En tule toimeen miesten kanssa
Tämä siis ns. vastalauseena niin usein kuullulle "olen nainen ja tulen paremmin toimeen miesten kanssa". Minä en ole koskaan seurustellut, eikä mulla ole koskaan ollut miespuolisia kavereita. En juurikaan tapaa edes miehiä missään, baari on ainoa paikka, jossa se on edes teoriassa mahdollista.
-
Mulla on jopa pientä pelkoa miehiä kohtaan. Se jäi luultavasti päälle peruskoulusta, koska sain rumana ja lihavana kuulla paljon kommentteja ulkonäöstäni, päälleni jopa syljettiin. "Hyi vittu, en panis." Vähän samaa käytöstä olen kohdannut myöhemminkin - koska en ole viehättävä, en ole kiinnostava edes kaverimielessä. Ikään kuin pelättäisiin, että ihastun tai jotain. Toisinaan on todella turhauttavaa olla porukassa, jossa mies puhuu suoraan ohitseni/puhuu minulle ja kaverilleni, mutta katsoo pelkästään kaveriani.
-
Naisetkin osaavat olla vaikeita ja ilkeitä. Painotan vielä sanaa vaikea. Mutta naisissa olen myös nähnyt huomattavasti enemmän lämpöä, empatiaa ja kiltteyttä. Mun mielestä on mukavaa keskustella tunteista ja "sisäisestä maailmasta", mennä pintaa syvemmälle, enkä suostu pitämään niitä asioita minään hömpötyksenä.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]Miehet on kivoja tasan niin kauan jos olet niiden mielestä kaunis tai pantava. Muuten saa kylmää kyytiä. [/quote] Mulla on tilanne päin vastoin, miehet tykkää mun seurasta ja aina kehuu hauskaksi jne mutta en ole kenenkään mielestä esim. potentiaalinen tyttöystävä kun en ole kaunis tai pantava :D aina kutsuvat kaljotteleen mutta seurustelukumppania en varmaan saa tästä syystä koskaan.
[/quote]
Minä puolestani olen miesten mielestä pelkästään pantava. Kutsuvat vain panemaan (mutta en mene).
Mä haluaisin ihan oikeasti, että nämä "ei miesten kohtelu riipu naisen ulkonäöstä"-tyypit olisivat vieressä katselemassa tai kärpäsinä katossa näkemässä, miten töykeitä ja kylmiä miehet voivatkaan olla epäviehättävälle naiselle, ja miten se käytös silminnähden eroaa siitä, mitä viehättävälle naiselle annetaan. Mä näen tätä jatkuvasti, enkä jaksa enää edes loukkaantua. On ihan mahdoton ajatus, että menisin esimerkiksi kysymään mieheltä mitä kello on tms. en vain yksinkertaisesti aio enää ottaa mitään kontaktia tai edes katsoa päin, kun se tuntuu olevan niin helvetin kamalaa ja vastenmielistä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]
Miehet on kivoja tasan niin kauan jos olet niiden mielestä kaunis tai pantava. Muuten saa kylmää kyytiä.
[/quote]
Miten sinä voisit sen tietää?
[/quote]
Miten niin en voisi tietää?
[/quote]
Jos olet aina ollut ruma, et voi tietää että miehet ovat kivoja. Luulet vaan, että kaikki ovat kylmiä. Jos olet kaunis ja pantava, niin et tiedä että miehet ovat kylmiä. Luulet kaikkia kivoiksi.
Voit tietää miesten muuttuvan vain jos se kohdallesi tapahtuu. Ensin olet kaunis ja sitten jonkun bisarrin sirkkelionnettomuuden seurauksena muutut rumaksi. Mutta silloinkin tiedät vain sen yhden kylmenevän miehen kohdalta etkä voi tietää, jos vaikka joku toinen mies olisi rakastanut sinua ilman nenääsikin.
[/quote]
Olet tosi lapsellinen. Suurin osa naisista saa itse omakohtaisesti tuta miesten asenteen muuttumisen kun 40 v. tulee täyteen ja ikä alkaa näkyä kasvoissa. Sama juttu jos lihoo aiemmin tai sairaus vie ulkonäön. Totta kai miehissä on myös fiksuja yksilöitä mutta keskimääräisestä kohtelusta päätellen aika pieni vähemmistö, suurin osa kykenee vain vaivoin olemaan edes peruskohtelias jos naisella ei ole mitään mitä mies haluaisi.
[/quote]
No jos sinulla ei ole mitään mitä mies haluaisi, niin etkö ole sitten tilanteeseen tyytyväinen? Miehet jättävät sinut täysin rauhaan. Ei se ole kylmyyttä vaan sitä, ettei sinussa ole mitään tavoiteltavaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]Miehet on kivoja tasan niin kauan jos olet niiden mielestä kaunis tai pantava. Muuten saa kylmää kyytiä. [/quote] Mulla on tilanne päin vastoin, miehet tykkää mun seurasta ja aina kehuu hauskaksi jne mutta en ole kenenkään mielestä esim. potentiaalinen tyttöystävä kun en ole kaunis tai pantava :D aina kutsuvat kaljotteleen mutta seurustelukumppania en varmaan saa tästä syystä koskaan.
[/quote]
Minä puolestani olen miesten mielestä pelkästään pantava. Kutsuvat vain panemaan (mutta en mene).
[/quote]
Eikö etupyllysi koskaan kaipaa vähän äksöniä?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:46"]
Mä en osaa jutella niiden kanssa kahden kesken mitään. Jotain läppää pystyn heittämään porukassa mille ne nauraa. Mutta muuten ne on vähän pelottavia.
[/quote]
Voi onneton. Mikset osaa?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:48"]
Jos olet aina ollut ruma, et voi tietää että miehet ovat kivoja. Luulet vaan, että kaikki ovat kylmiä. Jos olet kaunis ja pantava, niin et tiedä että miehet ovat kylmiä. Luulet kaikkia kivoiksi.
Voit tietää miesten muuttuvan vain jos se kohdallesi tapahtuu. Ensin olet kaunis ja sitten jonkun bisarrin sirkkelionnettomuuden seurauksena muutut rumaksi. Mutta silloinkin tiedät vain sen yhden kylmenevän miehen kohdalta etkä voi tietää, jos vaikka joku toinen mies olisi rakastanut sinua ilman nenääsikin.
[/quote]
Olin vuosikausia ruma, tein paljon töitä ulkonäköni eteen ja muutuin suhteellisen paljon nykyisten kauneusihanteiden mukaiseksi. Joten kyllä, tiedän noiden rumuusvuosien perusteella millaista on olla miesten mielestä ruma ja ei-pantava nainen ja nykyisten vuosien perusteella sen, miten ystävällisiä ja kivoja miehet on kun näytän niiden mielestä kauniilta.
[/quote]
Toimiiko tuo samalla tavalla, kun roolit vaihtuvat? Oletko nykyään tosi kiva ja ystävällinen rumille miehille? Ovatko he sinusta pantavia?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:48"]
[/quote]
Olin vuosikausia ruma, tein paljon töitä ulkonäköni eteen ja muutuin suhteellisen paljon nykyisten kauneusihanteiden mukaiseksi. Joten kyllä, tiedän noiden rumuusvuosien perusteella millaista on olla miesten mielestä ruma ja ei-pantava nainen ja nykyisten vuosien perusteella sen, miten ystävällisiä ja kivoja miehet on kun näytän niiden mielestä kauniilta.
[/quote]
Toimiiko tuo samalla tavalla, kun roolit vaihtuvat? Oletko nykyään tosi kiva ja ystävällinen rumille miehille? Ovatko he sinusta pantavia?
[/quote]
Olen aina ollut peruskohtelias arjessa kohteena olevan ulkonäöstä (tai huom. sukupuolesta riippumatta) riippumatta, se kun on mielestäni riittävää ja olisi ollut aiemminkin jo tarpeeksi miesten taholta.
Mulla on sellainen kasvatus ollut, etten koskaan syrjisi esim. ryhmätöissä ketään, haukkuisi kenenkään ulkonäköä tai julkisesti nolaisi toista kaveriporukan edessä ulkonäköä kritisoiden.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]
Miehet on kivoja tasan niin kauan jos olet niiden mielestä kaunis tai pantava. Muuten saa kylmää kyytiä.
[/quote]
Jojo-laihduttajana tiedän niin tämän. Hoikkana kaikki juttuni ovat yhtäkkiä hauskoja, olen älykäs ja kiinnostava, seuraani hakeudutaan. Baarissa ymmärtäisin, työpaikan ukkomiesten parissa en.
Terapia. Se ei ei ole huonoksi kellekään, vaikka ei olisi edes ongelmia. Ja sinulla on valtavasti painolastia johtuen idiootilta jotka sinua kiusasivat. Sinä olet arvokas sellaisena kuin olet. T. Entinen läski ja ruma jota yhä satunnaisesti ahdistavat ihmisjoukot
[/quote]
Tämä on kyllä jo kaiken huippu! Vai että pitäisi mennä terapiaan, jos ei tule miesten kanssa toimeen. Tällä palstalla on monesti ollut aloituksia, joissa valitetaan sitä, ettei tule naisten kanssa toimeen. Ei ole muistaakseni kenellekään terapiaa koskaan ehdotettu.
Tein itse viime viikolla aloituksen tästä samasta aiheesta. Luulin jo, että joku on nostanut ketjuani, mutta ei sitten ollutkaan. Mukava tietää, että on muitakin naisia, jotka eivät tule toimeen miesten kanssa.