Nyt tarvitaan kekseliäisyyttä ruokaostoksiin. Auttakaa.
Erinäisistä syistä jouduimme alkuvuodesta käyttämään luottokorttia paljon (syinä mm. väärin maksettu palkka 2 kertaa). Nyt maksoin luottokorttilaskun pois, rahaa jäi 120e. Ja koska en halua korttia käyttää yhtään, tulot on muutenkin sellaiset että selvitään juuri ja juuri, niin tarvitsen apua miten hallita loppukuun ruuat. Perheessä 2 aikuista ja 3 lasta. Seuraavan kerran rahaa tulee 26.3.
Kalaa emme syö allergian takia. Ruuaksi olen ajatellut keittoja, laatikoita jne. Leipää leipoa itse. Onko muita vinkkejä? Tyhjiä juomapulloja ei ole viedä kauppaan, eikä oikein mittään mitä myydä netissä, kaikki jo myyty :(
Kommentit (89)
Kaalilaatikko, kasvissosekeitto, pinaattikeitto ja- letut, ohrapuuro, linssikeitto, uunimakkara halpoja ruokia. Aamu- ja iltapaloiksi puuroa tai itseleivottuja sämpylöitä. Viiliä voi tehdä itse
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:18"]
Miksi se luottokortti lasku oli maksaa kokonaan? Olisit vaikka jättänyt muutaman satkun enemmän. Todella vastuutonta lähteä tinkimään kasvavien lasten ruokavalioista. Suututtaa ja surettaa samaan aikaan.
[/quote]
Koska lapsille on ostettava vaatetta entisten tilalle tänä keväänä paljon. Kaikille uudet kengät, takit ja housut. Entiset pieniä tai niin kuluneita ettei voi pitää enää. Niihin menee se väärin maksettu palkka heti kun on ens kuussa maksettu miehelle. En uskaltanut jättää yhtään kortilta maksamatta.
Nyt on pakko tinkiä, mutta mietin miten sen tekee järkevämmin. Ehkä enemmän kananmunia proteiiniksi, ne on halpoja. Maitoa pikkasen vähemmän juotavaksi. jne.
ap
Olen ollut työtönkin mutta silti pärjäsin. Rahaa riitti aina ruokaan ja tilillä oli rahaa.
Kiisselit ja vispipuuro tulevat kelpaamaan kun on tarpeeksi nälkä. Tuolla budjetilla oikeesti voi tulla hiukka nälkä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:19"]
Säästäjän lista: 150 kpl Atrian pitsoja: suosittelen ottamaan sekä meetvursti-, että kinkku-ananas- ja jauhelihavaihtoehtoja. Loppurahoilla ravitsevaa kaurapuuroa.
[/quote]
Kiitos vinkistä, ei oikein olla silti eineisten syöjiä. Ja uskon että itse tekemällä saa ravintorikkaampaa ruokaa eineksiä edullisemmin.
ap
Eikös sitä palkkamokaa ole jo korjattu???
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:20"]
Iltasanomista varmaan sit luetaan, kuinka kokonainen perhe kuolla kupsahti Suomessa nälkään armonvuonna 2015!
[/quote]
No ei kuolla :D
ap
Onko lähellänne tai työpaikan lähellä mitään leipomon myymälää? Sieltä saa usein kakkoslaatuista ruisleipää tosi edullisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:12"]
Lidl ;)
Leivo itse , puuroja, patoja , keittoja, kuivakamoista hiutaleet, linssit, herneet jne.
Kiisseleitä ja vispipuuroja.
[/quote]
Kiitos, riisipuuro meillä uppoaa hyvin, sitä teenkin heti. Kaupasta jos vielä löytyis laputettua rasvaista maitoa. Kiisselit ja vispipuuro ei oikein kelpaa, niihin sais marjoja upotettua. Loppukuun aion leipoa vaalean leivän itse, ruisleipää en ossaa tehdä.
ap
[/quote]
Ok. Lidl jos on lähellä, niin se auttaa paljon. Hernekeitto kuivista herneistä, olikohan pussi 39 cnt, ja saat ison katilallisen jo siitä, vähän läskiä sekaan, tai kasviksia.
Marjoista murupaistosta? Lihaa pakkasessa? Kiusauksia halvasta perunasta.
[/quote]
lidl on meidän vakikauppa :) Murupaistosta en olekaan tehnyt pitkään aikaan, sitä sunnuntaina jälkiruuaksi. Pakastimessa ei ole yhtään lihaa, se on vähän harmi. K-kaupoissa jauheliha tarjouksessa just nyt, ajattelin ostaa muutaman paketin ennakkoon pakkaseen. Kiusaksisat tykätäänkin, ja teen aina perunat suikaleiksi itse. En osta niitä valmiksi suikaloituja. 
ap
Kirppikseltä löytää hyväkuntoisia takkeja kolmella-kymmenellä eurolla. Hyvällä tuurilla housutkin.
60e per viikko, hyvin pärjäätte :)
Kaalilaatikko, kasvissosekeitto, pinaattikeitto ja- letut, ohrapuuro, linssikeitto, uunimakkara halpoja ruokia. Aamu- ja iltapaloiksi puuroa tai itseleivottuja sämpylöitä. Viiliä voi tehdä itse
[/quote]
Itsetehty viili on hyvää! Mutta ei tule kovin paljoa halvemmaksi, vetenkään jos ostaa kaupasta laputettua viiliä.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:21"]
Olen ollut työtönkin mutta silti pärjäsin. Rahaa riitti aina ruokaan ja tilillä oli rahaa.
[/quote]
Hyvä sulle! Me käydään molemmat töissä ja silti tekee tiukkaa! Nälkää ei olla ikinä nähty, eikä nähdä nytkään. saan tuon rahan riittävääm keinolla millä hyvänsä.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:22"]
Kiisselit ja vispipuuro tulevat kelpaamaan kun on tarpeeksi nälkä. Tuolla budjetilla oikeesti voi tulla hiukka nälkä.
[/quote]
Jos nälkä tulee, saa tulle meille aikuisille :)
ap
Tee jauhelihapannaria, se on hyvää ja halpaa! :)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:25"]
Lidl ;)
Leivo itse , puuroja, patoja , keittoja, kuivakamoista hiutaleet, linssit, herneet jne.
[/quote]
Kiitos, riisipuuro meillä uppoaa hyvin, sitä teenkin heti. Kaupasta jos vielä löytyis laputettua rasvaista maitoa. Kiisselit ja vispipuuro ei oikein kelpaa, niihin sais marjoja upotettua. Loppukuun aion leipoa vaalean leivän itse, ruisleipää en ossaa tehdä.
ap
[/quote]
Ok. Lidl jos on lähellä, niin se auttaa paljon. Hernekeitto kuivista herneistä, olikohan pussi 39 cnt, ja saat ison katilallisen jo siitä, vähän läskiä sekaan, tai kasviksia.
[/quote]
lidl on meidän vakikauppa :) Murupaistosta en olekaan tehnyt pitkään aikaan, sitä sunnuntaina jälkiruuaksi. Pakastimessa ei ole yhtään lihaa, se on vähän harmi. K-kaupoissa jauheliha tarjouksessa just nyt, ajattelin ostaa muutaman paketin ennakkoon pakkaseen. Kiusaksisat tykätäänkin, ja teen aina perunat suikaleiksi itse. En osta niitä valmiksi suikaloituja. 
ap
[/quote]
juu, itsesuikaloiduista parempaa. tsekkaa tietenkin ne alelappulihat ja tsekkaa mainokset onko esim possun lapaa tarjouksessa jossain. siis halpoja ruhonosia. tarjouksessa toi lapa joskus 3e kilohintaan.
vaatii haudutusta , mutta on mahtavaa lihaa ;)
[/quote]
No eipä ole, korjataan kuulemma maaliskuun palkkaan. Helmikuun ei ehtinyt tammikuun väärä palkka, ja helmikuussakin oli virheitä. Ei kiva :(
ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:31"]
[/quote]
No eipä ole, korjataan kuulemma maaliskuun palkkaan. Helmikuun ei ehtinyt tammikuun väärä palkka, ja helmikuussakin oli virheitä. Ei kiva :(
ap
[/quote]
Siis korjaan, maksetaan vasta huhtikuun palkassa!
ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:29"]
Tee jauhelihapannaria, se on hyvää ja halpaa! :)
[/quote]
Kiitos, pitää googletella ohje.
ap
Lidl ;)
[/quote]
ap
[/quote]