisiä jotka kykenevät ja todella haluavatkin huomioida muut ihmiset sekä antaa hyvää palautetta mm. sohvaperunoista. Vaikka heillä olisi omassa elämässä todella vaikeita aikoja meneillään tai ovat kokeneet kovia joista on selvinnyt. Kaikella arvostusasteilla on onneksi myös heitä jotka kaikesta huolimatta haluavat huomioida ihmiset ihmisinä, eikä etusijalla ole pahantahtoinen halu (kateus) tökkiä ja hakemalla hakea ne asiat toisesta joista saattaa omassa ulkonäössään tai pukeutumisessa itsekin kärsiä. On hienoa, kun kykenee siirtämään kateudet syrjään ja pystyy näkemään sohvarymien omat persoonat terveellä tavalla eikä traumatisoidu jollei jonkun hiuskiekura olekaan juuri siten miten katsojan mielestä sen pitäisi olla.
Sohvaperunoissa mukana oleville on annettu tuotannon puolelta lupa olla sanomatta heille katsottaviksi annetuista ohjelmista yhtään mitään, jos siltä tuntuu. Kuten ohjelmassa on näkynyt, joskus sohvalla juttelevat jostain ihan muusta asiasta joka on mielestäni tosi mukava asia. Ei siis mitään pakonomaista hatusta heitettyä joka ei luontevaa spontaanisti aitoa reaktiota. Näistä olen lukenut Yle`n sivuilta koskien Sohvaperunat ohjelmaa. Se ohje voisi sopia myös meihin jotka tätäkin ohjelmaa katsomme mikäli haluamme tai ehdimme. Mikään pakko ei ole jokaista jaksoa katsoa siten, että kokee pakonomaisesti tarvetta purkaa pahaa oloaan sohvaperunoissa esiintyvistä. Luulisi siitä jäävän itsellekin paha mieli tai jopa alakuloinen mieliala.
Se oululainen pariskunta on raskas. Varsinkin se rouva jolla on simpsonin margen kaltainen tötterö päässä. Niin täydellinen on kaikessa että oikein ällöttää. Miettii varmaan viikkoa ennen mitä panee päällensä jotta sopii sohvan väriin. On varmaan rasittava ns. normaalissa elämässäkin.
Vierailija wrote:
Olen tykännyt aiemmin Santerin mustasta huumorista ja sarkasmista, mutta nyt on alkanut vaikuttaa vain veemäiseltä. Ei mitään sympatiaa Eropäiväkirjoja katsoessa ja se nenän kaivelu.. Vaikuttaa turhan negatiiviselta kaverilta, onneksi se Katja kommentoi fiksusti siitä asuntolaina-asiasta, vaikutti jopa aika tuohtuneelta.
Mä oon kyllä vähän samoilla linjoilla Santerin kanssa tuossa. Siis itse ainakin haluaisin parisuhteessakin toimia niin että olisin itsenäinen, eikä kaikki menisi palasiksi jos tulee ero.
Mun mielestä ne savolaiset puhuvat ihanaa murretta. Jaakko ja sen naisen nimeä en muista.
Mielenkiintoista tässä ketjussa on se, että näkee mielipiteistä, että ihmiset katsoo ohjelmaa. Tuleeko kenellekkään mieleen, Seiskalehti? niin moni lukee, muttei edes halua tunnustaa. Harvoin mulle jää kenenkään vaatetus mieleen, näen ennemminkin ihmiset ja tarjoilut (nam) sekä eläimet, jotka usein vilahtavat turhankin nopeasti itselleen mukavampaan paikkaan. ja kuuntelen mitä he sanovat sekä ilmeet, vautsi. Hyvä sohvisporukka, jatkakaa samaan malliin. Älkääkä jumatsukka tulko lukemaan tämänkaltaisia palstoja.
Vierailija wrote:
Se oululainen pariskunta on raskas. Varsinkin se rouva jolla on simpsonin margen kaltainen tötterö päässä. Niin täydellinen on kaikessa että oikein ällöttää. Miettii varmaan viikkoa ennen mitä panee päällensä jotta sopii sohvan väriin. On varmaan rasittava ns. normaalissa elämässäkin.
Jaa, minusta rouvasta on aina huokunut sellainen humaanius ja sydämen sivistys. Huoliteltu hän toki on, mutta sekin käy toisilta luontevammin kuin toisilta.
Oululainen rouva on ihana, ja muutenkin ovat sympaattinen perhe.
Vierailija wrote:
Samat naamat eri ohjelmissa?
No niinhän on maikkarillakin, kaik samat tyypit kiertää ohjelmia!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Riku on symppis, mutta Annikasta en jostain syystä oikein tykkää.
Jostain syystä palstalla ei koskaan tykätä uusista naissohviksista, varsinkaan nuorista...
Itsestäni mukava pari. Vaimo on käsittääkseni opettaja, ei mielestäni hienostele mitenkään. Ovat olleet pitkään mukana ja kivan rentoja. Mitä kenenkään kampaus meille kuuluu?