Miten menevät päivänne töiden jälkeen? Väsyttääkö?
Mietin vain, että aika supernaisia ja -miehiä ovat ne, jotka töiden jälkeen vielä jaksavat tehdä vaikka ja mitä. Itse yritän välttää kaiken maailman menot työpäivien jälkeen, että saa levähtää. Alkuillasta jaksan sitten taas, mutta en suoraan töistä. Voin käydä kuntosalilla tai lasten kanssa jotain harrastaa, kun on parisen tutnia saanut huilata. Miten te muut? Pitääkö tässä alkaa potea huonommuutta kun on väsynyt töiden jälkeen? Olen hoitoalalla, mutta nuori ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Vapaapäivinä tai päivinä jolloin työajan lyhennys, jaksaa kyllä ja tehdään monenlaista.
Kommentit (25)
En jaksa paljonkaan. En ole väsynyt näin, mutta jos tekisin jotain, niin se väsyttäisi. Kerran viikossa käyn illan harrastamassa ja sinne lähtö on usein tuskaa. Täysipäivätyö ja alle kouluikäiset lapset.
Haen lapset n.16.30. Sitten syödään, makoilen lasten kanssa pikkukakkosen, sitten harjoitutan lasten soittoläksyt ja puuhataan lasten ehdoilla jotain, sitten lasten iltatoimet (mikä rutistus). Tämän jälkeen jumppailen tai lenkkeilen 20-30min muutamana iltana viikossa, katselen tunnin telkkaria ja luen hetken vuoteessa. Eli enimmäkseen chillalen lasten kanssa illan.
Olen yläasteen liikkamaikka ja totaalisen väsynyt jokaisen työpäivän jälkeen, mutta ajattelen etten halua tuhlata kallisarvoista elämääni ainoastaan työhön ja nukkumiseen. Minulla on 3v lapsi ja kaipaan äippälomaa suunnattoman paljon, mutta onneksi viikonloput on vapaata ja silloin on enemmän energiaa puuhastella ja harrastaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:13"]
Minä käyn töissä ensisijaisesti rahoittaakseni vapaa-ajanviettoni, joten missään tapauksessa en tyytyisi tilanteeseen, jossa en jaksa työpäivän jälkeen tehdä mitään. Usein jään kaupungille kävelemään, lukemaan tai kirjoittamaan, tapaan ystäviäni tai syvennyn harrastuksiini. Vasta omalla ajallani koen olevani todella minä-minä, en työminä. Pelkät viikonloput eivät riitä minulle.
[/quote]Onko sinulla lapsia?
Olen töissä psykiatrisella osastolla , työ ei ole fyysistä; mutta useimmiten työpäivän jälkeen kotiin tullessani tuntuu, että takki on täysin tyhjä. En jaksa muuta kuin käydä suihkussa ja hypätä sänkyyn.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:27"]
Väsyttää, mutta kun töissä menee kaikki arkipäivät ja osa viikonloppuja, niin mitään ei saisi aikaiseksi jos odottais vaan vapaita.
Eli iltaisin käyn yleensä harjoittelemassa, sitten perheen kanssa oleskelua, pelaillaan paljon, lasten harrastuskuskausta viikoittain, ruoanlaittoa, siivousta, pyykkäystä, nettiä, lukemista yms.
[/quote]
Tätä olen itsekin miettinyt ja pakottautunut toisinaan menoihin töiden jälkeen. Mutta jostain se väsymys ottaa omansa, eli jos töiden jälkeen aktiivinen iltapäivä ja iltapalahommat siihen päälle, en jaksa siistiä kotia, pestä pyykkiä tai suunnitella seuraavaa päivää (mitä ruokaa, kumpi hakee nuorimman hoidosta, oliko kellä mitä harrastuksia ja kuka vie, tarviiko lapset mitä varusteita kouluun). Eli seuraavana päivänä on heti aamusta sotkua ja aikaa menee aamulla siihen, että organisoin päivää kiireessä, mikä ärsyttää suunnattomasti. Mies ei tähän pysty, hän noudattaa suunnitelmia kyllä, mutta ei pysty handlaamaan koko pakettia. Näistä syistä olen armahtanut itselleni ne päiväunet. Aamuisin herään yleensä klo 5.15.
-ap