TE-toimisto ei auttanut työnhaussa
käski hakea paikkoihin, muttei antanut konkreettista apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä. Lisäksi minun olisi mentävä työharjoitteluun 8h/päivässä, mitä tässä tekis?
Kommentit (26)
Hei luuseri, pitäiskö niiden te-toimiston virkailijoiden kenties mennä töihinkin sun puolesta?
Netti on täynnä ohjeita ja malleja cv:n tekoon yms. ja sä valitat täällä, eipä ihme ettei ole hommia löytynyt, noin avuton ei helpolla työllisty.
tai kouluun
Ei kannata tehdä ilmaistöitä. Mee kouluun, sillä saat ammatin
Voinko työharjoittelupaikalta mennä jollekin työhakukurssille, muutamalle hyödylliselle kurssille jo hainkin? Tuo työharjoittelupaikka ei ole alaani yritän saada toisen.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:26"]Hei luuseri, pitäiskö niiden te-toimiston virkailijoiden kenties mennä töihinkin sun puolesta?
Netti on täynnä ohjeita ja malleja cv:n tekoon yms. ja sä valitat täällä, eipä ihme ettei ole hommia löytynyt, noin avuton ei helpolla työllisty.
[/quote] En ole ikinä tehnyt ansioluetteloa enkä osaa hyvin suomea.
kuulemma noi palkattomat harjoittelut voi lopettaa kesken jos saa oikean palkallisen työn
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:26"]Hei luuseri, pitäiskö niiden te-toimiston virkailijoiden kenties mennä töihinkin sun puolesta?
[/quote] En ole ikinä tehnyt ansioluetteloa enkä osaa hyvin suomea.
[/quote] ja jäin juuri työttömäksi, en ole koskaan käynyt työkkärissä.
Jos kuulut nuorisotakuun piiriin, niin kolmen kuukauden kohdalla sinut määrätään cv-kurssille. Ei aiemmin, koska nuorisotakuussa seurataan vain kolmen kuukauden aikarajaa. Työkkärin kannalta ei ole järkeä laittaa sinne ihmisiä etuajassa, koska kun kuitenkaan et sen kurssin avulla työllisty, niin olisit sitten taas heti tilastoja rumentamassa.
Valitettavasti meillä on olemassa laitos, joka väittää edistävänsä ihmisten työllistymistä, muttei sitä kuitenkaan tee. Työkkäri huolehtii vain omista tilastoistaan ja työntää ihmisiä toimenpiteisiin sitä mukaa kun tilastojen kohennus niitä edellyttää. Kun hyväksyy tuon ja lähtee etsimään työllistymismahdollisuuksia ja työnhakuapua muualta, niin säästyy paljolta stressiltä.
Ja samat neuvot, jotka työkkärin cv-kurssilla saisit, löydät kun laitat googleen hauksi cv:n tekeminen, ja luet läpi parikymmentä ensimmäistä tulosta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:21"]
käski hakea paikkoihin, muttei antanut konkreettista apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä. Lisäksi minun olisi mentävä työharjoitteluun 8h/päivässä, mitä tässä tekis?
[/quote]
Miksi tarvitset apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä? Katso verkossa olevista hakemuksista millaiselta niiden kuuluu näyttää ja tee mallin mukaan omilla tiedoillasi soveltuen.
Vastauksena kysymykseesi, jatkat työnhakua.
Olen nelikymppinen ja työkokemusta paljon kertynyt mutten osaa tehdä hyvää ja erottuvaa työhakemusta. Olen toiveikas tän muutaman paikan suhteen, mutten arvaa mennä paikanpäälle koska puhelintiedustelut on kiellettyjä saatikka että menisin sinne! Luulin että työkkärin tarkoitus on edesauttaa työpaikan saannissa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:21"]
[/quote]
Miksi tarvitset apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä? Katso verkossa olevista hakemuksista millaiselta niiden kuuluu näyttää ja tee mallin mukaan omilla tiedoillasi soveltuen.
Vastauksena kysymykseesi, jatkat työnhakua.
[/quote]En ole suomalainen sen vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:21"]käski hakea paikkoihin, muttei antanut konkreettista apua ansioluettelon ja hakemuksen tekemisessä. Lisäksi minun olisi mentävä työharjoitteluun 8h/päivässä, mitä tässä tekis?
[/quote]
Meidän työkkäristä ainakin kerrottiin mun tyttärelle heti työnhakuvalmennuksesta, joka kestää täällä 5 päivää. Kysy ihmeessä onko teillä sellaista.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:57"]Luulin että työkkärin tarkoitus on edesauttaa työpaikan saannissa.
[/quote]
Mistä maasta sinä olet muuttanut tänne? Suomalaiset eivät ole tuollaista luulleet enää vuosikymmeniin. Vain muutama äärimmäisen harva poikkeus vahvistaa sen säännön, että työkkärin kautta ei työtä saa.
Noille kursseillehhan ilmoittaudutaan tänäpäivänä ihan itse sieltä työkkärin sivuilta.
Aika monessa työkkärissä (ainakin Häme, Pirkanmaa, Uusimaa) on erikseen palkattua väkeä opastamassa CV:n ja hakemusten tekemisessä, jossain tehdään jopa videohakemuksia. TE-toimiston asiantuntijan tehtävänä ei ole olla opinto-ohjaajana tai äitinä, kyllä aikuisen ihmisen tulee ihan itse opetella hakemukset tekemään tai sitten voi hakeutua työnhakuvalmennukseen.
Työharjoitteluun et voi päästä, koska sitä ei enää ole, on vain työkokeilu ja 8h/pv työkokeilua heti työttömyyden perään tuntuu aika oudolta nyt, kun työkkärien rahat on vähissä ja ensisijaisesti työkokeiluun menee ne, joilla ei ole ammattia. Oman alan työkokeiluun ei tietenkään ole menemistä, koska jo työsi osaat.
Missä muuten heti työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen muka pääsee työkokeiluun?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:17"]
Aika monessa työkkärissä (ainakin Häme, Pirkanmaa, Uusimaa) on erikseen palkattua väkeä opastamassa CV:n ja hakemusten tekemisessä, jossain tehdään jopa videohakemuksia. TE-toimiston asiantuntijan tehtävänä ei ole olla opinto-ohjaajana tai äitinä, kyllä aikuisen ihmisen tulee ihan itse opetella hakemukset tekemään tai sitten voi hakeutua työnhakuvalmennukseen.
Työharjoitteluun et voi päästä, koska sitä ei enää ole, on vain työkokeilu ja 8h/pv työkokeilua heti työttömyyden perään tuntuu aika oudolta nyt, kun työkkärien rahat on vähissä ja ensisijaisesti työkokeiluun menee ne, joilla ei ole ammattia. Oman alan työkokeiluun ei tietenkään ole menemistä, koska jo työsi osaat.
Missä muuten heti työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen muka pääsee työkokeiluun?
[/quote]
Oikeastaan työkkärissä on myös ihmisiä jotka toimivat opinto-ohjaajina, tai ainakin koulutusneuvojina. Hieman kyllä ihmetyttää että miten uutta työnhakijaa ei oltu heti tunkemassa cv:n kirjoituskurssille. Välillä tuntuu että noita kursseja ollaan tarjoamassa vaikka vuoden välein kun sattuu pätkät loppumaan ja on hetken taas työtön.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:09"]Noille kursseillehhan ilmoittaudutaan tänäpäivänä ihan itse sieltä työkkärin sivuilta.
[/quote] Ilmoittauduin jo parille kurssille joista on oikeasti hyötyä.
Voi kulta pieni, kun ei te-toimiston tehtävä ole etsiä ihmisille töitä! Kaikki on tehtävä itse.
On mulla netti. Ihmettelin vaan, etteikö mun edes haluta saavan töitä?
menet työharjoitteluun 8h/päivässä