Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimisto ei auttanut työnhaussa

Vierailija
06.03.2015 |

käski hakea paikkoihin, muttei antanut konkreettista apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä. Lisäksi minun olisi mentävä työharjoitteluun 8h/päivässä, mitä tässä tekis?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille maahamuuttajille on omat tukipalvelunsa. Niitä kannattaa kysellä myös TE - toimiston suunnalta.

Vierailija
22/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:32"]Voi kulta pieni, kun ei te-toimiston tehtävä ole etsiä ihmisille töitä! Kaikki on tehtävä itse.
[/quote] Kyllä se virkailija etsi mulle ne avoimet paikat. Mitä sä selität?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:32"]Voi kulta pieni, kun ei te-toimiston tehtävä ole etsiä ihmisille töitä! Kaikki on tehtävä itse.
[/quote]

Et itse osannut katsoa mol.fi avoimet työpaikat?

Vierailija
24/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:29"]

tai kouluun 

Ei se oler ilmaistyötä. Elätän teitä ja saatte saman kuin meikäläinen - sillä erotuksella , että kunnioitan itseäni, kun en elä kenekään siivellä.

Ei kannata tehdä ilmaistöitä. Mee kouluun, sillä saat ammatin 

[/quote]

Vierailija
25/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:32"]Voi kulta pieni, kun ei te-toimiston tehtävä ole etsiä ihmisille töitä! Kaikki on tehtävä itse.
[/quote]

Et itse osannut katsoa mol.fi avoimet työpaikat?
[/quote] Ei löytynyt niillä hakusanoilla kun piilottelivat vuokrafirman alla. Eli en löytänyt kuin yhden. Virkailija löysi heti 4 lisää.

Vierailija
26/26 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:17"]

Aika monessa työkkärissä (ainakin Häme, Pirkanmaa, Uusimaa) on erikseen palkattua väkeä opastamassa CV:n ja hakemusten tekemisessä, jossain tehdään jopa videohakemuksia. TE-toimiston asiantuntijan tehtävänä ei ole olla opinto-ohjaajana tai äitinä, kyllä aikuisen ihmisen tulee ihan itse opetella hakemukset tekemään tai sitten voi hakeutua työnhakuvalmennukseen.

Työharjoitteluun et voi päästä, koska sitä ei enää ole, on vain työkokeilu ja 8h/pv työkokeilua heti työttömyyden perään tuntuu aika oudolta nyt, kun työkkärien rahat on vähissä ja ensisijaisesti työkokeiluun menee ne, joilla ei ole ammattia. Oman alan työkokeiluun ei tietenkään ole menemistä, koska jo työsi osaat.

Missä muuten heti työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen muka pääsee työkokeiluun?

[/quote]

Oikeastaan työkkärissä on myös ihmisiä jotka toimivat opinto-ohjaajina, tai ainakin koulutusneuvojina. Hieman kyllä ihmetyttää että miten uutta työnhakijaa ei oltu heti tunkemassa cv:n kirjoituskurssille. Välillä tuntuu että noita kursseja ollaan tarjoamassa vaikka vuoden välein kun sattuu pätkät loppumaan ja on hetken taas työtön. 

[/quote]

Ei ole mitään opinto-ohjaajia ja koulutusneuvojiakaan ei taida enää olla kuin yhdessä toimistossa. Sen sijaan on kattava ja toimiva verkkopalvelu niille, joilla on netti käytössä. Ap:lla ei taida olla.