Mies kuvittelee voivansa
Mennä ja tulla ja tehdä mitä lystää, sysää kaiken vastuun minulle lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan. Hän tekee kyllä kotitöitä joskus ja on lasten lasten kanssa toisinaan, mutta minua on alkanut tympimään että se kuvittelee että olen hänen päivystävä lapsenvahtinsa ja että minä olen se joka laittaa ruuan kun lapsilla on nälkä.
Meillä oli tänään vapaat ja mies teki remonttia alakerrassa, katosi sinne aamusta ja tuli syömään katettuun pöytään, mies meni takaisin alas ja ilmoitti samalla lähtevänsä kohta käymään jossain, yritin sanoa miehelle etten halua olla vankina päivystämässä lasten kanssa ja että ottaisi lapset mukaansa, ei käy. Laitoin takin päälleni lähdin kauppaan ja ilmoitin miehelle että lapset ovat yksin yläkerrassa, lähden nyt.
Mies raukka oli joutunut lopettamaan hommansa ja tekemään lapsille ruokaa kun lähdin sopivasti ruoka-aikaan.
No kun tulin tunnin päästä takaisin mies lähti toimittamaan juttuansa, tuli takaisin, istui syömään sipsejä ja kysyi voiko nyt lähteä miesten kanssa viettämään iltaa, vastasin et tod. Voi. Vastasin vaikka tiesin että kysymys oli vain ilmoitus, no mies soitti ystävälleen ja sopi että lähtee kohta, heitin taas takin päälle ja sanoin että minä lähden ensin ja olen kyllästynyt olemaan päivystävä lapsenvahti, olen ollut keskenään heidän kanssaan jo kokopäivän, johon mies vastasi suutuksissaan että miksi sitten teimme lapsia ja että sitten lapset jäävät yksin kotiin.
No lähdin tunnin kävelylle ja tulin takaisin.
Olenko pirttihirmu vai sysääkö mies minulle vastuun?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:46"]
Vastenmielinen kusipää miehesi.Miesten täytyy ottaa yhtä lailla vastuuta.Miksi ei muka pitäisi? Sellaista syytä ei ole.
[/quote]
Kerropa mitä aloittaja on tuossa tarinassaan ottanut päivän aikana vastuuta?
Itse on aika hyvin laistanut vastuistaan. Olet joku sairas miesvihaaja?
"Itse on valinnut kotona olon. Ja itse on häipynyt kahdesti päivän aikana, miehen rempatessa.
Lapsia ei hoideta 24/7 , ihan itse ne hengittää, kävelee, syö ja nukkuu"
Riippuu täysin lapsen iästä, mutta jopa teini-ikäiset tarvitsevat vanhempiensa hoivaa ja turvaa. Se on jopa lakiin kirjoitettu. Enkä ole 40-vuoden työuran aikana tavannut yhtään alle kolme vuotiasta, joka ihan itse laittaisi ruokansa ja söisi, puhumattakaan menevän yksin nukkumaan ja silmät saa olla selässäkin, kun lapsi liikkuu.
Jostakin syystä, monet kuvittelevat, ettei lastenhoito ole kotona työtä, mutta kun samat pienokaiset menevät päiväkotiin, niin se onkin hoitohenk.kunnalle työtä, siis pelkkä hoiva, päiväkodissahan muu henkilökunta hoitaa aamupalat, ruuat, siivoukset, pyykinpesut, ruokaostokset jne.
Jostakin syystä, jotkut miehet haluavat vapaamatkustajan roolin perheessä ja syövät kuormasta, muuttuvat lasten myötä, itsekkin lapseksi ja vaimosta tulee äiti, näin on ollut kautta historian.
Minusta ap. toimi ihan oikein, sillä jokaisella lapsella on oikeus oman isänsä hoivaan ja turvaa. Remonttia voi tehdä myös lapsenehdoilla. Iltamenoistakin voi tinkiä, jos lapset ovat olleet äidin kanssa koko päivän.
Kuka muu pitäisi lapsen oikeuksista, jos sitä ei tee ap, kun lasten isä laittaa omat menonsa, lasten edun edelle. Ja se ei voi olla oikein vastuulliselta vanhemmalta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:58"]
"Itse on valinnut kotona olon. Ja itse on häipynyt kahdesti päivän aikana, miehen rempatessa.
Riippuu täysin lapsen iästä, mutta jopa teini-ikäiset tarvitsevat vanhempiensa hoivaa ja turvaa. Se on jopa lakiin kirjoitettu. Enkä ole 40-vuoden työuran aikana tavannut yhtään alle kolme vuotiasta, joka ihan itse laittaisi ruokansa ja söisi, puhumattakaan menevän yksin nukkumaan ja silmät saa olla selässäkin, kun lapsi liikkuu.
Jostakin syystä, monet kuvittelevat, ettei lastenhoito ole kotona työtä, mutta kun samat pienokaiset menevät päiväkotiin, niin se onkin hoitohenk.kunnalle työtä, siis pelkkä hoiva, päiväkodissahan muu henkilökunta hoitaa aamupalat, ruuat, siivoukset, pyykinpesut, ruokaostokset jne.
Jostakin syystä, jotkut miehet haluavat vapaamatkustajan roolin perheessä ja syövät kuormasta, muuttuvat lasten myötä, itsekkin lapseksi ja vaimosta tulee äiti, näin on ollut kautta historian.
Minusta ap. toimi ihan oikein, sillä jokaisella lapsella on oikeus oman isänsä hoivaan ja turvaa. Remonttia voi tehdä myös lapsenehdoilla. Iltamenoistakin voi tinkiä, jos lapset ovat olleet äidin kanssa koko päivän.
Kuka muu pitäisi lapsen oikeuksista, jos sitä ei tee ap, kun lasten isä laittaa omat menonsa, lasten edun edelle. Ja se ei voi olla oikein vastuulliselta vanhemmalta.
[/quote]
Lue aloitus ja kerro missä siinä kerrotaan lasten olevan "vahdittavan" ikäisiä?
Ja kerro missä kohtaa näkyy aloittajan vastuunotto?
Siinä että itse häipyy kahdesti?
Ärsyttää äijät jotka on "tuonut rahat kotiin" ja sen takia ajattelee, että on ostanut vaimon kotiorjaksi. Toivoisin itse, että mieheni rakastaa sen verran lapsia, että HALUAA olla niiden kanssa illalla ja arvostaa mun kotona tekemää työtä, että haluaa antaa illalla mulle omaa aikaa vastapainoksi. Lasten kanssa leikkiminen illalla on vastapainoa töissä näpyttelylle - ei äidille, joka on tehnyt samaa jo 10 tuntia. Kyllä kaikki tietää, että helpompaa on neppailla toimistolla kahvitaukoineen, kun olla kotona ilman taukoja! Harvasta isästä olisi oikeasti kotona olijaksi edes. Ja vielä siitä kotiin naisen ostamisesta: nainen tekee aikamoisen taloudellisen uhrauksen jättäytyessään uraputkesta sivuun. Yleensä kaikki tämä tehdään rakkaudesta niihin yhteisiin lapsiin... Että sitä voi myös vähän sipsiä popsiessa miettiä!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:27"]
Mies on ihan oikeassa, miksi menitte tekemään lapsia, jos ette niistä halua huolehtia.
[/quote]
Samaa ihmettelen. Minki ei vain elää onnellisen kahdestaan ilman riitoja ja nauttia mukavasta elämästä? Ei tuollainen voi olla riitelyn ja pahan mielen arvoista.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:04"]
Ärsyttää äijät jotka on "tuonut rahat kotiin" ja sen takia ajattelee, että on ostanut vaimon kotiorjaksi. Toivoisin itse, että mieheni rakastaa sen verran lapsia, että HALUAA olla niiden kanssa illalla ja arvostaa mun kotona tekemää työtä, että haluaa antaa illalla mulle omaa aikaa vastapainoksi. Lasten kanssa leikkiminen illalla on vastapainoa töissä näpyttelylle - ei äidille, joka on tehnyt samaa jo 10 tuntia. Kyllä kaikki tietää, että helpompaa on neppailla toimistolla kahvitaukoineen, kun olla kotona ilman taukoja! Harvasta isästä olisi oikeasti kotona olijaksi edes. Ja vielä siitä kotiin naisen ostamisesta: nainen tekee aikamoisen taloudellisen uhrauksen jättäytyessään uraputkesta sivuun. Yleensä kaikki tämä tehdään rakkaudesta niihin yhteisiin lapsiin... Että sitä voi myös vähän sipsiä popsiessa miettiä!
[/quote]
On ollut aloittajan oma valinta. Luet viestejä miesvihalasit päässä.
Jos sinulla ei edes ollut oikeaa menoa, niin miksi et voinut olla lasten kanssa?
"Niin, siis mies tekee remppaa koko päivän, kun sun tehtäväksi jäi puuron keitto.
Olet sadisti ja pirtihirmu, mikä vittu teitä ämmiä vaivaa."
Milloin se isä viettää aikaansa lasten kanssa, jos hän on tehnyt koko päivän rempaa ja illalla on vielä iltarientoja? Ensi viikollako vai ensi kuussa?
Lapsi tarvitsee vanhempiensa, myös isän, hoivaa ja läsnäoloa. Se aika on tässä ja nyt, eikä silloin kun isällä olisi siihen aikaa ja halua, koska se on silloin liian myöhäistä, jos puhutaan hyvästä vanhemmuudesta ja hyvästä isä-lapsi suhteesta. Lapsi ei sitä aikaa odota, vaan se on ikuiseksi ajaksi menetetty, kun vanhemmat laittavat omat menonsa ja etunsa, lapsen edun edelle. Ja pahinta mitä lapsi voi kokea, ettei kotona oleva vanhempi anna huomiota, vaikka siihen olisi kaikki mahdollisuudet.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:17"]
"Niin, siis mies tekee remppaa koko päivän, kun sun tehtäväksi jäi puuron keitto.
Milloin se isä viettää aikaansa lasten kanssa, jos hän on tehnyt koko päivän rempaa ja illalla on vielä iltarientoja? Ensi viikollako vai ensi kuussa?
Lapsi tarvitsee vanhempiensa, myös isän, hoivaa ja läsnäoloa. Se aika on tässä ja nyt, eikä silloin kun isällä olisi siihen aikaa ja halua, koska se on silloin liian myöhäistä, jos puhutaan hyvästä vanhemmuudesta ja hyvästä isä-lapsi suhteesta. Lapsi ei sitä aikaa odota, vaan se on ikuiseksi ajaksi menetetty, kun vanhemmat laittavat omat menonsa ja etunsa, lapsen edun edelle. Ja pahinta mitä lapsi voi kokea, ettei kotona oleva vanhempi anna huomiota, vaikka siihen olisi kaikki mahdollisuudet.
[/quote]
No silloin se nainen tekee sen rempan ja ruoan, ja mies voi häipyä kahdesti päivän aikana.
Toivottavasti on ollut yhteinen valinta! Ja ei miesvihalaseja, vaan toivomus arvostuksesta ja rakkaudesta koko perhettä kohtaan. Jotenkin se arvostus näyttäisi tulevan vaan rahan kautta aina, mikä tekee äidistä aika halvan perheessä. Arvostan miehen työtä, mutta vähintään samaa vaadin itselle. Ja onneksi itse arvostusta saankin :) Meillä homma tasapainossa onneksi!
[/quote]
Lue aloitus ja kerro missä siinä kerrotaan lasten olevan "vahdittavan" ikäisiä?
Ja kerro missä kohtaa näkyy aloittajan vastuunotto?
Siinä että itse häipyy kahdesti?"
Perustui olettamuukseeni, sillä Suomessa ei juuri kotirouvia ole, vaan äiti on kotona hoitamassa lapsia kotihoidontuella ja pienimmät ovat alle 3-vuotiaita. Meillä minä teen remppahommat ja koen sen todella hermolevoksi, lastenhoitoon verrattuna. Ja aika monta lasta on tullut hoidettua vuosikymmenien aikana. Eikä se ruokakaan taivaasta tipahda kotona, vaan kyllä senkin on äiti tehtävä, lastenhoidon ohella.
Olettamukseni perustui tähän kommentiin:
"Lapset ovat elämäni valo ja rakkaus, ne ovat tärkeintä maailmassa, tiedän varmasti etten olisi onnellisempi ilman. Lapset ovat kotihoidossa koska tahdon olla lähellä, halia ja pusia.
Olen vain niin loppu että illat ja viikonloputkin tuntuvat yksinäisiltä"
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:17"]
[/quote]Et ole selkeästikään elänyt 'rempan keskellä' - jos olisit, tietäisit että se ON saatava valmiiksi. Mitä nopeammin, sen parempi. Kun sitä rempan tekijääkään harvoin huvittaa venyttää sitä hommaa ihan vaan siks, että 'nyt leikin lasten kanssa' - varsinkin, jos rempassa on kyse yhteisistä elintiloista, kodista.
Aikuinen ihminen nyt vaan joutuu joustamaan, suuntaan ja toiseen, jos on kodikseen sellaisen paikan valinnut, jossa joutuu sitä remonttia tekemään. Ja jos ei rouvalla pysy remppahanskat kädessä, niin työnjako on silloin 'väliaikaisesti' se, että se joka osaa - tekee. Ja toinen pyörittää ns. normiarjen.
Ap vois vähän mennä itseensä ja miettiä, mitä se mies siellä tekee - teidän koko perheen eteen. Että onko tosiaan kovin 'epätasa-arvoista' laittaa ruoka/katsoa lasten perään, kun toisella on 'oikeaa' tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:31"]
Toivottavasti on ollut yhteinen valinta!
[/quote]
Niin, etenkin se remppa. Eikä niin, että rouva on saanut mainion idean jota mies nollamotivaatiolla ähertää.
"Mies on ihan oikeassa, miksi menitte tekemään lapsia, jos ette niistä halua huolehtia.
Ai, nyt se onkin yksin ap. syy, kun on perheessä on lapsia . Millaista seksuaalivalistusta sitä nykyään ihmisillä onkin?
Jo kautta maailman sivun on tiedetty, että lapsen tekemiseen tarvitaan mies. Jos mies ei halua isäksi, niin helppo homma, kieltäytyy seksistä, eikä LUOVUTA siemeniään naiselle, vaan pitäköön siemenet omassa pussissaan ja suun supussa. Lääketiede ei vielä ole tavannut yhtäkään naista, joka olisi syntynyt pyhästä hengestä, vaan siihen mies on ihan vapaaehtoisesti luovuttanut siemenensä naisen käyttöön. Turha miehen on inistä, jos on leikkiin ryhtynyt, puhumattakaan siitä vastuun vierittämistä naisen hartioille.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:47"]
"Mies on ihan oikeassa, miksi menitte tekemään lapsia, jos ette niistä halua huolehtia.
Ai, nyt se onkin yksin ap. syy, kun on perheessä on lapsia . Millaista seksuaalivalistusta sitä nykyään ihmisillä onkin?
Jo kautta maailman sivun on tiedetty, että lapsen tekemiseen tarvitaan mies. Jos mies ei halua isäksi, niin helppo homma, kieltäytyy seksistä, eikä LUOVUTA siemeniään naiselle, vaan pitäköön siemenet omassa pussissaan ja suun supussa. Lääketiede ei vielä ole tavannut yhtäkään naista, joka olisi syntynyt pyhästä hengestä, vaan siihen mies on ihan vapaaehtoisesti luovuttanut siemenensä naisen käyttöön. Turha miehen on inistä, jos on leikkiin ryhtynyt, puhumattakaan siitä vastuun vierittämistä naisen hartioille.
[/quote]
Provohan sä taidat olla. Missä kohtaa aloituksessa näkyi se naisen vastuu? Siinä että häipyi itse ennakkoon ilmoittamatta kahdesti?
Mitä te sovitte vapaa-ajasta ja iltamenoista ennen kuin hankitte lapsia? Ne asiat kannattaa ihan oikeasti keskustella ja sopia etukäteen, ettei sitten yhtäkkiä löydä itseään jostain kotiorjan roolista.
[/quote]
Tarhassa on vähän enemmän lapsia kuin yksi tai kaksi. Tarhassa lapsille myös pitää keksiä kaikenlaista tekemistä. AP taas voi kotonaan tehdä mitä huvittaa.
Remonttia ei voi tehdä lasten ehdoilla. Muuten siitä ei tule ikinä valmista.
[/quote]
Miksi AP ei mene tekemään remonttia niin mies hoitaa lapsia?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 22:04"]
[/quote]
Älä lässytä. Työssä oleminen on paljon vaativampaa ja raskaampaa kuin kotona lasten kanssa oleminen. Ellei sinulla ole 10 lasta niin turha esittää marttyyria.
Itse olen ollut perhepäivähoitaja ja kolmen oman lapsen lisäksi oli kolme toisten lasta. Mitään ongelmia ei ollut niitä hoitaa ja lapsien iät heitti 1 vuotiaasta aina 6 vuotiaaseen. Omat siis mukaan lukien.
Nyt kun en ole enää siinä työssä niin työ on paljon raskaampaa. Tulos tai ulos.
Vastenmielinen kusipää miehesi.Miesten täytyy ottaa yhtä lailla vastuuta.Miksi ei muka pitäisi? Sellaista syytä ei ole.